Guest Lady C Skrevet 7. December, 2020 (edited) Jeg har været medlem herinde på EG i små 3 år efterhånden. Jeg synes jeg på det seneste i tråde har bemærket en stigende tendens til at folk bider af hinanden. Tager ting meget personligt og har en kort lunte. Det er som om vreden og irritationen ligger lige under overfladen. Det der på nogen måde kan misforstås bliver misforstået og al den negativitet lægger sig som en mørk tung skygge over sitet. Det er i mange tråde jeg oplever fænomenet Er det mon bare mig der har bemærket dette eller er der noget om det? Og hvis ja - er det mon den kære C. Krise der er begyndt at tære på de mentale reserver? Bare en tanke Redigeret 7. December, 2020 af Lady C Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Christina ssbbw Skrevet 7. December, 2020 Jeg tror det har været et hårdt år for de fleste. Det kan ikke undgå at tærer på kræfterne. Så hvis man har overskud til at sende et smil igennem skærmen, så er det om at gøre det. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Grabbing 686 Skrevet 7. December, 2020 Lady C skrev, for 3 minutter siden:Er det mon bare mig der har bemærket dette eller er der noget om det? Nej, jeg ser det også. Der er meget med “..prøv Google” hvis folk spørger efter links og “..tag en for holdet” hvis der spørges efter erfaringer med en GP. Derudover er der også en del omkring hvorfor man laver en rigtig positiv anmeldelse. Jeg har aldrig kunnet forstå den slags kommentarer. Er det ikke et forum hvor vi hjælper hinanden? Hvis Google var nok og hvis vi alle var interesserede i at tage en for holdet, hvad er så formålet med dette forum? Hvis man har haft en super dejli oplevelse, skal man så holde den for sig selv? Når det er sagt, så synes jeg at den største del af brugerne her er positive og at det ikke er det største problem. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Rødovre Skrevet 7. December, 2020 Tror ikke kun det er på EG, men de sociale medier generelt at tonen er hård og modbydelig til tider, det er så nemt at sidde bag et tastatur uden det har nogen konsekvens, man taler ikke sådan til hinanden hvis man møder hinanden på gaden. Ang EG så tror jeg at man tar gammelt nag med sig fra tråd til tråd, så derfor vil det blive ubehageligt. Desuden er vi foreskellige individer som ser forskelligt på tingene og har hver sin baggrund og så vil der opstå gnidninger . Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lady C Skrevet 7. December, 2020 Rødovre skrev, for 5 minutter siden: Tror ikke kun det er på EG, men de sociale medier generelt at tonen er hård og modbydelig til tider, det er så nemt at sidde bag et tastatur uden det har nogen konsekvens, man taler ikke sådan til hinanden hvis man møder hinanden på gaden. Ang EG så tror jeg at man tar gammelt nag med sig fra tråd til tråd, så derfor vil det blive ubehageligt. Desuden er vi foreskellige individer som ser forskelligt på tingene og har hver sin baggrund og så vil der opstå gnidninger . Jo det har du ret i men jeg synes bare jeg har bemærket at det er værre nu end tidligere. Og jeg har gjort mig tanker om hvorfor det virker værre nu end eks. sidste år. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Grydeskeen Skrevet 7. December, 2020 (edited) Christina ssbbw skrev, for 23 minutter siden: Jeg tror det har været et hårdt år for de fleste. Det kan ikke undgå at tærer på kræfterne. Så hvis man har overskud til at sende et smil igennem skærmen, så er det om at gøre det. Du får lige en stor smiley af mig her. ja jeg har også selv oplevet at der er meget kort lunte herinde, og det er synd. Jeg er selv kommet til det punkt at jeg tænker rigtig meget over hvad jeg skriver, og prøver at læse mit indlæg med den mest negative holdning inden jeg trykker på “udgiv dit svar” så jeg kan se om det er det værd, og har et par gange slette det inden det blev udgivet, og så har siden mistet sin berettigelse. Ja jeg sidder også og tænker hvad kan der komme af svar på dette. et stort smil og de bedste juleønsker til alle, må I alle få de symboler i ønsker jer i jeres juleskrabe kalender. Redigeret 7. December, 2020 af Grydeskeen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lady C Skrevet 7. December, 2020 Grydeskeen skrev, for 2 minutter siden: Du får lige en stor smiley af mig her. ja jeg har også selv oplevet at der er meget kort lunte herinde, og det er synd. Jeg er selv kommet til det punkt at jeg tænker rigtig meget over hvad jeg skriver, og prøver at læse mit indlæg med den mest negative holdning inden jeg trykker på “udgiv dit svar” så jeg kan se om det er det værd, og har et par gange slette det inden det blev udgivet, og så har siden mistet sin berettigelse. Ja jeg sidder også og tænker hvad kan der komme af svar på dette. et stort smil og de bedste juleønsker til alle, må I alle få de symboler i ønsker jer i jeres juleskabe kalender. Stort jule smil til dig også Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9523 Skrevet 7. December, 2020 (edited) I alle de år jeg har hængt ud her, har der altid været eksempler på personfnidder, offerdyrkelse, ulødigt sprogbrug når man er uenige. Personligt synes jeg ikke vi kan tale om en decideret udvikling til det værre. Hvad man føler har vel også noget at gøre med, hvor tit man selv oplever at blive en del af diverse uenigheder, hvor tonen kunne være bedre. Redigeret 7. December, 2020 af TheVoice 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lauersen 9929 Skrevet 7. December, 2020 Jeg har fulgt med på sidelinien i et par år før jeg selv blev medlem. Jeg synes om noget at tonen er blevet en del bedre end den var tidligere. Det hjalp på det da politiske diskussioner først blev flyttet til sit eget underforum, og senere blev helt afskaffet. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 7. December, 2020 Er det ikke bare et par rådne æbler der får hele kassen til at lugte? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lady C Skrevet 7. December, 2020 (edited) TheVoice skrev, for 30 minutter siden: I alle de år jeg har hængt ud her, har der altid været eksempler på personfnidder, offerdyrkelse, ulødigt sprogbrug når man er uenige. Personligt synes jeg ikke vi kan tale om en decideret udvikling til det værre. Hvad man føler har vel også noget at gøre med, hvor tit man selv oplever at blive en del af diverse uenigheder, hvor tonen kunne være bedre. Du har afgjort en pointe med hvor tit man selv er " rodet ind i" " uenigheder. Har også selv den del med i mine overvejelser, og ved også at objektiviteten er en illusion når der er mennesker indblandet . Synes bare jeg har bemærket en større - hvad skal man sige - pirrelighed. Også i de personlige henvendelser jeg får hvor der skal ingenting til før personen/erne føler sig provokeret og bliver sur. ( på skrift) Og det sammenholdt med den samme tendens herinde fik mig til at undre mig. Redigeret 7. December, 2020 af Lady C Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lady C Skrevet 7. December, 2020 Aarhuselsker skrev, for 3 minutter siden: Er det ikke bare et par rådne æbler der får hele kassen til at lugte? Ret godt udtryk. Det havde jeg ikke hørt før. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jmk 374 Skrevet 7. December, 2020 (edited) Set fra min lille skærm er der en del negativitet/aggressivitet men også meget positivitet og konstruktive indlæg, folk der bliver glade når andre gør noget godt. Tror der er et par drivers: a) Vi vil alle gerne være positive og konstruktive. Og når det lykkedes er det jo ren kærlighed og hjælpsomhed. b) De mere erfarne er lidt trætte af dem der er naive eller nyder uden at yde. De kommer i flere former: 1) de nye, der kommer ind og bare spørger uden at læse på sitet eller investere tid. 2) de mere erfarne, der er lidt kyniske, optimerer deres eget udbytte uden at levere meget til "fællesskabet". c) Så er der jo ego delen: Vi er 98 pct seksuelt fokuserede mænd. Det vil sige, at der er mange, der er alfa mænd. Og det får desværre mange diskusioner til at løbe af sporet til stor frustration for alle (også dem der deltager). Men Alfamænd skal jo som bekendt have det sidste ord. Min personlige løsning er næsten aldrig at svare på nogen diskussions skabende opfølgninger på mine egne indlæg. Jmk Redigeret 7. December, 2020 af Jmk et par sprogfejl :-) 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AalborgLook 5193 Skrevet 7. December, 2020 Bemærkede at der især er et på brugere der postede negative kommentarer på stort set alt hvad Nemtøs skrev. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Misjo1 Skrevet 7. December, 2020 Jeg har bemærket det, og tror egentlig at det er et udtryk for en general frustration over manglende "frihed" til at gøre som man plejer. Og en træthed over restriktioner og forbud Det giver en kortere lunte og mere tid til at sidde foran pc en og blive indebrændt Misjo Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 7. December, 2020 Jmk skrev, for 22 minutter siden: De mere erfarne er lidt trætte af dem der er naive eller nyder uden at yde. De kommer i flere former: 1) de nye, der kommer ind og bare spørger uden at læse på sitet eller investere tid. 2) de mere erfarne, der er lidt kyniske, optimerer deres eget udbytte uden at levere meget til "fællesskabet". Enig. Som minimum må brugere der ønsker svar på et spørgsmål lige lave lidt søgning først. Og så kan det altså få mit pi... ig kog når et medlem skriver: Link? Eller Pris? Er det da så uoverkommeligt at at skrive en kort venlig sætning, i stedet for en teenage kommando Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 7. December, 2020 Lady C skrev, for 29 minutter siden: Ret godt udtryk. Det havde jeg ikke hørt før. Det er fordi du er så ung Helt korrekt er udtrykket. Et råddent æble fordærver hele kassen. Den sætning kom bare ikke lige ud af min senile hjerne da jeg lavede indlægget. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Servciesboy 668 Skrevet 7. December, 2020 Lady C skrev, for 1 time siden: Jeg har været medlem herinde på EG i små 3 år efterhånden. Jeg synes jeg på det seneste i tråde har bemærket en stigende tendens til at folk bider af hinanden. Tager ting meget personligt og har en kort lunte. Det er som om vreden og irritationen ligger lige under overfladen. Det der på nogen måde kan misforstås bliver misforstået og al den negativitet lægger sig som en mørk tung skygge over sitet. Det er i mange tråde jeg oplever fænomenet Er det mon bare mig der har bemærket dette eller er der noget om det? Og hvis ja - er det mon den kære C. Krise der er begyndt at tære på de mentale reserver? Bare en tanke Jeg skrev lidt om det samme for nogle uger siden, - og suk du har tet, tonen er blevet mere negativt, - nej lad os bare skrive modbydeligt, jeg harcværet med siden 2013, der havde vi også en chat funktion, og en gang imellem blev der udloddet en , tror det varmen halv time med en GP, den som fik præmien, skulle være den mest hjælpsomme herinde tilnogvhjæpe andre med råd og vejledning, til andre bruger, og jeg tror også antal anmeldelser talte med Så noget helt andet, jeg er med i flere forskellige Facebook politiske grupper, hvor vi diskuttere - ja nemlig politik, der er tonen også hård, - jeg er ingen tøsedreng, men når de andre debattøre begynder og gå efter manden, og tror ueninghed er lig uvenner, stopper jeg deltagelsen, og takker pænt for dialogen, lad dem som ikke kan opføre sig ordentligt blive isoleret knus og Go dag 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gbcr 181 Skrevet 7. December, 2020 kan godt forstå lunten bliver kort i disse tider her tænker jeg ikke corona men samfundet generelt noget der føre var enkelt og tog to minutter i telefon tager nu hele og halve dage på grund af regler og paragraffer og omstilling mellem 35 forskellige afdelinger for til sidst enten blive smidt af eller havne ved den første man talte med eller folks lige gyldighed over for at man takker pænt nej tak . ja jeg er nok det man kan kalde en sur negativ mand men jeg har sgu også en grund til det engang imellem 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Mister12 633 Skrevet 7. December, 2020 Lady C skrev, for 2 timer siden: Jeg har været medlem herinde på EG i små 3 år efterhånden. Jeg synes jeg på det seneste i tråde har bemærket en stigende tendens til at folk bider af hinanden. Tager ting meget personligt og har en kort lunte. Det er som om vreden og irritationen ligger lige under overfladen. Det der på nogen måde kan misforstås bliver misforstået og al den negativitet lægger sig som en mørk tung skygge over sitet. Det er i mange tråde jeg oplever fænomenet Er det mon bare mig der har bemærket dette eller er der noget om det? Og hvis ja - er det mon den kære C. Krise der er begyndt at tære på de mentale reserver? Bare en tanke Husk at behandle andre som man selv gerne vil behandles. Tænk skrive læs og så send det man vil sende 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AalborgLook 5193 Skrevet 7. December, 2020 Aarhuselsker skrev, 1 time siden: Enig. Som minimum må brugere der ønsker svar på et spørgsmål lige lave lidt søgning først. Og så kan det altså få mit pi... ig kog når et medlem skriver: Link? Eller Pris? Er det da så uoverkommeligt at at skrive en kort venlig sætning, i stedet for en teenage kommando Der er mange ting der kan irretere mig, og det er ikke kun hvis min røv den klør og minen arme er for korte. Efterlysninger i forkerte fora, bemærkinger som "Link" eller "Jeg kigger lige med" og "Behandle hende pænt" osv. Har dog tage en beslutning om at jeg bare springer videre og ikke gider at kommenter på det. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
autobahn 1437 Skrevet 7. December, 2020 AalborgLook skrev, for 28 minutter siden: hvis min røv den klør og minen arme er for korte. Du skal bede admins om at flytte dit indlæg til Efterlysninger. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Rødovre Skrevet 7. December, 2020 AalborgLook skrev, for 2 timer siden: Bemærkede at der især er et på brugere der postede negative kommentarer på stort set alt hvad Nemtøs skrev. Sjovt at du blander hende ind i denne tråd da jeg tror hun har fået en lille pause/karentæne netop fordi hun har overtrådt retningslinjer en del gange, bla med at tale grimt og kalde folk for diverse ting. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Mr Black 485 Skrevet 7. December, 2020 Jeg har været sur i mange år, det har ikke noget med coronavirus at gøre. 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Røvslikker Skrevet 7. December, 2020 @Lady C "man skal ikke kaste med sten, når man selv bor i et glashus"....et temmelig brugt ordsprog som på mange måder passer på de sure opstød her på EG. ...lidt kant med et glimt i øjet pynter, de mest komiske er dem som har hujende travlt med at pege fingre af andre, uden nogen form for situationsfornemmelse....og hvis man tager ALT skriv her på EG seriøs, så kan glasset med nervepiller hurtigt blive tomt Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg