Guest Thaimig Skrevet 15. Januar, 2021 Nu vi er i tiden og må undvære, så hvorfor ikke at spørge kvinden din/min Hvorfor mister i lysten til netop det som i syntes bedst om i en alder af allerede ca 50? Ja undskyld, men det gør vi mænd ej, sorry Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Anonym bruger 318 Skrevet 15. Januar, 2021 Thaimig skrev, for 8 minutter siden: Nu vi er i tiden og må undvære, så hvorfor ikke at spørge kvinden din/min Hvorfor mister i lysten til netop det som i syntes bedst om i en alder af allerede ca 50? Ja undskyld, men det gør vi mænd ej, sorry Hvis din kvinde har mistet lysten til sex så kan det jo f.eks. skyldes flere ting. Har du kigget i spejlet? Ligner du ham som hun forelskede sig i for 30 år siden? Har du kigget på arbejdsfordelingen der hjemme, knokler hun rundt, gør rent og vasker tøj, handler ind og laver mad, i mens du får massage ude i byen? Taler du stadig til hende som om du er forelsket i hende? Tænker fejlen oftest er lige bag døren, husk døren åbner indad. Det er bare mit gæt. 5 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jogge 1727 Skrevet 15. Januar, 2021 Det kan det være - men der er altså også desværre bare forskel på de fleste mænds og kvinders sexlyst. Det er noget lort - men jo nok forklaringen på at kvinder altid kan få sex i byen - og at de fleste prostituerede er kvinder. Sexlystne kvinder et simpelhen en mangelvare. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lady C Skrevet 15. Januar, 2021 (edited) Jeg tror faktisk at rigtig mange mænd ( ikke alle) fejlagtigt tror at kvinden/kvinder tænder på det samme som dem selv. Og skal tændes på samme måde. Mænds seksualitet er ( malet med en meget bred pensel) meget mere direkte og lige på. Hvorimod kvinders seksualitet er lidt mere " forfinet" det skal ikke opfattes som bedre eller mere rigtigt, men der ER bare forskel på hvad mænd og kvinder tænder på. Mænd er meget mere visuelle end kvinder og kan tænde på at se billeder af en kvindes køns dele. Rigtig mange kvinder tænder på ord fremfor billeder. Dvs at du kan - hvis du er god med ord - forføre en kvinde uden at vise hende et eneste billede af dig selv. Derfor er der heller ikke ret mange kvinder der tænder alene på at se en mand nøgen. Der skal lidt mere til. Mænds sex drive er også mere stabilt end en kvindes. Og selvom en mands lyst også afhænger af hans humør er en kvindes lyst mere " ustabil" En kvindes lyst svinger alt efter hvor i cyklus hun er - og hvordan hendes humør er. Tilgengæld - når en kvinde føler lyst - og lader alle parader falde halleluja - ja så er det min erfaring at ikke ret mange mænd kan følge med. En kvindes lyst kan blive så voldsom at den kan skræmme enhver casanova. Hvis du gerne vil forføre din kvinde - ja så husk de fundamentale forskelle i lysten hos mænd og kvinder. Husk at det du tænder på ikke nødvendigvis er hendes tændingspunkt. At hun sandsynligvis er til ord fremfor billeder. Det er et kæmpe emne det her. Men klokken er mange og sengen kalder. Redigeret 15. Januar, 2021 af Lady C Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Grydeskeen Skrevet 16. Januar, 2021 En kvindes lyst svinger alt efter hvor i cyklus hun er - og hvordan hendes humør er. Tilgengæld - når en kvinde føler lyst - og lader alle parader falde halleluja - ja så er det min erfaring at ikke ret mange mænd kan følge med. @Lady C det kender jeg godt. Min koner er meget lysten 2-4 dage før hendes menstruation . Der kan jeg ikke gå i fred. jeg havde engang en lære på et kursus, som sagde “det man siger bliver virkelighed”. Han sagde altid godnat og godmorgen smukke kone, og så var hans kone smuk. Der gik noget inden jeg fattede det, men det er rigtig, bruger det selv, og på trods af mine “små fejl og laster” så er jeg stadig forelsket i min kone nu på mere end 17 år. Hvad hun ser i mig har jeg lidt svære ved at forstå, men vi griner meget sammen og er meget glade, det meste af tiden, så helt skidt er det nok ikke, men man skal aldrig stoppe med at anstrenge sig, et lille kys, et lille klem, en blomst engang imellem, eller bare en god omgang massage uden bagtanke, er også noget der sættes pris på. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lady C Skrevet 16. Januar, 2021 (edited) @Grydeskeen : det med at kunne grine sammen er guld værd for et forhold Noget af det jeg virkelig savner fra tiden hvor jeg var gift, var hvordan han og jeg virkelig kunne grine sammen. Vi delte den samme sorte humor Du har helt ret i det med at anstrenge sig. Man skal passe på med ikke at tage sin partner for givet. Det vil gå ud over sexlivet før eller siden Og så har du helt ret i at man skal gøre ting indimellem uden nogen bagtanke. Give noget - det behøver ikke være materielt, det kan også være noget af dig selv, f. eks massage ( som du også nævner) eller overraske med lækker mad eller rengøring og så IKKE forvente noget til gengæld. Det der med at give og så have en bagtanke med det, det er også en langsom erotisk dræber Redigeret 16. Januar, 2021 af Lady C Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Melody Skrevet 16. Januar, 2021 Ja som lady c. Mange kvinder tænder på de små ting som man tit glemmer i hverdagen. At få dem til at føle sig værdsat og elsket. De små berøringer, kys, komplimenter. Vise at man interresere sig for hende. De små gaver, chokolade, blomster. Massage, levende lys. Og bare det at sidde og snakke om alt. Tænk tilbage hvad gjorde i da i mødtes, hvordan fik du hende til at falde for dig? Var opmærksomheden den samme som nu? Gik hun mere forførende den gang end hun gør nu? Hvis ja hvorfor? Fik du hende til at føle sig feminin og lækker? Gør du det stadig? Det kan være nogle af grundene:) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18216 Skrevet 16. Januar, 2021 (edited) Det er biologisk bestemt.. Vores genetiske arvemateriale ved godt at det ikke er sundt for kvinder at føde og at risikoen for misdannelser og andre skavanker stiger efter en hvis alder.. Derfor mistes lysten til forplantning (sex).. Det er simpelthen kroppens måde at beskytte sig selv på fordi den har ikke opdaget at mennesker blev klogere og opfandt prævention.. Ergo Ipso facto Redigeret 16. Januar, 2021 af JenniferRomantica Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Grydeskeen Skrevet 16. Januar, 2021 JenniferRomantica skrev, for 13 minutter siden: Det er biologisk bestemt.. Vores genetiske arvemateriale ved godt at det ikke er sundt for kvinder at føde og at risikoen for misdannelser og andre skavanker stiger efter en hvis alder.. Derfor mistes lysten til forplantning (sex).. Det er simpelthen kroppens måde at beskytte sig selv på fordi den har ikke opdaget at mennesker blev klogere og opfandt prævention.. Ergo Ipso facto Du har ret, og så alligevel ikke helt. min mor er nu 80 år, og hun har et sexliv, selv om jeg ikke ret gerne vil vide noget om det, så er jeg glad for at hun er glad. Hun blev gift for 6-7år siden, igen, og det var noget hun savnede, som hun udtalte, og jeg blev pinlig berørt, men forstår hende. De fleste forælder har sex lidt flere gange end deres antal børn, det har jeg lært. jeg håber selv at jeg er sexuel aktiv når jeg bliver 80, på den ene eller anden måde, på trods af at konen ikke kan forplante sig, og det kan jeg forresten heller ikke, og har ikke kunnet det i flere år, uden at det har ændret på min lyst, det er selvforskyldt og planlagt, så ingen bekymring. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18216 Skrevet 16. Januar, 2021 (edited) Grydeskeen skrev, for 31 minutter siden: Du har ret, og så alligevel ikke helt. min mor er nu 80 år, og hun har et sexliv, selv om jeg ikke ret gerne vil vide noget om det, så er jeg glad for at hun er glad. Hun blev gift for 6-7år siden, igen, og det var noget hun savnede, som hun udtalte, og jeg blev pinlig berørt, men forstår hende. De fleste forælder har sex lidt flere gange end deres antal børn, det har jeg lært. jeg håber selv at jeg er sexuel aktiv når jeg bliver 80, på den ene eller anden måde, på trods af at konen ikke kan forplante sig, og det kan jeg forresten heller ikke, og har ikke kunnet det i flere år, uden at det har ændret på min lyst, det er selvforskyldt og planlagt, så ingen bekymring. Jeg vil ikke argumenterer imod at mennesker selvfølgelig også har en nydelse ud af sex og at det psykologisk er med til at skabe en samhørighed.. Det jo også igen biologisk bestemt da vi jo i vores hjerner har belønningscenteret der frigiver nogle hormoner under sex hvilket skaber en følelse af ekstase.. Denne hormonale påvirkning skal man igen kigge i overlevelses "nødvendigheden", som jeg kalder det, for at finde grunden til.. Menneskets afkom er jo reelt set det mest svage afkom i dyreriget.. Derfor så er to forsørgere en nødvendighed fordi ellers så ville vi den gang i urtiden bare have lagt vores afkom ud til den vise død når de var til farer for vores sikkerhed med deres gråd osv hvilket bestemt ikke havde været godt for racens samlede overlevelse og udbredelse.. Men for den basale overlevelse af et spædbarn er det jo reelt set kun moderen der er bydende nødvendig så "biologien" skulle finde på en måde at få manden til at blive på.. Dette gjorde den ved at sprede hormoner der skaber denne følelse af ekstase og forelskelse under sex.. Det blev kvindens måde at fastholde manden på.. Alt kan føres tilbage til noget biologisk bestemt.. Så når din mor stadig nyder sex så det da bestemt validt men det er ikke desto mindre biologisk bestemt.. Selvom man ikke planlægger så forplante sig i en højere alder og selvom kroppen godt ved det ikke er super sundt at blive gravid efter en hvis alder (dermed grunden til at kvinder fødes med et bestemt antal æg så vi har en udløbsdato) så har sexen stadig et formål i artens overlevelse.. Og jeg undskylder den lange roman.. Det er for mig et spændende emne.. Redigeret 16. Januar, 2021 af JenniferRomantica 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Bødlen Skrevet 16. Januar, 2021 Thaimig skrev, for 13 timer siden: Nu vi er i tiden og må undvære, så hvorfor ikke at spørge kvinden din/min Hvorfor mister i lysten til netop det som i syntes bedst om i en alder af allerede ca 50? Ja undskyld, men det gør vi mænd ej, sorry Tjaa når graviditeten er indtruffet og det sidste barn der ønskes er født. Så stopper sexdrive hos kvinder. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Anonym bruger 318 Skrevet 16. Januar, 2021 Bødlen skrev, for 35 minutter siden: Tjaa når graviditeten er indtruffet og det sidste barn der ønskes er født. Så stopper sexdrive hos kvinder. Det passer sg ikke, jeg har haft forhold hvor hun var langt forbi det stadie med børn (50+) og stadig ville ha mig 2-3 gange hver eneste dag. Også det modsatte hvor hun gerne ville ha børn (20-30) men ikke havde lyst mere end 2 gange om ugen. Så der er mange flere årsager måske også bare forskelle på hvad hver enkelt vil. Det gælder også mænd, jeg har talt med en del venner om sex, lyst og kvinder. Nogle er tilfredse med en gang om ugen og søger ikke mere, nogle midt imellem, og andre har det som jeg, der er rejsning bare hun vrikker med rumpetten eller flasher brystet, hvis hun klapper mig på balden er jeg klar også selv om det kun er 15 min siden sidst. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9524 Skrevet 16. Januar, 2021 Som jeg læser oplægget, tolker jeg som om, at vi taler om mange kvindes dalende sexlyst når de når 50 år. Det er så bestemt ikke alle kvinder der mister sexlysten. Der har bestemt været mange fine indlæg. Disse handler over en bred kam mest om hvordan manden kan stimulere/vedligeholde/skabe lyst hos kvinden. Ser man nærmere på kvinder omkring de 50, så kommer man ikke uden om, at inddrage kvindens overgangsalder. Jeg vil ikke komme med et længere indlæg. Der skrevet oseaner af bøger og artikler omkring kvindes overgangsalder. For mange kvinder sker der bare mange store forandringer, både fysisk, psykisk osv. Nu kan man jo ikke generalisere, men det er nok ikke helt lyv, at en mere synlig gruppe kvinder i netop den alder har nedsat sexlyst eller måske endda gener ved sex, som igen nedsætter lysten. Dog vil jeg afslutte med at pointere, at man ikke kan konkludere at det som jeg betegner som en synlig gruppe ikke er den dominerende gruppe. Der er heldigvis stadig rigtig rigtig mange kvinder over 50 der har et velfungere sexliv. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
tilmodenQ 232 Skrevet 16. Januar, 2021 Thaimig skrev, for 20 timer siden: Hvorfor mister i lysten til netop det som i syntes bedst om i en alder af allerede ca 50? som andre har skrevet er det ikke alle kvinder der mister lysten, min "kæreste" er da 68 år og vil stadig hver dag, hendes veninder som jeg kender er lige så vilde, men de får jo også ungt kød her.. .. men der er stor forskel på folk.. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Thaimig Skrevet 16. Januar, 2021 Åh jo tak for input, og hvornår lærer jeg blot at holde kæft, nå men det gør jeg nok aldrig! Skidt pyt, men mit spørgsmål var nok sådan generelt for kvinder omkring 50 og uden nogen form for diskrimination Til tidligere svar, nej jeg har ingen spejl, ej heller en kæreste/kone Mit spørgsmål kører nok mest som generelt, selvom intet er ens? I disse tider kan vi jo ej få alt fra valgfri hylder, derfor jeg opsøgte gamle elskerinder, men de var gået i stå ! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nyde 337 Skrevet 17. Januar, 2021 Da jeg blev skilt for 7 år siden, sagde min fortvivlede ekskone at jeg bare ville ende på samme måde med min nye kæreste. Hun var nogle få år yngre, og med hensyn til det sexuelle fik jeg vel 4-5 år mere med fantastisk sex. Nu har hun så også rundet de 50, og med mange op og nedture (hedeture) er det hele ved at være stabilt på en måde hvor vi stadig har sex, men nærmere månedligt end ugentligt. Der var andre gode grunde til at blive skilt, og kæresten ER min bedste ven! Når jeg så søger, og til tider finder andre måder at få sex på giver det mig overskud til at gøre nogen af de gode ting for og med hende, som så i den sidste ende kan være med til at holde vores fælles sexliv i gang. Jeg har engang prøvet at komme hjem fra en dejlig pige, og ikke kunne vaske hendes duft helt af! Da min kæreste lagde sig tæt til mig blev jeg rigtig bange for den afsløring som jeg tænker måske sker en dag, men det hele endte i sex igen Så intet er umuligt når urinstinkterne styrer! "Til den der har skal der gives". Der er nok lige så mange løsninger på det her gamle problem, som der er mænd og kvinder. Jeg tænker at man som mand skal huske at gøre nogen ting, der først og fremmest gør en selv glad, men uden at det ender i at man aldrig har tid til at gøre noget for og noget sammen med "konen/kæresten. Held og lykke med kærligheden.. og med sexlysten. Kh. Nyde 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Thaimig Skrevet 17. Januar, 2021 (edited) Nyde skrev, for 4 timer siden: Da jeg blev skilt for 7 år siden, sagde min fortvivlede ekskone at jeg bare ville ende på samme måde med min nye kæreste. Hun var nogle få år yngre, og med hensyn til det sexuelle fik jeg vel 4-5 år mere med fantastisk sex. Nu har hun så også rundet de 50, og med mange op og nedture (hedeture) er det hele ved at være stabilt på en måde hvor vi stadig har sex, men nærmere månedligt end ugentligt. Der var andre gode grunde til at blive skilt, og kæresten ER min bedste ven! Når jeg så søger, og til tider finder andre måder at få sex på giver det mig overskud til at gøre nogen af de gode ting for og med hende, som så i den sidste ende kan være med til at holde vores fælles sexliv i gang. Jeg har engang prøvet at komme hjem fra en dejlig pige, og ikke kunne vaske hendes duft helt af! Da min kæreste lagde sig tæt til mig blev jeg rigtig bange for den afsløring som jeg tænker måske sker en dag, men det hele endte i sex igen Så intet er umuligt når urinstinkterne styrer! "Til den der har skal der gives". Der er nok lige så mange løsninger på det her gamle problem, som der er mænd og kvinder. Jeg tænker at man som mand skal huske at gøre nogen ting, der først og fremmest gør en selv glad, men uden at det ender i at man aldrig har tid til at gøre noget for og noget sammen med "konen/kæresten. Held og lykke med kærligheden.. og med sexlysten. Kh. Nyde Det var faktisk en go info fra en måske ovenikøbet forholdsvis ny bruger? Nogen gange tænker jeg, hva har sex med kærlighed at gøre og omvendt, jo vi ska holde hinanden oppe uanset Noget helt andet og alligevel, igår ringer X og fortæller hvorfor vi blev skilt, jeg fik dog ej indført et ord? Hun havde ganske givet ret, da hun iøvrigt påpeger jeg fik sex mindst en 2 gange om ugen, åh jo, tænkt blot det gamle ordsprog, mer vil ha mer Ja sådan kan det gå når man ej passer på, Tak for kaffe og pas på hinanden Nu har jeg så vidst også brugt min kvote, Tak! Redigeret 17. Januar, 2021 af Thaimig Manglende tekst Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Misjo1 Skrevet 17. Januar, 2021 (edited) Sex stopper, når man holder op med at tale med hinanden, men kun taler sammen, når man holder op med at at begære og vise at man elsker sin partner, når man glemmer at pleje forholdet, men kun plejer van, når man begynder at sløse med sig selv, når man ikke "gider", eller huske de små ting der giver opmærksomhed, en blomst, en parfume, noget kun til din partner, som du måske også får glæde af, når dine kys kun bliver til tante kys, når dine sms'er kun handler om indkøb, børneafdeling, ect, og ikke små søde bemærkninger, når du glemmer at kysse godmorgen og godnat, og sige de elsker din partner, og rose hende/ham for? Osv. Osv Pas på hinanden Misjo Redigeret 17. Januar, 2021 af Misjo1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
deralte 2240 Skrevet 17. Januar, 2021 Bødlen skrev, den 16.1.2021 at 11:53: Tjaa når graviditeten er indtruffet og det sidste barn der ønskes er født. Så stopper sexdrive hos kvinder. Det er ikke min erfaring. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg