Guest Havnebumsen Skrevet 9. December, 2020 I har noget spildtid for at opnå bookinger. Tænker på de 100 spørgsmål til professoren, ændring af tider, udeblivelser, opsættelse af annonce, gøre dig selv smuk til mødet osv osv osv Har i piger, for sjov skyld, nogensinde prøvet at regne på, hvor meget spildtid i har ? per booking eller arbejdsdag Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lady C Skrevet 9. December, 2020 (edited) Du kommer med et rigtig godt spørgsmål. Hvis jeg--som er Domina - skal regne på hvor mange timer jeg bruger på min beskæftigelse og sætte det op mod den pris gæsten betaler, så vil jeg sige jeg får mindre end en håndværker får i timen. Der går snildt 4- 8 timers forberedelse, oprydning, indkøb, skriftlig kommunikation frem og tilbage, transport og så selve seancen.( som er på en 1 time) samt eftersnak og samtale,( typisk også en time) Ialt mellem 4-8 timer. Bredes betalingen ud over de timer er " lønnen" lavere end en håndværkers. Jeg tror det er svært for den gennemsnitlige kunde at begribe dette ( No offence) men det er sådan det er. Derfor kan jeg personligt godt blive lidt træt hvis jeg hører nogle anfægte timeprisen sådan som det ses i debatter herinde med jævne mellemrum og synes at den er for høj. Jeg tænker typisk : "du skulle bare vide, den er faktisk lavere end du tror" Men jeg vil nu ikke kalde det spild tid. Bare tid der er " skjult" tid for gæsten. Jeg synes ikke personligt tiden er spildt, det er bare ikke en tid der er synlig og lige på nær oprydningen og rengøringen efterfølgende, så hygger jeg mig med de andre " tidsrøvere" Redigeret 9. December, 2020 af Lady C Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Coco Darling 798 Skrevet 9. December, 2020 Ja der er en del skjult tid som Lady C skriver. Jeg har heller ikke tudet ligge det sammen. Priser i dag er ca det samme som 15-20 år siden. Men de fleste af vores udgifter er steget. Jeg synes der er spildtid ind imellem ved nogle få personer, dem der aldrig bliver til en aftale. Der hvor jeg bruger tid før, efter, indkøb mm er min skjulte arbejde tid. Som skal til for at give en god helhed oplevelse Ja hvor samlet time løn er lav, hvorfor gør vi det så! Fordi vi elsker vores job 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Kammerherre Skrevet 9. December, 2020 Også hvad jeg hører, bliver al tid medregnet er timeprisen for mange lavere end en håndværker, men problemet er at en timepris på omkring 2000 er nok hvad de fleste vil eller kan betale, for hvor længe skal en håndværker selv arbejde for at tjene til et besøg på en time. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Roger Rabbit Skrevet 9. December, 2020 Havnebumsen skrev, for 5 timer siden: I har noget spildtid for at opnå bookinger. Tænker på de 100 spørgsmål til professoren, ændring af tider, udeblivelser, opsættelse af annonce, gøre dig selv smuk til mødet osv osv osv Har i piger, for sjov skyld, nogensinde prøvet at regne på, hvor meget spildtid i har ? per booking eller arbejdsdag Det er ikke spildtid. Det er tid, der ikke kan faktureres, men de timer bliver af langt, langt de fleste selvstændige brugt på opgaver, som i sidste ende er med til at give værdi for kunde, klienten, gæsten eller hvad I nu kalder dem, der slipper slanterne i butikken. Når det er sagt, så tænker jeg også, at GPernes - i hvert fald kvalitetspigernes - pris pr time er for lavt til at dække den manglende indtjening i de timer, der ikke kan faktureres. Så piger... op med priserne. Roger Rabbit Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne Skrevet 9. December, 2020 Der er stor forskel på spildtid og den skjulte tid, som @Lady C fortæller om. Jeg tror, at den gennemsnitlige GP har mindre skjult tid, end den gennemsnitlige Domina, der ligger et meget stort ansvar i rigtig dominans som tilsvarende må udmunde i megen forberedelse (hvilket jeg har stor respekt for), som normal lagengymnastik ikke på samme måde indebærer. Skjult tid er for mig at lave annonce, regnskab, finde steder at leje, rejse til stederne, rengøring, tøjvask, indkøb, alt med at gøre mig selv klar før og imellem, skrive og ringe i forbindelse med at lave aftaler.. og sikkert ting jeg har glemt. Spildtid er helt specifikt udeblevne aftaler og den tid man bruger på at arrangere disse - hvilket netop som oftest er de aftaler som tager længst tid at arrangere da tidsspildere ofte gerne vil snakke/skrive i en uendelighed. Der er også legitime aflysninger, som er forståelige, men hvor tiden alligevel er brugt og man så sidder og kigger ud i luften fordi det er for sent at lave en ny aftale. Hvis selve mine møder fylder 4-10 timer på 3 dage (det har jeg heller ikke regnet på for øvrigt, så tag tallene som eksempler), afhængigt af længden på aftalerne, og min skjulte tid fylder mindst det dobbelte, men jeg stadig sidder i en lejlighed i de tre dage, hvad kalder man så resten af den tid jeg bruger dernede? Hvis jeg føler, at det er den tid jeg maks kan arbejde og stadig have det sjovt med det. Restitution, I guess? Så er der også når planer falder igennem, som jeg ikke helt ved om er tidsspild eller blot skjult tid - som fx den tur til Kbh i næste uge, som jeg havde brugt en del tid på at planlægge, men aflyste efter pressemødet. Det er nok egentlig skjult tid, men det føles godt nok som spildtid Alt i alt, tror jeg i hvert fald, at mange GP'er bruger mere tid på alt det der ligger ved siden af vores aftaler, end vi gør på selve møderne, men jeg har aldrig regnet på det. Både skjult tid og tidsspild er et af vilkårene ved arbejdet, men det er da sjovest hvis det meste af arbejdet udover selve møderne går med skjult tid og ikke spildtid Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest smukke Sara Skrevet 9. December, 2020 Jeg betragter ikke forberedelser, samtale/skriv med min gæst, samtale efter osv som spildtid. Synes det er hyggeligt. Dét der er spildtid for mig er folk der udebliver uden at gi’ besked. Der er i snit én pr vagt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Havnebumsen Skrevet 10. December, 2020 Kært barn har mange navne..... I erhvervslivet betegner man ofte, den ikke fakturerbare tid, som spildtid. Denne, ikke fakturerbare spildtid, har man meget focus på at reducere i disse år. Manges timepriser er under pres og derfor ønsker man, at reducere den ikke fakturerbare tid, så man stadig kan opretholde en ordentlig indtægt. Det må jo også gælde for Jer meget mulig denne korrespondance og diverse forberedelser er hyggelige. Men alt i alt må det jo have noget at sige, hvor mange timer, man skal bruge på hver enkelt booking. I hvert fald hvis man vil leve af det. Og det er jo uanset om i betegner det som spildtid, skjult tid, ikke fakturerbar tid eller noget helt andet Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lady C Skrevet 10. December, 2020 (edited) Havnebumsen skrev, for 2 timer siden: Kært barn har mange navne..... I erhvervslivet betegner man ofte, den ikke fakturerbare tid, som spildtid. Denne, ikke fakturerbare spildtid, har man meget focus på at reducere i disse år. Manges timepriser er under pres og derfor ønsker man, at reducere den ikke fakturerbare tid, så man stadig kan opretholde en ordentlig indtægt. Det må jo også gælde for Jer meget mulig denne korrespondance og diverse forberedelser er hyggelige. Men alt i alt må det jo have noget at sige, hvor mange timer, man skal bruge på hver enkelt booking. I hvert fald hvis man vil leve af det. Og det er jo uanset om i betegner det som spildtid, skjult tid, ikke fakturerbar tid eller noget helt andet I erhvervslivet bruger man også LEAN for at effektivisere. Jeg tror ikke man sådan kan effektivisere mit arbejdsmønster. Det er jo ikke en stor koncern. Og mange kvinder i branchen er jo bare dem selv i deres " firma" derudover så synes jeg det ER vigtigt hvad man kalder den ikke synlige tid. Især hvad man ikke kalder den. For der er forskel på h ad der er spildt og hvad der ikke er. Den tid jeg eks bruger på korrespondence frem og tilbage hvor jeg og legepartneren får afstemt forventninger, jeg spørger ind til grænser og kinks og han skriver om sig selv - ja det er da ikke spild tid men tværtimod en ret nødvendig del