Hop til indhold
Guest Melody

Brug for råd ( voldtægt)

Recommended Posts

Guest Melody

Hej alle sammen. Jeg ved godt at det her måske ikke helt passer herinde, men håber i vil hjælpe alligevel. Da jeg ikke ved hvor jeg ellers skal spørge om det.

Jeg har brug for et råd. Jeg kan simpelhen ikke finde ud af hvordan jeg skal tackle det her....

Ser i, jeg har en veninde som har været på 4 dates fra november 2020 til i onsdags.

Efter hver date har hun fortalt at hun er blevet voldtaget...

De 2 første gang var jeg og de andre piger i chok og sagde at hun skulle blive undersøgt af en læge og kontakte politiet.

Hun fortalte at det har hun gjort. 

Vi har brugt meget tid på at hjælpe hende, og være sammen med hende da hun ikke kan li at være alene og det er jo forståeligt nok.

Så i februar fortæller hun at hun har en date igen. Vi er lidt skeptiske og spørger om det nu er en god ide, når hun er blevet voldtaget 2 gange før? Om hun virkelig føler at hun er klar til det?

Hun bliver sur og siger at det skal vi ikke blande os i. Hun er en voksen kvinde.

Fint nok, vi spørger ikke mere ind til det. 

Dagen efter spørger vi så hvordan det gik og hun siger at hun er blevet voldtaget igen.

Vi spørger om det er meldt og hun siger ja.

( lige her begynder jeg at tænke på at der er noget der ikke stemmer.. men siger hende ikke imod)

Alting starter forfra, hun ringer hele tiden for at fortælle at hun ikke vil være alene, vi skiftes til at være sammen med hende...

Så i tirsdags fortæller hun at hun igen har en date. Og vi siger igen, tænk nu på hvad der er sket de sidste 3 gange.. hvad hvis det sker igen?? Du har altså brug for hjælp af en professionel, for der er jo noget galt når du bliver udsat for voldtægt.

Hun griner og siger at hun går til psykolog og psykologen siger at hun skal gå på en ny date for at komme over det.!?

( det giver slet ikke mening i mit hoved at en psykolog vil råde en patient til det, specielt når det ikke er så lang tid siden..)

Efter hun er gået hvisker en af mine veninder, " 100 kr på at hun siger at hun er blevet voldtaget igen"

Vi snakker lidt frem og tilbage om hvor stor sandsynligheden er for at hun taler sandt.

Og igen torsdag formiddag ringer hun og fortæller at hun er voldtaget igen.og om vi kommer over til hende.

Ingen af os vidste hvad vi skulle sige...

Vi tog derover og begyndte at spørge mere indtil hvad der skerte helt præcis.

Hun ville ikke snakke om det. Men det var meldt til politiet igen.

Mit problem med alt det her er at jeg ikke helt tror på hende mere... jeg tror at hun enten finder på det hele eller digter videre på noget med kun få sandheder i det.

Men jeg har jo ikke været der og vil ikke kalde min veninde for en løgner, hvis hun taler sandt.

Omvendt har jeg ikke lyst til at være venner med nogen der lyver om noget så alvordelig...

Jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal forholde mig til det her, og jeg føler mig som en dårlig veninde fordi jeg mistænker hende for at lyve.

Noget i mig siger at jeg skal fortælle hende hvad jeg føler og tænker.. og noget andet siger at jeg bare skal lade det ligge og støtte hende så godt jeg kan.

Hvad tænker i?

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Melody skrev, for 46 minutter siden:

Hun bliver sur og siger at det skal vi ikke blande os i. Hun er en voksen kvinde.

 

Det er hård at se folk lade sig selv mishandle - uanset om det er hende selv eller andre. Om det er sandheden eller ej, står så tilbage. Hun ønsker ikke hjælp eller også er hun en løgner, der lader som om, at hun ikke ønsker hjælp, men skal have opmærksomhed. At give hende yderligere opmærksomhed, hjælper hende ikke før hun er klar til at blive hjulpet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest amatør

Hej Melody,

Den er godt nok svær, men jeg er helt enig i din/jeres vurdering. Jeg syntes at i alle tre skal konfrontere hende sammen, på et tidspunkt hvor i alle har tid til at arbejde med dette i flere timer, og sige at i har svært ved at tro på at hun er blevet voldtaget 4 gange i træk, og så tage den konfrontation det medførere.

