Hop til indhold
Guest Sentio

Løgne - overfor hvem ?

Recommended Posts

Guest Sentio

Ok - skyldig, jeg keder mig....... men vil nu alligevel smide dette spørgsmål ud. ...

Jeg har haft en del rigtig dejlige møder med GP’er i Kbh. De møder som er ekstra dejlige  - der plejer jeg altid at skrive en hilsen bagefter med tak og håber vi ses igen. Der har været et par 5-6 GP’er I 2020, som blev ved med at skrive tilbage - og jeg ligeså. Så nogle af dem flere gange - og nød virkelig den kommunikation vi havde imellem møderne.

Så til mit spg. - løgne ..... en af dem jeg har talte godt med - og det er bare et eksempel - jeg spørger om hun kan ses xx morgen, svar “nej skal til lægen” .... ok kan du ses yy morgen ? “Nej, jeg skal til zz - men jeg vil rigtig gerne se dig om morgenen den ccc”. 
Jeg ved hvad hun laver, hun ved at jeg ved hvad hun laver ..... men hvorfor disse “løgne” - hvorfor ikke bare sige “jeg kan ikke ses”. Det her var bare et eksempel, men der er flere - og det er ikke sådan det er “undskyldninger” for ikke at ses - for der kommer forslag til andre tidspunktet vi kan ses på...... 

I starten troede jeg det var “normalt” at en GP’er skrev lidt og man holdt lidt kontakt på whatsapp eller sms - blevet klar over at det er det vist ikke - jeg er desværre også blevet lidt mere ligeglad med disse “løgne”, men hvorfor?  - Er det for at skabe en illusion? Er det løgne overfor mig eller overfor dem selv? Er det løgne som de tror får mig til at føle mig bedre tilpas - eller løgne som får dem selv til at føle sig bedre tilpas. Sagen er - at de åbenlyse løgne får mig til at føle mig dårligere tilpas .... og jeg stopper med at se den pågældende GP - så hvad tænker I andre indsigtsfulde mennesker ? 
Kh 

Sentio

Redigeret af Sentio

Del dette indlæg

Link til indlæg
Sentio skrev, for 19 minutter siden:

Er det løgne som de tror får mig til at føle mig bedre tilpas

Mest nærliggende forklaring: Kundepleje.

Sentio skrev, for 20 minutter siden:

åbenlyse løgne får mig til at føle mig dårligere tilpas

Ditto. Nu har jeg aldrig holdt en korrespondance med en officiel GP, men jeg er stødt på mønsteret ved sugarbabes. Det er komplet turn off, både fordi det er løgn, hvilket er tillidsbrud, og fordi hun signalerer at jeg må være uintelligent/naiv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne

Du siger det selv, det er for at bevare illusionen. 

Selv foretrækker jeg nu bare at sige "nej det kan jeg desværre ikke men jeg har tid på...", medmindre det er gæster jeg snakker så meget med at vi faktisk deler vores hverdagsaktiviteter. 

Det er jo ikke fordi man står til ansvar for alle døgnets 24 timer bare fordi man ses regelmæssigt :)

Men selvom du ikke vil have små løgne, er det jo heller ikke det samme som at du har lyst til at høre, at pigen ses med en anden dagen før, timen før dig. Så lidt illusion er måske okay, bare bedst ikke at spørge ind til et nej, hvis man ikke vil høre svaret. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nok mest fordi hun så ikke føler sig forpligtet til at forklare sig nærmere. At hun bare ikke lige orker at dulle sig op, men bare vil sidde i slåbrok med uglet hår og benene trukket op, og læse en bog til en kande te.

De fleste har brug for en gang imellem at lukke verden ude, også selvom de egentlig har tid til andet. Den hvide løgn er en del af det.

Mit gæt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Sentio
Nannas Hjørne skrev, for 13 minutter siden:

Men selvom du ikke vil have små løgne, er det jo heller ikke det samme som at du har lyst til at høre, at pigen ses med en anden dagen før, timen før dig.

Enig - men havde foretrukket man var ærlig - og igen man behøver ikke give en grund ... bare “nej det kan jeg ikke” er fint ... 

Redigeret af Sentio

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne
Brutus skrev, Lige nu:

Nok mest fordi hun så ikke føler sig forpligtet til at forklare sig nærmere. At hun bare ikke lige orker at dulle sig op, men bare vil sidde i slåbrok med uglet hår og benene trukket op, og læse en bog til en kande te.

De fleste har brug for en gang imellem at lukke verden ude, også selvom de egentlig har tid til andet. Den hvide løgn er en del af det.

Mit gæt.

Det er alt for sandt :D det kommer nok også an på hvor insisterende personen er. Dem jeg har skrevet med, har jeg skrevet med fordi jeg selv synes det er hyggeligt, og der kan jeg altså godt sige at i dag pyjamas-rodedag og ikke ti vilde bulls kunne få mig ud af mine sweatpants og ind i et bad :P men der er også dem som ville tage det som en udfordring og forsøge at overtale, og så bliver den hvide løgn lige pludselig fristende. Løsningen er selvfølgelig bare at sige nej uden at uddybe, men det skal man lige lære er okay. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Sentio
Advarsel skrev, for 17 minutter siden:

Mest nærliggende forklaring: Kundepleje.

