Hop til indhold
Bananas

Det moralske i at narre dem vi elsker

Recommended Posts

Gæst

Hmm svær diskution, da jeg jo lever godt af i gifte mænd ;). Når men private Line, mener sådan her, hvorfor er det utroskab stadigvæk en slags tabu? Som Johan ørting siger, så kan man godt elske flere, der er mange slags kærlighed og begær,vi behøver ikke leve sammen for at have et godt ægteskab, har fek en veninde som lever for sig selv og er lykkelig gift, de har de dejligste unger på jorden og aldrig noget brok derfra..., kan det tænkes ( virker for mig i hvert fald) at man kan starte sine forhold med at sige , Hey du, jeg ved jeg kan lide sex med andre, så det med kun os resten af livet kommer nok ikke til at ske og det er ok for mig du også har andre elskere..., dermed et åbent forhold og ingen skjulte dagsorden hvis man på sigt føler for sex med andre, kærlighed er jo noget andet end sex, så hvorfor ikke? Vi skriver 2013 mon ikk det kunne lade sig gøre??? Har skrevet med en privat herinde, som nævnte angsten for at sidde alene om mange år og uden ægteskab og børn, ja jeg mener jo at hvis man er bange for sit eget selvskab og tror andre kan/ skal gøre en lykkelig, ja så er/ bliver man ensom og angst... Siger ikke jeg ikke tror på kærlighed osv, men vi er her nu og hvis jeg ser en lækker mand, ja så vil jeg sgu da have ham og ikke tænke på uha nej det må/ kan jeg ikke for min partner kan ikke klare det , klare at jeg gør det der gør mig glad, klare jeg lever mit liv som jeg ønsker det ( og ikke hans), klare sine egne følelser omkring forskellen på kærlighed og begær og ja jeg kunne blive ved.. Måske i tænker jeg tosset, men tro mig, jeg har det skønt og rart med mine eks'er ( mine børns far) og mine elskere og vil for alt i verden aldrig bytte det ud med jalousi, angst, ikke leve MIT liv og ked af det hed.. Vi behøver ikke være enige men kan blive enige om ikke at være det, kan også være gavnligt i denne debat, for der er vel ingen " opskrift" på ægteskab/ forhold.. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Du har som sådan ret Line

Først skal det nævnes ved indgangen til et forhold ;) De fleste der sidder i klemmen er ikke på vej ind i forholdet.

Mange ville ikke kunne leve i den slags forhold

og sidst..... åbne forhold holder oftest ikke længere end alm. Du nævner bl.a selv, eks og mænd til dine børn :)

Forhold er vist bare en svær størrelse, uanset hvordan man vælger at leve i dem :? men meget fed måde, det lyder til du lever dine

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Du har som sådan ret Line

Først skal det nævnes ved indgangen til et forhold ;) De fleste der sidder i klemmen er ikke på vej ind i forholdet.

Mange ville ikke kunne leve i den slags forhold

og sidst..... åbne forhold holder oftest ikke længere end alm. Du nævner bl.a selv, eks og mænd til dine børn :)

Forhold er vist bare en svær størrelse, uanset hvordan man vælger at leve i dem :? men meget fed måde, det lyder til du lever dine

Hey LF. Havde lavet et laaangt indlæg og vupti så var det sørme væk..?? Når pyt. Hvorfor kan "Man" ikke leve i sådanne forhold?? Lever vi ikke i en tid hvor alt er muligt og tabuer burde være mere eller mindre nedlagte?? Hvorfor er det at " man" tror/ vil eje fordi man elsker og har noget dybt sammen?? Hvorfor bliver sex forvekslet med kærlighed og omvendt?? Og hvorfor er det at " man" ikke bare siger ja til sin partner i stedet for nej, så denne kan leve livet uden begrænsninger fra andre end sig selv...?? En glad/ lykkelig partner, er i min verden en der lever sit liv og ikke mit, en der har skabt sin egen lykke som jeg så kan se, mærke, være en del af og dermed også blive glad og lykkelig i mit liv og have plads til at skabe det jeg tror på og har behov for.. Mine 3 forhold, sluttede fordi vi, som fek venskaber, børn/ forældre forhold, arbejdsforhold og andre af livets relationer

udvikler sig og nogen gange vokser hver sin retning, menneskelig udvikling, så som, jeg vil ikke have flere børn, jeg vil arbejde i udlandet, jeg vil være alene osv.. Ingen tvivl om de alle er elsket stadigvæk og vi har det smadder godt sammen og ses heldigvis ofte :). Fordi vi alle ER kærlighed og ikke skal give eller forlange kærlighed, vi ER det og dermed lever vi i det :). Alt hvad du giver kommer tilbage og der er en mening med alt, så ud fra alt det som jeg lukker ud her, ja så tror jeg på at " utroskab" er et spørgsmål om at være tro mod sig selv og vælge det liv der passer og dermed de mennesker som også ønsker at leve sådan og vi er Gud ske lov en del ;) kan se og mærke både på mine egne unger og deres venner, at de har fat i det, de vil nok( forhåbentlig) være generationen der bryder op med alle de altødelæggende tabuer og fordomme om at " man" skal da leve sådan og sådan for at gøre det " rigtige".. Vi kan da håbe :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Line som tidligere skrevet, jeg er enig, men drt er ud fra mine egne betragtninger :)

Tabu eller ej... mange folk ville ikke kunne leve i et åbent forhold, da de forbinder sex med kærlighed. Og ønsker tosomheden, monogami om du vil. Som århuselsker skriver, vil hans kone blive meget ked af det, da hun føler det rammer deres kærlighed.

Ligesom du ønsker at folk accepterer og respekter din måde at leve på/ gribe tingene an på, så skal du jo også respektere deres :)

Hvor er vi så på vej hen?

Tja tror ikke du får helt ret i dine betragtninger. Vi har en lang periode set en opblomstring af åbne forhold, swingerklubber, kinky sex og andre lignenede ting. Men synes det ser ud til at være ved at ændre sig. I brevkasserne rundt omkring er spørgsmålene ved at handle mere og mere om kernen end det udfarende.

Om det er krisen, der efterhånden har fået så godt i folk, at man søger tilbage mod den mere traditionelle kerne skal jeg ikke kunne sige, men synes nu tingene er ved at ændre sig ;) selvom vi pt står lige på vippen

Hvem af os der får ret er ikke til at vide. Men vi kan mødes på en cafe om 10-15 år, over en drink/ øl/ cafe late eller hvad jeg nu må byde dig på. Så kan vi snakke om/ diskutere hvordan det har udviklet sig ;)

Som udgangspunkt synes jeg utroskab er noget skidt. Men nogle gange er alternativet bare værre. Kan bedre lide din måde at gøre det på, altså spille med åbne kort og " tilladde" hinanden og leve livet, hvis man har brug for det.

Og som skrevet i mit meget lange indlæg. Utroskab er bedre, end pludselig stille ultimatumer op i et gammelt forhold, som man ved ikke kan efterleves. ( dette gælder kun, hvis konsekvenserne er for store, for andre og en selv. Ellers skal man være tro mod sig selv)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Line som tidligere skrevet, jeg er enig, men drt er ud fra mine egne betragtninger :)

Tabu eller ej... mange folk ville ikke kunne leve i et åbent forhold, da de forbinder sex med kærlighed. Og ønsker tosomheden, monogami om du vil. Som århuselsker skriver, vil hans kone blive meget ked af det, da hun føler det rammer deres kærlighed.

Ligesom du ønsker at folk accepterer og respekter din måde at leve på/ gribe tingene an på, så skal du jo også respektere deres :)

Hvor er vi så på vej hen?

Tja tror ikke du får helt ret i dine betragtninger. Vi har en lang periode set en opblomstring af åbne forhold, swingerklubber, kinky sex og andre lignenede ting. Men synes det ser ud til at være ved at ændre sig. I brevkasserne rundt omkring er spørgsmålene ved at handle mere og mere om kernen end det udfarende.

Om det er krisen, der efterhånden har fået så godt i folk, at man søger tilbage mod den mere traditionelle kerne skal jeg ikke kunne sige, men synes nu tingene er ved at ændre sig ;) selvom vi pt står lige på vippen

Hvem af os der får ret er ikke til at vide. Men vi kan mødes på en cafe om 10-15 år, over en drink/ øl/ cafe late eller hvad jeg nu må byde dig på. Så kan vi snakke om/ diskutere hvordan det har udviklet sig ;)

Som udgangspunkt synes jeg utroskab er noget skidt. Men nogle gange er alternativet bare værre. Kan bedre lide din måde at gøre det på, altså spille med åbne kort og " tilladde" hinanden og leve livet, hvis man har brug for det.

Og som skrevet i mit meget lange indlæg. Utroskab er bedre, end pludselig stille ultimatumer op i et gammelt forhold, som man ved ikke kan efterleves. ( dette gælder kun, hvis konsekvenserne er for store, for andre og en selv. Ellers skal man være tro mod sig selv)

Hey, først, jeg acceptere og respektere altid andre og deres meninger/ holdninger, at jeg ikke altid forstår det, er jo min uvidenhed der taler, at jeg er mere nysgerrig, håber jeg ikke forveksles med minus respekt/ accept, for som sagt ikke sådan jeg er indrettet. Måske du ser rigtigt, måske selv krisen bringer de gamle trygge mønstre op i folk igen... Jeg tænker og håber, at hvis dette også skal puttes ind under krisen, at det så netop ville gøre folk mere åbne for andre måder at leve på og at de kan finde mere af sig selv, måske vi skal endnu længere tilbage til endnu ældre biologiske jeg'er/ leveformer, tænker her, manden skaffer føde, kvinden børnene og så ses de kun ved forplantnings agten... Eller som i nogle afrikanske stammer, kvinderne bor sammen og mændene bor sammen?? Ja der er mange muligheder og spændende synes jeg det er :). Mener og kan jo se efter 5 år i branchen, at sex er lige så stort behov som søvn og mad, (det gælder altså og jeg som kvinde) så måske skal vi den vej og acceptere at det netop handler om behov og ikke følelser?? Der er mange ting i det her ja :). Og ja vi ses og jeg drikker øl eller rødvin tak ;) knus

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu står jeg til verbal spanking igen. ;)

Utroskab foregår ikke mellem benene, men mellem ørerne!

Det at besøge en prostitueret har i min verden ikke noget med utroskab at gøre, hvis man altså køber pigens tjenesteydelser med bevidsthed om, at man køber for at kunne gå igen, og at hverken hun eller én selv kunne drømme om at ringe næste dag.

For mig er det en handling helt analog med at tage sig en håndhøvler ude på lokum, mens konen ser reality kirkeligt forum ;) i fjerneren. Der er squ da ikke nogen, der tænker på sin nok så dejlige kone i den situation, men man er da fuldt bevidst om hendes kvaliteter, når man atter entrerer stuen.

På samme måde med et prostitutionsbesøg, en mand har brug for at få udløsning, og det at få noget fremmed er bare prikken over i-et.

Utroskab begynder der, hvor man begærer en andens selskab og seriøst leger med tanken om at forlade den derhjemme til fordel for en anden. Og fører man det ud i livet, så er det jo ikke blot utroskab men starten på en skilsmisse.

For mit vedkommende har jeg i de perioder, hvor jeg har haft fast partner fået købesex oplevelser uden så meget som skyggen af dårlig samvittighed, for det har aldrig betydet mere for mig end den daglige spiller. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Onslow

De fleste har jo et behov for at forklare hvorfor de findes det ok, at købe en seksuel oplevelse, have en elskerinde osv, så din forklaring kan vel være ligeså god/dårlig som alle andres.

Med hensyn til en generel og almen anvendt definition af begrebet utroskab, vil du jo så blot opdage, at denne, i det danske sprog, anvendte definition udelukkende forholder sig til seksuel aktivitet udenfor forholdet.

Resten af indlægget er blot generelt omkring mig selv og ikke stillet specielt til nogen

Jeg er nået dertil, at jeg er afklaret omkring, at mine køb af seksuelle oplevelser ikke tager afsæt i noget jeg mangler, uanset om jeg er single eller har kæreste. Af samme grund beskrives de som køb af seksuelle oplevelser og ikke som køb af sex.

Sådant billedligt fortalt, har jeg det således at der er tale om en stærkere oplevelse, når jeg tager til en live koncern (selvfølgelig med en kunstner man kan lide) end når jeg sidder hjemme i sofaen og lytter til den skønne musik. Med andre ord, er jeg blot blevet afklaret omkring, at effekter som Adrenalin, spænding, nervøsitet, forventningsglæde osv for mig tilfører disse oplevelser noget ekstra, som ikke kan skabes i de gode og trygge rammer, hvor man kender hinanden ind og ud. Der er med andre ord tale om forskellige oplevelser, som hver for sig er gode.

Jeg kunne såmænd også godt forestille mig, at der findes andre mænd, hvis forklaring ikke skal søges i, at man er utilfreds med sit "gratis" sexliv, uagtet om de praktiseres i forhold eller som løse relationer.

Ja, jeg er egoistisk, men jeg er afklaret omkring, at mine forklaringer udelukkede tager afsæt i mig, og jeg foretrækker metoden med det privaterum, som jeg beskrev i mit første indlæg. Og ja, i de perioder hvor jeg er i forhold, har jeg heller ikke brug for, at modparten skal komme med lange forklaringer om, at hun nu pludselig er nødt til at besøge en veninde der har det skidt, når hun reelt blot ønsker at træde ind i sit privaterum.

Det er mit indtryk, at de færreste kan håndtere sandheden, hvorfor jeg ikke tror på åbne forhold. I åbne forhold er man nødt til at forholde sig til alle mulige fakta, og det er de flestes følelsesregister ikke indrettet til. Det private rum tjener det formål, at her kan man parkere alt det, som vores følelsesregister ikke kan håndtere, og gevinsten er at det ikke skader og skaber unødige konflikter i et ellers velfungerende liv, forhold o.lign.

At det så kan skabe en helvedes masse bøvl, hvis døren til det private rum en dag pludselig skulle åbne sig, er en anden snak.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...