Hop til indhold
North

Annoncelight.dk - fejl i søgeresultat

Recommended Posts

Hold nu op hvor er søgning på annoncelight.dk ved at være helt håbløst. 

Søgning er behæftet med flere fejl som giver helt ubrugelige resultater. F.eks. skal man ofte klikke søg 2 gange for at søgningen foretages med de valgte kriterier, og senest oplever jeg også at når jeg returnerer fra en annonce til søgelisten, så fjernes regionen jeg har søgt i, og søgelisten er for hele landet. 

Jeg bruger Android mobil, og har prøvet med forskellige browsere. 

Hvorfor får man ikke disse fejl rettet? 

Jeg melder mig som tester hvis der er brug for det. 

/North 

Del dette indlæg


Link til indlæg
North skrev, for 28 minutter siden:

Jeg bruger Android mobil,

Problemet ligger i kodningen. Jeg har ikke selv forstand på den del, men jeg kan konstatere at den på mobil opdaterer de samme elementer flere gange. Dvs. man får fx mulighed for at vælge region i drop down, men efter et stykke tid opdateres det element, og så er den tilbage på default. Mobilvarianten af siden er utrooooolig langsomt opdaterende. Min oplevelse er, at den først loader siden, så loader den de animerede reklamer og derefter loader den selve siden igen. Det giver flere risici for fejlbetjening.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Advarsel skrev, for 32 minutter siden:

Problemet ligger i kodningen. Jeg har ikke selv forstand på den del, men jeg kan konstatere at den på mobil opdaterer de samme elementer flere gange. Dvs. man får fx mulighed for at vælge region i drop down, men efter et stykke tid opdateres det element, og så er den tilbage på default. Mobilvarianten af siden er utrooooolig langsomt opdaterende. Min oplevelse er, at den først loader siden, så loader den de animerede reklamer og derefter loader den selve siden igen. Det giver flere risici for fejlbetjening.

Jeg er helt med på at det kræver rettelse af koden, det er derfor jeg melder mig som tester - men nogen skal jo sørge for at fejlene bliver rettet. 

Det du oplever med at den "loader flere gange" er det jeg beskriver når man vender tilbage til søgelisten efter at have set på en annonce. 

Jeg har ikke problemer med lange svartider på min mobil. 

/North 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest 69manden
North skrev, 1 time siden:

Hold nu op hvor er søgning på annoncelight.dk ved at være helt håbløst. 

Søgning er behæftet med flere fejl som giver helt ubrugelige resultater. F.eks. skal man ofte klikke søg 2 gange for at søgningen foretages med de valgte kriterier, og senest oplever jeg også at når jeg returnerer fra en annonce til søgelisten, så fjernes regionen jeg har søgt i, og søgelisten er for hele landet. 

Jeg bruger Android mobil, og har prøvet med forskellige browsere. 

Hvorfor får man ikke disse fejl rettet? 

Jeg melder mig som tester hvis der er brug for det. 

/North 

Ja, jeg kan godt forstå at det er møg irriterende, har selv Android og når jeg søger kvinder på Sjælland og vil gå tilbage, så hopper den også tilbage,men så kan alle profiler fra hele Danmark,så skal man starte forfra, men det kan være en fejl på deres hjemmeside, men har aldrig oplevet det før, kun her i Juli måned. Men op med humøret og forsat god dag derude..

Del dette indlæg


Link til indlæg
North skrev, for 10 minutter siden:

Jeg har ikke problemer med lange svartider på min mobil

Nu er jeg usikker på, hvad du mener med "svartider på din mobil", men det er ikke det jeg taler om. Jeg taler om mobilversionen af sitet, som er langsom pga dårlig kodning - ikke fordi mobilen eller mobilbrowseren eller den mobile nethastighed er langsom. "svartider" har med serveren+kodningen at gøre, så hvis du oplever det jeg beskriver, så oplever du vel egentlig lange svartider.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Advarsel skrev, for 1 time siden:

så hvis du oplever det jeg beskriver, så oplever du vel egentlig lange svartider.

Nej, det gør jeg ikke. 