af det koncept jeg kører. Bruger jeg tid på at få taget nye fotos så hygger jeg mig og anser bestemt ikke tiden som spild. Det er jo sjovt at få taget fotos samtidig med at det også er nødvendigt. Når jeg surfer på nettet efter nyt legetøj, så synes jeg da det er sjovt selvom det også er nødvendigt at forny sig engang imellem. Når jeg kører i min bil på vej til lokationen, bruger jeg tiden på at gennemgå seancen i mit hovede og forberede mig mentalt. Det er også nødvendigt og en del af det jeg laver. Når jeg gør mig klar og pakker kuffert osv ja så er det også en del af det hele - at komme i stemning osv. Den rene spildtid er når jeg oplever at man skriver med en person der er useriøs og som bare er en wanker. Men det sker heldigvis ikke så tit dajeg har et falke blik hvad angår at afkode de useriøse. Men det sker dog. Og så kan man tale om spild tid. Redigeret 10. December, 2020 af Lady C Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9413 Skrevet 10. December, 2020 Et eller andet sted er man jo nødt til at forholde sig til lønsomhed, og derved betalbar t tid kontra ikke fbetalbar tid. At man måske tager en std pris på kr. 2000 for en time, fortæller jo ikke ret meget om hvor lønsomt ens foretagende er. Jeg er enig i, at ikke betalbar er lige med spildtid, men derfor skal man jo alligevel har fokus på fordelingen imellem betalbar tid og ikke betalbar tid. Derimod er det helt ok, at man også har en undergruppe som man kalder spildtid. Der er ingen tvivl om, at det fleste udbydere i branchen nyder og er glade for deres virke. Der er næppe ret mange der vil sige "Det er fucking ligemeget hvad jeg økonomisk for ud af min indsats og hvor meget tid jeg bruger på det" Jamen er det egentligt særligt vigtigt at se lidt på den ikke betalbare tid ? Ja da. Der er faktisk meget vigtig, specielt når man løbende justere på sit koncept. Ingen har jo ubegrænset tid, så det handler jo også om, at få skruet et koncept sammen, således at der er en god balance imellem privatliv, arbejdsliv, socialt liv osv. jeg har faktisk flere gange sparret nogle GP omkring hvordan man for lige netop hende kan skrue noget sammen som sikre både en passende økonomi og en fin og velfungerende balance imellem privatliv, arbejdsliv og behovet for også at have et socialt liv. Det lidt pudsige er jo, at hvis man spørger "Hvor stort et økonomisk råderum ønsker du få igennem dit koncept, så svarer nogen bare mest muligt" det kan man jo ikke bruge til noget, derfor er man jo nødt til at gå andre veje, og f.eks spørge ind til andre ting som, hvor meget tid vil du investere, hvor mange gæster vil du tro du vil kunne finde glæde ved at servicere. Der er næppe sjovt i længden hvis man hver gang man er "på" bliver kneppet i smadder (undskyld udtrykket). Det skulle jo gerne være således at man efter endt vagt føler sig fuld af både energi og glæde, samt at man glæder sig til de dage hvor man er på, uden at det hele skal føles stresset. Hvis en kvinde f.eks har lyst til, både at finde glæde i jobbet og måske blot har en ambition om at forøge hendes økonomiske råderum med ca kr. 20.000 pr måned er der jo ingen grund til at skrue et 24/7/365 koncept sammen. Der er ej heller nogen grund til i sin annonce at appellere til gud og hver mand. Det er så her at begrebet målgruppe kommer ind i billedet. Det virker ej heller særligt hensigtssigtmæssigt at indrette besøgsmulighederne efter potentielle gæster. Det er langt mere effektivt, at potentielle gæster selv må skaffe mulighed for at besøge kvinden når det passer hende i balance med hendes øvrige liv. I eksemplet er det jo forholdsvist nemt at udregne hvor mange gæster der skal til for at skabe en omsætning på de kr. 20.000. Det samme gør sig jo gældende hvis tallet ønsket højere eller mindre . Det bliver straks lidt sværere når samtalen så falder på "hvor meget tid (ikke betalbart) finder du rimeligt eller hvor meget tid vil du så bruge på at annoncere, havde dialog med potentielle gæster, bruge på rengøring, indkøb af diverse remedier, transport til det sted hvor det skal foregå osv osv. I eksemplet når man jo ret hurtigt frem til parametre som Der er ingen grund til at ligge prisen på samme niveau som i bunden af markedet Der er ikke behov for massiv annoncering på mange forskellige sites. Man finder ret hurtigt ud af, hvor mange klik skal der i gennemsnit tid før der kommer en henvendelse, Hvor mange kvalificerede henvendelser skal der til et besøg osv osv. Pointe det er således ikke formålet af få flest mulige henvendelser, men at på det antal der passer til ens økonomiske målsætning, og i balance med den indsats man kan afsætte for stadig overordnet at bevare sine balancer til ens øvrige liv. Et for stort tidsforbrug kan hurtig skabe stres eller fjerne "arbejdsglæden". Man kan således også kræve at aftaler indgås nogle dage før man er på. Det med bare at møde op og se hvad der sker, vil naturligvis set over tid, resultere i mere ikke betalbar tid end nødvendigt. At det så ses som skidt fra gæsternes synsvinkel er en anden sag. Der er ingen grundt til at modtager gæster spredt ud over alle dage hele måneden en 3 dage om måneden burde være nok, Man kan ligeledes sagtens tillade sig, at definere nogle tidspunkter og kommunikations former, hvis man ønsker at lave en aftale. Blot nogle hurtige tanker, der gerne skulle fortælle vigtigheden af nøje at forholde sig til alle aspekter når man ønsker at udvikle et skønt koncept, hvor man ikke kører surt i det i løbet af kort tid. Der er faktisk mange der forsøger sig eksempelvis som privat/Diskret som starter ud, uden at have gjort sig mange tanker. Det starter fint, man er skide glad for besøgene, pengene osv, og så pludseligt bliver man måske irriteret over hvor meget tid man skal bruge, og hvor mange useriøse henvendelserne man modtager, og hvor mange der forsøger at bryde ens grænser hvor man rent faktisk vil tilbyde. Nu handler det jo selvfølgelig ej heller om, at suboptimere alle processer, men pointen er blot er der faktisk er en sammenhæng imellem at gøre sig tanker omkring sit koncept og resultatet udløst i form at tilfredshed. Selvfølgelig har de ikke betal bare timer en indflydelse på ens generelle tilfredshed. Det er således også mit indtryk, at de fleste af de kvinder på EG, som er meget tilfredse faktisk har brugt meget tid på at tænke i disse baner, herunder alle processer. Der er jo også forskel på om man synes det er skønt at bruge forholdsvist meget tid på forberedelse, men det har man jo så forholdt sig til. Det udelukker ej heller muligheden for senere at skrue op eller ned på den ikke betalbare tid, men det ændre jo ikke på, at tiden er der samt at den har betydning for ens samlede tilfredshed. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Brutus 2039 Skrevet 10. December, 2020 Da det jo i høj grad er tid med kunden, i sælger, så burde spiltid jo kunne trækkes fra hos skattefar. Kan det ikke det? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne Skrevet 10. December, 2020 (edited) TheVoice skrev, for 2 timer siden: Der er ingen grundt til at modtager gæster spredt ud over alle dage hele måneden en 3 dage om måneden burde være nok, Man kan ligeledes sagtens tillade sig, at definere nogle tidspunkter og kommunikations former, hvis man ønsker at lave en aftale. Blot nogle hurtige tanker, der gerne skulle fortælle vigtigheden af nøje at forholde sig til alle aspekter når man ønsker at udvikle et skønt koncept, hvor man ikke kører surt i det i løbet af kort tid. Der er faktisk mange der forsøger sig eksempelvis som privat/Diskret som starter ud, uden at have gjort sig mange tanker. Det starter fint, man er skide glad for besøgene, pengene osv, og så pludseligt bliver man måske irriteret over hvor meget tid man skal bruge, og hvor mange useriøse henvendelserne man modtager, og hvor mange der forsøger at bryde ens grænser hvor man rent faktisk vil tilbyde. Bare en hurtig kommentar til mange gode overvejelser. Det er så forskelligt hvad der virker for den enkelte, men jeg har fx også valgt at lukke telefonen, når jeg ikke er på, og ligeledes har jeg en aftale med mig selv om kun at kigge og besvare privatbeskeder herinde på EG når jeg har tiden, overskuddet