Hop til indhold
Guest Havnebumsen

Er det blevet nemmere at få sex?

Recommended Posts

Guest Havnebumsen

En ting jeg har reflekteret over....

Hvis jeg husker tilbage på den spæde ungdom for 20-25 år siden. Så kunne der nemt gå en periode mellem sex, hvis man ikke havde kæreste. Idag vil jeg sige det er ret nemt at komme i trusserne på Kvinder, uden at være i forhold. 
 

Det kan selvfølgelig skyldes, at det er nemmere at komme i trusserne på kvinder i 30`erne og 40`erne end på piger i teenage årene og 20`erne.

Men er det eneste årsag?
 

Eller har den tættere kontakt på sociale medier og tidens trend gjort det nemmere at komme i trusserne på Kvinderne?
 

hvordan oplever i det?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er klart min opfattelse, at det er blevet nemmere i dag. Helt sikkert grundet sociale medier. Man kan lettere “finde” hinanden meget hurtigt og effektivt. 
Er overbevist om, at der foregår meget flirten og diverse på Messenger, Snapchat etc. hver dag. Det er nemt og bekvemt. 
Grænsen for hvornår man mødes, er også sænket betydeligt som det er i dag. 
 

:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Eroprins
Havnebumsen skrev, for 26 minutter siden:

En ting jeg har reflekteret over....

Hvis jeg husker tilbage på den spæde ungdom for 20-25 år siden. Så kunne der nemt gå en periode mellem sex, hvis man ikke havde kæreste. Idag vil jeg sige det er ret nemt at komme i trusserne på Kvinder, uden at være i forhold. 
 

Det kan selvfølgelig skyldes, at det er nemmere at komme i trusserne på kvinder i 30`erne og 40`erne end på piger i teenage årene og 20`erne.

Men er det eneste årsag?
 

Eller har den tættere kontakt på sociale medier og tidens trend gjort det nemmere at komme i trusserne på Kvinderne?
 

hvordan oplever i det?

Jeg fik knaldet 4 ret hurtigt efter hinanden i sommers. Fuldstændigt ligegyldige knald, og noget som jeg faktisk ikke gider længere. Men 2 af dem, havde sidst haft sex med en anden, inden for den indeværende uge. Jeg har en kammerat, som mødte en pige som havde haft sex med en ny, hver uge de sidste 20 uger. Altså det er meget moderne for kvinder at have sex, og tror også det er lidt sejt hvis de har mange sexpartnerne.. Sådan forholder det sig ihvertfald hos nogle. Men det tager bare lidt af det sjove ved at være mand desværre. For jeg føler mig ihvertfald ikke “speciel” hvis jeg får en dame i kanen, som har haft en ny sexpartner om ugen. Fordi, så har det jo egentlig ikke noget med mig at gøre længere.. Men tilbage til spørgsmålet. Jo, det er blevet meget lettere at få sex..

Redigeret af Eroprins

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tjah, ligestillingen betyder vel at det er mere OK at kvinder har lige så meget sex/lige så mange sexpartnere som mænd, hvor det ikke var tilfældet tidligere? Og sikkert heller ikke er alle steder endnu.

Selv finder jeg det ualmindeligt attraktivt når intelligente kvinder tager for sig af retterne..... Af en eller anden årsag, tænder jeg ikke på uintelligente kvinder (uanset hvor smukke de er), og slet ikke hvis de har mange partnere..... Ulogisk. Jeg ved det. Men intelligente kvinder der er mere erfarne end jeg selv....... uhadada 

Så hvis det virkelig er nemmere at få sex, er det jo godt på mere end en måde. Sexen i sig selv - og erfaringerne kvinderne får.....

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mon ikke det primært er fordi du er blevet ældre og har fundet vejen ind? 
Jeg husker tydeligt i min ungdom hvor jeg også havde længere tørkeperioder, var der fyre som konstant knaldede med forskellige piger. Og der var absolut ikke fordi de var specielt lækre, velklædte, smart påklædte eller specielt veltalende. De havde bare nogle andre antenner end andre, og kunne fornemme en kvinde i "brunst" bedre end vi andre der måtte gå hjem til lidt håndarbejde. De udstrålede også mere parringslyst en os andre, kan jeg nu se i bakspejlet. 
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Vica Velvet

Jeg tror generelt set, at kvinder i dag hviler langt mere i sig selv seksuelt og ikke har de samme grænser som tidligere, hvorom at de samtidige kan ligge fordommen om “ skøge” bag sig. Det er blevet mere legalt, at kvinderne også tager for sig af “retterne” ønsker uforpligtet relationer og engangsknald! Og thank god for det! 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Vica Velvet skrev, for 3 minutter siden:

Jeg tror generelt set, at kvinder i dag hviler langt mere i sig selv seksuelt og ikke har de samme grænser som tidligere, hvorom at de samtidige kan ligge fordommen om “ skøge” bag sig. Det er blevet mere legalt, at kvinderne også tager for sig af “retterne” ønsker uforpligtet relationer og engangsknald! Og thank god for det! 

