Orgasmic 179 Skrevet 28. Februar, 2021 Jeg har fået at vide, at man skal kunne bevise hvad man har tjent penge på, og ellers kan man risikere at penge man har stående i banken bliver konfiskeret. Kan det virkelig passe? Hvordan beviser man lige at man tjener penge på sex, med mindre at man har et kamera med i sengen. Er der nogen her som har oplevet problemer i forhold til at sætte kontanter i banken eller i forhold til skat? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
århusc 27 Skrevet 28. Februar, 2021 er det et højere beløb end normalt, så SKAL banken skrive en notat på det. derfor skal du ikke sige at de er tjent "sort". jeg plejer at sige at jeg har vundet dem på odds eller har solgt møbler i mit hjem.. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Orgasmic 179 Skrevet 28. Februar, 2021 århusc skrev, for 7 minutter siden: er det et højere beløb end normalt, så SKAL banken skrive en notat på det. derfor skal du ikke sige at de er tjent "sort". jeg plejer at sige at jeg har vundet dem på odds eller har solgt møbler i mit hjem.. Kan de blive stjålet fra en hvis ikke man kan bevise hvor de stammer fra? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
dfreak 200 Skrevet 28. Februar, 2021 Man sætter aldrig sorte penge i banken, de bruges på restaurantbesøg, gp, nye møbler/tv eller når man er på ferie 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest MichaelJJ Skrevet 28. Februar, 2021 Orgasmic skrev, for 57 minutter siden: Jeg har fået at vide, at man skal kunne bevise hvad man har tjent penge på, og ellers kan man risikere at penge man har stående i banken bliver konfiskeret. Kan det virkelig passe? Hvordan beviser man lige at man tjener penge på sex, med mindre at man har et kamera med i sengen. Er der nogen her som har oplevet problemer i forhold til at sætte kontanter i banken eller i forhold til skat? Penge du tjener på sex er jo som udgangspunkt skattepligtige som alt anden indtjening,så har du betalt skat af pengene har du jo oplyst hvordan du har tjent dem og så behøver ud ikke at lave hjemmevideoer,.Og ja hvis du ikke kan bevise hvor dine penge kommer fra kan de konfiskeres,og den der med at sige man har vundet dem på oddset,den går ikke længere efter indførelse af spil-id. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 28. Februar, 2021 Orgasmic skrev, 1 time siden: Jeg har fået at vide, at man skal kunne bevise hvad man har tjent penge på, og ellers kan man risikere at penge man har stående i banken bliver konfiskeret. Kan det virkelig passe? Hvordan beviser man lige at man tjener penge på sex, med mindre at man har et kamera med i sengen. Er der nogen her som har oplevet problemer i forhold til at sætte kontanter i banken eller i forhold til skat? Det er kun penge du ikke har oplyst til Skat som kan blive konfiskeret, og som andre skriver, så er penge tjent på sexuelle ydelser lovlige, men skattepligtige. Penge som du har betalt skat af skal politiet bevise er tjent ulovligt for at de kan konfiskeres. Hvis det sker vil du ende med en regning svarende til den indbetalte skat, eftersom ulovligt tjente penge er skattepligtige selvom de er konfiskeret, og politiet konfisker hver en krone de kan bevise er tjent ulovligt. Engang var der en bagatel grænse på hvad der svare til 10.000 EUR hvor bankerne ikke skulle gøre noget. Hvad den er idag ved jeg ikke. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Orgasmic 179 Skrevet 28. Februar, 2021 nørden skrev, for 7 minutter siden: Det er kun penge du ikke har oplyst til Skat som kan blive konfiskeret, og som andre skriver, så er penge tjent på sexuelle ydelser lovlige, men skattepligtige. Penge som du har betalt skat af skal politiet bevise er tjent ulovligt for at de kan konfiskeres. Hvis det sker vil du ende med en regning svarende til den indbetalte skat, eftersom ulovligt tjente penge er skattepligtige selvom de er konfiskeret, og politiet konfisker hver en krone de kan bevise er tjent ulovligt. Engang var der en bagatel grænse på hvad der svare til 10.000 EUR hvor bankerne ikke skulle gøre noget. Hvad den er idag ved jeg ikke. Okay. Min motivation for spørgsmålet er at jeg har skrevet lidt med