Gæst Skrevet 22. Juli, 2013 Tantonsen skrev. Dette er offtopic men, Skrab de 3 tal af kreditkortet bagpå og husk dem andensteds evt i et falsk navn i mobilen. de sidste 3 tal af det falske navnstelefonnummer kan så være de 3 tal Så kan kortet ikke misbruges hvis det tabes, bliver stjålet eller lånes ud på cafebesøg. Hvorfor er jeg ikke selv kommet på den? Ville have flyttet indlægget hertil, men funktionen er åbenbart nede. :( Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
BrystLover 6 Skrevet 22. Juli, 2013 Tantonsen skrev. Hvorfor er jeg ikke selv kommet på den? Ville have flyttet indlægget hertil, men funktionen er åbenbart nede. Det kan meget let misbruges, uanset om CVC er skrabet væk. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 22. Juli, 2013 Det kan meget let misbruges, uanset om CVC er skrabet væk. Kan du tænde lyset for den bemærkning? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
BrystLover 6 Skrevet 22. Juli, 2013 Kan du tænde lyset for den bemærkning? Nu er jeg ikke så god til jysk slang (selvom jeg har familie "over there"), så jeg går ud fra, at du mener, at jeg skal uddybe, hvad jeg har skrevet? Et kort kan af en tjener på en restaurant/pizzeria, eller af hvem som helst med en card reader/writer kopieres og dataene, som kaldes track 1 & 2, sælges på "det underliggende internet" (som er cirka 7 gange større end det normale internet). Køberen modtager dataene fra kortet i en tekstfil og via sin card reader/writer kan han/hun brænde dem over på et nyt tomt kort. Kortet kan nu bruges alle steder hvor der ikke kræves en pinkode. Hvis den der kopierer kortet er smart, så kopierer de hurtigt kortet (tager 1 sekund), inden kunden betaler med det. I loftet sidder der et kamera, som optager hvilke knapper kundne trykker ind. Nu kan kortets data kopieres til et tomt kort, OG du har en pinkode. Du kan nu tage en elefanthue over hovedet og hæve penge i hæveautomaten indtil det bliver spærret. Du kan også købe en skimmer for cirka 2.500 USD, som du sætter på hæveautomaten (oftest gøres dette om natten). Efter 24 timer tages den ned igen og alle der har brugt automaten, har nu ufrivilligt delt deres kortdata + pinkode med tyven. Disse data + pins kan enten sælges eller du tyven kan selv bruge dem i hæveautomater landet over. En skimmer kan rumme cirka 2.000 kort. Lad os sige, at hvert kort giver 2.000 kr., det er 2.000 x 2.000 = 4.000.000 kr. i udbytte. En hæveautomat i DK/SE indeholder et sted mellem 1,5-3 millioner kr, så tyven kan i princippet tømme en automat. OBS: Jeg har IKKE i sinde at hjælpe nogen med at gøre noget af dette, så det hjælper ikke at PMe mig ang. hjælp. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 22. Juli, 2013 Det var meget spændende og lærerigt. Hvad er det underliggende internet? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
BrystLover 6 Skrevet 22. Juli, 2013 Det var meget spændende og lærerigt. Hvad er det underliggende internet? Det er et meget simpelt spørgsmål, som ikke kan besvares ligeså simpelt. For at komme ind på the Deep Web (DW), som det også bliver kaldt, skal du benytte dig af fx det der hedder Tor, det gør, at du kan logge på DW. På DW findes Google, Bing eller Yahoo ikke, så man skal vide, hvor man skal hen. Heldigvis er der til nybegyndere en 'Hidden Wiki', som viser vej til det vigtigste på DW. På DW kan du i princippet købe alt, og jeg mener alt, men der er ikke kun skumle personer, der er også nørder og teknisk interesserede personer, som kan lide tanken om at være på nettet uden at være på nettet :) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15847 Skrevet 22. Juli, 2013 BL, det er lidt uheldigt, at du fremkommer med din store viden uden at tage hensyn til det faktum, at det største