Hop til indhold
Guest Aarhuselsker

Dagens mand i skysovs

Recommended Posts

Guest Aarhuselsker
Val Venis skrev, for 4 minutter siden:

Der er mange steder der er blevet anmeldt herinde. 

Jeg mente anmeldt til politiet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Aarhuselsker skrev, for 40 minutter siden:

Det er selvfølgelig rigtig, men en thaipige har nok færre menneskelige kontakter pr dag, end langt de fleste danskere som bevæger sig lidt rundt i samfundet. 
Hun har måske 5-8 kunder pr dag, og køber nok ind en gang pr dag, så det er stærkt begrænset hvor mange hun er i nærheden af :) 

Udfra en “smitte-synsvinkel” er de 5-8 kunder tætte kontakter og i markant risiko for smitte. Gang så det tal med cirka 4-7, hvilket vil være en typisk smitteperiode, så vil smitten spredes hurtigt. Dette er ikke at sammenligne med en “normal” omgang i samfundet. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
Sutteålen skrev, for 5 minutter siden:

Udfra en “smitte-synsvinkel” er de 5-8 kunder tætte kontakter og i markant risiko for smitte. Gang så det tal med cirka 4-7, hvilket vil være en typisk smitteperiode, så vil smitten spredes hurtigt. Dette er ikke at sammenligne med en “normal” omgang i samfundet. 

Tja, måske, men det er også mere andet afsnit i mit svar der har relevans for denne tråd. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Aarhuselsker skrev, Lige nu:

Tja, måske, men det er også mere andet afsnit i mit svar der har relevans for denne tråd. 

Ja, og det er jeg også til dels enig i. Synes bare det er vigtigt, at informationer om smitte er rigtige, da der desværre florerer så mange misinformationer om corona for tiden.

Men hvor går grænsen for hvad man bør anmelde til ordensmagten?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 31 minutter siden:

Men hele humlen i denne sag er for mig, at der rent faktisk er et menneske der sidder og kigger annoncer igennem, for at finde nogen at anmelde! For det er jo ikke for at finde en han kan besøge  at han sidder og læser annoncer? 
Jeg kan bare slet ikke have mennesker der går i så små sko og er så nævenyttige. Sølle eksistens, i mine øjne. 

Hvor ved du fra, at det er en han, som har orienteret politiet? Det står der intet om.

Kunne det tænkes, at det er en dansk GP, som lovlydigt holder lukket, eller et thai sted, som lovlydigt holder lukket, der er anmelder til politiet?

De personer som retter sig efter myndighedernes påbud, og eventuelt anmelder personer, som blæser på myndighedernes påbud, er det sølle eksistenser?

Den tråd du har startet, og den tekst som du indleder med, er tankespind og konspirations teorier. Det eneste faktum i dit skriv er TV2 artiklen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
Benjamin skrev, for 21 minutter siden:

Hvor ved du fra, at det er en han, som har orienteret politiet? Det står der intet om.

Kunne det tænkes, at det er en dansk GP, som lovlydigt holder lukket, eller et thai sted, som lovlydigt holder lukket, der er anmelder til politiet?

De personer som retter sig efter myndighedernes påbud, og eventuelt anmelder personer, som blæser på myndighedernes påbud, er det sølle eksistenser?

Den tråd du har startet, og den tekst som du indleder med, er tankespind og konspirations teorier. Det eneste faktum i dit skriv er TV2 artiklen.

Uanset hvem der har anmeldt, så er det sølle. Brødnid eller små sko, stadig sølle. 

Men nap nu en ostemad, så bliver du nok i bedre humør :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 10 timer siden:

Uanset hvem der har anmeldt, så er det sølle. Brødnid eller små sko, stadig sølle.  Det fremgår klart, at din sympati ligger hos dem, som blæser på myndighedernes anvisninger.

Men nap nu en ostemad, så bliver du nok i bedre humør :lol:    En hånlig bemærkning kan altid bruges, når argumenterne slipper op.

Tilbage står et faktum:

Den tråd du har startet, og den tekst som du indleder med, er tankespind og konspirations teorier. Det eneste holdbare i dit skriv er linket til TV2 artiklen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
Benjamin skrev, for 25 minutter siden:

Tilbage står et faktum:

Den tråd du har startet, og den tekst som du indleder med, er tankespind og konspirations teorier. Det eneste holdbare i dit skriv er linket til TV2 artiklen.

Prøv at slå konspirationsteori op :)

PS: Du glemte at slå Caps Lock på

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest The Dark Knight
Aarhuselsker skrev, for 13 timer siden:

Det er selvfølgelig rigtig, men en thaipige har nok færre menneskelige kontakter pr dag, end langt de fleste danskere som bevæger sig lidt rundt i samfundet. 
Hun har måske 5-8 kunder pr dag, og køber nok ind en gang pr dag, så det er stærkt begrænset hvor mange hun er i nærheden af :) 

Jeg synes simpelthen det er så tåbeligt det du skriver her, at en nærmere forklaring ikke er nødvendig. 

Kan godt forstå, at smertespredningen er svær at kontrollere med den holdning du har, og desværre deler med en masse andre. 

Set i det lys, synes jeg faktisk at det er ganske fint, at massøren er blevet stoppet og synes også det er ganske fint, at en borger gør politiet opmærksom på, at der fuldstændig åbenlyst foregår massage i en periode, hvor massøren skal holde lukket. 

Hvis ikke borgere vil eller tør anmelde fuldstændige åbenlyse overtrædelser af lovgivningen til politiet, hvor er vi så henne i dagens Danmark. 

Redigeret af The Dark Knight

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr
The Dark Knight skrev, for 6 minutter siden:

Hvis ikke borgere vil eller tør anmelde fuldstændige åbenlyse overtrædelser af lovgivningen til politiet, hvor er vi så henne i dagens Danmark. 

Hvor vi er?? Så er vi langt fra DDR's stikker-samfund.

Præcis formuleringen om at "hvor er vi henne hvis folk ikke stikker hinanden", er jeg ret sikker på er en af grundpillerne i de fleste totalitære stater. Ikke at det skal blive en politisk diskussion, selvfølgelig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest The Dark Knight
tvr skrev, for 52 minutter siden:

Hvor vi er?? Så er vi langt fra DDR's stikker-samfund.

Præcis formuleringen om at "hvor er vi henne hvis folk ikke stikker hinanden", er jeg ret sikker på er en af grundpillerne i de fleste totalitære stater. Ikke at det skal blive en politisk diskussion, selvfølgelig.

Du vælger så at bruge et meget negativt ladet ord som stikker. Man kunne også sige, at anmelderen gør sin borgerpligt og gør det for at hjælpe andre mennesker. 

Men du mener altså ikke, at borgere skal anmelde noget som helst til politiet når der åbenlyst sker en lovovertrædelse... spændende og dybt problematisk for hele samfundet. 

Iøvrigt bliver det min sidste kommentar her. Dine holdninger er jeg så langt fra, at det er nytteløs at skrive mere. 

Redigeret af The Dark Knight

Del dette indlæg

Link til indlæg
The Dark Knight skrev, for 14 minutter siden:

Du vælger så at bruge et meget negativt ladet ord som stikker. Man kunne også sige, at anmelderen gør sin borgerpligt og gør det for at hjælpe andre mennesker. 

Men du mener altså ikke, at borgere skal anmelde noget som helst til politiet når der åbenlyst sker en lovovertrædelse... spændende og dybt problematisk for hele samfundet. 

Der sker en åbenlys lovovertrædelse, så åbenlys at enhver kan slå det op på nettet, mon ikke vores politi selv havde taget hånd om det, hvis de mente det gjorde en forskel? 

Det er jo ikke spritkørsel eller indbrud i banken vi tager om. 

Redigeret af DETH
Minus på De

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr
The Dark Knight skrev, for 22 minutter siden:

Man kunne også sige, at anmelderen gør sin borgerpligt

Det mener du simpelt hen er en borgerpligt? Så skal alle borgere gå rundt og snuse efter nogen de kan anmelde, for det er deres pligt? Det lyder godt nok totalitært. 

The Dark Knight skrev, for 23 minutter siden:

Jeg mener man skal blande sig uden om hvordan andre lever deres liv, jeg mener lovgiver har en "pligt" til at vedtage så logiske love, at folk har lyst til at følge dem, og at politi og domstole derefter skal sørge for at folk holder sig inden for loven. Har politiet brug for hjælp, skal de bede om det. Der mener jeg ikke det vedkommer andre, hverken at lege privatdetektiver eller udøve selvjustits. 