Jeg synes ikke der er forskel på nu og før hvad kvinders lyst angår. Idag er I bare bedre sikret mod graviditet, kønssygdomme er lettere at behandle og med de mange sociale medier og det øgede cafe liv, gør det nemmere at træffe byttedyr. Og så er verden blevet meget mere seksualiseret end den var før, og der tales åbent om nydelsen ved erotisk samvær. 
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Vica Velvet
Aarhuselsker skrev, for 1 minut siden:

Jeg synes ikke der er forskel på nu og før hvad kvinders lyst angår. Idag er I bare bedre sikret mod graviditet, kønssygdomme er lettere at behandle og med de mange sociale medier og det øgede cafe liv, gør det nemmere at træffe byttedyr. Og så er verden blevet meget mere seksualiseret end den var før, og der tales åbent om nydelsen ved erotisk samvær. 
 

Absolut tabuet for kvinder og deres lyster er kraftig reduceret. Men jeg syntes, at det er blevet mere “ normalt” at kvinder tager føringen :-) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Sentio

Det er afgjort blevet lettere - gik på Tinder for første gang for et par måneder siden - intet billede, blot fornuftig tekst og respektfuld kommunikation via Tinder og Snap..... troede ikke rigtigt på det ville lykkedes, men det er blevet til flere dejlige oplevelser <3 - elsker der intet tabu er og kvinderne ved hvad de ønsker - der er nok mere mig som er lidt bagud .... :)..... godt nok avanceret nogle gange..... men jeg lærer 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tror man skal skelne lidt i forhold til hvad der menes med "før". 

I mine unge år fra slut-70erne var casual sex meget mere udbredt end hvad jeg oplever i dag. Vil talte meget om sex, og havde masser af sex på kryds og tværs, inden for vores omgangskredse og i byen. 
Selv i skolens sexualundervisning lærte vi fra de moderne undervisningsmaterialer at "gonorré er som en forkølelse i underlivet" osv. 

Hvis jeg fortalte mine børn om antallet af sexpartnere jeg havde i min ungdom ville det være ubegribeligt for dem. 

Den ene begivenhed som ændrede alt dette var AIDS!

DK's iøvrigt relativt succesfulde AIDS beredskab kom også til at præge de næste generationer med en helt anden, også emotionel afstandstagen til casual sex. En form for social væmmelse.

Jeg må indrømme, at Covid har sat dette i perspektiv for mig igen. Det er lidt samme emotionelle reaktion jeg selv har, når jeg ser billeder af hundredvis af festende mennesker til undergrundsparties osv. uden skelen til alle de beredskaber vi har lærte seneste 9 måneder. 

Jeg tror, at vi i de seneste 10 år eller deromkring er kommet lidt væk fra den emotionelle fordømmelse af casual sex igen. Samtidig med at HIV ikke længere betyder social udstødelse (dog stadig en alvorlig, livsændrende diagnose). 
Men vi har ikke glemt lærdommen, og de sociale mønstre omkring beskyttelse osv. er stadig i vores personlige beredskaber. 
Så, det hele er nu blevet noget mere fornuftigt end præ-AIDS, men meget mere afslappet end lige efter AIDS. 

Så er der alle de sociale platforme osv, som også hjælper. Men jeg tror "den ene" skelsættende begivenhed var AIDS. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Om det er blevet nemmere ved jeg ikke, men jeg syntes ikke det har kraevet alverden og faa sex de sidste 8-10 aar. Med hoflighed og direktehed uden og vaere paatraengende har Tinder og Match.com vaeret succesfulde for mit vedkommende.

Aarsagen tror jeg skyldtes ligestilling og hoj skilsmisse rate.

Dog er mine erfaringer at et aftalt “bolleforhold” kun raekker et par maaneder inden en af parterne  onsker lidt mere seriositet.

Her kommer glaedespiger ind I billedet, hvor man kan betale for at gaa igen uden efterfolgende kontraverser :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Rødovre

Nej det er absolut ikke nemmere at få sex idag, jo bevares hvis man ikke er kræsen :D

Det er jo netop grunden til jeg er her på EG og køber fræk sex indimellem, det er sku da fordi at det er frækt, lækkert og dejligt at knalde unge /yngre lækre piger/kvinder som jeg aldrig ville have en chance for at score irl ...

