Hop til indhold
århusc

udlejning til GP

Recommended Posts

Hej.

jeg vil høre om der en der kan fortælle lidt om at udleje sin lejlighed til GP.

sådan hvor finder i dem henne?

hvad tager i for det?

har i haft problemer med dem?

evt. andet.

tak på forhånd

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg vil sige for mig personligt så er sådan noget som "selv tjek ind" vigtigt.. Så det ville jeg som udlejer få sat i stand som det første evt med en nøgleboks eller lignende.. 

Ellers så var det vist ikke os du søgte råd hos.. Dog skulle du lige have det med på vejen:biggrin:.. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

@århusc 

Sørg for at få et nøgle-depositum.
Sæt en ekstra lås på din hoveddør som KUN du har nøgle til. Den kan du låse hvis du ikke ønsker hun skal have "fri adgang året rundt".
Hun skal have et DANSK mobilnummer hos et almindeligt teleselskab. som kan være hemmeligt, men ikke taletidskort (Lebara osv.) If the shit hits the fan, og du ender med at politianmelde kan de få fat i hende i en evt. efterforskning, samtidigt med at hun beholder sin anonymitet mht. adresse og andre ting. 
Få hendes borgerlige navn - men lad være med at bede om hendes personnummer og private adresse. Hun skal være godt dum hvis hun udleverer det til nogen som helst. 

Hav HELT klare aftaler - og hav dem på skrift i en email eller en slags "kontrakt" der måske ikke gælder i retten, men kan være god at have i en evt. strid efterfølgende. 

Undlad helt og aldeles at få betaling i naturalier. 
Ønsker du at bolle med hende kan du lave en aftale som enhver anden kunde/gæst. Om du så bruger huslejepengene på hende eller en anden er sagen uvedkommende. Der er ingen piger der har lyst til at betale i naturalier hvis de ikke sparer noget. Og det skal dælendulleme være en høj husleje hvis det kan betale sig for hende. 
Det bliver alfons-agtigt for laaaaangt de fleste piger hvis du skal ha' ydelser for at få lov at bolle med andre mænd.
Bevar den professionelle distance. 

Hav en personlig samtale med hende udenfor dit hjem første gang - et kemimøde med mulighed for at se værelset efterfølgende. 

Brug din intuition. Er der noget der virker lorent - så ER der noget der er lorent. 

Hvis du gør det af andre årsager end økonomisk gevinst, så bør du (efter min MENING og ikke viden!) genoverveje hvad du har gang i, og om du måske bare skal springe ud i det, gå planken ud og blive alfons i stedet ;) 

I bedste mening - selvom kløerne var fremme - som altid.

Kh. Eva <3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

1. Eroguide er åbenbart et godt sted at finde dem. Derudover kan du oprette annoncer på annonceligt o.lign.

2. Min anbefaling vil være, at du tager den pris, som du ville tage for en “almindelig” lejer. Lejens størrelse må bero på en vurdering af lejlighedens alder, stand, størrelse, beliggenhed osv.

3. Ift. problemer, så kan du jo risikere, at de misligholder aftalen. Endvidere bør du overveje om, det i din lejlighed er lovligt, at der udøves erhverv. Dette er mere med henblik på at du ikke misligholder din aftale med bolig-, andels-, eller ejerforening. Og ej at glemme naboerne.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er IKKE lovligt. Det er helt og aldeles U-lovligt med kryds og slange. 

Et alternativ er at oprette en airbnb profil og sætte hver dag som "booket til anden side". Det vil give problemer med airbnb i længden, dog. De ønsker at tjene penge. 
Men det er en mulighed for at cvr-registrerede piger kan trække udgiften fra i regnskabet, og har også den fordel at det bliver sværere for naboerne at anmelde dig for bordeldrift eller rufferi. 

Der er mange overvejelser i dette. Du løber en risiko. Det gør sexarbejderen også. 

Tænk dig grundigt om. 

De klinikker der lejer ud har en pris på 2-300 kr. i timen. Det inkluderer i nogle tilfælde sikkerhed i form af telefondame. Og det er inkluderet oprydning, lån af håndklæder, adgang til badeværelset osv. Privat/diskret stederne har ikke denne sikkerhed og man skal selv rydde op.

Hvis det skal være en fordel for pigen, skal daglejen være lavere end et hotelværelse. Ønsker du at leje ud på timebasis, så konkurrerer du med massageklinikkerne.

Der kan ikke spindes ret meget guld her uden indsats. 
Griber det om sig vil vi se en stigning i fælder lagt af bagmænd som afpresser udlejere. Det er en meget meget mørk gråzone at bevæge sig i.

Kh. Eva

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det lettelste omkring din idé er bestemt at finde kvinder der gerne vil leje et sted, værelse eller et helt hus til at modtage deres gæster.  Du har allerede fået flere henvendelser bare ved at luffe din idé.  Ellers er det vist meget normalt at man blot opretter en annonce på selvsamme sider hvor der tilbydes sex.

Det sværeste er nok, at gøre det på en måde hvor man ikke selv havner i "fedte fadet".   Mig bekendt er det ulovligt at udleje til prostitution.  Hvis  du googler lidt vil du hurtigt støde på den såkaldte  Gøglerbådssag, hvor en 63 årig blev dømt for rufferi, fordi har have udlejet værelser til prostitution..   Selve sagen er egentligt ikke så interessant,  men mere hvad nogle politikkere efter sagen har udtalt.  

Nogle har udtalt, at det virker urimmeligt at kvinder ikke kan leje et værelse, lejlighed e.lign, når det nu ikke er ulovligt at tage penge for sex.  Det må tolkes som, at det er klart ulovligt, også selvom lejeprisen ikke er betinget af antal gæster m.v, altså blot en ren lejeindtægt. 

Det at noget er ulovligt er jo ikke et udtryk for, at det ikke forekommer.  De fleste ved det vel nok, at der foregår meget "tys-tys".    Hvis man ikke selv ejer sin bolig, skal man nok være ekstra ekstra opmærksom på, at det kan give en megaproblemer.   Jamen hvem skulle da opdage det eller melde dig ?  Det er desværre nok de færrester naboer der bryder sig om, at der bliver solgt sex i samme opgang eller kvarter hvor de bor.  

Der skal nok ikke meget trafik til, før omgivelserne udviser "negativ" nysgerrighed.  Det kan såmænd ej heller udelukkes at en utilfreds gæst kunne finde på noget sådant, når man ved, at det lejlighedsvis sker at GP´er  angives til Skat, politi, boligforeninger osv.

Iøvrigt synes jeg at @Eva Nadine  fint har beskrevet hvad du bør opmærksom på omkring aftale med Gp.  Jeg er ligeledes helt enig i, at du skal holde tingene helt adskilt.  Mange GP´er får alverdens tilbud alá  "Du må godt låne min lejlighed bolig, hvis jeg må kneppe dig ad libitum" :)

Hvis jeg selv en dag skulle få den samme idé,  ville jeg gå efter en og kun en erfaren GP, som dels kun skulle bruge stedet begrænset og som også havde et begrænset antal gæster.   Om ikke andet vil der nok gå længere tid, før det er alment kendt i området, og hvis alt ellers foregår meget diskret og stille, kunne man da håbe på, at ingen lavedes en helvedes masse ballade, når det nu foregår diskret og ikke 24/7  med biler holdende i kø

Jeg ville indrette en pænt værelse med hvad der skal til,  købe en kæmpe bunke håndklæder, stræklagener m.v. således at Gpén  ikke skal komme slæbende med flere store ishockey tasker og ellers afstemme hendes behov før vi aftalte pris for leje.   Rent praktisk vil jeg også aftale med hende hvordan Gæster skal lukkes ind, hvor de skal holde osv.  

Jeg tænker at hvis man er rimelig kunne man vel sagtens få noget der svarede til 700 - 900 pr. gang.   For mit vedkommende kan man jo så hurtigt regne ud, at det ikke ville blive en guldgruppe.   

Mangler man virkelig penge, er jeg rimelig sikker på, at man kan få meget større beløb, hvis man udlejer til udenlandske piger, som typisk er nogle stykker om at dele en lejlighed.  Man kan selvfølgelig også bare lave aftaler med flere kvinder, hvor de har hver deres dage.   Personligt ville jeg ikke gøre det, af grunde jeg allerede har nævnt.

Min pointe er blot tænkt dig godt om.  Det letteste vil stadig være at finde interesserede. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

tak for alle besvarelser.

min tanke var blot, at købe en lille lejlighed på 40-50 kvm, hvor jeg kunne udleje den til en hvis pris.

havde dog ikke tænkt at det var ulovligt..

Del dette indlæg

Link til indlæg
århusc skrev, for 3 minutter siden:

min tanke var blot, at købe en lille lejlighed på 40-50 kvm, hvor jeg kunne udleje den til en hvis pris.

Da boligpriserne har det med at stige over tid,  kunne det sikkert godt blive en god investering, blot at leje en sådan lille lejlighed ud som almindelig leje.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
århusc skrev, for 29 minutter siden:

I så fald kan du købe en lejlighed hvor du er sikker på at du kan udleje den gennem airbnb.
Oprette en annonce på annoncelight og sende link til din airbnb annonce. 
Det vil løse de fleste udfordringer. Jeg er ret sikker på at der er rigtigt mange der ville synes det var et hit med en fast elskovsrede lejet på dagsbasis. For mig selv er det dog sjældent aktuelt med mere end 1-5 timer ad gangen, da jeg max har een fræk aftale i døgnet, og langt fra hver dag. Derfor kan jeg ikke benytte mig af døgn-leje. 

Som @TheVoice skrev er det en god langtidsinvestering. Og er du villig til at leje den ud til prostituerede, og markedsfører den specifikt til denne målgruppe, så tror jeg faktisk der er mange der bruger "privat/diskret" klinikker som hellere vil leje en privat lejlighed. 
Prisen for dagleje skal dog kunne konkurrere med "privat/diskret" klinikker og hotelværelser. Ellers er du ligevidt og konkurrerer med alle de andre airbnb lejligheder og hotelværelser.

Kast dig ud i det - betragt dem som almindelige daglejere, giv rabatordninger på "fast ugedag" eller lign. og du kan spille på flere heste da det almindelige marked for døgnleje sikkert også er interesserede i at leje via airbnb. 

Juridisk set er der ingen der kan klandre dig for om folk knalder i en lejet lejlighed. Det er ej heller din pligt at gå ind og løfte dyner og spørge om de knalder med eller uden betaling. De sager jeg har hørt om har der været andre faktorer i spil.
Men kontakt en advokat med erfaring i erhvervsret og boligret. De hjælper mange airbnb udlejere som investerer i boliger til formålet. 
Der kan også være udfordringer mht. bopælspligt i øvrigt.

Kh. Eva

Redigeret af Eva Nadine

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...