Det kan virke barsk, men jeg tror jeres veninden har brug for at blive rykket ud af den tilstand hun befinder sig i på den ene eller den anden måde. Hvis hun bryder sammen følelsesmæssigt, så kan i støtte hende, fortælle hende at i stadig elsker hende, men at i simpelthen ikke kan tro på hendes forklaring, da det virker helt usandsynligt i den virkelige verden.

Hvis hun bliver aggressiv, og vil afbryde forbindelsen til jer, så sig til hende at i er meget kede af at hun føler sådan, at i stadig elsker hende, og at hun altid er velkommen til at komme tilbage til jeres venskab, at i altid vil være der for hende, også selv om i ikke kan tro på disse påstande. 

Hvis hun åbner op, og er villig til at fortælle noget, så spørg ind til hvem der har gjort det mod hende; om det er den samme mand alle gangene, eller 4 forskellige, om hvad der præcist er sket, om hvorfor hun bliver ved med at lade det ske. På den måde kan i få nok oplysninger til at vurdere om der kunne være noget sandhed i hendes historier, eller om hun er ude på et skråplan og behøver hjælp. Hvis dette sker og hun ikke virker troværdig, så fortæl hende at i elsker hende, men i tror simpelthen ikke på hendes historier, og i mener at det er bekymrende at hun tyr til denne metode for at få opmærksomhed og omsorg. Hvis i begynder at tro på at hun taler sandt, så må i gå med hende til politiet alle sammen samlet, fortælle hvad hun har sagt, og finde ud af om hun rent faktisk har indgivet en anmeldelse som hun påstår, og tage tingene derfra.

Hvis hun forsøger at slå det hen, og ikke svare oprigtigt på jeres spørgsmål bekymring overhovedet, fortæl hende at i elsker hende, men sig at i simpelthen ikke kan tro på hende, når hun nægter at fortælle mere i detaljer om hvad der er sket; I kan sagtens forblive gode venner, men i mener at hun har brug for professionel hjælp, når hun føler et behov for at fortælle disse historier til sine bedste veninder for at få omsorg og opmærksomhed.

Der kan efter min mening være forskellige årsager til at nogen agerer på en sådan måde, forskellige omsorgssvigt, tidligt misbrug, en enkelt voldtægt, eller mere alvorlige psykiske problemer.

Jeg vil godt understreje at jeg ikke er professionel, men jeg mener ikke at i kan gøre noget forkert, når bare i holder fast i jeres kærlighed til hende, hvis hun kan mærke hvor meget i elsker hende, og hvor bekymrede i er for hendes tilstand, mener jeg ikke i kan gøre noget "forkert", men mennesker er komplicerede, og jeres veninde kunne jo blive så oprørt at hun foretog en drastisk handling, som i ikke forventede, men den risiko er der jo også lige nu, og jeg vil mene der er mest vigtigt at situationen bliver åbnet op, og ikke bare bliver ignoreret, da det kan være mindst lige så farligt.

Hvis i er meget bekymrede, så ring til en psykolog, og læs min beskrivelse op i telefonen, og spørg om hun/han mener der er et problem i at gøre dette; det kan jo også være at der er en psykolog som læser disse forum, så kunne vedkommende jo kommentere.

mvh amatør

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Man bliver altså ikke sådan lige voldtaget, hvis man ellers forstår ikke at bringe sig i en situation, hvor det kan foregå - dvs. hun skal nøjes med at mødes med sine dates på offentlige steder og ikke gå med dem hjem eller ind i en mørk baggård.

De fleste mænd vil helst hygge sig sammen med en kvinde og opnå fornøjelsen flere gange  - det er virkelig få, der finder fornøjelse i at voldtage en kvinde - og at hun skulle løbe ind i dem gang på gang, lyder mere end usandsynligt - eller hun må specielt opsøge de typer.

At hun skulle have meldt det til politiet, tror jeg ikke på, da de efter de første 2, nok vil begynde at stille flere spørgsmål - og hun må også have været til undersøgelse på hospitalet, have fået taget fotos af synlige beviser: blå mærker, hudafskrabninger, iturevet tøj mv. - og hvor skulle voldtægterne lige være foregået?

Nej, 100 at hun er en lystløgner - og måske er hun bare blevet brændt af - eller fyrene er gået efter at have luret hende af og det undrer mig at I bliver ved med at lytte og støtte hende.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Om det er tilfældet at hun er voldtaget eller ej, så er sagen langt over jeres hoveder. Det er ihvertfald ikke normalt det her. Den mest logiske måde at tackle det på er at lade en professionel tage sig af personen. Derudover hvis i stadig værdsætter jeres venskab, så skal i jo stadig støtte personen på det venskabelige plan. Men for at det ikke tager på jer selv rent psykisk er det altid godt at komme ærligt med hende om at der er et problem og at i ikke kan gøre noget ved det, men vil være der for at støtte hende om at finde hjælp og ellers være der venskabeligt for hende.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Start med at kigge på politirapporten for jeres område de pågældende dage. Hvis der er anmeldt en voldtægt, står den sandsynligvis deri. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne

Den er virkelig svær. Chancen for at hun er blevet voldtaget alle 4 gange af forskellige mænd er jo forsvindende lav, men det er en mulighed. Det kan være, at hun har en dårlig vane med at gå efter de helt forkerte mænd. 

Derefter er der muligheden for, at hun reelt føler sig voldtaget uden at der er sket noget som egentlig kvalificerer sig som voldtægt. Måske har hun nogle ting hun skal arbejde med, og det er jo svært når hun siger at hun allerede får hjælp. 

Sidst er der muligheden for at hun lyver. Jeg og en veninde fik engang en ven som viste sig at være lystløgner. Først var historierne tragiske at høre, men de blev mindre og mindre sandsynlige og spejlede sig sjovt nok altid i vores egne historier, hvor dramatikken altid lige fik et godt hak hop, så hun kunne overgå hver enkelt, og historierne eskalerede konstant. Jeg ville ønske, at jeg kunne sige vi fik hende i terapi, men vi endte med at skære hende ud. Det kammede over for os, da hun toppede min venindes sande og meget traumatiserende fortælling om sin voldtægt med sin egen endnu vildere voldtægtshistorie som oveni de andre historier simpelthen var for usandsynlig (ifølge hende havde hun også blandt andet multiple personligheder og blev alkoholiker som 6-årig ved at stjæle sin fars vodka hver dag uden at nogen opdagede det i skolen eller hjemmet).

Selvfølgelig er det bedste man kan gøre, at skaffe personen hjælp uanset om hun er lystløgner eller inde i nogle meget usunde mønstre, men jeg kan virkelig godt forstå hvis du ikke har lyst til at tage den.  

Sådan som du fremsætter historien lyder det på mig som om hun har det skidt og fabrikerer noget som sætter hende i centrum og tvinger hendes omgivelser til at støtte hende. Hvilket i og for sig er trist, hvis hun ikke tror at folk vil være der for hende uden en tragisk oplevelse. Det kunne også godt være mulighed nummer to, at hun simpelthen har en forvredet opfattelse af hvad der er voldtægt. At hendes indre følelser og ydre handlinger ikke stemmer overens i seksuelle situationer og ender ud i at hun føler sig overgrebet. Så hun har da nok uden tvivl nogle problemer hun godt kunne bruge støtte til. Spørgsmålet er, om det er voldtægt. 

Men jeg kan godt forstå hvis du ikke kan være i det hvis det viser sig at hun lyver. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest BlackStockings

Jeg er nød til at sige at ud for det du skriver, så virker det for mig at hun har en personlighedsforstyrelse og søger opmærksomheden hos jer af den ene eller anden grund.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Havnebumsen

hvorfor gik vi egentlig væk fra " gok i nødden med en kølle" og så slæbe hende med hjem?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis du har kendt din veninde i flere år, så må du vide om hun er stærkt opmærksomhedssøgende. Sådan noget kommer ikke ud af det blå. Om hun godt kan lide at fortsætte historier, som altid handler om hende selv, ofte tilsat rigelige mængder dramatik. Hun har det sikkert elendigt med sig selv, og udlever derfor et pseudo-liv.

Hvis/når du eller i konfronterer hende vil hun formentlig enten afvise jer, eller bryde sammen og tilstå. Eller i værste fald måske forsøge at bevise, at hun bliver voldtaget, ved at anklage en uskyldig :(

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nemtøs

Uanset  om  hun  taler  sandt  eller  lyver, er  begge  dele  forfærdeligt  på  hver  deres  måde. 

Når  hun  ikke  ønsker  at  tale  om  det,  og  hun  siger  at  hun  har  meldt  voldtægten  og  går  til  psykolog.  Hvis  jeg  var  i dine  sko  ville  jeg  spørge  hende efter  "hvad  forventer  du  af  mig/os  ved  at  fortælle  om  oplevelsen?"

Forud  for  dette  spørgsmål,  anerkende at  hun har  gjort  det  rigtige  ved  at  have  meldt  det  til  politiet  og  hun  går  hos  psykolog. 

Enten  fortæller  hun  hvad  hun  har  brug  for,  eller  også siger  hun  at  hun ikke  har  brug  for  noget,  hvorefter I kan  fortsætte  det  I ellers  ville  gøre. 

Du  kunne  også  alt  efter  hvor  konfronterede  du  tør  vi  være,  spørge  hende  om,  efter  hun  har  sagt  at  hun  ikke  ønsker  noget  spørge  nysgerrigt  ind  til  hvad  årsagen  er  til  at  hun  fortæller  om  oplevelsen, når  hun  ikke  ønsker  din/jeres  hjælp 

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Melody

 

Jeg forestiller mig 2 scenarier.

1. Det hele er opspind og hun lyver for at få opmærksomhed. Dette er velkendt i litteraturen. For at få denne opmærksom hed skal det have en vis alvor (almindelig ting giver ikke opmærksomhed), og det må gerne være et emne som er oppe i tiden, og som optager personen. Til det formål er voldtægt super fint. 

 

2. Nogle mennesker mangler enhver dømmekraft i forhold til mænd, eller de evner ikke at sige fra tydeligt.

 

Eftersom hun allerde går til psykolog, så vil jeg lade det være op til politiet og psykologen.

Du skal bruge din tid på noget andet. Ikke sniksnakke om det med andre. Det bliver let dit behov for opmærksomhed der nu tjenes.

 

Du skal lade de professionelle, som allerede er indblandet, løbe med sagen og passe din butik. Stop med at tale med andre om den.

 

Rejser hun sagen, vil jeg kort sige, at hun , som din ven, har dit hjerte, men at det er bedste at politi og psykolog tager sig af sagen, da de bedre kan hjælpe hende. Tal derefter mod noget andet

Redigeret af Liverpool

Del dette indlæg


Link til indlæg

Med mindre du kender hendes psykolog, så tror jeg heller ikke at hun går hos en psykolog. Det er også en del af hendes fortælling. Hun er bange for at en psykolog ville bore i noget, hun ikke har lyst til at konfrontere.

Spørg hende hvem psykologen er. Opsøg ham eller hende. Der er naturligvis absolut tavshedspligt, men bring dine bekymringer op og få nogle råd. Hvis det er hendes psykolog så får han eller hun også noget at arbejde med. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har hun meldt det til politi ville de nok sansynligvis have hinde telefon, tabs, pc for at se hvad se har skrevet om op til møde. Da jeg tidligere har hørt  fra en Voldtægt offer politi fik hinde pc og tlf. 
Jeg er bange for det er corona ensomhed der nu kræver opmærksomhed eller anden årsag. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Røvslikker
Melody skrev, for 8 timer siden:

Hvad tænker i?

Jojo...hvad tænker man tjaaaa, om det er en historie fra de varme lande, eller om det et din fantasi der stikker af...nok der geden skal barberes gooooo week

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Melody med det du har skrevet syntes jeg at I har behov for hjælp - det er for profesionelle, der ikke i forvejen har relation til jer,  at facilitere en gruppedynamik der støtter jer veninderne i at støtte hende der er offer og offer bør også have terapeutisk assistance ved siden af jeres støtte.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Melody
Harran skrev, for 9 timer siden:

Det er hård at se folk lade sig selv mishandle - uanset om det er hende selv eller andre. Om det er sandheden eller ej, står så tilbage. Hun ønsker ikke hjælp eller også er hun en løgner, der lader som om, at hun ikke ønsker hjælp, men skal have opmærksomhed. At give hende yderligere opmærksomhed, hjælper hende ikke før hun er klar til at blive hjulpet.

Ja det har du nok ret i:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Melody
amatør skrev, for 9 timer siden:

Hej Melody,

Den er godt nok svær, men jeg er helt enig i din/jeres vurdering. Jeg syntes at i alle tre skal konfrontere hende sammen, på et tidspunkt hvor i alle har tid til at arbejde med dette i flere timer, og sige at i har svært ved at tro på at hun er blevet voldtaget 4 gange i træk, og så tage den konfrontation det medførere.

Det kan virke barsk, men jeg tror jeres veninden har brug for at blive rykket ud af den tilstand hun befinder sig i på den ene eller den anden måde. Hvis hun bryder sammen følelsesmæssigt, så kan i støtte hende, fortælle hende at i stadig elsker hende, men at i simpelthen ikke kan tro på hendes forklaring, da det virker helt usandsynligt i den virkelige verden.

Hvis hun bliver aggressiv, og vil afbryde forbindelsen til jer, så sig til hende at i er meget kede af at hun føler sådan, at i stadig elsker hende, og at hun altid er velkommen til at komme tilbage til jeres venskab, at i altid vil være der for hende, også selv om i ikke kan tro på disse påstande. 

Hvis hun åbner op, og er villig til at fortælle noget, så spørg ind til hvem der har gjort det mod hende; om det er den samme mand alle gangene, eller 4 forskellige, om hvad der præcist er sket, om hvorfor hun bliver ved med at lade det ske. På den måde kan i få nok oplysninger til at vurdere om der kunne være noget sandhed i hendes historier, eller om hun er ude på et skråplan og behøver hjælp. Hvis dette sker og hun ikke virker troværdig, så fortæl hende at i elsker hende, men i tror simpelthen ikke på hendes historier, og i mener at det er bekymrende at hun tyr til denne metode for at få opmærksomhed og omsorg. Hvis i begynder at tro på at hun taler sandt, så må i gå med hende til politiet alle sammen samlet, fortælle hvad hun har sagt, og finde ud af om hun rent faktisk har indgivet en anmeldelse som hun påstår, og tage tingene derfra.

Hvis hun forsøger at slå det hen, og ikke svare oprigtigt på jeres spørgsmål bekymring overhovedet, fortæl hende at i elsker hende, men sig at i simpelthen ikke kan tro på hende, når hun nægter at fortælle mere i detaljer om hvad der er sket; I kan sagtens forblive gode venner, men i mener at hun har brug for professionel hjælp, når hun føler et behov for at fortælle disse historier til sine bedste veninder for at få omsorg og opmærksomhed.

Der kan efter min mening være forskellige årsager til at nogen agerer på en sådan måde, forskellige omsorgssvigt, tidligt misbrug, en enkelt voldtægt, eller mere alvorlige psykiske problemer.

Jeg vil godt understreje at jeg ikke er professionel, men jeg mener ikke at i kan gøre noget forkert, når bare i holder fast i jeres kærlighed til hende, hvis hun kan mærke hvor meget i elsker hende, og hvor bekymrede i er for hendes tilstand, mener jeg ikke i kan gøre noget "forkert", men mennesker er komplicerede, og jeres veninde kunne jo blive så oprørt at hun foretog en drastisk handling, som i ikke forventede, men den risiko er der jo også lige nu, og jeg vil mene der er mest vigtigt at situationen bliver åbnet op, og ikke bare bliver ignoreret, da det kan være mindst lige så farligt.

Hvis i er meget bekymrede, så ring til en psykolog, og læs min beskrivelse op i telefonen, og spørg om hun/han mener der er et problem i at gøre dette; det kan jo også være at der er en psykolog som læser disse forum, så kunne vedkommende jo kommentere.

mvh amatør

 

Tak for et rigtig godt og velskrevet råd:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Melody
Jernsvinet skrev, for 8 timer siden:

Man bliver altså ikke sådan lige voldtaget, hvis man ellers forstår ikke at bringe sig i en situation, hvor det kan foregå - dvs. hun skal nøjes med at mødes med sine dates på offentlige steder og ikke gå med dem hjem eller ind i en mørk baggård.

De fleste mænd vil helst hygge sig sammen med en kvinde og opnå fornøjelsen flere gange  - det er virkelig få, der finder fornøjelse i at voldtage en kvinde - og at hun skulle løbe ind i dem gang på gang, lyder mere end usandsynligt - eller hun må specielt opsøge de typer.

At hun skulle have meldt det til politiet, tror jeg ikke på, da de efter de første 2, nok vil begynde at stille flere spørgsmål - og hun må også have været til undersøgelse på hospitalet, have fået taget fotos af synlige beviser: blå mærker, hudafskrabninger, iturevet tøj mv. - og hvor skulle voldtægterne lige være foregået?