Jeg er 51 og tænder faktisk ikke på kvinder som er på samme alder, så jo syntes det er svært at få sex af dem man vitterlig tænder på ...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 16 timer siden:

Mon ikke det primært er fordi du er blevet ældre og har fundet vejen ind? 
Jeg husker tydeligt i min ungdom hvor jeg også havde længere tørkeperioder, var der fyre som konstant knaldede med forskellige piger. Og der var absolut ikke fordi de var specielt lækre, velklædte, smart påklædte eller specielt veltalende. De havde bare nogle andre antenner end andre, og kunne fornemme en kvinde i "brunst" bedre end vi andre der måtte gå hjem til lidt håndarbejde. De udstrålede også mere parringslyst en os andre, kan jeg nu se i bakspejlet. 
 

præcis...jeg tror du har meget ret og det får mig til at supplere - at vi med alderen er blevet bedre til spillet med at flirte og score... altså erfaring tror jeg er nøgleordet. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja og nej ...

Jeg tænder mest på piger i 20'erne og jeg synes bestemt det var lettere at score dem da jeg var i 30'erne end nu, hvor jeg har rundet 50. Også selvom vi har tinder og SOME. Men jo, hvis jeg virkelig er trængene og lægger min kræsenhed lidt væk, så kan jeg nu lettere finde en i 40'erne end jeg dengang kunne finde en i 20'erne. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Rust in Peace

For 20 år siden var det heller ikke svært. Dengang krævede det bare at man var mere udadvendt og kunne score i byen - nu kan kan også den mere stille fyr eller pige score via SoMe. Det kunne man nu også for 20 år siden, selvom det var noget mindre udbredt. Men jeg takker dating.dk i 00’erne for mange sjove nætter som jeg til tider kan dagdrømme mig tilbage til.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jag vet inte om det är lättare eller svårare att få sex i dag än det var förr. När jag var ung kunde det gå långa perioder med "sextorka" när man inte hade en flickvän (kæreste). Nu när jag är äldre så upplever jag att det hela tiden finns kvinnor som är intresserade. Men det kan ju bero på att när man var ung så var man blyg (genert) och oerfaren och förstod kanske inte att det fanns flickor (piger) som var intresserade – de var väl också blyga och oerfarna.

Men om man bortser från att man var blyg och oerfaren när man var ung så gör ju åldern att jag har helt andra inkomster än när man var ung. Det gör ju sitt till. Jag har råd med fina kläder, bo på bra hotell, bjuda på fin restaurang med mera. Och när andan faller på så har jag råd att träffa en eskort (även med svenska priser) eller gå på bordell :D

Det är med andra ord väldigt svårt att uttala sig om det har blivit lättare eller svårare att få sex idag jämfört med förr. Det som väl har blivit lättare idag, med internet och olika fora, är att hitta prostituerade att träffa när man är på resor runtom i världen. Även i Sverige, med vår lagstiftning, så upplever jag att det har blivit lättare under senare år att hitta prostituerade.

Del dette indlæg


Link til indlæg

hhmm ja, nej, ved ikke :)

 

Dog synes jeg bare, at dating via diverse apps har tendens til, at der er mange som er useriøse (eller også er jeg bare uheldig) altså, der er selvfølgelig seriøse og der er selvfølgelig også dem man kun ige møder 1 gang fo at tjekke kemien osv. osv. men ja, måske denne tråd kan forklare mit spørgsmål på, hvorfor dating i dag nok bare virker mere hmm "useriøst"...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg syntes det var svært da jeg var 20 og gik på Uni i 2000erne. 

Nu er jeg 40, overlæge og har flere penge. Nu er det ufatteligt let at finde sex med jævnaldrende. 

Hvis jeg ønsker sex med en 20 årig  så er det svært og kræver mønt. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Et bud på om/at det er blevet lettere kan være, at singlekulturen er så udbredt i dag. Det er heller ikke længere så afgørende for singlerne at finde en ny fast partner og dermed bliver sex en ting man deler med andre i samme situation. Blot en teori. Jeg har ikke den store indsigt i dating i nutidsperspektiv - slet ikke personligt - og tror jeg ville finde det absolut anstrengende hvis jeg skulle bruge masser af tid på at lede efter partnere, med risiko for at casual sex i gentagne tilfælde går hen og bliver rigtig frustrerende fordi det, i min verden, er bedst når man kender hinanden godt.
Men selvfølgelig vil jeg da ikke afvise, at det kan være ok at få spænding og lyst i passende doser når behovet melder sig. Der vælger jeg så ofte at betale for det. Så kender jeg præmisserne og tiden der skal bruges på det. Det er også casual sex men mere direkte.
Den gode sex opstår med kvinder, hvor jeg har længerevarende forhold med en god portion fælles engagement udenfor sengen og ja, vel ligefrem kærlige følelser.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...