Hop til indhold
Guest Melody

Udlejningsteder til gp'er? Lovligt?

Recommended Posts

Guest Melody

Jeg har et spørgsmål fra en tidligere gp..

 

I og med at hun er ved at starte et erhvervs firma op. Leder hun efter et sted hun kan drive sin virksomhed henne.

Hun har fundet 3 steder, men de er lidt dyre for en person som kun kan arbejde et par gange om ugen.

Derfor tænkte hun på at leje det ud til gp'er når hun ikke selv er på arbejde.

Men spørgsmålet er er det lovligt at gøre?

Både erhvervsmæssigt, men også generelt. 

Gp'erne skal jo kun betale en hus leje til hende. 

Men liger det ikke under rufferi hvis hun gør det?

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Melody skrev, for 29 minutter siden:

Jeg har et spørgsmål fra en tidligere gp..

 

I og med at hun er ved at starte et erhvervs firma op. Leder hun efter et sted hun kan drive sin virksomhed henne.

Hun har fundet 3 steder, men de er lidt dyre for en person som kun kan arbejde et par gange om ugen.

Derfor tænkte hun på at leje det ud til gp'er når hun ikke selv er på arbejde.

Men spørgsmålet er er det lovligt at gøre?

Både erhvervsmæssigt, men også generelt. 

Gp'erne skal jo kun betale en hus leje til hende. 

Men liger det ikke under rufferi hvis hun gør det?

 

Hun skal bare lave det som et "kollektiv" Måske lave en fælles konto, hvorfra huslejen betales - men ellers må hun jo gerne fremleje - bare hun ikke (officielt) tager en ublu leje ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Uden at vide det med sikkerhed. Har jeg forstået det sådan her. 

Hvis hun tager en fast husleje er det lovligt. Hvis hun har "Husleje ordning bliver det set som rufferi (i og med du" tjener" på lejeren sælger sig selv.

Så umiddelbart. Fast leje ved låsning af stedet så skulle være okay efter hvad jeg har forstået. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Som udgangspunkt vil det være lovligt at leje stedet ud, så længe der tages en rimelig husleje. Dette skal bl.a. vurderes ud fra placering, størrelse, stand m.v.

En anden ting, man bør være opmærksom på er, kontrakten med udlejer. Her bør man sikre sig, at det ikke er kontraktstridigt at leje det pågældende sted ud til prostitution. I så fald, kan der være tale om væsentlig misligholdelse af kontrakten, som kan berettige udlejer til at hæve kontrakten og muligvis kræve erstatning.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lasselas
Melody skrev, for 10 timer siden:

Jeg har et spørgsmål fra en tidligere gp..

 

I og med at hun er ved at starte et erhvervs firma op. Leder hun efter et sted hun kan drive sin virksomhed henne.

Hun har fundet 3 steder, men de er lidt dyre for en person som kun kan arbejde et par gange om ugen.

Derfor tænkte hun på at leje det ud til gp'er når hun ikke selv er på arbejde.

Men spørgsmålet er er det lovligt at gøre?

Både erhvervsmæssigt, men også generelt. 

Gp'erne skal jo kun betale en hus leje til hende. 

Men liger det ikke under rufferi hvis hun gør det?

 

Hvilken branche skal hun selv starte? Er det også som gp?

Man må jo ikke tjene penge på andres prostitution, for så er det rufferi, men hvis hun lejer ud til "kostprisen", altså ude fortjeneste, så tror jeg ikke der er problemer.

Redigeret af Lasselas

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Melody
Lasselas skrev, for 3 minutter siden:

Hvilken branche skal hun selv starte? Er det også som gp?

Man må jo ikke tjene penge på andres prostitution, for så er det rufferi, men hvis hun lejer ud til "kostprisen", altså ude fortjeneste, så tror jeg ikke der er problemer.

Hej 

Jeg tror det var kosmetolog eller kosmetiker hun gik efter. Men kan ikke helt huske det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lasselas
Melody skrev, for 1 minut siden:

Hej 

Jeg tror det var kosmetolog eller kosmetiker hun gik efter. Men kan ikke helt huske det.

Så vil jeg mene at hun bevæger sig i en gråzone i forhold til rufferi. Hun kan jo spørge det lokale politi.

Redigeret af Lasselas

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg vil også tro det giver hende problemer.. Fordi så stedet ikke normalt indrettet med seng osv så der skal være lokaler der er egnet til det formål også og så få hun svært ved at påstår hun ikke vidste hvad der foregik i det rum.. Såvidt jeg har forstået så må man bare ikke leje lokaler ud til prostitution punktum.. Men jeg skal gerne indrømme jeg ikke har undersøgt sagen nærmere end en googlesøgning.. 

 

Screenshot_20210313_103459_com.android.chrome.jpg

Redigeret af JenniferRomantica

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jennifer, jeg er ikke jurist så jeg kan ikke modstride den tekst du har lagt op, men hvorfor (retorisk spørgsmål) kan der i x-by (ingen nævnt ingen glemt) foregå bordel drift i et bestemt hus i årevis, er det fordi myndighederne ikke gider gøre noget ved det eller er det fordi, så ved vi da hvor det er.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
JenniferRomantica skrev, for 1 time siden:

Jeg vil også tro det giver hende problemer.. Fordi så stedet ikke normalt indrettet med seng osv så der skal være lokaler der er egnet til det formål også og så få hun svært ved at påstår hun ikke vidste hvad der foregik i det rum.. Såvidt jeg har forstået så må man bare ikke leje lokaler ud til prostitution punktum.. Men jeg skal gerne indrømme jeg ikke har undersøgt sagen nærmere end en googlesøgning.. 

 

Screenshot_20210313_103459_com.android.chrome.jpg

Man må godt leje lokaler ud til prostituerede, man må blot ikke beriges ad udlejningen.

Hvor stor (eller lille) berigelsen skal være for at være strafbar, er ikke helt tydelig, og må bero på konkret vurdering. Men vil man være sikker, bør man nok tage det bogstaveligt.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
jenslillemandhansenv2 skrev, for 55 minutter siden:

Jennifer, jeg er ikke jurist så jeg kan ikke modstride den tekst du har lagt op, men hvorfor (retorisk spørgsmål) kan der i x-by (ingen nævnt ingen glemt) foregå bordel drift i et bestemt hus i årevis, er det fordi myndighederne ikke gider gøre noget ved det eller er det fordi, så ved vi da hvor det er.

Jeg tænker de enten er registreret som en forening eller lignende.. Og ja så tror jeg faktisk politi osv er liiidt large med disse steder.. Lovgivningen siger jo de skal besøge de kendte steder 2 gange om året.. Det nemmere når man ved hvor de er.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...