Ditto. Nu har jeg aldrig holdt en korrespondance med en officiel GP, men jeg er stødt på mønsteret ved sugarbabes. Det er komplet turn off, både fordi det er løgn, hvilket er tillidsbrud, og fordi hun signalerer at jeg må være uintelligent/naiv.

Helt enig ! Det er så tydeligt - havde klart forestrukket ærlighed - så man i det mindste kan have en snak om at man ikke har lyst til at “komme lige efter” - man kan jo nogle gange se og mærke man kommer efter - så har jeg langt mere respekt for, altså en SB som er åben omkring det, og man derved kan sikre bedst mulige oplevelse for begge. 

Redigeret af Sentio

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne
Sentio skrev, Lige nu:

Enig - men havde foretrukket man var ærlig - og igen man behøver ikke give en grund ... bare “nej det kan jeg ikke” et fint ... 

Det kan jeg godt forstå. Sådan ville jeg også selv have det. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest 2300kbhs
Sentio skrev, for 49 minutter siden:

Ok - skyldig, jeg keder mig....... men vil nu alligevel smide dette spørgsmål ud. ...

Jeg har haft en del rigtig dejlige møder med GP’er i Kbh. De møder som er ekstra dejlige  - der plejer jeg altid at skrive en hilsen bagefter med tak og håber vi ses igen. Der har været et par 5-6 GP’er I 2020, som blev ved med at skrive tilbage - og jeg ligeså. Så nogle af dem flere gange - og nød virkelig den kommunikation vi havde imellem møderne.

Så til mit spg. - løgne ..... en af dem jeg har talte godt med - og det er bare et eksempel - jeg spørger om hun kan ses xx morgen, svar “nej skal til lægen” .... ok kan du ses yy morgen ? “Nej, jeg skal til zz - men jeg vil rigtig gerne se dig om morgenen den ccc”. 
Jeg ved hvad hun laver, hun ved at jeg ved hvad hun laver ..... men hvorfor disse “løgne” - hvorfor ikke bare sige “jeg kan ikke ses”. Det her var bare et eksempel, men der er flere - og det er ikke sådan det er “undskyldninger” for ikke at ses - for der kommer forslag til andre tidspunktet vi kan ses på...... 

I starten troede jeg det var “normalt” at en GP’er skrev lidt og man holdt lidt kontakt på whatsapp eller sms - blevet klar over at det er det vist ikke - jeg er desværre også blevet lidt mere ligeglad med disse “løgne”, men hvorfor?  - Er det for at skabe en illusion? Er det løgne overfor mig eller overfor dem selv? Er det løgne som de tror får mig til at føle mig bedre tilpas - eller løgne som får dem selv til at føle sig bedre tilpas. Sagen er - at de åbenlyse løgne får mig til at føle mig dårligere tilpas .... og jeg stopper med at se den pågældende GP - så hvad tænker I andre indsigtsfulde mennesker ? 
Kh 

Sentio

De er fløjtende ligeglade med dig, det ren kunde pleje og penge det handler om..

Sugarbabe er for mig mere ægte, mødte en sugarbabe i efteråret og i starten sås vi 1 gang om ugen og skrev over sms, idag er vi meget nære hvor der ikke er penge imellem os, medmindre jeg forkæler hene i ny og næ, men ikke på hendes opfordring .. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Sentio skrev, for 2 timer siden:

Hvad får dig til at tro, at det er en løgn? Måske skal hun faktisk til lægen.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
2300kbhs skrev, 1 time siden:

De er fløjtende ligeglade med dig, det ren kunde pleje og penge det handler om..

Hvis man vil drive en god forretning og gerne vil have gæsterne til at komme tilbage, så er det et dårligt udgangspunkt at være ligeglad med dem. Hvis man så ikke er ligeglad med gæsterne og de kommer tilbage, så opdager både man og de også, at man ikke er ligeglad med dem. Med tiden lærer man jo hinanden at kende, og bekymrer sig om hinanden. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nogen gange tror jeg også bare det drejer sig om at man ikke gider at skulle fortælle hvad man laver altid:ph34r:.. 

Hvis en gæst skrev og spurgte mig hvad jeg lavede eller om jeg havde tid at ses den og den dag men jeg skulle i vandland med kæresten og børnene så kan jeg ikke se hvad den info skulle være nødvendig for.. Så kunne jeg da godt finde på at sige "nej jeg skal desværre besøge min oldemor" fordi svaret "Nej det kan jeg ikke" oftest følges af et "Hvorfor da ikke det?" eller nogen lignende fraser.. Og bare fordi du er én ud af 100 der ikke ville spørge yderligere så betyder det jo ikke at man ved det fra "starten" af.. Når man så før dig har mødt 99 mænd der skriver "hvorfor da ikke det?" så har man lært at den hvide løgn er nemmere end at skulle forklarer sig selv overfor personer som man slet ikke burde står til ansvar overfor andet end i den betalte tid.. Det rimelig umyndiggørende at skulle forklarer sin færden.. 

