JenniferRomantica 18216 Skrevet 20. Marts, 2021 Okay.. Sååå i teorien finder jeg ideen virkelig tiltalende må jeg sige.. AFBESTILLINGSGEBYRER.. Ikke fordi jeg er hverken pengegrisk eller i kundenød men fordi det netop pga den "manglende" kundenød er hammer irriterende at have flirtet, skrevet, aftalt og evt rykket rundt med en gæst (de tit bare forsinket eller må ændre tidspunkt til at starte med) der så vælger at bare blive væk eller melde afbud en time før vores aftale.. Jeg ligger mine gæster så jeg har MEGET god tid i mellem dem da jeg gerne vil have mulighed for at kunne være "forsinket" hvis en gæst tager lidt længere tid om at komme ud af døren fordi vi snakker eller mit ur har ringet meeen der altid er lige 5 min, evt fordi gæsten vil have et bad før og efter eller uanset hvad grunden skulle være uden at jeg skal føle mig stresset hvilket betyder at jeg faktisk ikke "gider" at prøve at presse en anden gæst ind i afbestillingstider.. Jeg gør det dog hvis jeg kan se at gæsten der har afbrændt havde bestilt en time og den anden har søgt en halv f.eks.. Men det et kæmpe logistisk arbejde for mig i mit hoved hvilket tager en del energi.. Min hjerne er bare ikke wired på den måde så at sige.. Den tænker store tanker som hvorfor kaldes det "piss poor" (fordi man i gamle dage kunne sælge sit urin til garverer der anvendte det til fremstillingen af skind - velbekomme -) og lignende, ikke så meget tal.. Jeg har en forestilling om at det måske ville skræmme nogen af dem væk der ringer og bestiller, med ingen intention om at komme til aftalen.. Måske det er et falsk håb, jeg ved jo også at i realiteten så kan jeg jo på ingen måder tvinge folk til at betale da jeg sjældent kan være sikker på diverse info omkring navn og deslige.. Så det ville jo bare være en tom trussel så at sige.. Meeen en tom trussel virker også ca 25% af gangene med mine unger såååå måske.. Hvad siger i, folket, om emnet og at man som etableret pige, der har arbejdet i mange år med gode anmeldelser tager sådan et afbestillingsgebyr.? Ville det være logistisk muligt.? Jeg vil jo egentlig ikke så gerne have at seriøse gæster der bare er forhindret betaler dem (de besøger mig forhåbentlig bare en anden god gang) men jeg vil gerne have folk ikke bestiller når de ved at de ikke vil komme.. What to do, what to do.. 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18216 Skrevet 20. Marts, 2021 Forresten så var den helt galt hvis man "ikke engang havde råd til en potte og pisse i".. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest BlackStockings Skrevet 20. Marts, 2021 Hvordan skulle gæsten betale afbestillings gebyr ? Tror de færreste er int i at overføre via mobilpay . Forstår rigtig godt dit dilemma, må være pisse irriterende . Ps er vild med din humor Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18216 Skrevet 20. Marts, 2021 BlackStockings skrev, for 1 minut siden: Hvordan skulle gæsten betale afbestillings gebyr ? Tror de færreste er int i at overføre via mobilpay . Forstår rigtig godt dit dilemma, må være pisse irriterende . Ps er vild med din humor Det jo netop tricket.. Jeg vil jo egentlig ikke modtage dem fra dem der ville overføre uden problemer.. Det giver en følelse af at personen var seriøs i det mindste eftersom de var villige til at overfører.. Og det er nemlig HAMMER irriterende fordi jeg egentlig selv synes jeg følger de forskellige råd herinde fra og min intuition i korrespondancen med evt gæster og faktisk gør mit ypperste for at dem jeg vælger at svarer tilbage føler sig "set" og føler at jeg har puttet noget personligt ind i de fleste beskeder jeg sender af sted.. Det sku drænene.. Og man kan ikke lade være med at tænke "hvad har jeg gjort forkert" eller "kunne jeg have tydet det ud fra vores samtale tidligere end jeg gjorde" og man tjekker og tjekker.. Bliver altså også tit spurgt efter mobilepay.. Ooog mange tak for rosen.. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lauersen 9940 Skrevet 20. Marts, 2021 Det ville jo kun være muligt med forudbetaling, og det er der jo ikke så mange der har lyst til. Ville du kunne satse benhårdt på faste kunder eller nogen du kender herinde fra? Så undgår du måske dem der bare lige skal have et "kick" af at lige ved og næsten at have lavet en fræk aftale. Jeg synes i øvrigt ikke der står noget om golden shower i din annonce. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18216 Skrevet 20. Marts, 2021 Lauersen skrev, Lige nu: Det ville jo kun være muligt med forudbetaling, og det er der jo ikke så mange der har lyst til. Ville du kunne satse benhårdt på faste kunder eller nogen du kender herinde fra? Så undgår du måske dem der bare lige skal have et "kick" af at lige ved og næsten at have lavet en fræk aftale. Jeg synes i øvrigt ikke der står noget om golden shower i din annonce. Det jo netop det logistiske jeg godt ved ikke er muligt.. Jeg håber jo bare at det måske ville skræmme de fleste idioter væk.. Selv herinde fra er jeg blevet brændt af.. Flere gange.. Faste gæster kunne jeg sikkert godt satse på men det ville være et logistisk arbejde at få op og står.. Jeg ville skulle enten fokuseret planlægge min arbejdsuge og sørge for at ham der kommer i den uge og ham der i den uge osv osv osv.. Og stamgæster har man virkelig som regel også en kemi med der gør en "drænet" på en helt anderledes og dejlig måde men ikke desto mindre drænet så en hel arbejdsdag kun med stamgæster ville nok også være "hård".. Det fordi jeg ikke tilbyder det påtrods af min umiddelbare fascination af tis så tror jeg egentlig mere min fascination bare er over random facts og mærkelig viden.. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lille_Olfert 3 Skrevet 20. Marts, 2021 JenniferRomantica skrev, for 6 minutter siden: Det jo netop tricket.. Jeg vil jo egentlig ikke modtage dem fra dem der ville overføre uden problemer.. Det giver en følelse af at personen var seriøs i det mindste eftersom de var villige til at overfører.. Og det er nemlig HAMMER irriterende fordi jeg egentlig selv synes jeg følger de forskellige råd herinde fra og min intuition i korrespondancen med evt gæster og faktisk gør mit ypperste for at dem jeg vælger at svarer tilbage føler sig "set" og føler at jeg har puttet noget personligt ind i de fleste beskeder jeg sender af sted.. Det sku drænene.. Og man kan ikke lade være med at tænke "hvad har jeg gjort forkert" eller "kunne jeg have tydet det ud fra vores samtale tidligere end jeg gjorde" og man tjekker og tjekker.. Bliver altså også tit spurgt efter mobilepay.. Ooog mange tak for rosen.. bare en tanke, men kunne du ikke have et sted hvor du kun noterede nummeret på de kunder der bare bliver væk, en form for blacklist og så afvise dem hvis de henvender sig igen, som sagt bare en tanke Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Mr-H Skrevet 20. Marts, 2021 @JenniferRomantica Jeg kan sagtens se dit dilemma, og jeg ved også godt hvor dine tanker stammer fra, uden at ville bringe tråden på bane. Jeg tror generelt det er svært, det er som Lauersen nok kun praktisk reelt muligt hvis man havde forudbetalt eller på nogen måde var holdt til ansvar som det er tilfældet ved tandlæger etc, som jo har dit CPR-nummer oftest. Jeg er af den skole som der går meget op i de aftaler jeg laver, og det kan også pisse mig dybt af, hvis mine aftaler bliver brudt. Jeg har stoppet med at se fysioterapeuter m.fl. pga. aflyste aftaler mm. (jeg er ikke så god til forandring). Så derfor så ville jeg nok også være af den skole som der respekterede og