Hop til indhold
Guest Nannas Hjørne

Købesexpræmisser og linjer i sandet.

Recommended Posts

Guest Nannas Hjørne

Opslaget springer ud af en anden tråd, hvor jeg tænker, at det ville være for meget et sidespor at tage den op der.
Det er mine egne tanker om følelsen af, at det bliver akavet at betale en GP man ser fast, når begge åbenlyst nyder møderne.

På en måde kan jeg godt se pointen, for hvis begge parter får meget ud af møderne, jamen bør den ene så betale?

Mine overvejelser fra GP perspektivet:
Når jeg mødes med nogen som GP er der for det første nogle præmisser som er anderledes, end når jeg møder nogen privat, og det er netop det professionelle aspekt af relationen som gør, at jeg kan rykke på de præmisser. Når jeg kigger efter seksuelle relationer privat, mødes jeg for eksempel ikke med mænd i forhold. Heller ikke mænd i åbne forhold. Det er prøvet af, og jeg har brug for at være primærpartner ligegyldigt om vi taler kæresteforhold eller faste seksuelle partnere. For tiden er jeg også privat kun interesseret i nogen som vil have en fast relation. Nogen som er med på at småskrive lidt dagligt og ses i hvert fald ugentligt. Som er med på, at vi binder os til hinanden, og som interesserer sig for mig som person.

Når jeg ses med nogen i en købesex relation er deres forholdsstatus fuldstændig ligegyldig. Jeg forventer ikke at være i kontakt med dem udover når vi ses, og møderne sker helt på deres præmisser; altså, når de har tid og lyst. Det er også deres behov som er i centrum, deres fantasier vi opfylder. Jeg siger selvfølgelig kun ja til at lege lege, som jeg også selv tænder på, men dynamikken er alligevel en anden. Det fantastiske ved købesex er fx, at jeg kan nyde bare at mødes til et blowjob. Jeg elsker at give blowjobs, men var det en privat relation, skulle min partner også indstille sig på at ligge en halv time med hovedet mellem mine ben. Har jeg derimod en leg som ikke involverer orgasmer til mig ved købesex, er det stadig super sjovt! Jeg elsker at være i rollen som tøsen der kun eksisterer for at tilfredsstille en andens seksuelle behov, eller den kyndige kvinde som bruger timer på at pirre min partner til han ikke kan være i sig selv, uden at det involverer fysisk stimulering af mig, og vil jeg have en orgasme, jamen så får jeg næsten sikkert en af en anden gæst, og ellers kan jeg jo bare finde nogen privat, som jeg ikke får penge for at lege med.
Ved købesex forventer jeg aldrig, at en mand kommer forbi, bare fordi jeg har lyst til at se ham, og tingen er, at så længe den økonomiske linje er trukket i sandet, har jeg det rigtig godt med de relationer, hvor vi mødes uforpligtende, nyder hinanden mens vi er der, men så slipper hinanden igen bagefter. Det kan jeg ikke finde ud af privat, der skal der være potentiale til, at hvis jeg forelsker mig, jamen så er der ingen linje i sandet som stopper en udvikling, og jeg vil ikke ses med nogen som fra starten har lavet de linjer (igen, fx mænd i forhold, mænd som ved de ikke skal have flere børn osv.).

Så er der jo også økonomiske overvejelser. Prostitution er et erhverv, og selvom det for mig blot er en bibeskæftigelse nu, figurerer de penge jeg tjener ind i mine budgetter. Det vil sige, at hvis jeg stopper med at tage penge fra en stamgæst, så må jeg jo tage en ny gæst mere for at gøre op for det økonomiske tab. Forstå mig ret: Jeg elsker mit arbejde, men jeg arbejder netop den mængde, som jeg har lyst og tid til og det er inklusiv alle de stamgæster, som jeg holder meget af at mødes med. Hvis jeg skulle stoppe med at tage penge fra alle de stamgæster, som jeg er glad for, så skulle jeg til at løbe rigtig stærkt i hverdagen for at nå det hele og have økonomien til at køre rundt.
Til gengæld vil jeg sige, at mine helt faste stamgæster ofte oplever andre goder, men det er så lidt en anden snak.

I hvert fald hos mig: Opgiver man pengene, så ændrer relationen sig markant, og det tror jeg egentlig at de færreste har lyst til. Der er jo en grund til, at vi vælger at mødes sådan frem for datingsider, scoresider, kollegaer og hook ups i byen. Rene linjer er altså ind imellem en smuk ting, og derfor synes jeg ikke, at det er akavet at bevare betalingsforholdet med stamgæster, medmindre jeg skulle møde en, som jeg ser som en fremtidig livspartner. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Melody
Nannas Hjørne skrev, for 58 minutter siden:

Opslaget springer ud af en anden tråd, hvor jeg tænker, at det ville være for meget et sidespor at tage den op der.
Det er mine egne tanker om følelsen af, at det bliver akavet at betale en GP man ser fast, når begge åbenlyst nyder møderne.

På en måde kan jeg godt se pointen, for hvis begge parter får meget ud af møderne, jamen bør den ene så betale?

Mine overvejelser fra GP perspektivet:
Når jeg mødes med nogen som GP er der for det første nogle præmisser som er anderledes, end når jeg møder nogen privat, og det er netop det professionelle aspekt af relationen som gør, at jeg kan rykke på de præmisser. Når jeg kigger efter seksuelle relationer privat, mødes jeg for eksempel ikke med mænd i forhold. Heller ikke mænd i åbne forhold. Det er prøvet af, og jeg har brug for at være primærpartner ligegyldigt om vi taler kæresteforhold eller faste seksuelle partnere. For tiden er jeg også privat kun interesseret i nogen som vil have en fast relation. Nogen som er med på at småskrive lidt dagligt og ses i hvert fald ugentligt. Som er med på, at vi binder os til hinanden, og som interesserer sig for mig som person.

Når jeg ses med nogen i en købesex relation er deres forholdsstatus fuldstændig ligegyldig. Jeg forventer ikke at være i kontakt med dem udover når vi ses, og møderne sker helt på deres præmisser; altså, når de har tid og lyst. Det er også deres behov som er i centrum, deres fantasier vi opfylder. Jeg siger selvfølgelig kun ja til at lege lege, som jeg også selv tænder på, men dynamikken er alligevel en anden. Det fantastiske ved købesex er fx, at jeg kan nyde bare at mødes til et blowjob. Jeg elsker at give blowjobs, men var det en privat relation, skulle min partner også indstille sig på at ligge en halv time med hovedet mellem mine ben. Har jeg derimod en leg som ikke involverer orgasmer til mig ved købesex, er det stadig super sjovt! Jeg elsker at være i rollen som tøsen der kun eksisterer for at tilfredsstille en andens seksuelle behov, eller den kyndige kvinde som bruger timer på at pirre min partner til han ikke kan være i sig selv, uden at det involverer fysisk stimulering af mig, og vil jeg have en orgasme, jamen så får jeg næsten sikkert en af en anden gæst, og ellers kan jeg jo bare finde nogen privat, som jeg ikke får penge for at lege med.
Ved købesex forventer jeg aldrig, at en mand kommer forbi, bare fordi jeg har lyst til at se ham, og tingen er, at så længe den økonomiske linje er trukket i sandet, har jeg det rigtig godt med de relationer, hvor vi mødes uforpligtende, nyder hinanden mens vi er der, men så slipper hinanden igen bagefter. Det kan jeg ikke finde ud af privat, der skal der være potentiale til, at hvis jeg forelsker mig, jamen så er der ingen linje i sandet som stopper en udvikling, og jeg vil ikke ses med nogen som fra starten har lavet de linjer (igen, fx mænd i forhold, mænd som ved de ikke skal have flere børn osv.).

Så er der jo også økonomiske overvejelser. Prostitution er et erhverv, og selvom det for mig blot er en bibeskæftigelse nu, figurerer de penge jeg tjener ind i mine budgetter. Det vil sige, at hvis jeg stopper med at tage penge fra en stamgæst, så må jeg jo tage en ny gæst mere for at gøre op for det økonomiske tab. Forstå mig ret: Jeg elsker mit arbejde, men jeg arbejder netop den mængde, som jeg har lyst og tid til og det er inklusiv alle de stamgæster, som jeg holder meget af at mødes med. Hvis jeg skulle stoppe med at tage penge fra alle de stamgæster, som jeg er glad for, så skulle jeg til at løbe rigtig stærkt i hverdagen for at nå det hele og have økonomien til at køre rundt.
Til gengæld vil jeg sige, at mine helt faste stamgæster ofte oplever andre goder, men det er så lidt en anden snak.