problem med misbrug af kort består af indkøb netop ved hjælp af de 3 numre. Og Tantonsens ide kan netop beskytte mod det i tilfælde af tyveri eller tab af tegnebøger med videre. Til de ting, du nævner, er der ikke andet at sige, end at man generelt skal bruge sin sunde fornuft, aldrig lade en tilfældig person (tjener eller ekspedient for at tage de steder, hvor aflæsning oftest sker) tage ens kort med sig. Altid holde kort og diverse automater under skarp observation og ikke mindst altid undersøge disse automater for skimmingsudstyr, samtidig med at man gør sit yderste for at sklule sine indtastninger. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
BrystLover 6 Skrevet 22. Juli, 2013 BL, det er lidt uheldigt, at du fremkommer med din store viden uden at tage hensyn til det faktum, at det største problem med misbrug af kort består af indkøb netop ved hjælp af de 3 numre. Har jeg sagt, at misbrug af CVC ikke er et problem? Jeg skrev, at det ikke er nok at skrabe de 3 numre væk. Har du et eller flere links der dokumenterer din påstand - både på et internationalt og nationalt plan? Og gerne fra undersøgelser, der tager hensyn til alle scenarier omkring kortmisbrug. BL, Og Tantonsens ide kan netop beskytte mod det i tilfælde af tyveri eller tab af tegnebøger med videre. Det er lidt som kun at låse sin bil i den ene side og lade den anden side være ulåst. BL, Til de ting, du nævner, er der ikke andet at sige, end at man generelt skal bruge sin sunde fornuft, aldrig lade en tilfældig person (tjener eller ekspedient for at tage de steder, hvor aflæsning oftest sker) tage ens kort med sig. Altid holde kort og diverse automater under skarp observation og ikke mindst altid undersøge disse automater for skimmingsudstyr, samtidig med at man gør sit yderste for at sklule sine indtastninger. Enig, men det er ikke altid nok. Kort kan også stjæles fra personens PC eller Mac. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Plaskeren 3658 Skrevet 22. Juli, 2013 En lille smule sund fornuft of forsigtighed med sit kort er vel den bedste løsning. Og så skal man vælge med hvordan man lever med sine kredit kort. - forsigtigt og i evig paranoid tilstand i frygt for misbrug. - forsigtigt, og så ellers tage tingene som de kommer. I langt de fleste tilfælde bliver det tabte beløb erstattet af bank/visa/mastercard. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
y001 76 Skrevet 22. Juli, 2013 Spændende læsning brystlover, tak for info. Dit profilbillede giver næsten mening nu, mørkets fyrste. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
BrystLover 6 Skrevet 22. Juli, 2013 Spændende læsning brystlover, tak for info. Dit profilbillede giver næsten mening nu, mørkets fyrste. LOL, jeg håber, at jeg fremstår mere venlig end mørkets fyrste Og værsgo. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 22. Juli, 2013 Jeg synes stadig det er en super ide. Udspekulerede tyve vil der desværre altid være.. man kan ikke gardere sig mod alt.... men man er da stadig mere sikker hvis kortet bliver stjålet. Jeg har lige selv været ude for et tyveri fra en flatrate klub i Tyskland, hvor et skab blev brudt op. havde jeg haft mit dankort i skabet var det 100% blevet forsøgt misbrugt.. men nu hvor CVC numrene er væk havde de ikke fået noget ud af det. Fint tip.... det er allerede blevet brugt Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
BrystLover 6 Skrevet 22. Juli, 2013 Jeg synes stadig det er en super ide. Nu har jeg heller ikke skrevet, at det ikke er en god idé :) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 22. Juli, 2013 Nu har jeg heller ikke skrevet, at det ikke er en god idé Jammen så er vi jo enige God dag fra aben Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg