Hop til indhold
Guest Melody

Os vs dem

Recommended Posts

Guest Melody

Jeg er så utrolig træt af alle de os vs dem debatter.

De er over alt.

Corona ( dem der tror på det og overholder reglerne vs dem der ikke gør)

Gp'er ( cvr registret vs ikke cvr registeret)

Gp'er vs kunder

Gp'er igen ( udlandske gp'er vs danske gp'er)

Damer ( overvægtige vs undervægtige.  At have hår forneden vs ikke have hår. Osv)

Hudfarve/hvor man kommer ( bare generelt)

("De frelste" vs " de ikke frelste")

Unge vs gamle

Osv der er så mange eksempler at ham bliver skør i bolden

Vi ved jo godt alle sammen at du ikke har et ansvar overfor andre( på nær dine børn selvfølig) den eneste du har et ansvar for er dig selv.

Der er ikke noget os vs dem....

Der er kun " hvad kan jeg gøre for mig selv" " hvad kan jeg hjælpe med for at gøre verden bedre?"

Hvorfor er det såå vigtig at finde nogen man kan hakke på? Se ned på?

Hvorfor er det så vigtig at alle skal dele den samme mening som en selv? Hvorfor ikke bare anerkende at vi tænker forskelligt fordi.... tja vi er forskellige individer.

Hvorfor er det så svært at have en debat uden at der er nogle stykker der ikke kan styre sig og enten afsporer debatten eller sviner folk til eller bliver for følelsesmæssige involveret at de ser det hele som et angreb?

Hvorfor (specielt herinde, men også på facebook) bliver de fleste tråde vendt til en politisk debat?

Hvorfor er folk så utrolig dårlige til at rose eller heppe på andre der  enten gør noget godt for andre eller der sker noget godt for dem.( en bekendt eller fremmed person)

Er janteloven bare for meget indprintet i os? 

Hvorfor er de de færreste mennesker som viser impati og medfølelse når der sker noget dårligt for en person ( en bekendt eller fremmed)

Hvorfor har vi altid paraderne oppe og er mistænkelige over for nye mennesker?

(For mange dårlige oplevelser?)

Og hvorfor ser man enlige mest de negative ting i stedet for de positive ting(Ligesom jeg har gjort i tråden her?)

De kloge hoveder siger at vi mennesket, er de mest intelligte væsner på jorden. Da vi kan tale og kan udtrykke føelser og tanker. Og opfinde ting.

Vi er de fornuftige og det er os der hersker over jorden. Og bla bla bla

Ærligt... når jeg kigger på os mennesker, er det sjældent at jeg ser ret mange intelligente mennesker. ( jeg snakker ikke om folk med høje iq'er  eller høje uddannelser. For det er kun en måde at være intelligente på. Nej jeg snakker om de impatiske intelligente mennesker)

Ja vi mennesker er gode til at opfinde ting.... men det er også pga os at der er atomkrige, troet dyrearter,  global opvarming, mindsket naturliv og et skøbeligt ozonlag. 

Vi mennesker kan tale... ja men det er også vores ord der rammer andre hårdest. Det er vores ord der kan opbygge eller nedbryde et andet menneske.

Vi mennesker kan udtrykke vores følelser og tanker..... via kærlighed/had/jalusi/frygt/fustationer/raseri i form af kram kys, vold fysisk og psykisk og igen med ord.

Vi er de fornuftige?... hvis man ser på hvordan mennesker behandler hinanden over hele verden... kan man så betegner det som fornuftig? Folk kan slå ihjel pga had, misforståelser, jalosi eller bare af lyst eller sport.

Vi mennesker hersker over verden.... ja det gør vi! Meeen hvor smart er det?

Vi vi mennesker virkelig ville bruge "vores evner" fornuftigt... så ville vi omfavne alt på denne jord. Støtte hinanden.  Værne om naturen og dyrene. 

Stå sammen som en enhed, respektere vores forskelligheder og bekæmp de dårlige ting der kommer imod os ( eks covid-19)

Og når covid er udrydet kan vi "make love not war":lol:

Og sammen få en bedre verden<3

Ps hvis det er noget vrøvl jeg har skrevet undskylder jeg på forhånd. Har en søn der har været syg i nu 3 dage, så får ikke ret meget søvn pt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nemtøs

Gode  betragtninger  og  hvor  er  jeg  enig  med  dig. 

Jeg får  så  meget  udslæt af  de  mennesker  som  tror  at  det  de  siger/skriver  er  den  eneste  sandhed.  Der  er  desværre  tendens  til at  folk er  meget  lidt  rummelig  overfor  andre  synspunkter,  der  generaliserende i stor stil  herinde. Og  så er  det  de  der  fremstår  som  de  frelste  som  altid  gør det  rigtige.  Lidt  mere  rummelighed, empati  og ikke  mindst ordentligt  vil  være  dejligt  herinde. 

Lige meget  hvor  dejligt det  vil  være  vil  verden  nok  ikke  blive  bedre,  måske  skyldes  det  kampen  om  magt  og  penge. 

God bedring med din  søn. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr
Melody skrev, for 51 minutter siden:

Hvorfor er det såå vigtig at finde nogen man kan hakke på? Se ned på?

Der er bare nogle mennesker med så lavt selvværd, at de har brug for at hævde sig selv og nedgøre andre - bla ved at inddele i de-og-os, tale/skrive grimt til og om andre osv osv osv. Nogen gange må man bare have ondt af de mennesker.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Melody
tvr skrev, for 4 minutter siden:

Der er bare nogle mennesker med så lavt selvværd, at de har brug for at hævde sig selv og nedgøre andre - bla ved at inddele i de-og-os, tale/skrive grimt til og om andre osv osv osv. Nogen gange må man bare have ondt af de mennesker.

Det har du ret i:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Melody
Nemtøs skrev, for 21 minutter siden:

Gode  betragtninger  og  hvor  er  jeg  enig  med  dig. 

Jeg får  så  meget  udslæt af  de  mennesker  som  tror  at  det  de  siger/skriver  er  den  eneste  sandhed.  Der  er  desværre  tendens  til at  folk er  meget  lidt  rummelig  overfor  andre  synspunkter,  der  generaliserende i stor stil  herinde. Og  så er  det  de  der  fremstår  som  de  frelste  som  altid  gør det  rigtige.  Lidt  mere  rummelighed, empati  og ikke  mindst ordentligt  vil  være  dejligt  herinde. 

Lige meget  hvor  dejligt det  vil  være  vil  verden  nok  ikke  blive  bedre,  måske  skyldes  det  kampen  om  magt  og  penge. 

God bedring med din  søn. 

Ja du har nok desværre ret.

Magt og penge har altid været det der har haft mest indflydelse på ens grådighed...

Mange tak håber snart han er frisk igen:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Grydeskeen

Jeg kan desvære Kun give dig ret.

det er fantastik når man kan diskutere og udveksle meninger uden at skændes og nedgør hinanden, sådan er det ikke altid men det sker. Tråden om utroskab er for mig en af de bedste tråde herinde, den udvikler sig, der er næsten ingen dumme/grimme Kommentar og jeg personlig har fået syn for andre meninger end min egen, så alt håb er ikke ude, heller ikke på EG, selv om det engang imellem ser sort ud. 
bevar håbet og troen på det gode i mennesker, vi kan godt hvis vi vil, og når vi skal.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest KukHans

Vi kommer fra forskellige baggrunde og ser forskelligt på tingene og det vil give en masse gnidninger.

Folk tar gammelt nag med sig fra fra tråd til tråd og det gør bare debatten bliver usaglig og så er der de svage pisser som bare følger med i flok og liker visse GP er uanset hvad der skrives.

Kommer man med sin egen holdning bliver man haglet ned og medløberne følger efter.

Indimmel kunne jeg godt tænke mig at se hvem der gemte sig bag visse profiler.

Jeg har slettet mig nu ihvertfald ....

Ps

Moldy du er en af dem som gør siden bedre skal du vide !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Sentio

Helt enig, desuden er der alle de indirekte vs. de indirekte sammenligninger som ofte kommer: Top 10, top 7, 9/10, 3/10 etc. etc.

EG er vigtig. Du har ret i dine betragtninger @Melody - så ret. Jeg må også sige, at jeg selv falder i engang imellem. Jeg betragter mig selv som åbensindet og tolerant, men kan alligevel tage mig selv i at lave nogle af de versus ting du nævner. De ting du skriver giver anledning til reflektion - refleksion om jeg kan gøre det bedre TAK.  

Kh

Sentio 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest The Dark Knight

Vil også starte med at indrømme, at jeg også falder i en gang i mellem og kan fremstå lidt irritabel i nogle diskussioner, hvor bølgerne af forskellige årsager pludselig går lidt højt. Synes dog også jeg er meget tolerant og sympatisk ellers. 

Reflekterer skam også over min egen rolle. 

MEN det der gør det vildt svært det her er også, at vi alle nok har lidt svært ved helt objektivt at se på sig selv - kan man overhovedet det? 

Det jeg mener er, at man en gang i mellem må reflekterer over sin egen rolle og kigge lidt kritisk på sig selv - altså om man selv er så hellig som man tror, og ikke selv bidrager med den hårde tone, måske endda nedladende tone nogle gange. Tænker ikke på trådstarter, Melody her. 

Jeg ser tit kommentarer fra nogle der skriver, at de er trætte af tonen herinde, hvor jeg så tænker “Se lige på dine egne brug af ord herinde”. Men jeg tror det er rigtig svært for en selv at se og erkende, at man ikke selv altid er helt fin i kanten. 

Det må være mine ord i dette udmærkede opslag. Og har egenligt ikke lyst til at skrive meget mere. Det kan hurtigt blive en tidsrøver med en dag med ellers mange gøremål. Så I behøver ikke at tagge mig og skrive hvad med dig selv osv. Jeg ved godt selv, at jeg kan være både bedrevidende, påståelig og nogle gange bidrage negativt til den hårde tone i debatterne. Men jeg arbejder selv med det allerede, men selv en rolig mand som mig, bliver også provokeret nogle gange. Men det skal jeg ikke blive - ved det godt. Arbejder med det.

Men til alle jer andre så reflekterer lige over jeres egen rolle i alt det jer, som jeg også gør. Gør vi alle det og lære lidt af det, så bliver det bedre. Det tror jeg på. 

Fortsat god søndag derude :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kan ikke være mere enige, men vil sige at det ikke kun her på eroguide , at det er sådant.

Ligeså snart folk sidder bag en skærm eller tastatur, er det så nemt at være uenige, og komme med div. Ytringer ,

hvis folk derimod sad ansigt til ansigt, ville det være en helt anden sag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nemtøs

Allerede  nu  viser  tråden  prøv lige at  kigge  indad - du  er  ikke  bedre  selv.  Hvorfor er  der  det  behov  for  at  pege  fingre  af  alle  andre.  Skrive  at  du  er  jo  ikke  bedre  selv,  så  derfor  kan  du  ikke  tillade  at  bede  andre  om  at  opføre  sig  bedre. 

Jeg  lærte  for  meget  lang  tid  siden,  at  vil  man ændre  noget,  så  skal  man  ændre  sin  egen  adfærd til  at  starte  med, så  kan  være  så  heldig  at  omgivelserne  også  ændre  sig. 

Tror  faktisk  kukhans  har  fat  i  noget  af  det  rigtige  ift  gammel  nag  og  diverse  tilhængere/haters  som  fortsætter  ufortrødent.  

Jeg  ville  selv  ønske at  jeg  kunne  slippe  "gammelt nag", det  er  svært  når  jeg  føler  mig  trådt  på,  så  hænger  det  desværre  ved.  Men forsøger  at  undgå konfrontationer herinde, det  er  en  nytteløs  uendelig  kamp  som  mit  liv  er  for  dyrebart til. 

Dagens  tanke: forandringer  starter  hos  den  enkelte og  for  pokker  hvor  glæder  jeg  mig  til  at  kunne  lave  en  fræk  aftale  når  samfundet  tillader  dette.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Melody skrev, for 4 timer siden:

Jeg er så utrolig træt af alle de os vs dem debatter.

De er over alt.

Corona ( dem der tror på det og overholder reglerne vs dem der ikke gør)

... fjernet tekst ....

Stå sammen som en enhed, respektere vores forskelligheder og bekæmp de dårlige ting der kommer imod os ( eks covid-19)

Og når covid er udrydet kan vi "make love not war":lol:

Og sammen få en bedre verden<3

Ps hvis det er noget vrøvl jeg har skrevet undskylder jeg på forhånd. Har en søn der har været syg i nu 3 dage, så får ikke ret meget søvn pt.

befriende læsning - gud hvor er jeg enig (tag fx Godwin's law som udtryk for denne tendens i ALLE internet fora - incl denne)

tak for årets - indtil videre - bedste indspark

Redigeret af peterhansenx
type

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest The Dark Knight
Nemtøs skrev, for 2 timer siden:

Allerede  nu  viser  tråden  prøv lige at  kigge  indad - du  er  ikke  bedre  selv.  Hvorfor er  der  det  behov  for  at  pege  fingre  af  alle  andre.  Skrive  at  du  er  jo  ikke  bedre  selv,  så  derfor  kan  du  ikke  tillade  at  bede  andre  om  at  opføre  sig  bedre. 

Jeg  lærte  for  meget  lang  tid  siden,  at  vil  man ændre  noget,  så  skal  man  ændre  sin  egen  adfærd til  at  starte  med, så  kan  være  så  heldig  at  omgivelserne  også  ændre  sig. 

Hmm jeg synes det er meget selvmodsigende det du skriver og det virker lidt til du refererer til mit skriv. 

Jeg skriver lige netop, at jeg selv forsøger at forbedre mig og appelerer egentligt blot til at andre gør det samme. 

Og når jeg skriver at man skal se indad, så er det jo fordi man også skal forsøge, at forbedre sig selv inden man belærer andre. 

Jeg synes jo det virker lidt komisk, at et par stykker af dem, så kæmper mest for at få en bedre tone herinde nok er dem jeg har følt mig mest “kørt over af”. Personer som virkeligt har skrevet nedladende ord til mig og været rigtig ubehagelig i deres måde at skrive til mig på. 

Jeg synes egentligt, at det er ganske fair, at jeg så skriver, at jeg synes de personer skulle tage at reflekterer over deres eget valg af ord, inden de er efter os andre. 

Men ja, det er da en fælles opgave og alle skal blive bedre inklusiv mig selv. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Der er mange fine ordsprog som " be the change you want to see", "hvad du sender ud i universet" bla bla bla, men ord er så langt fra handlinger, internettet er fyldt med de fantastiske mennesker der er bedre end alle andre, hvil i dig selv, gør mod andre som du vil have de gør mod dig, en mere buddistisk tilgang til verden, uden jeg selv er religiøs på nogen måde, har jeg da en lys tilgang til livet, har været nede i lorten, været et svin overfor Gud og hver mand, men kunne da se at det ikke førte noget godt med sig, de sidste 8-10 år har jeg smilet og været positiv, ligemeget hvad der dukkede op af modgang, kan se det smitter af på de mennesker jeg omgås og har i mit liv, jeg har ikke tiltro at verden bliver et bedre sted, men faen stå i om det skal ødelægge mit gode humør, facepalms og mega smileys, det skal sgu nok gå alt sammen, lad de sure være sure og dyrk din egen glæde og lykke.

Og hav så lige en skide fantastisk dag! 

Del dette indlæg

Link til indlæg

At man er træt at 100.000 tusinde ting, kunne måske også bare handle om, at man selv er inde i en ikke særlig god periode.  

Redigeret af TheVoice

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Lady C

Jeg har været en ivrig debattør på andre sites end EG i rigtig mange år og hvis der er noget jeg har lært så er det aldrig aldrig skriv i vrede. 

Hvis man bliver vred eller på anden måde stærkt følelsesmæssig påvirket, ja så er det umuligt at føre en konstruktiv dialog med nogle. Jeg kalder det " den følelsesmæssige fælde" det er ikke det samme som at være engageret og entusiastisk, men det handler om, at følelserne spærrer for ens overblik og fedter ens briller til. 

Vi kan alle falde i " den følelsesmæssige fælde" og tidligere faldt jeg selv i den. Og kommer helt sikkert til at falde i den igen 

Det hjælper helt gevaldigt at holde en god længere pause fra et site når de negative følelser er ved at tage kontrollen over en sådan at man ikke ender med at skrive ting der viser at man har tabt kontrollen over sig selv. 

Det er aldrig rart dagen efter at læse noget man selv har skrevet, som tydeligt viser,  at man har tabt kontrollen og når jeg ser det - så ved jeg at det er tiden at holde en pause og beskæftige mig med nogle andre ting. :)

Redigeret af Lady C

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Grydeskeen
Lady C skrev, for 7 minutter siden:

Hvis man bliver vred eller på anden måde stærkt følelsesmæssig påvirket, ja så er det umuligt at føre en konstruktiv dialog med nogle. Jeg kalder det " den følelsesmæssige fælde" det er ikke det samme som at være engageret og entusiastisk men det handler om at følelserne spærrer for ens overblik og fedter ens briller til.

Jeg har selv flere gange brugt, den 1 times, mulighed for at slette og rediger sit indlæg, nogen gange fordi jeg skrev noget i vrede, andre gange bare fordi når jeg læste mit indlæg efter lidt tid, godt selv kunne se at det var ikke , klogt, smart, pænt mm, og så lavet det om. Den mulighed er jeg glad for, og beklager hvis nogen har nået at se mine “ikke så pæne indlæg”, men de berørte har nok stillet sig tilfreds med at indlægget er blevet ændret, hvorved jeg har vist at jeg har lavet en fejl.

jeg har tidligere brugt mit eget ordsprog, det er ironisk husk lige det.  Man kan ikke laven en fejl der en så stor at man ikke kan give en anden skylden for dem.

jeg er blevet kloger og bryder mig faktisk ikke om det mere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Lady C
Grydeskeen skrev, for 4 minutter siden:

Jeg har selv flere gange brugt, den 1 times, mulighed for at slette og rediger sit indlæg, nogen gange fordi jeg skrev noget i vrede, andre gange bare fordi når jeg læste mit indlæg efter lidt tid, godt selv kunne se at det var ikke , klogt, smart, pænt mm, og så lavet det om. Den mulighed er jeg glad for, og beklager hvis nogen har nået at se mine “ikke så pæne indlæg”, men de berørte har nok stillet sig tilfreds med at indlægget er blevet ændret, hvorved jeg har vist at jeg har lavet en fejl.

jeg har tidligere brugt mit eget ordsprog, det er ironisk husk lige det.  Man kan ikke laven en fejl der en så stor at man ikke kan give en anden skylden for dem.

jeg er blevet kloger og bryder mig faktisk ikke om det mere.

Jeg har prøvet at skrive et indlæg som jeg fortrød og derfor slettede igen inden timen var gået. Desværre blev indlægget citeret selvom jeg havde slettet det og selvom jeg synes det var tarveligt gjort - ja så måtte jeg jo stå til ansvar for det selvom jeg havde fortrudt at jeg postede det i første omgang. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis man ser på det fra filosofiens standpunkt så er det skam ikke noget nyt opfundet.. Det noget nedarvet igennem generationer.. Det har noget at gøre med følelsen af at være en del af noget fælles.. Når der er et "dem" er der også et "os"..

En fælles modstander skaber fællesskab igen noget der nedstammer fra urtiden af det ses når der er landskamp i tv'et og vi alle "hader" modstanderne der bruger feje tricks vi ellers syntes var fair nok da vores håndboldhelt gjorde det..

Mennesket higer efter at være en del af noget (samfundet - om det så kun er et lille fællesskab så kan det skaleres op til at have form af et samfund) og denne higen stammer fra frygt.. I urtiden var det farlige dyr eller fremmede der ville tage ens ting osv.. Nu det ikke helt så nemt længere at finde en naturlig fjende så der er en tendens til at søge efter noget fremmedt der kan ses som "faren".. Hvis folk ikke frygtede ville de slet ikke finde sammen i forskellige samfund og man ville således står udenfor samfundets regler og hvis man selv må gøre ALT så må alle andre, i ens hoved, naturligvis også alt og så bliver det farligt fordi man er i højeste beredskab hele tiden og det er der fejlene sker.. Det ville skabe noget værre makværk.. Alt har en dybere mening selv frygt.. 

Redigeret af JenniferRomantica

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne
Lady C skrev, for 38 minutter siden:

Jeg har prøvet at skrive et indlæg som jeg fortrød og derfor slettede igen inden timen var gået. Desværre blev indlægget citeret selvom jeg havde slettet det og selvom jeg synes det var tarveligt gjort - ja så måtte jeg jo stå til ansvar for det selvom jeg havde fortrudt at jeg postede det i første omgang. 

Hvis nogen har citeret dit indlæg, har de jo gjort det inden det blev slettet, så det er der vel som sådan intet tarveligt i. De har jo blot svaret på det de læste - men jeg har selv slettet indlæg eller omskrevet indlæg som jeg hurtigt fortrød, og siddet og håbet at ingen nåede at læse eller citere det, inden jeg fik rettet det, så kan godt forstå ærgrelsen ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Lady C
Nannas Hjørne skrev, for 17 minutter siden:

Hvis nogen har citeret dit indlæg, har de jo gjort det inden det blev slettet, så det er der vel som sådan intet tarveligt i. De har jo blot svaret på det de læste - men jeg har selv slettet indlæg eller omskrevet indlæg som jeg hurtigt fortrød, og siddet og håbet at ingen nåede at læse eller citere det, inden jeg fik rettet det, så kan godt forstå ærgrelsen ;)

Tja tjo. Det der undrede mig var at mit indlæg blev citeret efter at jeg havde slettet det. Og jeg slettede det nærmest med det samme jeg havde postet det. Det blev altså citeret nærmest omgående idet det kun nåede at være synligt i Max et minut. Og det var derfor lidt pudsigt at det omgående blev citeret. Under alle omstændigheder kunne vedkommende jo se at jeg havde slettet mit indlæg da h*n valgte at citere det. Og så kunne h*n jo også slette sin egen kommentar. Det ville jeg selv have gjort hvis jeg kunne se at indlægget var blevet slettet nærmest med det samme. Men mit indlæg blev besvaret med utrolig megen vrede og vrede er - som jeg før skrev - ødelæggende for enhver konstruktiv dialog. 

Men min pointe med at fortælle om dette var i grunden bare  at man ikke kan vide sig sikker på ikke at blive citeret - heller ikke selvom man fortryder  sine posts med det samme 

Redigeret af Lady C

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne
Lady C skrev, for 10 minutter siden:

Tja tjo. Det der undrede mig var at mit indlæg blev citeret efter at jeg havde slettet det. Og jeg slettede det nærmest med det samme jeg havde postet det. Det blev altså citeret nærmest omgående idet det kun nåede at være synligt i Max et minut. Og det var derfor lidt pudsigt at det omgående blev citeret. Under alle omstændigheder kunne vedkommende jo se at jeg havde slettet mit indlæg da h*n valgte at citere det. Og så kunne h*n jo også slette sin egen kommentar. Det ville jeg selv have gjort hvis jeg kunne se at indlægget var blevet slettet nærmest med det samme. Men mit indlæg blev besvaret med utrolig megen vrede og vrede er - som jeg før skrev - ødelæggende for enhver konstruktiv dialog. 

Men min pointe med at fortælle om dette var i grunden bare  at man ikke kan vide sig sikker på ikke at blive citeret - heller ikke selvom man fortryder  sine posts med det samme 

Helt enig i, at vrede indlæg kommer man ingen vegne med. 

Personligt ville jeg ikke opdage hvis det indlæg jeg citerede blev slettet i mellemtiden, for derefter kigger jeg alligevel kun på citationen, når jeg formulerer min besvarelse, og kigger ikke bagud i tråden. Så det kunne sagtens ske for mig, hvis jeg så et indlæg lige da det kom op og reagerede med det samme. 

Men din pointe om vrede og ukonstruktive indlæg er lige i øjet. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Lady C
Nannas Hjørne skrev, for 9 minutter siden:

Helt enig i, at vrede indlæg kommer man ingen vegne med. 

Personligt ville jeg ikke opdage hvis det indlæg jeg citerede blev slettet i mellemtiden, for derefter kigger jeg alligevel kun på citationen, når jeg formulerer min besvarelse, og kigger ikke bagud i tråden. Så det kunne sagtens ske for mig, hvis jeg så et indlæg lige da det kom op og reagerede med det samme. 

Men din pointe om vrede og ukonstruktive indlæg er lige i øjet. 

Kill them with kindness... <3

Redigeret af Lady C

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest The Dark Knight
Lady C skrev, for 2 timer siden:

Tja tjo. Det der undrede mig var at mit indlæg blev citeret efter at jeg havde slettet det.

Det var mig der citerede det og det der praktisk skete var, at jeg citerede din kommentar og brugte vel 10 min på at formulere et svar, hvor jeg røg i den følelsesmæssige fælde fordi jeg følte mig meget provokeret at din kommentar, som du jo så selv fortrød, da du selv formentlig var røget i den følelsesmæssige fælde. 

Så da jeg citerede dig kunne jeg på ingen måde vide, at du efterfølgende slettede det. Og da jeg formulerede mit svar kunne jeg jo ikke samtidig se, at du allerede havde fortrudt din kommentar. 

Blev i øvrigt selv citeret for noget i går jeg egentlig troede jeg kunne have nået at ændre lidt på. Men det kan jo ske :)

Redigeret af The Dark Knight

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...