I hvert fald hos mig: Opgiver man pengene, så ændrer relationen sig markant, og det tror jeg egentlig at de færreste har lyst til. Der er jo en grund til, at vi vælger at mødes sådan frem for datingsider, scoresider, kollegaer og hook ups i byen. Rene linjer er altså ind imellem en smuk ting, og derfor synes jeg ikke, at det er akavet at bevare betalingsforholdet med stamgæster, medmindre jeg skulle møde en, som jeg ser som en fremtidig livspartner. 

Så perfekt skrevet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Nannas Hjørne skrev, for 42 minutter siden:

@Udenlandsdansker Tak :) jeg er glad for, at mine overvejelser giver mening for andre end mig selv. 

Det burde give mening for samtlige laesere af af dette forum, for dit skriv fortaeller helt praecist I hvilket perspektiv graazone erhvervet kobesex skal placeres.

Del dette indlæg

Link til indlæg

@Nannas Hjørne Nu var det mig der skrev at jeg har oplevet at købesex bliver akavet når man har mødtes med en GP mange gange. For at uddybe det lidt, så var det sådan jeg har oplevet det, og det var nok fordi selve sex delen nok var begyndt at blive lidt kedelig og triviel. Og når man så også var kørt lidt træt af hinanden, da man ikke havde så meget andet en sex tilfælles, ja så blev det lidt for hverdags agtigt.
Men så længe sex delen er spændende og man oplever noget nyt, eller man bare syntes den er givende, ja så kan jeg ikke se at det kan blive akavet.

Jeg sytes dog at det godt kan blive lidt akavet på det personlige plan. Når man lige har været meget intime og ligget og bytte safter eller betroet en GP med nogle meget personlige fantasier hun har hjulpet med at udleve, som man aldrig har betroet andre, og man så bagefter skal opretholde den proffessionelle distance og diskretion, så bliver det lidt akavet.
Man kender hinanden rigtig godt, men ved faktisk ikke så meget om hinanden ang. familie, job osv., da det er at gå for tæt på, så er det sådan lidt underligt.

Giver det mening?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Fint skriv, Nanna.

Selvom du kommer lidt ind på det, så tillader jeg mig alligevel at flytte fokus lidt.
Du og Nemtøs og flere andre har skrevet om det komplicerede gp-kunde-kæreste forhold.

"Setuppet":
Gp har en "sex-forretning" kørende. Det er et arbejde, men også fornøjelse og hygge. Hun får penge for det, så det er ikke et kæresteforhold.
Hun ønsker sig en fast kæreste, som kun har hende og ikke andre. Han skal være monogam og ikke bolle udenom.
Heller ikke selvom han betaler for det, for han skal ikke bruge de penge på sex, som hun tjener på at sælge sex.
Det betyder at forholdet er skævt. Hun får stillet sit store sex-behov med mange forskellige, men han må nøjes med hende. Fordi han ikke tjener på det, for så er det i hendes øjne et kæresteforhold og det er ikke ok.
Hun kan skille tingene af, men det kan han ikke ..
Kan sådan et dilemma løses?

(Hvad hvis han selv solgte sex, ville det være ok?)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne
AalborgLook skrev, for 1 time siden:

@Nannas Hjørne Nu var det mig der skrev at jeg har oplevet at købesex bliver akavet når man har mødtes med en GP mange gange. For at uddybe det lidt, så var det sådan jeg har oplevet det, og det var nok fordi selve sex delen nok var begyndt at blive lidt kedelig og triviel. Og når man så også var kørt lidt træt af hinanden, da man ikke havde så meget andet en sex tilfælles, ja så blev det lidt for hverdags agtigt.
Men så længe sex delen er spændende og man oplever noget nyt, eller man bare syntes den er givende, ja så kan jeg ikke se at det kan blive akavet.

Jeg sytes dog at det godt kan blive lidt akavet på det personlige plan. Når man lige har været meget intime og ligget og bytte safter eller betroet en GP med nogle meget personlige fantasier hun har hjulpet med at udleve, som man aldrig har betroet andre, og man så bagefter skal opretholde den proffessionelle distance og diskretion, så bliver det lidt akavet.
Man kender hinanden rigtig godt, men ved faktisk ikke så meget om hinanden ang. familie, job osv., da det er at gå for tæt på, så er det sådan lidt underligt.

Giver det mening?

Jeg lagde selvfølgelig netop mærke til din kommentar fordi vi kender hinanden :) og funderede derfor over mit eget ståsted. Men sådan som du beskriver dit udgangspunkt her, er vi nok gået til det fra meget forskellige vinkler, for når jeg tænker på faste bekendtskaber i denne sammenhæng, tænker jeg på alt andet end triviel hverdagssex <3

Det giver god mening, men som jeg ser det, er "underligt" jo nok bare en betegnelse for et forhold som falder uden for de gængse normer. En bane vi ikke er vant til at bevæge os i (som samfund). For eksempel, ser jeg ikke det jeg laver som distanceret. Nogle gange kommer jeg (som du siger) enormt tæt på en anden person, og der er intet jeg ville hade mere end at distancere mig selv fra den nærhed vi oplever. Men modsat hvad jeg gør med mine private forhold, beholder jeg vores nærhed i en æske som jeg gemmer væk, når vi går fra hinanden og finder frem igen, næste gang vi ses - eller skrives. 

Det er netop lidt særligt at man kan åbne sig intimt på et seksuelt plan uden at skulle åbne sig på alle andre (selvom lidt småsnak om hverdagen selvfølgelig ofte også kommer ind). Jeg oplever, at man kan åbne sig enormt meget til personer, netop fordi de ikke er involverede i ens daglige liv. Lidt ligesom at gå til psykolog eller fortælle om sig selv til en fremmed på en bar. Der er intet på spil, ingen fordømmelse eller indvikling man senere skal forholde sig til fordi ens forskellige relationer bliver blandet sammen. Nok netop derfor man kan blotte sig og få udlevet vovede fantasier. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne
Brutus skrev, for 2 timer siden:

Fint skriv, Nanna.

Selvom du kommer lidt ind på det, så tillader jeg mig alligevel at flytte fokus lidt.
Du og Nemtøs og flere andre har skrevet om det komplicerede gp-kunde-kæreste forhold.

"Setuppet":
Gp har en "sex-forretning" kørende. Det er et arbejde, men også fornøjelse og hygge. Hun får penge for det, så det er ikke et kæresteforhold.
Hun ønsker sig en fast kæreste, som kun har hende og ikke andre. Han skal være monogam og ikke bolle udenom.
Heller ikke selvom han betaler for det, for han skal ikke bruge de penge på sex, som hun tjener på at sælge sex.
Det betyder at forholdet er skævt. Hun får stillet sit store sex-behov med mange forskellige, men han må nøjes med hende. Fordi han ikke tjener på det, for så er det i hendes øjne et kæresteforhold og det er ikke ok.
Hun kan skille tingene af, men det kan han ikke ..
Kan sådan et dilemma løses?

(Hvad hvis han selv solgte sex, ville det være ok?)

Tak :)

Jeg har engang selv lavet et opslag, hvor jeg funderede over det samme. 

For det første, og her taler jeg selvfølgelig kun for mig selv: Ja, hvis han selv solgte sex, ville det være ok med mig. Det bliver jo desværre pga. markedet bare ved det teoretiske. 

Man kan tale stolpe op og stolpe ned om hvad der er fair, lige og rimeligt i et forhold, og jeg ville aldrig selv være i et forhold hvor det gjaldt at "hvis du skal have lov til A så må jeg også gøre B." Den form for målen og vejen synes jeg er direkte uappellerende. 

I stedet synes jeg, at forhold altid skal være baseret på, at begge parter siger ja til det de er komfortable med. Hvis jeg finder en mand som ikke er komfortabel med at være monogam mens jeg sælger sex, så må han sige det og så må jeg beslutte, om jeg vil stoppe med at sælge sex eller om det ikke skal være os to. Jeg ville aldrig presse en mand til at være i den type  forhold, hvis han ikke kunne være glad i det. Ligeledes vil jeg ikke være sammen med nogen som ville bruge mit job til at presse mig til at acceptere et åbent forhold. Hvis jeg skal være i et åbent forhold skal det være fordi vi begge har lyst; fordi vi har fundet ud af at det virker for os og vi kan prioritere hinanden og være trygge sammen, selvom vi er sammen med andre. Ikke af nogen andre grunde. 

Jeg ville personligt nok stoppe hvis jeg forelskede mig i en mand som ikke kunne trives med min bibeskæftigelse, selvom jeg ville savne det, og skal have en mand som har det godt nok med monogami til at ville lukke forholdet i sin ende også, indtil vi måske, måske ikke, engang var et sted hvor det gav mening for os begge at åbne det. Men det er så mig personligt, alle andre skal have lov til at finde deres eget råderum af hvad de kan være glade i. Det synes jeg ikke er skævt.

Redigeret af Nannas Hjørne

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Røvslikker
Nannas Hjørne skrev, for 5 timer siden:

I hvert fald hos mig: Opgiver man pengene, så ændrer relationen sig markant, og det tror jeg egentlig at de færreste har lyst til.

godt skriv søde....og ja, populært sagt betaler vi kunder jo for at kunne gå igen ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Nannas Hjørne skrev, for 3 minutter siden:

Man kan tale stolpe op og stolpe ned om hvad der er fair, lige og rimeligt i et forhold, og jeg ville aldrig selv være i et forhold hvor det gjaldt at "hvis du skal have lov til A så må jeg også gøre B." Den form for målen og vejen synes jeg er direkte uappellerende. 

Nej, et forhold  må aldrig bygge på noget for noget. På den anden side er der også nødt til at være rimelighed. Balancen kan være svær, men er nødvendig. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne
Brutus skrev, for 1 minut siden:

Nej, et forhold  må aldrig bygge på noget for noget. På den anden side er der også nødt til at være rimelighed. Balancen kan være svær, men er nødvendig. 

Men rimeligheden ligger vel i, om alle trives. Der findes masser af mænd som har et lavere sexbehov end kvinden - eller kun har lyst til at være sammen med én kvinde - og som enten ikke bliver jaloux, eller måske ligefrem glæder sig over at deres kæreste er sammen med andre. Hvis sådan en mand kommer i forhold med en glædespige som kun trives med monogami udover sit arbejde, er det så ikke stadig rimeligt for begge parter? 

Trives man ikke, er det jo bare at lade være med at indgå i forholdet eller at gå ud af det igen, der er jo ingen som tvinger en mand til at indgå et forhold med en glædespige, det er en beslutning han træffer med åbne øjne. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Der er ro GP’er, som jeg har besøgt så meget, at vi er kommet til at kende hinanden en del. Selv om jeg har fået nogle personlige detaljer om deres liv - og jeg også har fortalt om mit - har det aldrig fået mig til at synes, at det blev akavet. Præmissen har været klar - det var sex for penge. At vores pillowtalk så efterhånden medførte udveksling af personlige forhold har for mig kun været et plus. Det svarer til, at du som kunde i en butik får et personligt forhold til indehaveren/en ansat gør ikke, at du forventer at få varerne gratis eller billigere.

Jeg var engang i en anden situation. En GP, jeg havde truffet på chat, fandt min seksuelle fantasi så spændende, at hun inviterede mig hjem til hende privat, og der var aldrig penge imellem os. Til gengæld satte det rod i begge vores forhold, så det havde været bedre at holde det rent professionelt.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Rigtigt fine betragtninger på dette emne, @Nannas Hjørne. Du rammer i mine øjne meget godt de tanker jeg selv har om emnet. Hvis man som du formår at leve sig ind i og elske sit arbejde samtidig med at man kan skelne mellem det privat intime og de fornøjelser som arbejdet bringer med sig - så er der basis for mange gode timer :).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne
eye2eye2 skrev, for 1 time siden:

Rigtigt fine betragtninger på dette emne, @Nannas Hjørne. Du rammer i mine øjne meget godt de tanker jeg selv har om emnet. Hvis man som du formår at leve sig ind i og elske sit arbejde samtidig med at man kan skelne mellem det privat intime og de fornøjelser som arbejdet bringer med sig - så er der basis for mange gode timer :).

Det er jo en særlig mellemting mellem arbejde og fornøjelser, så det bliver nok altid svært at sætte helt klare skel op, men det er skønt når det lykkes. For mig er det netop de rene rammer som så gør, at jeg kan give mig hen i det øjeblik jeg er i. 

Og så mange dejlige timer <3

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...