Hop til indhold
pacer

Kønssygdomme i fremmarch

Recommended Posts

Man kan jo undre sig over kønssygdomme er i fremmarch, mens landet har været lukket ned - måske folk er blevet opfordret ikke at gå til læge? -  men jeg mener at i forbindelse med test for Corona, kunne man også have testet folk for især Klamydia - så den sygdom kunne blive udryddet - eller ihvertfald nedbragt til samme niveau som gonorhea og syfilis.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 43 minutter siden:

Man kan jo undre sig over kønssygdomme er i fremmarch, mens landet har været lukket ned

Klamydia har været i fremmarch i årevis, det er ikke kun sket under Corona. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Den flittige
Liv skrev, for 5 minutter siden:

Klamydia har været i fremmarch i årevis, det er ikke kun sket under Corona. 

Derfor kan det undre at så mange herinde, er glade for og have sex uden kondom.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Den flittige skrev, for 2 minutter siden:

Derfor kan det undre at så mange herinde, er glade for og have sex uden kondom.

De vel ligeglade og mener at den bedre følelse er vigtigere end deres og kommende partneres helbred :ph34r:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja man begriber ikke udviklingen. 

Men det må være efter tesen at det er bedre at slukke ildebrande end at forhindre dem. :wacko:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 1 time siden:

Man kan jo undre sig over kønssygdomme er i fremmarch, mens landet har været lukket ned - måske folk er blevet opfordret ikke at gå til læge? -  men jeg mener at i forbindelse med test for Corona, kunne man også have testet folk for især Klamydia - så den sygdom kunne blive udryddet - eller ihvertfald nedbragt til samme niveau som gonorhea og syfilis.

Kære Jernsvinet:)

Du skriver :   men jeg mener at i forbindelse med test for Corona, kunne man også have testet folk for især Klamydia    - -  jamen det er da en mulighed når folk er afsted for enten at blive pcr- testet eller en lyntest, så kan det med klamydia jo også testes. Om det er en pcr- test eller en lyntest eller en klamydia test så er det i alle 3 tilfælde en vatpind.

MEN hvordan skal det foregå sådan i praksis????????????   -  2 køer : en for Covid test og en for klamydiatest, eller bare en blandet anonym combi kø, hvor det først er nå vi står foran poderen : hvis du lige trækker bukserne ned og trækker brandslangen frem så poder jeg også for klamydia -  hvordan med kvinderne ? - på gulvet med spredte ben :shock:

Eller havde du noget helt 3´die i tankerne?

Uanset hvad, -  er jeg meget sikker på at et samtidig tjek for klamydia ingen chancer har, ingen har lyst til at udstille sig uanset hvor anonymt det søges gjort. Det kan også hæmme lysten til at lade sig teste for Covid 19

Mange hilsner

Nye tider

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nye tider skrev, for 59 minutter siden:

MEN hvordan skal det foregå sådan i praksis????????????   -  2 køer : en for Covid test og en for klamydiatest, eller bare en blandet anonym combi kø, hvor det først er nå vi står foran poderen : hvis du lige trækker bukserne ned og trækker brandslangen frem så poder jeg også for klamydia -  hvordan med kvinderne ? - på gulvet med spredte ben :shock:

Eller havde du noget helt 3´die i tankerne?

Du kan faktisk få en hjemmetest - og for unge er den gratis:

https://klamydiahjemmetest.dk/

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nye tider skrev, 1 time siden:

MEN hvordan skal det foregå sådan i praksis????????????

Apropos! En af gangene fik ja da taget en quick-test af en af de der praktikantagtige pode-fidusser. Gudesmuk pige af arabisk afstamning, antager jeg.

Lad os da bare sige at hun meget gerne også måtte tage en klamydiatest på mig. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Frederik82 skrev, for 4 timer siden:

De vel ligeglade og mener at den bedre følelse er vigtigere end deres og kommende partneres helbred :ph34r:

Har du bil? Spiser du oksekød? Bruger du produkter af plastic?

Hvis du kan svare ja til en af de ting, så er du vel næppe på så højt moralsk niveau, at du kan tillade dig at dømme andre:) Så er din nemhed og smag vigtigere end mine børns fremtid!

Næ, øjeblik… Det kan du faktisk ikke alligevel… 

Så længe det er to mennesker, gp og kunde fx, som er enige om at løbe risikoen, så er det deres valg. Og det er ikke op til dig at gøre dig til dommer over det. 

Vælger du så, som kunde, at knalde videre med din kone/kæreste/ven/veninde, ja, så er det i høj grad denne vedkommendes problem, men det er fandme dig, der er en skid. Problemet er ikke det at knalde uden gummi; problemet er dig som menneske og partner. 
 

Den der holdning er simpelthen så frelst. Min fortid må jeg tage med min partner, når en sådan dukker op; og så må man selvfølgelig være ærlig osv. Men at folk vil blande sig i andres valg er småligt og ynkeligt. Hav jeres mening, giv udtryk for den, såmænd, men spar os for prædikerne:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Svendsenaalborg skrev, for 17 timer siden:

Har du bil? Spiser du oksekød? Bruger du produkter af plastic?

Hvis du kan svare ja til en af de ting, så er du vel næppe på så højt moralsk niveau, at du kan tillade dig at dømme andre:) Så er din nemhed og smag vigtigere end mine børns fremtid!

Næ, øjeblik… Det kan du faktisk ikke alligevel… 

Så længe det er to mennesker, gp og kunde fx, som er enige om at løbe risikoen, så er det deres valg. Og det er ikke op til dig at gøre dig til dommer over det. 

Vælger du så, som kunde, at knalde videre med din kone/kæreste/ven/veninde, ja, så er det i høj grad denne vedkommendes problem, men det er fandme dig, der er en skid. Problemet er ikke det at knalde uden gummi; problemet er dig som menneske og partner. 
 

Den der holdning er simpelthen så frelst. Min fortid må jeg tage med min partner, når en sådan dukker op; og så må man selvfølgelig være ærlig osv. Men at folk vil blande sig i andres valg er småligt og ynkeligt. Hav jeres mening, giv udtryk for den, såmænd, men spar os for prædikerne:)

De store klimakriser svære at komme til livs. Lidt mere omfattende om man vil. ikke den bedste sammenligning da mit forbrug af kød og plastik ikke ændre noget NU, men den lille latexhætte gør. Men anyway, helt lavpraktisk kunne klamydia epidemien gøre langt mindre, hvis alle beskyttede sig med alle andre end deres faste partnere. At man vælger at have ubeskyttet sex med en gp(eller andre) er op til en selv, men JEG forbeholder mig retten til at mene det er uansvarligt og tåbeligt. Så Kan du kalde mig frelst og ynkelig. Så står vi lige på tillægsord. Go sommer. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Frederik82 skrev, for 2 minutter siden:

De store klimakriser svære at komme til livs. Lidt mere omfattende om man vil. ikke den bedste sammenligning da mit forbrug af kød og plastik ikke ændre noget NU, men den lille latexhætte gør. Men anyway, helt lavpraktisk kunne klamydia epidemien gøre langt mindre, hvis alle beskyttede sig med alle andre end deres faste partnere. At man vælger at have ubeskyttet sex med en gp(eller andre) er op til en selv, men JEG forbeholder mig retten til at mene det er uansvarligt og tåbeligt. Så Kan du kalde mig frelst og ynkelig. Så står vi lige på tillægsord. Go sommer. 

Jeg tror nu, at klimakriserne er løst, før man får løst udfordringerne med den menneskelige natur og frie vilje, som jo er et par af de ting, der gør, at ikke alle bruger gummi:wink:
Dejlig opgivende og ansvarsfraskrivende holdning til klimaet i øvrigt. 

Som fast bruger af gummi, er du vel på den sikre side ift. klamydia, men jeg slipper ikke for følgerne af dit kød- og plasticforbrug, så ingen dårlig sammenligning i mine øjne; bare et større perspektiv. 

Men god sommer; husk gummiet, og så hilser jeg bare på Bispebjerg:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Svendsenaalborg skrev, for 9 timer siden:

Jeg tror nu, at klimakriserne er løst, før man får løst udfordringerne med den menneskelige natur og frie vilje, som jo er et par af de ting, der gør, at ikke alle bruger gummi:wink:
Dejlig opgivende og ansvarsfraskrivende holdning til klimaet i øvrigt. 

Som fast bruger af gummi, er du vel på den sikre side ift. klamydia, men jeg slipper ikke for følgerne af dit kød- og plasticforbrug, så ingen dårlig sammenligning i mine øjne; bare et større perspektiv. 

Men god sommer; husk gummiet, og så hilser jeg bare på Bispebjerg:)

Ja gør det. Jeg bliver hjemme og nyder en kold øl i stedet for :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...