The Dark Knight skrev, for 38 minutter siden:

Iøvrigt bliver det min sidste kommentar her. Dine holdninger er jeg så langt fra, at det er nytteløs at skrive mere. 

OK

Del dette indlæg

Link til indlæg

@tvrDu står på gaden og ser en sanseløs beruset person sætte sig ind i sin bil for at køre, er du stikker eller lukker du øjnene?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr
Onslow skrev, for 6 minutter siden:

@tvrDu står på gaden og ser en sanseløs beruset person sætte sig ind i sin bil for at køre, er du stikker eller lukker du øjnene?

både i den situation og i en situation hvor jeg ser et indbrud, overfald, terroristforsøg er jeg da ret sikker på jeg stikker. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 1 minut siden:

både i den situation og i en situation hvor jeg ser et indbrud, overfald, terroristforsøg er jeg da ret sikker på jeg stikker. 

I så fald har jeg det lidt svært med din, undskyld dobbeltmoral ;) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr
Onslow skrev, for 3 minutter siden:

I så fald har jeg det lidt svært med din, undskyld dobbeltmoral ;) 

Fint med mig. Kan du ikke se forskellen, må du hellere kalde det dobbeltmoral

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr

Og @Onslow så for lige at slå det fast, jeg går ud fra du også ringer til ordensmagten hvis du kører 80km/t på en landevej og overhales? Og iøvrigt aldrig selv kører lidt for stækt på motorvejen?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Dobbeltmoral eller ej, det gælder os alle at vi har forskellige ‘bagatel’ grænser for hvad man vil anmelde.

Og folk der personligt bliver ramt af en andens lovbrud vil jo lettere ty til anmeldelse end en person som enten benytter det ulovlige eller selv er i samme båd.

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 15 minutter siden:

Fint med mig. Kan du ikke se forskellen, må du hellere kalde det dobbeltmoral

Jeg kalder det dobbeltmoral, fordi du bruger ordet "stikker" og vist også inddrager DDR.

Men jeg kan forstå, at du ligesom os andre dødelige kan finde på at gradbøje tingene.

Ikke at jeg tror ret meget på myndighederne, men hvis det nu viser sig, at rigtigt mange er døde af en smitte, de har fået igennem en intimmassør, vil du så stadig kalde folk stikkere?

Redigeret af Onslow
Slåfjel :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Man kan selvfølgelig altid finde en undtagelse der bekræfter reglen.

men som udgangspunkt kunne jeg ikke drømme om at anmelde folk ligesom jeg aldrig kunne drømme om at sladre om hvad folk laver når jeg er på arbejde..

Hvis politi, myndigheder eller arbejdsgivere mener der foregår ulovligheder så må de sætte folk på opgaven..jeg er ikke ansat til nogen af delene så derfor passer jeg min egen butik og så passer andre forhåbentlig deres :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 12 minutter siden:

Ikke at jeg tror ret meget på myndighederne, men hvis det nu viser sig, at rigtigt mange er døde af en smitte, de har fået igennem en intimmassør, vil du så stadig kalde folk stikkere?

177000 ud af 5,8 Mio danskere har haft corona og af dem er 1400 er døde med corona.

Hende intimmassøren får travlt hvis hun skal gøre en forskel. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr
Mr Black skrev, Lige nu:

derfor passer jeg min egen butik og så passer andre forhåbentlig deres

hmmm, det burde være åbenlyst at der er en del mennesker her på siden, der bestemt ikke kun passer deres egen ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr
Onslow skrev, for 28 minutter siden:

Jeg kalder det dobbeltmoral, fordi du bruger ordet "stikker" og vist også inddrager DDR.

Men jeg kan forstå, at du ligesom os andre dødelige kan finde på at gradbøje tingene.

Ja, jeg bruger "stikker" og DDR, når der åbenbart er tale om "borgerpligt". Og ja, jeg kan da gradbøje tingene.

Men du svarede ikke på spørgsmålet om hvorvidt du ville ringe til ordensmagten hvis du kører 80km/t på en landevej og overhales. Vel vidende at over 200 mennesker om året mister livet i trafikken. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Og i tilfældet her med denne Thai pige er bolden lige til højrebenet, for politiet kunne lige så nemt selv have fundet frem til lovovertræderen som denne infame amøbe af en mandsling så har gjort for dem ! :wacko:

Redigeret af Mr Black

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...