Når jeg returnerer fra en annonce og til søgeresultatlisten (som nu er forkert) går det faktisk ok hurtigt - Maks et par sekunder. 

/North 

Del dette indlæg


Link til indlæg
North skrev, for 5 minutter siden:

Maks et par sekunder. 

Okay. Et workaround indtil videre er at åbne annoncer i ny fane - så kan du vende tilbage til fanen med søgeresultater. Jeg bruger selv Opera-browseren.

Del dette indlæg


Link til indlæg
North skrev, den 21.7.2021 at 08:39:

Søgning er behæftet med flere fejl som giver helt ubrugelige resultater. F.eks. skal man ofte klikke søg 2 gange for at søgningen foretages med de valgte kriterier, og senest oplever jeg også at når jeg returnerer fra en annonce til søgelisten, så fjernes regionen jeg har søgt i, og søgelisten er for hele landet. 

Vi har lige lagt en rettelse op, som retter fejlen hvor systemet taber din søgning, når du klikker tilbage fra en annonce til søgelisten.

Fejlen med at du nogle gange skal klikke to gange på søg-knappen, før søgningen fortages, skulle også gerne være fixet.

North skrev, den 21.7.2021 at 08:39:

Hvorfor får man ikke disse fejl rettet? 

Grunden til disse fejl ikke var rettet, var fordi vi ganske enkelt ikke var opmærksomme på de eksisterede. Selvom alle ændringer bliver testet, inden de bliver lagt online, så vil der altid være fejl som vi ganske enkelt overser eller slet ikke opdager. Hvis man oplever en fejl, hjælper det meget, hvis man sender en mail til [email protected], hvor man bekriver den fejl man oplever, så grundigt som muligt. Da fejlen så ofte hurtigere bliver sendt videre til vores udviklere og dermed rettet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Administrator skrev, for 1 time siden:

Hvis man sender en mail til [email protected], hvor man bekriver den fejl man oplever, så grundigt som muligt. Da fejlen så ofte hurtigere bliver sendt videre til vores udviklere og dermed rettet.

Tak for info og rettelser. 

Måske en ide med "Report an issue" / "Report a bug" funktion/knap. 

/North 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Administrator skrev, den 22.7.2021 at 11:51:

Vi har lige lagt en rettelse op, som retter fejlen hvor systemet taber din søgning, når du klikker tilbage fra en annonce til søgelisten.

Fejlen med at du nogle gange skal klikke to gange på søg-knappen, før søgningen fortages, skulle også gerne være fixet.

Grunden til disse fejl ikke var rettet, var fordi vi ganske enkelt ikke var opmærksomme på de eksisterede. Selvom alle ændringer bliver testet, inden de bliver lagt online, så vil der altid være fejl som vi ganske enkelt overser eller slet ikke opdager. Hvis man oplever en fejl, hjælper det meget, hvis man sender en mail til [email protected], hvor man bekriver den fejl man oplever, så grundigt som muligt. Da fejlen så ofte hurtigere bliver sendt videre til vores udviklere og dermed rettet.

Hvis man skriver noget i søgefeltet og trykker "enter", så sker der ikke noget.
Man skal bruge søge luppen / knappen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Administrator skrev, for 4 timer siden:

Så er det blevet fixet.

Jeg oplever igen at jeg skal trykke søg 2 gange før det korrekte resultat vises.. 

/North

Del dette indlæg


Link til indlæg
North skrev, for 7 minutter siden:

Jeg oplever igen at jeg skal trykke søg 2 gange før det korrekte resultat vises.. 

Sker der slet ikke noget, den første gang du klikker på søg eller får du vist et forkert resultat?

Kan du fortælle lidt om hvilken om hvilken enhed som du bruger, når du oplever problemet, samt om du sidder på en hurtig internetforbindelse eller langsom 3G forbindelse?

Jeg kan ikke umiddelbart selv genskabe problemet. Men dermed ikke sagt, der stadig kan være et problem.

Hvis det er muligt for dig, så optag meget gerne en video af problemet og send den gerne til [email protected].

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...