en om et tænkt eksempel, hvor forbrydere(fx narkohandlere) hvidvasker krypto"valuta" og får det indsat på en bankkonto. Jeg mener at det er alt for nemt, når der er meget anonyme krypto"valutaer", hvor man ikke kan spore overførsler fra en adresse til en anden adresse, og at der er børser som ikke bruger KYC som man kan bruge til hvidvask. Min tanke er at der ikke ville være problemer for forbryderne, hvis de indberetter indkomsten og betaler skat af beløbet. De behøver jo ikke at fortælle hvad specifikt pengene er tjent på. Han mener, at hvis der kommer penge ind på ens bankkonto, så kommer myndighederne og totalt røvpuler en og vil vide hvor pengene stammer fra, og at hvis ikke man kan fortælle det, så konfiskerer de dem. Jeg tænkte så at folk som sælger sex nemt kan komme til at stå i sådan en situation, hvor de ikke kan bevise hvor deres indkomst stammer fra. Det kunne jo i princippet lige så godt være narkosalg for kontanter som det kunne være sex Jeg tænker vi lever vel i en retsstat, hvor det skal bevises at der er sket noget ulovligt, for at myndighederne stjæler fra en. Gør vi ikke? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18216 Skrevet 28. Februar, 2021 Da jeg satte penge ind i min bank her den anden dag (opsparede penge) ringede min bank og spurgte hvor jeg havde dem fra.. Jeg fortalte jeg havde sparet dem op og det var så det.. Jeg har et par gange lånt en kammerats mobilepay og der har hans bank ringet og spurgt ham hvem vedkommende var der havde mobilepayet ham.. Og ja de er meget udspørgende.. Nogle banker mere end andre fornemmer jeg.. Og jeg tænker også det kommer an på ens forhold til ens bankrådgiver eller banken i det hele taget.. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
nixen 50 Skrevet 28. Februar, 2021 Bankerne har pligt til at vide hvor deres kunders penge kommer fra, så længe der er tale om beløb over bagatelgrænsen. Den lovgivning er relativt ny (5-6 år, så vidt jeg husker) og et direkte resultat af diverse skandaler med at kriminelle har vasket større millionbeløb hvide igennem bankerne. Bankerne har ikke lyst til at vide hvor dine penge kommer fra - de ville helst være fri, for det koster dem temmeligt mange penge. Alle banker (ihvertfald de europæiske) har de senere år opbygget store compliance/KyC afdelinger for at få lov til at blive ved med at drive bankforretning. At det så kan virke helt godnat for os almindelige dødelige er en anden sag. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
PeterG 122 Skrevet 28. Februar, 2021 nørden skrev, for 4 timer siden: Det er kun penge du ikke har oplyst til Skat som kan blive konfiskeret, og som andre skriver, så er penge tjent på sexuelle ydelser lovlige, men skattepligtige. Penge som du har betalt skat af skal politiet bevise er tjent ulovligt for at de kan konfiskeres. Hvis det sker vil du ende med en regning svarende til den indbetalte skat, eftersom ulovligt tjente penge er skattepligtige selvom de er konfiskeret, og politiet konfisker hver en krone de kan bevise er tjent ulovligt. Engang var der en bagatel grænse på hvad der svare til 10.000 EUR hvor bankerne ikke skulle gøre noget. Hvad den er idag ved jeg ikke. Den er 1.000 EUR - På den sikre side altså max kr. 7.000. Så må de fordeles lidt. Hårdt arbejde, men man må jo arbejde lidt for det Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest 2300kbhs Skrevet 1. Marts, 2021 JenniferRomantica skrev, for 7 timer siden: Da jeg satte penge ind i min bank her den anden dag (opsparede penge) ringede min bank og spurgte hvor jeg havde dem fra.. Jeg fortalte jeg havde sparet dem op og det var så det.. Jeg har et par gange lånt en kammerats mobilepay og der har hans bank ringet og spurgt ham hvem vedkommende var der havde mobilepayet ham.. Og ja de er meget udspørgende.. Nogle banker mere end andre fornemmer jeg.. Og jeg tænker også det kommer an på ens forhold til ens bankrådgiver eller banken i det hele taget.. Det må have været et større beløb så tænker jeg ? jeg har altid sat op til 5000 kr ind pr måned i min bank og har aldrig hørt noget, har også en del kontant hævninger indimellem . Jeg kan godt forstå hvis banken undre sig hvis man sætter 5000-10.000 ind af gangen, men et tusse her og der bør ikke give banken anledning til mistanke tænker jeg . Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gh0st 919 Skrevet 1. Marts, 2021 Bankerne er underlagt hvidvaskningsloven og er i min optik gået totalt over grænsen for anstændig opførsel over for trofaste kunder. Da jeg for en 5-6 år siden solgte en gammel bil for 29.500 havde jeg dels problemer med at finde en filial, der havde en kasse funktion, dels forlangte de at se beviser for, at jeg var kommet ærligt til pengene. Så jeg måtte pænt køre hjem og hente slutsedlen, før jeg allernådigst fik lov til at sætte mine egne penge ind på en konto. Skal siges at jeg har haft den bank siden jeg var 20 år! Egentligt er jeg tilhænger af, at bankerne forsøger at forhindre hvidvask pga de mange kriminelle der misbruger bankerne, men de går over gevind og mangler situations fornemmelse. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest 2300kbhs Skrevet 1. Marts, 2021 Gh0st skrev, for 10 minutter siden: Bankerne er underlagt hvidvaskningsloven og er i min optik gået totalt over grænsen for anstændig opførsel over for trofaste kunder. Da jeg for en 5-6 år siden solgte en gammel bil for 29.500 havde jeg dels problemer med at finde en filial, der havde en kasse funktion, dels forlangte de at se beviser for, at jeg var kommet ærligt til pengene. Så jeg måtte pænt køre hjem og hente slutsedlen, før jeg allernådigst fik lov til at sætte mine egne penge ind på en konto. Skal siges at jeg har haft den bank siden jeg var 20 år! Egentligt er jeg tilhænger af, at bankerne forsøger at forhindre hvidvask pga de mange kriminelle der misbruger bankerne, men de går over gevind og mangler situations fornemmelse. Jeg er helt enig, og nu skal vi også betale negative renter os som har hen formue større en 250.000 kr stående . Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Pite 3351 Skrevet 1. Marts, 2021 2300kbhs skrev, for 37 minutter siden: Jeg er helt enig, og nu skal vi også betale negative renter os som har hen formue større en 250.000 kr stående . Når man kan låne penge til negativ rente, kan det vel ikke undre, at det koster, at have pengene stående. I øvrigt skal bankerne også betale negativ rente for, at have penge stående i Nationalbanken. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest 2300kbhs Skrevet 1. Marts, 2021 (edited) Pite skrev, for 10 minutter siden: Når man kan låne penge til negativ rente, kan det vel ikke undre, at det koster, at have pengene stående. I øvrigt skal bankerne også betale negativ rente for, at have penge stående i Nationalbanken. Hvordan kan man låne penge til negative renter ? Mig bekendt kan man låne penge til lav rente ? Redigeret 1. Marts, 2021 af 2300kbhs Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Plaskeren 3733 Skrevet 1. Marts, 2021 Pite skrev, 1 time siden: Når man kan låne penge til negativ rente, kan det vel ikke undre, at det koster, at have pengene stående. I øvrigt skal bankerne også betale negativ rente for, at have penge stående i Nationalbanken. Er vi så ikke ude i at hele ideen med en bank er røget ud med badevandet? Hvis det koster penge at have penge stående i den? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 14132 Skrevet 1. Marts, 2021 2300kbhs skrev, for 2 timer siden: Hvordan kan man låne penge til negative renter ? Mig bekendt kan man låne penge til lav rente ? På mit huslån betaler jeg f.eks. minus 0.4 % Staten har også lånt flere mia til minusrenter for at finanansere Coronaudbetalingerne - og de penge vil blive pumpet ud i samfundet og øge forbruget på sigt, så vi alle bliver rigere Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Den flittige Skrevet 1. Marts, 2021 dfreak skrev, for 15 timer siden: Man sætter aldrig sorte penge i banken, de bruges på restaurantbesøg, gp, nye møbler/tv eller når man er på ferie Hvad er sorte penge ? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Pite 3351 Skrevet 1. Marts, 2021 Guest 2300kbhs skrev, for 12 timer siden: Hvordan kan man låne penge til negative renter ? Mig bekendt kan man låne penge til lav rente ? Optager med et kreditforeningslån, kan man få dem med negativ rente Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Rust in Peace Skrevet 2. Marts, 2021 nørden skrev, den 28.2.2021 at 20:33: Engang var der en bagatel grænse på hvad der svare til 10.000 EUR hvor bankerne ikke skulle gøre noget. Hvad den er idag ved jeg ikke. Der er ingen nedre grænse - og det er ikke kun dem der tjener penge, der skal være obs. Også dem der hæver mange kontanter skal kunne forklare, hvad formålet med kontanthævningerne er. Det er naturligvis ikke ulovligt at bruge penge på kvinder, men man kan blive afkrævet et svar. Og ved man - eller burde vide - at der ikke betales skat og moms af pengene, ja så kan der laves en indberetning fra banken til myndighederne. Det gælder uanset om det er kvinder eller håndværkere, man har betalt kontant. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
peterhansenx 240 Skrevet 2. Marts, 2021 nu har jeg ikke sat mig ind i denne sag på nogen måde, men er tanken fra myndighederne ikke mere eller mindre, at kontanter som udgangspunkt er "sorte" og/eller kriminelle det er lidt den tanke jeg får ? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gh0st 919 Skrevet 3. Marts, 2021 peterhansenx skrev, for 22 timer siden: nu har jeg ikke sat mig ind i denne sag på nogen måde, men er tanken fra myndighederne ikke mere eller mindre, at kontanter som udgangspunkt er "sorte" og/eller kriminelle det er lidt den tanke jeg får ? Ja den tanke har jeg også fået. Men bankerne er selv begejstrede for at vi ikke bruger kontanter, dels koster det penge at håndtere sedler og mønter (lig med personale som man gerne vil af med), dels får bankerne uvurderlige kæmpe mængder af data, når vi bruger kort og online løsninger. Dette er data der kan sælges og bruges til at påvirke vores forbrugsmønstre - fagre nye verden 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
peterhansenx 240 Skrevet 3. Marts, 2021 (edited) helt enig i denne "analyse" af omkostningerne af at håndtere fysiske kontanter jeg tror også myndigherne "hader" den annonymitet kontanter giver - umuligt at styre/overvåge/kontrollere hvem der bruger hvilke penge hvor, og værst af alt til hvad hvorledes fremtiden ser ud for kontanter, bliver spændende at se Redigeret 3. Marts, 2021 af peterhansenx typo 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ckjfdlh 11 Skrevet 3. Marts, 2021 Sexy/dejlig GP kan tjene helt up til 10k/dag, dvs 300 tusser skattefri hver eneste måned :). Efter DBank skandale og terrorlov er det næsten umuligt det med bank/Forex/western union. Derfor foretrækker kriminel bitcoin. Imagine den dag hvor bitcoin forbydes , trillions af sort penge fordufter (af luft er du kommet, af luft skal du blive) , No more criminal (ok med selvstændig GP :)) ....what a wonderful world. Amen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Bødlen Skrevet 3. Marts, 2021 Rust in Peace skrev, den 2.3.2021 at 08:02: Der er ingen nedre grænse - og det er ikke kun dem der tjener penge, der skal være obs. Også dem der hæver mange kontanter skal kunne forklare, hvad formålet med kontanthævningerne er. Det er naturligvis ikke ulovligt at bruge penge på kvinder, men man kan blive afkrævet et svar. Og ved man - eller burde vide - at der ikke betales skat og moms af pengene, ja så kan der laves en indberetning fra banken til myndighederne. Det gælder uanset om det er kvinder eller håndværkere, man har betalt kontant. Ja sjovt du nævner det med at hæve et større kontantbeløb for 7 år siden hævede jeg 7.500 kroner i kassen i en af danske Banks filialer - og bankassistenten spurgte hvad jeg skulle bruge de penge til - jeg spurgte hvorfor hun/banken skulle vide det for der var da privat - hun argumenterede med at banken skulle spørge så jeg svarede at jeg skulle købe en stor kasse med “hvad kommer det banken ved” - Iden yderligere kommentarer eller spørgsmål fik jeg mine penge udbetalt - siden har jeg hævet kontanter i automater og større beløb over et par gange - gad godt se hendes kønne ansigt, hvis jeg havde svaret at jeg skulle på sex køb turné og om hun ville være leverandør (hun var absolut i den klasse jeg godt gad) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg