Hop til indhold
BrystLover

En lille gåde

Recommended Posts

Jeg sidder og arbejder mens familien sover og fik brug for en pause, så jeg kiggede herind.

Da jeg kan se, at der er flere personer online på EG, vil jeg se om I kan klare denne gåde:

Pelle var ude at gå en tur i en mørk skov, og var blevet fanget af en farlig bande.

Filuren, som var chef for banden sagde, at han fik lov til at komme med en sidste udtalelse og ud fra hvad han sagde, skulle han dø.

Hvis han udtalelse var falsk, skulle han koges i vand og hvis hans udtalelse var sand, skulle han kommes i kogende olie.

Siden Pelle ikke kunne lide nogle af muligheder, valgte han at komme med en udtalelse, som tvang banden til at løslade ham.

Hvad sagde Pelle?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis han udtalelse var falsk, skulle han koges i vand og hvis hans udtalelse var falsk, skulle han kommes i kogende olie.

Siden Pelle ikke kunne lide nogle af muligheder, valgte han at komme med en udtalelse, som tvang banden til at løslade ham.

Hvad sagde Pelle?

Det er ligegyldigt, bare det er SANDT

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg sidder og arbejder mens familien sover og fik brug for en pause, så jeg kiggede herind.

Da jeg kan se, at der er flere personer online på EG, vil jeg se om I kan klare denne gåde:

Pelle var ude at gå en tur i en mørk skov, og var blevet fanget af en farlig bande.

Filuren, som var chef for banden sagde, at han fik lov til at komme med en sidste udtalelse og ud fra hvad han sagde, skulle han dø.

Hvis han udtalelse var falsk, skulle han koges i vand og hvis hans udtalelse var sand, skulle han kommes i kogende olie.

Hvad sagde Pelle?

"Jeg lyver." eller "Alle der hedder Pelle lyver." (Jf. Epimenides' paradoks)

Han kan selvfølgelig også have sagt: "I koger mig i vand."

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...