Hop til indhold
Brutus

Valideringsforslag

Recommended Posts

De forskellige annonceportaler forsøger at validere annoncøren. Men ikke altid med held.

(Nogle piger vælger at linke til positive anmeldelser på Eroguide. Det er vel en validering i sig selv).

Men det bør kunne udnyttes, at Annoncelight og Eroguide har samme ejer. Nemlig ved at Pigerne på AL får en slags "Godkendt af brugerne på Eroguide" -stempel, hvis: Mindst 4 (eller et andet antal) erfarne brugere siger god for hende.

Erfaren er man, hvis man har været på EG i mindst 3 måneder, og har mindst 100 indslag (bare et forslag).

Det skal kun være en validering af, at pigen er den, hun giver sig ud for at være. Ikke om hun er god eller dårlig.

Det kræver selvfølgelig, at der er en entydig linkning mellem brugerne på EG og AL. Og et sted at trykke "godkendt" på AL. Samt en tydelig information til EG's brugere om funktionen.

Måske kan den modsatte funktion også indføres. Altså at fake piger kan "bustes".

Det er en funktion, som de andre portaler ikke umiddelbart kan få.

Det ville gavne pigerne, brugerne og Annoncelight.

Er det en mulighed @Administrator ?

/Brutus

Del dette indlæg


Link til indlæg

Idéen lyder som sådan god, men jeg kan forestille mig at der kan være lidt problemer i udførelsen af det. Nogle steder har en profil som de forskellige piger bruger når de er på dette sted. Det kan give falske "godkendelser" da man kan forestille sig den første pige er "ægte" nok med sine egne billeder. Den næste der så overtager profilen har lige snuppet et par gode billeder fra nettet og øv... Intet er som det burde være.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du har ret, der vil altid kunne snydes.

Men sammen med billed-verificering og kvikke EG-brugere kan det måske fungere.

Ingenting at gøre er jo at give op.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Heretoearn
Stabilizer skrev, for 56 minutter siden:

tak for forslaget. Nu er det @Administrator der bestemmer her.

Jeg spørger bare lige lidt.  det er om pigen ikke bruger falske billeder, når du mener at brugerne på EG siger god for dem

det er ikke for at være kritisk, for forslaget er fint synes jeg i hvert fald og fint du skriver men jeg ved følgende:

nogen piger bruger billeder som måske nok er af dem men hvor brugerne næsten ikke kan se det eller ikke se det med det blotte øje, hvad gør vi i de tilfælde ? skal de virkelig have et stempel ? den grænse ved jeg bliver problemstisk i visse tilfælde 

hvad gør vi i de tilfælde hvor anmeldelserne ikke siger noget om billedernes ægthed ? der er jo nogen der er ligeglade med om pigen bruger falske billeder eller ej, skal det være skrevet i anmeldelsen at det er rigtige billeder pigen bruger før anmeldelsen er i orden, det skal det vel ? hvad gør vi ved uenighed, 4 siger god for hendes billeder, 3 siger at hun måske så sådan ud for 15 år siden ? osv

100 indlæg vil få de værste væk, men tro mig, når jeg siger at folk med tusinde indlæg også kan gøre en masse falsk og at nogen piger med flere fans kan få dem til at skrive noget der er på grænsen af det rigtige osv

der er ingen tvivl om at der her vil koste frivillige arbejdstimer at vurdere de anmeldelser, sige god/ikke god for dem og stå på mål overfor pigen og hendes fans hvis vi ikke giver hende det stempel hun selv synes hun skal have og jeg ved med sikkerhed at specielt dette vil ske i stor stil, og sikkert meget mere end I regner med

der vil være tilfælde hvor pigen får stemplet og så skifter billeder osv, kreativiteten vil være stor, og arbejdsbyrden for os ligeså

der er ikke mange ledige arbejdstimer i moderatorteamet, vi er hængt meget op, hvis forslaget bliver til noget, kan jeg ikke udelukke at vi vil få brug for frivillige der vil klare opgaven ud fra de retningslinjer @Administrator sætter

Men som sagt, det er helt og alene @Administrators beslutning det hele og du har også tagget ham, så helt fint, jeg spørger blot lidt ind til det og knytter et par kommentarer

du må ikke misforstå mig @Brutus, ideen og hensigten er god med dit forslag, synes jeg i hvert fald, det er også derfor jeg forholder mig til det, men som moderator har jeg lidt baggrundsviden som blot får mig til st spørge yderligere ind til det

I bund og grund handler det vel om flere ting.

Falske billeder er falsk marketing, for hvis man ikke pakker det ind i vat, så er udseendet på pigen en stor del af den ydelse man køber, for nogen næsten alt. Man skriver jo ikke med Sofia om en aftale, for så at møde Robert i døren. At komme det til livs, kan vel gøres ved en objektiv valideringsproces, som man ofte ser andre steder - billede validering, profil, forfra, bagfra, fra siden og så med en opdatering efter et vist interval - hvor billederne kan stemples med "V", som valideret, og er der tvivl, så modtager de ikke stempel, så simpelt er det. Hvis det kræver frivillige hertil, så er der sikkert nogle der vil hjælpe. Skaber man en god proces, så vil man også være førende på markedet. Profiler behøver desuden ikke have "V" på billederne, ligesom de slet ikke behøver et billede, men er man reel, så kan det være at foretrække, og der er stadigt plads for alm. annoncør, der blot søger engang i mellem. Der er også gode kendte profiler uden billeder, og de kan så få tillid fra brugerne ved nedenforstående

Den anden del er vel en form for trustpilot. Det vil være praktisk umuligt, at retfærdigøre et simpelt stempel baseret på subjektive anmeldelser. Hvorfor ikke skabe profilbaserede anmeldelser, hvor man enten kan anmelde forskellige faktorer, "kontakt, service, oplevelse, money/value etc etc". Eller helt connecte anmeldelserne til profiler, dvs. ikke annoncerne, men de profiler på annoncelight, der ligger bagved, så man kan gå direkte ind og læse dem. Det giver grund til at have langvarende profiler - de behøver ikke være aktive. 

Pointen er vel, at det kan optimeres, og vi er vel flere herinde med længere videregående uddannelser, som ville elske at komme med input, ligesom nogle har uddannelse i, eller arbejde med dataindsamling, som kan anvendes til gode processer.

Man kan gøre det så overskueligt for administrator og bruger som muligt :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Heretoearn skrev, for 1 time siden:

vi er vel flere herinde med længere videregående uddannelser, som ville elske at komme med input

Hvor for kom jeg lige til at tænke på denne  HER da jeg læste din formulering :roll:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak for respons @Stabilizer

Mange gode spørgsmål. Og det er nok rigtigt, at der bliver lidt mere grønt arbejde til jer :P
Derfor er det også vigtigt at det bliver så bruger-drevet som muligt.
Men der er penge i svindel. Så hvis der kan snydes, så bliver der snydt.
Nogle forslag til at tage tage det værste snyd og bøvl:

Det er nemt at undgå at pigen skifter rigtige billeder ud med falske ved at gøre det umuligt, at lægge nye billeder ind når annoncen er aktiveret. De kan ændre teksten, men ikke billederne, det skal kræve en ny annonce.

Brugernes validering skal ske på baggrund af om billederne er ægte, og/eller ud fra deres personlige erfaring; altså om de har besøgt pigen.

Der vil altid være uenighed om pigernes og billedernes ægthed, også selvom brugeren har mødt pigen. Det ser vi også nu, og det kommer vi aldrig ud over.
En mulighed for at omgå det er, at sætte et "Ægthedsbarometer" på annoncen (som @Heretoearn er inde på, tak for det):
"Brugerne på Eroguide har vurderet om annoncøren er ægte:  [7] stemmer for,  [2] stemmer imod  = godkendt".

Hvis der er negative stemmer, er der grundlag for lidt grønt arbejde ..

/Brutus

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Heretoearn
lille_peter skrev, for 6 timer siden:

Hvor for kom jeg lige til at tænke på denne  HER da jeg læste din formulering :roll:

Hehe, det var slet ikke ment nedladende eller noget, men blot at nogle havde nogle værktøjer i bagagen, som kunne bruges til at optimere ret effektivt :) Det skal ses i sammenhæng med slutningen af sætningen, beklager, hvis det lød forkert <3

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...