og lysten (med særlig prioritet til stamgæster), for ellers overtager det simpelthen mit liv for meget. Hvis jeg følte, at jeg var forpligtet til at besvare beskeder på EG måneden lang, så ville den tid lige pludselig gøre, at forpligtelserne fyldte alt for meget i mit liv, hvor jeg tværtimod bruger EG som et frirum til at få luft for overvejelser og refleksioner omkring min beskæftigelse, uden at være forpligtet til at være herinde. Altså: EG skal ikke være en del af jobbet. Det er så vigtigt at tage stilling til hvordan man praktiserer sit koncept, så det stadig er en dejlig oplevelse. For mig er det netop ikke den tid jeg er på som tager overskuddet, men konstant at føle, at jeg "bør" tage stilling og stå til ansvar i de resterende 20-25 dage i måneden. Enhver anden form ville for mig bare resultere i, at jeg stoppede. Og det er ingen jo tjent med, hverken mig eller dem jeg ser så du har så evigt ret. Redigeret 10. December, 2020 af Nannas Hjørne Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Havnebumsen Skrevet 10. December, 2020 Lady C skrev, for 9 timer siden: I erhvervslivet bruger man også LEAN for at effektivisere. Jeg tror ikke man sådan kan effektivisere mit arbejdsmønster. Det er jo ikke en stor koncern. Og mange kvinder i branchen er jo bare dem selv i deres " firma" derudover så synes jeg det ER vigtigt hvad man kalder den ikke synlige tid. Især hvad man ikke kalder den. For der er forskel på h ad der er spildt og hvad der ikke er. Den tid jeg eks bruger på korrespondence frem og tilbage hvor jeg og legepartneren får afstemt forventninger, jeg spørger ind til grænser og kinks og han skriver om sig selv - ja det er da ikke spild tid men tværtimod en ret nødvendig del af det koncept jeg kører. Bruger jeg tid på at få taget nye fotos så hygger jeg mig og anser bestemt ikke tiden som spild. Det er jo sjovt at få taget fotos samtidig med at det også er nødvendigt. Når jeg surfer på nettet efter nyt legetøj, så synes jeg da det er sjovt selvom det også er nødvendigt at forny sig engang imellem. Når jeg kører i min bil på vej til lokationen, bruger jeg tiden på at gennemgå seancen i mit hovede og forberede mig mentalt. Det er også nødvendigt og en del af det jeg laver. Når jeg gør mig klar og pakker kuffert osv ja så er det også en del af det hele - at komme i stemning osv. Den rene spildtid er når jeg oplever at man skriver med en person der er useriøs og som bare er en wanker. Men det sker heldigvis ikke så tit dajeg har et falke blik hvad angår at afkode de useriøse. Men det sker dog. Og så kan man tale om spild tid. Det er da bestemt fint, at du tænker det sådan Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
People Pleaseren 875 Skrevet 12. December, 2020 Lady C skrev, den 9.12.2020 at 08:59: Du kommer med et rigtig godt spørgsmål. Hvis jeg--som er Domina - skal regne på hvor mange timer jeg bruger på min beskæftigelse og sætte det op mod den pris gæsten betaler, så vil jeg sige jeg får mindre end en håndværker får i timen. Der går snildt 4- 8 timers forberedelse, oprydning, indkøb, skriftlig kommunikation frem og tilbage, transport og så selve seancen.( som er på en 1 time) samt eftersnak og samtale,( typisk også en time) Ialt mellem 4-8 timer. Bredes betalingen ud over de timer er " lønnen" lavere end en håndværkers. Jeg tror det er svært for den gennemsnitlige kunde at begribe dette ( No offence) men det er sådan det er. Derfor kan jeg personligt godt blive lidt træt hvis jeg hører nogle anfægte timeprisen sådan som det ses i debatter herinde med jævne mellemrum og synes at den er for høj. Jeg tænker typisk : "du skulle bare vide, den er faktisk lavere end du tror" Men jeg vil nu ikke kalde det spild tid. Bare tid der er " skjult" tid for gæsten. Jeg synes ikke personligt tiden er spildt, det er bare ikke en tid der er synlig og lige på nær oprydningen og rengøringen efterfølgende, så hygger jeg mig med de andre " tidsrøvere" Håndværkere tjener sgu også alt for meget i forhold til hvor ringe et stykke arbejde de ofte leverer. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg