Hop til indhold

Vibsen - en masochist

Featured Replies

Skrevet

For et års tid siden ( måske lidt mere) blev jeg kontaktet på et datingsite af en person der kaldte sig vibsen. Hun sendte et billede af sig selv med og skrev at hun var masochist og ikke var tryg ved mænd så hun ville høre om jeg var til kvinder og især om jeg var rigtig sadist.  Billedet hun sendte med var af en yngre, pæn og slank lyshåret kvinde. Jeg skrev lidt med "hende", men fik en fornemmelse af at noget var galt bla. a fordi " hun"  var meget nysgerrig på min sadisme. Så jeg bad hende om at sende et nyt foto, nu bare hvor hun holdt en kuglepen i sin venstre hånd. Der gik lidt tid, så kom der et foto af en lyshåret kvinde der holdt en kuglepen i sin venstre hånd. Men det lignede et reklame foto og kvinden på billedet lignede ikke helt det første foto. Så jeg Google billede nr 2 og fandt det på nettet! 

Jeg konfronterede personen der havde skrevet og skrev til Admin og den fake profil blev kort efter lukket ned 

Nå men forleden sker der så det samme. Vedkommende skriver nu på min mail og vedsender et close up ansigts foto af en lyshåret yngre kvinde med briller. Og kalder sig vibsen der søger en kvindelig sadist da hun er utryg ved mænd. 

Jeg skriver så at jeg kan huske vedkommende fra et andet site og om vedkommende godt ved det er ulovligt at stjæle og bruge andres billeder. 

Jeg har ikke hørt mere. 

Men hvad gør man lige? Det foto er tydeligvis et privat taget foto og kvinden på fotoet er meget nem at kende. Hun ser dansk ud. Og jeg synes egentlig hun ligner en jeg har set før et sted men ikke kan placere. Hun får jo misbrugt sit foto og jeg er jo nok ikke den eneste der får tilsendt det foto? 

Jeg synes jo ikke det er rimeligt at der r en kvinde der får misbrugt sit ansigtsfoto på den måde men jeg er i tvivl om hvad jeg gør ved det. Hvis jeg var it kyndig ville jeg prøve at finde den kvinde ud fra hendes foto og fortælle hende hvad hendes foto bliver brugt til. Men det er jeg ikke ( it kyndig) 

Hvad ville i gøre? 

Redigeret af Lady C

Skrevet

Jeg undre mig egentligt mere omkring den del hvor du beskriver at hun var meget nysgerrig omkring din sadisme, samt om "hun" i det hele tager var oprigtigt interesseret i et besøg, eller bare ville liste nogle informationer ud af dig.

Moralsk og etisk er jeg enig i, at hun har misbrugt en anden kvindes foto.  Jeg ville ikke gøre noget.  Jeg tænker at den pågældende kvinde ville blive meget berørt over at høre at nogen havde brugt hendes billedet (udgivet sig som hende)   Jeg sammenligner det lidt med de tråde vi har på EG, hvor man smider billeder op  af kendte man kunne tænke sig at kneppe.  Disse kendte ville nok heller ikke have det specielt fedt ved at få at vide, at der sidder mænd på EG og Gokker til deres billeder. 

Man kunne sagtens  smide en masse ressourcer efter det  (specielt den kvinde der får det at vide)  Spørgsmålet at blot, og det ikke bare skaber mere generel utryghed omkring ens billeder på nettet holdt op imod ens retfærdighed følelse hvis det hele ender med en dom og en bøde.  Jeg ved godt, at jeg har en rimelig pragmatisk tilgang hvornår man skal kæmpe og hvornår en eventuelt kamp ikke står mål med gevinst/tab

Redigeret af TheVoice

Skrevet

Jeg er egentlig ret enig med @TheVoice. Jeg vil heller ikke gore mere ved sagen selvom retfaerdighedsansen siger det modsatte. 

Desvaerre tror jeg du er “offer” for dine egne  ret velskrevne indlaeg herinde, som uden tvivl vaekker folks nysgerrighed, specielt hvis man tiltraekkes af SM milijoet.