Nej, 100 at hun er en lystløgner - og måske er hun bare blevet brændt af - eller fyrene er gået efter at have luret hende af og det undrer mig at I bliver ved med at lytte og støtte hende.

Jeg tror det var hjemme hos hende, men hun vil ikke rigtig ud med noget om det. Andet at hun er blevet voldtaget og det er anmeldt.

Hvorfor vi bliver ved med at støtte og lytte til hende?

Fordi der er tydeligvis noget i vejen med hende. Og vi er hendes veninder. Venner er der for hinanden lige meget hvad... desværre

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Melody
RandomGuest1234 skrev, for 8 timer siden:

Om det er tilfældet at hun er voldtaget eller ej, så er sagen langt over jeres hoveder. Det er ihvertfald ikke normalt det her. Den mest logiske måde at tackle det på er at lade en professionel tage sig af personen. Derudover hvis i stadig værdsætter jeres venskab, så skal i jo stadig støtte personen på det venskabelige plan. Men for at det ikke tager på jer selv rent psykisk er det altid godt at komme ærligt med hende om at der er et problem og at i ikke kan gøre noget ved det, men vil være der for at støtte hende om at finde hjælp og ellers være der venskabeligt for hende.

Hej tak for råd:)

Hun siger jo at hun går til psykolog, jeg ved ikke helt hvordan vi kan finde ud af om det er sandt. De har jo tavshedspligt

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Melody
HeinoH skrev, for 7 timer siden:

Start med at kigge på politirapporten for jeres område de pågældende dage. Hvis der er anmeldt en voldtægt, står den sandsynligvis deri. 

Politi rapporten, hvor kan vi finde det hende?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Melody
Nannas Hjørne skrev, for 6 timer siden:

Den er virkelig svær. Chancen for at hun er blevet voldtaget alle 4 gange af forskellige mænd er jo forsvindende lav, men det er en mulighed. Det kan være, at hun har en dårlig vane med at gå efter de helt forkerte mænd. 

Derefter er der muligheden for, at hun reelt føler sig voldtaget uden at der er sket noget som egentlig kvalificerer sig som voldtægt. Måske har hun nogle ting hun skal arbejde med, og det er jo svært når hun siger at hun allerede får hjælp. 

Sidst er der muligheden for at hun lyver. Jeg og en veninde fik engang en ven som viste sig at være lystløgner. Først var historierne tragiske at høre, men de blev mindre og mindre sandsynlige og spejlede sig sjovt nok altid i vores egne historier, hvor dramatikken altid lige fik et godt hak hop, så hun kunne overgå hver enkelt, og historierne eskalerede konstant. Jeg ville ønske, at jeg kunne sige vi fik hende i terapi, men vi endte med at skære hende ud. Det kammede over for os, da hun toppede min venindes sande og meget traumatiserende fortælling om sin voldtægt med sin egen endnu vildere voldtægtshistorie som oveni de andre historier simpelthen var for usandsynlig (ifølge hende havde hun også blandt andet multiple personligheder og blev alkoholiker som 6-årig ved at stjæle sin fars vodka hver dag uden at nogen opdagede det i skolen eller hjemmet).

Selvfølgelig er det bedste man kan gøre, at skaffe personen hjælp uanset om hun er lystløgner eller inde i nogle meget usunde mønstre, men jeg kan virkelig godt forstå hvis du ikke har lyst til at tage den.  

Sådan som du fremsætter historien lyder det på mig som om hun har det skidt og fabrikerer noget som sætter hende i centrum og tvinger hendes omgivelser til at støtte hende. Hvilket i og for sig er trist, hvis hun ikke tror at folk vil være der for hende uden en tragisk oplevelse. Det kunne også godt være mulighed nummer to, at hun simpelthen har en forvredet opfattelse af hvad der er voldtægt. At hendes indre følelser og ydre handlinger ikke stemmer overens i seksuelle situationer og ender ud i at hun føler sig overgrebet. Så hun har da nok uden tvivl nogle problemer hun godt kunne bruge støtte til. Spørgsmålet er, om det er voldtægt. 

Men jeg kan godt forstå hvis du ikke kan være i det hvis det viser sig at hun lyver. 

 

Tusind tak for svar.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...