Hop til indhold
Gæst

Forslag til omgåelse af lovgivningen

Recommended Posts

Gæst

Nu ved jeg godt, et dette emne ikke hører under EG's primære sigte, men foranlediget af denne streng ]http://www.eroguide.dk/forum/viewtopic.php?f=16&t=7320 og på opfordring af et meget aktivt medlem synes jeg, at det er relevant at vide, om det er acceptabelt og i tråd med det EG står for, at anvise muligheder for at omgå loven under forskellige former, herunder bl.a. hvidvaskning af penge etc?

Mvh

smo

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vi havde faktisk selv lige en intern snak om selv samme tråd, og om hvordan vi skulle forholde os til den. Tråden er dog blevet fjernet nu, da en sådan tråd risikere at provokere myndighederne til at skaffe en dommerkendelse, på at vi skal udlevere IP-adresser på visse brugere i tråden. Eftersom vi ikke ønsker at komme i denne situation er tråden fjernet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Fint nok. ;)

Er det noget I har overvejet at skrive ind i reglerne sådan rent generelt, altså om overholdelse af div. love eller måske rettere omkring opfordring til overtrædelse af dem? Ikke fordi det egentlig bør være nødvendigt, og dog. :(

Der har jo også netop været en debat omkring at lave en liste med telefonnumre på personer, der er uønsket som gæst/kunde.

Måske tilfældigt, måske en tendens?

Mvh

smo

Del dette indlæg


Link til indlæg

... på opfordring af et meget aktivt medlem synes jeg, at det er relevant at vide, om det er acceptabelt og i tråd med det EG står for ....
Jeg kan forstå, at det er mig, du sigter til :).

Jeg synes, det er fint, at du spørger Bunkeren direkte, som jeg opfordrede til, og jeg har nok undervurderet den på dette punkt.

Imidlertid mener jeg ikke, at vi er "medlemmer" herinde på EG. Vi har altid været "brugere" – det andet er en VL-tankegang, som vist nok oven i købet koster penge :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg kan forstå, at det er mig, du sigter til :).

Jeg synes, det er fint, at du spørger Bunkeren direkte, som jeg opfordrede til, og jeg har nok undervurderet den på dette punkt.

Imidlertid mener jeg ikke, at vi er "medlemmer" herinde på EG. Vi har altid været "brugere" – det andet er en VL-tankegang, som vist nok oven i købet koster penge :)

Ja det er det, og jeg forstår godt at du får så mange indlæg på cv'et, når du ikke har andet at gå op i. :(

Og iøvrgt findes der også brugere på VL hvor medlemmer og brugere et sidestillet mht til at ytre sig, undtagen på de nærmest 2 'inaktive' strenge for 'Medlemmer', og selvfølgelig nogle stort set ligegyldige læserettigheder.

Mvh

smo

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu er det jo sådan at dansk lovgivning gælder i danmark og KUN i danmark. Og nu er dette site jo registreret i England. Så det må jo være den engelske lovgivning der gælder der.

JAja hvidvaskning af penge er sikkert også forbudt i England. Men en dansk dommerkendelse ville ikke have nogen effekt på siden her eller dens brugere.

At der så måske forholdsvis nemt ville kunne sendes en forspørgsel om det samme til de engelske myndigheder er en anden sag.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu er det jo sådan at dansk lovgivning gælder i danmark og KUN i danmark. Og nu er dette site jo registreret i England. Så det må jo være den engelske lovgivning der gælder der.

JAja hvidvaskning af penge er sikkert også forbudt i England. Men en dansk dommerkendelse ville ikke have nogen effekt på siden her eller dens brugere.

At der så måske forholdsvis nemt ville kunne sendes en forspørgsel om det samme til de engelske myndigheder er en anden sag.

Eroguide.dk er registreret i Danmark, ligger på en dansk server og har dansk adresse, så dansk lovgivning er gældende her :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Eroguide.dk er registreret i Danmark, ligger på en dansk server og har dansk adresse, så dansk lovgivning er gældende her :)

Så er den da blevet flyttet eller det bare mig der husker forkert?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Fint nok. ;)

Er det noget I har overvejet at skrive ind i reglerne sådan rent generelt, altså om overholdelse af div. love eller måske rettere omkring opfordring til overtrædelse af dem? Ikke fordi det egentlig bør være nødvendigt, og dog. :(

Der har jo også netop været en debat omkring at lave en liste med telefonnumre på personer, der er uønsket som gæst/kunde.

Måske tilfældigt, måske en tendens?

Mvh

smo

Hej,

Man kan jo også bruge den simple og allerede eksisterende metode

Nemlig at rapportere indlæg man mener overtræder skrevne eller uskrevne regler til admin eller moderator..

Hvis indlægget bliver slettet har det overtrådt reglerne, hvis det bliver stående, gør det ikke.

En lille bonus ved denne metode er at EGs brugere ikke behøver at fylde tråde med at diskutere om en post eller tråd skal slettes (eller redigeres) eller ej, og man behøver ikke starte debat tråde om allerede slettede tråde.

Man anmelder en post ved at trykke på den lille firkant med en gul trekant i øverste højre side af indlægget.

Bare en tanke :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vil det sige at emnet "hvidvaskning af penge" er forbudt eller tabu i danske fora, hvor er ytringsfriheden i DK ?

Det er vel ikke ulovlig at diskutere hvidvaskning af penge, det er vel op til myndigheder at afsløre dem der gør det. Ligesom med alt andet snyd med moms og skat, sort arbejde, socialt bedrag mv.

Er det mere legitimt at diskutere hvidvaskning af penge på et fx. helseforum end på EG ?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vil det sige at emnet "hvidvaskning af penge" er forbudt eller tabu i danske fora, hvor er ytringsfriheden i DK ?

Det er vel ikke ulovlig at diskutere hvidvaskning af penge, det er vel op til myndigheder at afsløre dem der gør det. Ligesom med alt andet snyd med moms og skat, sort arbejde, socialt bedrag mv.

Er det mere legitimt at diskutere hvidvaskning af penge på et fx. helseforum end på EG ?

Nej Nile, men ingen af os er vel specielt interesserede i myndighedernes specielle focus på dette site!!

Man kan jo sætte sin Google søgning op så alle sider hvor der tales om fænomenet popper op.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...