Mit gaet maa vaere at en lettere sindsforvirret mandsperson staar bag profilen. Han forsoger og faa en dialog igang og skabe ekstraordinaer opmaeksomhed, ved at skille sig ud fra maengden med at udgive sig som kvinde. 

Hans haab er, at din sosterkaerlighed vil bringe uventet onanimateriale til hans skaerm. 

Blot mine personlige gisninger.

Skrevet

Tak for det. @TheVoice og @Udenlandsdansker

Altså jeg tror heller ikke jeg vil foretage mig mere men det her skal jo ses i lyset af at det er sket 2 gange nu. 

1. Personen henvendte sig første gang på et datingsite hvor jeg netop ikke markerede mig i debatter eller blogs. Og der var ingen forbindelse mellem min profil der og så eroguide hvor jeg jo - ganske rigtigt - markerer mig meget. Det var altså ikke Lady C.  personen henvendte sig til. 

2. Personen henvendte sig 1. gang for nok nærmere 2 år siden ( ved nærmere eftertanke er det 2 år og ikke 1 år) dvs det er ikke kun en " døgnflue" der huserer. 

3. Personen virker ret rutineret i at henvende sig på en måde så man kunne tro atdet ER en kvinde man skriver med. En forsigtig tilgang og ydmyghed om man så må sige. Men efterhånden som dialogen tager til skrues der lidt op således at jeg pludselig fik mistanke om at det var fake. 

Hvilket fortæller mig at personen bag gør det her tit. 

4. Personen bruger fotos som en kvinde ville bruge. Dvs ikke nøgenbilleder men pæne " selfies" og igen - viser rutine ud i at udgive sig som en kvinde. 

5. Jeg er ret sikker på at det er den samme kvindes billede der blev brugt dengang og så nu. 

Og billeder af kvi den der stirrer lige ind i kameraet med sine store blå øjne har bare brændt sig ind på min nethinde 

Og det er i den kontekst i skal se mine overvejelser. 

Skrevet
Lady C skrev, for 15 timer siden:

Jeg synes jo ikke det er rimeligt at der r en kvinde der får misbrugt sit ansigtsfoto på den måde men jeg er i tvivl om hvad jeg gør ved det. Hvis jeg var it kyndig ville jeg prøve at finde den kvinde ud fra hendes foto og fortælle hende hvad hendes foto bliver brugt til. Men det er jeg ikke ( it kyndig)

Det er på alle måder urimeligt og ikke i orden hvordan ham der står bag henvendelsen opfører sig, både overfor dig og pigen på billedet.

Jeg har en browsertilføjelse der hedder "Search by image". Den er gratis og let at bruge. Man højreklikker bare på et billede på en hjemmeside, og vælger at der skal søges på billedet med de søgemaskiner man har indstillet den til. Jeg bruger den gerne til at fremsøge billeder fra annoncer som jeg har mistanke om bruger falske billeder.

For at få billedet hen et sted hvor du kan højreklikke på det, kan du f.eks. bruge en formatkonverteringsside. Jeg bruger gerne den side der hedder ezgif, da eroguide vil have billeder i jpg format, men de ting jeg finder og gerne vil uploade i spas, sjov, løjer er gerne i webp format. Det er muligt at uploade et billede fra dit eget drev på den måde.

Eksempel: Billede af en ret fra Noma, myrer på tartar. Jeg har uploaded den fra mit drev til jpg to webp muligheden på ezgif:

https://ezgif.com/jpg-to-webp/ezgif-6-a4bd9c60086d.jpg

Jeg konverterer ikke billedet, da jeg bare skal bruge det til at højreklikke på, og bede Search by image om at søge på det. Tineye fandt ikke noget, men Google og Yandex fandt billedet på en del hjemmesider. Skulle pigens billede ligge på Instagram eller Facebook vil du kunne finde det på denne måde.

Google resultat Yandex resultat

Redigeret af Lauersen

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.