Hop til indhold
Dinosdk69

Betalingsform - alternativer til kontanter?

Recommended Posts

Lad os se det i øjnene... Kontanter ser ud til at blive en saga blot inden for en overskuelig fremtid.

Hvad er det bedste alternativ?

Bitcoins? Mobilepay?

Jeg ser nogle piger der skriver: "Revolut" Hvad går det ud på? Jeg ved, hvad revolut er... Har det selv, men hvordan foregår betaling til pigen via revolut? Konto-overførsel, eller?

Nogen gode bud på fremtiden?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Kim Nielsen
  1. Kroner?
  2. Euro?
  3. Dollars?

I den rækkefølge kan de vel alle være gængse betalingsmidler også i Danmark, og de forsvinder vel ikke alle sammen inden for de nærmeste år

Så længe der bruges kontanter vil de nok fortsat findes, de bliver vel først udfaset når der ikke længere er brug for dem

Så det kan være at vi alle skal hæve nogle tusind kr ved hver lønudbetaling og bruge dem i stedet for kortet, for at medvirke til at holde gang i kontanterne. Det vil også betyde at banken og andre ikke kan snage i hvor vi bruger vires penge her i overvågnings samfundet hvor man næsten intet kan gøre uden at det bliver registreret alle mulige steder, man kan ikke engang cykle en tur uden at hele ruten bliver registreret og gemt af mobilen og telefonselskabet med præcist tidspunkt på hvornår man er der

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tak for input...

Jeg siger ikke at kontanter forsvinder. De bliver bare sværere at få fat på.

Jeg har flere gange prøvet at få spærret mit kort, fordi det var et mistænkeligt beløb / sted, at jeg prøvede at hæve.

Og automater er i øvrigt svære at finde efterhånden... Bare min erfaring.

Mit bedste bud pt: Hæve 500 over i føtex når jeg køber en kanelsnegl... Det ser bare ikke så suspekt ud, når der står "517 kr i føtex" på kontoudtoget. Hverken for banken eller "andre". Tager lige sølvpapirhatten på her :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Dinosdk69 skrev, for 15 minutter siden:

Tak for input...

Jeg har flere gange prøvet at få spærret mit kort, fordi det var et mistænkeligt beløb / sted, at jeg prøvede at hæve.

Mit bedste bud pt: Hæve 500 over i føtex når jeg køber en kanelsnegl... Det ser bare ikke så suspekt ud, når der står "517 kr i føtex" på kontoudtoget. Hverken for banken eller "andre". Tager lige sølvpapirhatten på her :-)

det kommer sørme an på hvor du bor.

har en i den lokale butiksgade, 2 fra nordea i udendørscenteret(5min gå gang), et par stykker ude i lufthavnen 10min gå gang

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Den flittige
Dinosdk69 skrev, for 6 timer siden:

Tak for input...

Mange forretninger siger kun på beløbet, og flere vil gøre det samme.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Dinosdk69 skrev, for 9 timer siden:

Lad os se det i øjnene... Kontanter ser ud til at blive en saga blot inden for en overskuelig fremtid.

Bitcoins? Mobilepay?

Jeg ser nogle piger der skriver: "Revolut" Hvad går det ud på? Jeg ved, hvad revolut er... Har det selv, men hvordan foregår betaling til pigen via revolut? Konto-overførsel, eller?

Selv hvis kronen forsvandt vil det jo ikke ske for euro, dollars og alle andre udenlanske valutaer. 

Derfor vil der altid være mulighed for at betale og have penge på sig :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Dinosdk69 skrev, for 9 timer siden:

Bitcoins? Mobilepay?

Jeg har også Revolut, men bruger det næsten ikke. Men du kan overføre fra din mobil til en anden der har Revolut på sin telefon på næsten samme måde som med mobilepay. Det kræver så at du er villig til at pigen kender dit tlf.nr. for det kommer jo med i overførslen. Jeg har det på min almindelige telefon, men ikke på min bollofon, så jeg kommer ikke til at bruge det. Måske hvis man kan have det på 2 telefoner, men det ved jeg ikke. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

REVOLUT -

et kreditkort hvor du kan sætte beløb ind og skift lynhurtig mellem valuta.

fx : Du overfører 1000 kr til dit revolutkort.

Betaler 5 USD til en kaffe i lufthavnen i NY. Hæver 50 USD kontant med revolutkort (typisk uden gebyr)

Og så betaler en skjorte i DK. Det gode er at spare vekselgebyr mellem valutaer hvor banker og fx visa langer kraftig til.

Fungerer som helt alm. mastercard.

Har brugt det i flere år, mest på rejser

Del dette indlæg

Link til indlæg
Kim Nielsen skrev, den 15.4.2021 at 00:53:

Det vil også betyde at banken og andre ikke kan snage i hvor vi bruger vires penge her i overvågnings samfundet

Har du nogensinde lagt mærke til de små numre på sedlerne? Det er serienumre, de kan spores. Så  bankerne kan også se hvad du bruger dine kontanter til.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest John41
modenelsker skrev, for 21 minutter siden:

Har du nogensinde lagt mærke til de små numre på sedlerne? Det er serienumre, de kan spores. Så  bankerne kan også se hvad du bruger dine kontanter til.

P*S!!   Betyder det også at de kan spore mine jyske $??:D

Del dette indlæg

Link til indlæg
John41 skrev, den 19.4.2021 at 19:18:

P*S!!   Betyder det også at de kan spore mine jyske $??:D

Ja hvis du har sat fingeraftryk eller DNA på dem ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
modenelsker skrev, for 22 timer siden:

Ikke hvis det er mønter:D

tak, tak, tak....jeg griner endnu med tårerne trillende ned af kinderne :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...