forstod hvis en GP el. lign. havde et afbestillingsgebyr tbh. Selvom mange ikke vil sige at være GP er sammenligneligt med serviceerhverv så er det jo liberale erhverv der er tale om, og det er vel på sin vis ligegyldigt om det så er rengøring af huset eller "kroppen" der er tale om. Jeg tror dog man skal passe på med at skabe for mange dummebøder da de kan virke affærdigende for mange. Men jeg er helt enig i at vi skal respektere hinandens tid og give besked i god tid. Det nytter ikke noget, at vi bruger tid på at lave aftaler, tager hen til personer for så lige før døren at finde ud af at en aftale lige pludselig er aflyst/rykket markant. Så der skal være mening med galskaben. Der er jo eksempelvis også en grund til at mange arbejdspladser kræver at man ringer ind så tidligt som muligt med sygemeldinger osv. - så de kan få styr på dagen og kalenderen, og ikke stole blindt på at folk nok skal dukke op. (lige et sidespor I know). Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18216 Skrevet 20. Marts, 2021 (edited) Lille_Olfert skrev, Lige nu: bare en tanke, men kunne du ikke have et sted hvor du kun noterede nummeret på de kunder der bare bliver væk, en form for blacklist og så afvise dem hvis de henvender sig igen, som sagt bare en tanke Det har jeg skam.. Men en startpakke koster 29 kr og så har man snydt mig igen.. Plus det kræver da i hvertfald to-tre aflysninger før jeg stopper med at tro på personen.. Den jyske naivitet du ve'.. Redigeret 20. Marts, 2021 af JenniferRomantica Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Grydeskeen Skrevet 20. Marts, 2021 Jeg har fuld forståelse for hvad du siger MEN bliver det lidt som med en Microsoft produkt at man skal accepter handelsbetingelser inden et “køb” ( har aldrig læst hvad jeg siger ja til) ? vil der være undtagelser ved dødsfald i nærmeste familie og skal det dokumenteres , hvordan ? hvad med pludselig opstået sygdom (COVID) ? osv osv måske jeg lige skulle tjekke min forsikring, om jeg vil kunne få refunderet mit udestående ved aflysning. og hvordan skal det forgå ? Forudbetaling, som rigtig mange nægter. Mobilpay, fra en kunde som ikke kommer, så betaler han nok heller ikke. igen fuld forståelse for din spildtid, men kan ikke se en holdbar løsning, udover at satse på stam kunder som er trofaste og overholder aftaler, men det er også synd for dem som gerne vil træffe dig, og måske også for din forretning . held og Lykke med at finde de vise sten. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18216 Skrevet 20. Marts, 2021 Mr-H skrev, for 3 minutter siden: Selvom mange ikke vil sige at være GP er sammenligneligt med serviceerhverv så er det jo liberale erhverv der er tale om, og det er vel på sin vis ligegyldigt om det så er rengøring af huset eller "kroppen" der er tale om. Jeg tror dog man skal passe på med at skabe for mange dummebøder da de kan virke affærdigende for mange. Men jeg er helt enig i at vi skal respektere hinandens tid og give besked i god tid. Det nytter ikke noget, at vi bruger tid på at lave aftaler, tager hen til personer for så lige før døren at finde ud af at en aftale lige pludselig er aflyst/rykket markant. Så der skal være mening med galskaben. Jeg er ligeglad med hvad mange ville sige.. De kan da prøve at debatterer med mig omkring hvorfor min tid er mindre vigtig end de andre serviceerhvervsansatte.. Og jeg ved ikke om man kan kalde det for en dummebøde (om ikke andet kunne du da lige have puttet nogle gåsetegn rundt om så det virker mindre voldsomt) så meget som man kan kalde det respekt for hinandens tid som du selv nævner og et forsøg på at skille skidt fra kanel så at sige.. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18216 Skrevet 20. Marts, 2021 (edited) Grydeskeen skrev, for 9 minutter siden: Jeg har fuld forståelse for hvad du siger MEN bliver det lidt som med en Microsoft produkt at man skal accepter handelsbetingelser inden et “køb” ( har aldrig læst hvad jeg siger ja til) ? vil der være undtagelser ved dødsfald i nærmeste familie og skal det dokumenteres , hvordan ? hvad med pludselig opstået sygdom (COVID) ? osv osv måske jeg lige skulle tjekke min forsikring, om jeg vil kunne få refunderet mit udestående ved aflysning. og hvordan skal det forgå ? Forudbetaling, som rigtig mange nægter. Mobilpay, fra en kunde som ikke kommer, så betaler han nok heller ikke. igen fuld forståelse for din spildtid, men kan ikke se en holdbar løsning, udover at satse på stam kunder som er trofaste og overholder aftaler, men det er også synd for dem som gerne vil træffe dig, og måske også for din forretning . held og Lykke med at finde de vise sten. Jamen jeg skriver jo også at jeg godt ved det logistisk ikke er muligt.. Og at det bare ville være tomme trusler som når jeg "truer" mine unger med at banke den ene med den anden (tvivler på jeg kunne få sving nok på nogen af dem omend løfte dem længere) .. MEN ca 15% (det en gammel trussel efterhånden så mindre effektiv) af gangene så stopper de da i hvertfald (midlertidigt) op og lytter efter.. Redigeret 20. Marts, 2021 af JenniferRomantica Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Mr-H Skrevet 20. Marts, 2021 (edited) JenniferRomantica skrev, for 6 minutter siden: Jeg er ligeglad med hvad mange ville sige.. De kan da prøve at debatterer med mig omkring hvorfor min tid er mindre vigtig end de andre serviceerhvervsansatte.. Og jeg ved ikke om man kan kalde det for en dummebøde (om ikke andet kunne du da lige have puttet nogle gåsetegn rundt om så det virker mindre voldsomt) så meget som man kan kalde det respekt for hinandens tid som du selv nævner og et forsøg på at skille skidt fra kanel så at sige.. Det var lige nøjagtigt min pointe. Jeg syns ikke man kan differenciere mellem din og min tid, som du så er tandlæge, GP eller konsulent. Der bliver ligemeget hvad investeret betragtelige ressourcer i at få en aftale på plads og i dialog, som for nogle alene kan være meget drænende. Så jeg tror lige så meget på at der er tale om et tillidsforhold mellem to parter og et spørgsmål om at vi skal respektere hinandens tid. Udfordringen er bare at det ikke altid er alle der gør dette. Og mange finder det nemmere at finde på en undskyldning end at fortælle sandheden. Lets face it, COVID19 giver selvfølgelig mange valide "undskyldninger" eller grund til at ting ikke kan lykkedes, men jeg nægter at tro på at det ikke også udnyttes som en undskyldning til at noget ikke lige kunne gå op i en højere enhed... Og sorry for mine manglende gåsetegn ved "dummebøde", det var selvfølgelig ikke ment som en rocker-nu-kommer-jeg-og-smadrer-dig-hvis-du-ikke-betaler-dummebøde. Tegnsætning har aldrig været min stærke side. Redigeret 20. Marts, 2021 af Mr-H Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Grydeskeen Skrevet 20. Marts, 2021 JenniferRomantica skrev, for 1 minut siden: Jamen jeg skriver jo også at jeg godt ved det logistisk ikke er muligt.. Og at det bare ville være tomme trusler som når jeg "truer" mine unger med at banke den ene med den anden.. MEN ca 15% (det en gammel trussel efterhånden så mindre effektiv) af gangene så stopper de da i hvertfald (midlertidigt) op og lytter efter.. Jeg er kommet på en ide hvad med at man kan blive VIP kunde, betaler en % sats i forvejen og så får rabat eller en ekstra ydelse smidt oveni hatten, og hvis man ikke kommer så er beløbet tabt !!! det tror jeg på at en kendt og veletableret GP kan praktiser. var det en ide ? og ja din tid er da lige så vigtig som alle andres, og SKAL respekteres, det er god