Hop til indhold
Seductiongirls

Bliver du testet før et besøg ?

Recommended Posts

Nu kender jeg ikke så meget til Vestas .. Men jeg er sikker på at smitterisikoen er større når jeg kysser med en gp, end når jeg (kun) bliver klippet af min frisør.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Brutus skrev, for 36 minutter siden:

Nu kender jeg ikke så meget til Vestas .. Men jeg er sikker på at smitterisikoen er større når jeg kysser med en gp, end når jeg (kun) bliver klippet af min frisør.

Jeg tror at risikoen er størst i den situation, hvor personen som man står overfor ikke har taget sine forholdsregler... 

Men ok, jorden er jo flad ;) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne
Brutus skrev, for 3 timer siden:

Virkelig? helt sikker? 

Jeg aner ikke hvad der er sandt i den ligning, men hvis nu din frisør har 10 mennesker ind og ud af biksen på en dag, 5 dage om ugen, og har 3 kolleger med samme antal gæster, så går der 40 mennesker ind og ud om dagen, altså måske 900 på en måned. Kontra en fuldtidsGP som har måske 50-100 gæster på en måned (100 er meget højt sat og mange er sikkert gengangere. Selv er jeg aldrig nået op på 50) hvis hun arbejder fuldtid. Måske arbejder hun alene, måske har hun kolleger, det spiller også ind. Så kan det godt være at den intime kontakt gør smitterisikoen meget højere, men til gengæld er smittekæderne meget mere begrænsede end ved en frisør. 

Jeg aner ikke ved hvem risikoen er størst, men man kan ikke lave et lighedstegn mellem fysisk kontakt og smitterisiko når det gælder erhverv der bedrives vidt forskelligt. Der er flere faktorer. 

Fx har en GP nok også flere længere pauser mellem sine vagter og derfor mindre sandsynlighed for at overføre smitte fra vagt til vagt, da hun kan blive testet mellem hver vagt, end en frisør som arbejder hver dag. 

Så anyways. Bliv hjemme fra alt hvis du vil undgå risiko, og ellers lev så fornuftigt som muligt mens du stadig lever. 

Lidt overvejelser til refleksion :)

P.S. er sikker på jeg ikke har tænkt på alt i mit lille eksempel, pointen var ikke hvad der er mest smitsomt, men at der er mange ting man skal have ind i sine overvejelser, hvis man insisterer på at kigge sådan på det. 

Redigeret af Nannas Hjørne

Del dette indlæg

Link til indlæg
holstebronx skrev, for 6 timer siden:

Jeg tvivler på at de har haft bunkepul på Vestas her i sidste uge, da 25 medarbejdere blev testet positiv... eller da min kollega blev smittet hjemme ved hans forældre..

Man skal aldrig sige aldrig, dog er første eksempel nok mere realistisk end sidste (håber jeg....) :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Elprebsi skrev, for 14 timer siden:

Velkommen til siden... 

En god start for dig ville være at læse reglerne. Det er ikke tilladt med politisk debat på dette forum. 

Tak. Jeg har læst reglerne. Og siden der skal to til en debat, vil jeg ikke mene jeg har debatteret noget. Hvad jeg derimod vil mene, er at det ville være underligt at besvare et spørgsmål ("lader du dig teste?") uden at måtte forklare (eller, som i dette tilfælde, antyde, årsagen) blot fordi forklaringen er at man ikke vil støtte indgribende tiltag (= coronapas) fra en regering man ikke har tillid til. You ask, I answer, og hvis man ikke vil have begrundelsen, må man sætte en afstemning op i stedet.

Specificering: Hvis jeg havde nogen som helst mistanke om at jeg var smittet, ville jeg naturligvis lade mig teste. Men jeg ville stadigvæk aldrig dokumentere et negativt resultat.

Redigeret af alexm
Specificering

Del dette indlæg

Link til indlæg
alexm skrev, for 5 timer siden:

Tak. Jeg har læst reglerne. Og siden der skal to til en debat, vil jeg ikke mene jeg har debatteret noget. Hvad jeg derimod vil mene, er at det ville være underligt at besvare et spørgsmål ("lader du dig teste?") uden at måtte forklare (eller, som i dette tilfælde, antyde, årsagen) blot fordi forklaringen er at man ikke vil støtte indgribende tiltag (= coronapas) fra en regering man ikke har tillid til. You ask, I answer, og hvis man ikke vil have begrundelsen, må man sætte en afstemning op i stedet.

Specificering: Hvis jeg havde nogen som helst mistanke om at jeg var smittet, ville jeg naturligvis lade mig teste. Men jeg ville stadigvæk aldrig dokumentere et negativt resultat.

Nej, det har da intet med politik at gøre at inddrage MF og regeringens håndtering... (sarkastisk hvis du skulle være i tvivl).

jeg gider ikke debattere med dig. Du kunne bare have svaret det du svarer i din specificering og så havde du svaret på det overordnede spørgsmål i fenne tråd. 

Redigeret af Elprebsi

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...