Redigeret af JenniferRomantica

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det i grunden lidt en sjov skyggeside af branchen. Når man, som jeg, er ærlig overfor familie og deslige, så kan man godt få spørgsmålet fra sin far omkring hvorvidt ens vagt har kunne betale sig, og lige der er det altså skide svært at finde ud af hvad man skal sige. I bund og grund spørger ens far jo en om man har knaldet mange mænd, og hvem vil være ærlig omkring det overfor familie og venner.. 

Jeg fornemmer at ts hinter til at han ved at disse piger, med deres løgne, prøver at skjule evt andre stævnemøder og lidt det samme gør sig gældende her.. Jeg få også tit spørgsmålet fra gæster "såå har i haft travlt" og det er hammer svært at skulle svarer på, fordi jeg er en classy dame der er opdraget med "dont kiss tell", og kvinder generelt igennem generationer er blevet fortalt at vores sex lyst er unaturlig, helt forkert og på grænserne til hysteria, så undskyld da os for ikke at ville uddybe vores sexliv overfor gud og hver mand:P.. 

Hvad vil i overhoved have af os.? Jeg tror sku nogen gange at selv "i" ikke ved det.. How hard of a truth can you handle.? Jeg er tilbøjelig til at citerer en klassiker her "You can't handle the truth".... 

Redigeret af JenniferRomantica

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Sentio
JenniferRomantica skrev, for 49 minutter siden:

Og bare fordi du er én ud af 100 der ikke ville spørge yderligere så betyder det jo ikke at man ved det fra "starten" af.

Du har helt ret - jeg spørger og kunne da aldrig nogensinde finde på at spørge om “hvorfor” - det synes jeg er grænseoverskridende og jeg har kun behov for at vide ja/nej. I privaten giver jeg iøvrigt hellere ikke altid selv en grund for, hvorfor jeg ikke kan eller vil gøre ting. Men tak for indsigten - giver forståelse. Var en kommentar tidligere omkring, om jeg antog ting .... og hun kan da være til lægen .... naturligvis jeg går jo ikke og mistror alle og alt hele tiden - det handler om åbenlyse og for tydelige løgne - så husker jeg jo også hvad jeg er blevet fortalt :) - prøver blot at sige - jeg foretrækker at man er ærlig eller et svar uden forklaring - finder det mere respektfuldt. 
Kh

S

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nemtøs
Sentio skrev, for 6 timer siden:

Kh 

Sentio

Jeg  nyder  faktisk  at  bevare  og  holde  kontakten  med  de  mænd  som  jeg  har  en  fornemmelse  af  gerne  vil  mødes  med  mig  igen.   Dels  for  at  bygge  næste  leg  op. 

Jeg  kunne  ikke  drømme  om  at  skrive  til  en  om  de  ikke  vil  mødes  igen,  da  det  vil  være  anmassende  når  der  er  penge  imellem  os.  Men  jeg  har  da  skrevet  til  et  par  få  at  jeg savner  at  sexe  med  dem,  men  det  er  fordi  det  er  sandt. 

Dem jeg  skriver  med (som jeg har mødt før),  må  gerne  få  at  vide  hvad  jeg  foretager  mig,  andre  kommer  det  ikke ved. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Sentio skrev, den 21.2.2021 at 17:31:

Du har helt ret - jeg spørger og kunne da aldrig nogensinde finde på at spørge om “hvorfor” - det synes jeg er grænseoverskridende og jeg har kun behov for at vide ja/nej. I privaten giver jeg iøvrigt hellere ikke altid selv en grund for, hvorfor jeg ikke kan eller vil gøre ting. Men tak for indsigten - giver forståelse. Var en kommentar tidligere omkring, om jeg antog ting .... og hun kan da være til lægen .... naturligvis jeg går jo ikke og mistror alle og alt hele tiden - det handler om åbenlyse og for tydelige løgne - så husker jeg jo også hvad jeg er blevet fortalt :) - prøver blot at sige - jeg foretrækker at man er ærlig eller et svar uden forklaring - finder det mere respektfuldt. 
Kh

S

Jeg må også sige at du er et særligt menneske hvis du aldrig har stukket en arbejdsgiver en lille hvid løgn for at undgå overarbejde eller lignende:ph34r::P.. Sagt at du skulle til lægen eller lignende.. Og nok mere så i dine tidlige 20'er eller midt 20'er det er jo ofte den alder sugarbabes har.. Det bliver bedre når de bliver ældre og respekten for penge træder ind.. Værdien af penge ændres i denne branche.. Jeg brugte mine "tidlige" (startede da jeg var 24) 20'ere på at fise en masse penge af på lort og føler stadig at 30.000 da ikke er særlig mange penge selvom jeg rationelt set godt ved det er mange penge.. Den rationalisme havde jeg ikke i start 20'erne dog.. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...