opdragelse, hvilket er en mangelvare i dagens samfund. hvad kan man vente når en dreng der giver statsministeren fingeren bag hendes ryg, bliver rost af sin far. Den dreng vil helt sikkert brænde mange GP`ere af i den kommende tid, da han ikke har respekt for andre mennesker, og jeg stemmer IKKE på hende, og nu slut med politik Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Mr-H Skrevet 20. Marts, 2021 Grydeskeen skrev, Lige nu: Jeg er kommet på en ide hvad med at man kan blive VIP kunde, betaler en % sats i forvejen og så får rabat eller en ekstra ydelse smidt oveni hatten, og hvis man ikke kommer så er beløbet tabt !!! det tror jeg på at en kendt og veletableret GP kan praktisere. Makes sense tbh.. Man ser vel også VIP / kundeklub osv. i andre genrer, så måske detkunne være en ting... Konceptet ville nok lige skulle videreudvikles dog. xD Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18216 Skrevet 20. Marts, 2021 Mr-H skrev, for 4 minutter siden: Det var lige nøjagtigt min pointe. Jeg syns ikke man kan differenciere mellem din og min tid, som du så er tandlæge, GP eller konsulent. Der bliver ligemeget hvad investeret betragtelige ressourcer i at få en aftale på plads og i dialog, som for nogle alene kan være meget drænende. Så jeg tror lige så meget på at der er tale om et tillidsforhold mellem to parter og et spørgsmål om at vi skal respektere hinandens tid. Udfordringen er bare at det ikke altid er alle der gør dette. Og mange finder det nemmere at finde på en undskyldning end at fortælle sandheden. Lets face it, COVID19 giver selvfølgelig mange valide "undskyldninger" eller grund til at ting ikke kan lykkedes, men jeg nægter at tro på at det ikke også udnyttes som en undskyldning til at noget ikke lige kunne gå op i en højere enhed... Og sorry for mine manglende gåsetegn ved "dummebøde", det var selvfølgelig ikke ment som en rocker-nu-kommer-jeg-og-smadrer-dig-hvis-du-ikke-betaler-dummebøde. Tegnsætning har aldrig været min stærke side. Jeg kan også garanterer dig for at jeg bruger såååå meget længere tid på en booking end tandlægen og kirurgen gør.. Jeg ved da den anvendes.. Jeg har selv brugt den for at slippe ud af et tandlæge besøg den ældste ikke kunne sparkes til.. Jeg behøvede faktisk ikke engang selv sige det fordi lige så snart man ringer op og siger "uhh hun føler sig lidt sløj" beder de en blive væk ligesom jeg må gøre når mine gæster skriver og siger "uhh jeg har lidt morgensnue".. Overvejede nogle spørgsmål om hvad der monstro var galt om de måske har problemer eller alt for meget røg eller evt deres kondition der er værre end de tror.. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18216 Skrevet 20. Marts, 2021 Grydeskeen skrev, for 8 minutter siden: Jeg er kommet på en ide hvad med at man kan blive VIP kunde, betaler en % sats i forvejen og så får rabat eller en ekstra ydelse smidt oveni hatten, og hvis man ikke kommer så er beløbet tabt !!! det tror jeg på at en kendt og veletableret GP kan praktiser. var det en ide ? og ja din tid er da lige så vigtig som alle andres, og SKAL respekteres, det er god opdragelse, hvilket er en mangelvare i dagens samfund. hvad kan man vente når en dreng der giver statsministeren fingeren bag hendes ryg, bliver rost af sin far. Den dreng vil helt sikkert brænde mange GP`ere af i den kommende tid, da han ikke har respekt for andre mennesker, og jeg stemmer IKKE på hende, og nu slut med politik Meeen.. Idioterne ville jo bare ikke vælge "vip" løsningen og så jeg lige vidt.. Dog ville jeg da vide folk der var vip måske var mere seriøse.. Der må arbejdes videre med ideen.. Tak.. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Grydeskeen Skrevet 20. Marts, 2021 JenniferRomantica skrev, for 8 minutter siden: Meeen.. Idioterne ville jo bare ikke vælge "vip" løsningen og så jeg lige vidt.. Dog ville jeg da vide folk der var vip måske var mere seriøse.. Der må arbejdes videre med ideen.. Tak.. Nu er jeg Jyde, og hvis jeg kan spare penge er jeg klar til at melde mig ind i næsten hvilken som helst klub, Bilka, Lidl, Brugsen, Matas, mm så hvis jeg kan spare så er jeg VIP kunde nummer 1 ser frem til at se hvad det udvikle sig til, husk at det var min ide, så jeg regner med rabat ved mit besøg (fik du fat i at jeg er jyde) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Pinkman 1117 Skrevet 20. Marts, 2021 JenniferRomantica skrev, for 55 minutter siden: What to do, what to do.. Tænker at du kan blive nødt til at "stixe" din urin - sorry, prøve din ide, for at finde ud af, om den er god eller dårlig Jeg forstår fuldstændigt din irritation over "no-show-narrøve". Omvendt kan det være nødvendigt for helt reelle kunder at om-booke, f.eks i en arbejdssituation, hvor det akutte kan skubbe det planlagte. Personligt ville jeg i de fleste tilfælde ikke forudbetale afbestillingsgebyr, medmindre jeg selv fik et tilsvarende beløb som garanti for at aftalen overholdes og døren også åbnes, når jeg møder op (et ofte omtalt problem set fra kundens perspektiv), og så er vi lige vidt. I masser af andre fag bruges tid på samtaler, undersøgelser, besøg og udarbejdelse af tilbud, hvor langt fra alle ender med en udført opgave og en faktura. Betragt evt. denne "spildtid" som nødvendig for at tjene pengene, og regn din "spildtid" ind i den timeløn, du "fakturerer". P.s. Vi har hverken mødt eller brændt hinanden af Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18216 Skrevet 20. Marts, 2021 Pinkman skrev, for 4 minutter siden: Tænker at du kan blive nødt til at "stixe" din urin - sorry, prøve din ide, for at finde ud af, om den er god eller dårlig Jeg forstår fuldstændigt din irritation over "no-show-narrøve". Omvendt kan det være nødvendigt for helt reelle kunder at om-booke, f.eks i en arbejdssituation, hvor det akutte kan skubbe det planlagte. Personligt ville jeg i de fleste tilfælde ikke forudbetale afbestillingsgebyr, medmindre jeg selv fik et tilsvarende beløb som garanti for at aftalen overholdes og døren også åbnes, når jeg møder op (et ofte omtalt problem set fra kundens perspektiv), og så er vi lige vidt. I masser af andre fag bruges tid på samtaler, undersøgelser, besøg og udarbejdelse af tilbud, hvor langt fra alle ender med en udført opgave og en faktura. Betragt evt. denne "spildtid" som nødvendig for at tjene pengene, og regn din "spildtid" ind i den timeløn, du "fakturerer". P.s. Vi har hverken mødt eller brændt hinanden af Meeeen de færreste gæster oplever at 25 piger ikke åbner døren på samme dag.. For nogle uger siden havde jeg 35 sms samtaler om fredagen og en enkel gæst.. Jeg tvivler også på at de fleste håndværkere osv udarbejder 35 tilbud på en dag hvor kun en enkel bliver til noget.. Hvis jeg skulle regne min spildtid ud og tilføje den min timepris ville den stige så meget at det ville gå ud over kvantiteten så meget at det ville være en dårlig forretning.. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Pinkman 1117 Skrevet 20. Marts, 2021 JenniferRomantica skrev, for 5 minutter siden: Meeeen de færreste gæster oplever at 25 piger ikke åbner døren på samme dag.. For nogle uger siden havde jeg 35 sms samtaler om fredagen og en enkel gæst.. Jeg tvivler også på at de fleste håndværkere osv udarbejder 35 tilbud på en dag hvor kun en enkel bliver til noget.. Hvis jeg skulle regne min spildtid ud og tilføje den min timepris ville den stige så meget at det ville gå ud over kvantiteten så meget at det ville være en dårlig forretning.. Sorry, du får ret! (troede bare at dit spørgsmål måske var seriøst ment) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18216 Skrevet 20. Marts, 2021 Pinkman skrev, 1 time siden: Sorry, du får ret! (troede bare at dit spørgsmål måske var seriøst ment) Jeg ved ikke hvad du mener med sidste del af din kommentar.. Mit spørgsmål er skam seriøst ment.. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AalborgLook 5193 Skrevet 20. Marts, 2021 Afbestillings gebyr... gælder det så begge veje, hvis pigen aflyser, får manden så også nogle penge tilbage? Eller hvad med "fuld tilfredshed eller pengene tilbage"? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Herbert 363 Skrevet 20. Marts, 2021 Jeg forstår virkelige godt dilemmaet - jeg ville ikke have det mindste mod at betale et no-show-gebyr .. Man kan sige at Mobilepay kunne være løsningen for mange - ihverfald for de af os der ikke har en "bollofon" der ikke er tilknyttet en konto - men der er nok en følelse af at den sidste rest af anonymitet ryger med Mobilepay - både for afsender og modtager. Det ender med at du så kun kan tage imod gæster der har registreret et navn/ adresse på deres tlf. - og det må give andre udfordringer Jeres tid er lige så værdifuld som min (samme timepris sådan plus/minus) men jeg har nok ikke helt det samme udskamningsproblem med mine kunder Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Hr. Skrevet 20. Marts, 2021 JenniferRomantica skrev, for 4 timer siden: Okay.. Sååå i teorien finder jeg ideen virkelig tiltalende må jeg sige.. AFBESTILLINGSGEBYRER.. Ikke fordi jeg er hverken pengegrisk eller i kundenød men fordi det netop pga den "manglende" kundenød er hammer irriterende at have flirtet, skrevet, aftalt og evt rykket rundt med en gæst (de tit bare forsinket eller må ændre tidspunkt til at starte med) der så vælger at bare blive væk eller melde afbud en time før vores aftale.. Jeg ligger mine gæster så jeg har MEGET god tid i mellem dem da jeg gerne vil have mulighed for at kunne være "forsinket" hvis en gæst tager lidt længere tid om at komme ud af døren fordi vi snakker eller mit ur har ringet meeen der altid er lige 5 min, evt fordi gæsten vil have et bad før og efter eller uanset hvad grunden skulle være uden at jeg skal føle mig stresset hvilket betyder at jeg faktisk ikke "gider" at prøve at presse en anden gæst ind i afbestillingstider.. Jeg gør det dog hvis jeg kan se at gæsten der har afbrændt havde bestilt en time og den anden har søgt en halv f.eks.. Men det et kæmpe logistisk arbejde for mig i mit hoved hvilket tager en del energi.. Min hjerne er bare ikke wired på den måde så at sige.. Den tænker store tanker som hvorfor kaldes det "piss poor" (fordi man i gamle dage kunne sælge sit urin til garverer der anvendte det til fremstillingen af skind - velbekomme -) og lignende, ikke så meget tal.. Jeg har en forestilling om at det måske ville skræmme nogen af dem væk der ringer og bestiller, med ingen intention om at komme til aftalen.. Måske det er et falsk håb, jeg ved jo også at i realiteten så kan jeg jo på ingen måder tvinge folk til at betale da jeg sjældent kan være sikker på diverse info omkring navn og deslige.. Så det ville jo bare være en tom trussel så at sige.. Meeen en tom trussel virker også ca 25% af gangene med mine unger såååå måske.. Hvad siger i, folket, om emnet og at man som etableret pige, der har arbejdet i mange år med gode anmeldelser tager sådan et afbestillingsgebyr.? Ville det være logistisk muligt.? Jeg vil jo egentlig ikke så gerne have at seriøse gæster der bare er forhindret betaler dem (de besøger mig forhåbentlig bare en anden god gang) men jeg vil gerne have folk ikke bestiller når de ved at de ikke vil komme.. What to do, what to do.. God ide, sender du så 250 kr, hvis du aflyser? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg