Hop til indhold
Nille

Navne konkurrence.

Recommended Posts

Hvornår udråbes mon vinderen? :):)

Konkurrencen løber til 1. juli hvorefter jeg skal på "sommerferie" i det tyske, der er mulighed for at komme med mig på tur, hvis vinderen ikke kan deltage i "sommerferien" bliver der rig mulighed i efterårsferien eller til julebal i december...

det er tilladt at komme med flere bud pr. bruger, så kom bare med flere :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Konkurrencen løber til 1. juli hvorefter jeg skal på "sommerferie" i det tyske
Ok, der kan jeg så ikke, så jeg lader hermed min præmie gå videre :lol::lol: :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er der mon nogle her der har en tendens til storhedsvanvid?

Hvis man ønsker at skifte nick, så gør det dog, det kan vel ikke være så svært?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er der mon nogle her der har en tendens til storhedsvanvid?

Hvis man ønsker at skifte nick, så gør det dog, det kan vel ikke være så svært?

Dette er ment som en spøg samt lidt alvor, inspireret af debatten om kunstnernavne, derfor ligger denne tråd under hyggesnak :ugeek:

Du er velkommen til at være med... :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

så udløses spændingen snart :lol::lol:

Jeg synes da det er synd hvis du ikke føler du har noget at vælge imellem Nille.. så her kommer lige et par stykker mere:

- Gangbangster ..... ja jeg ved godt den den er taget, men den er fed og du skal bare lade være med at bruge den i klubberne :)

- Du kan også lade dig opkalde efter en bakke i New Zealand: Taumatawhakatangihangakoauauotamateapokaiwhenuakitanatahu .... men du skal nok lige øve dig lidt på at udtale navnet før du bestiller tid :lol: :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nå, du skal da ikke sidde og mangle noget at vælge imellem - her et mindre udvalg af navne og øgenavne på kendte og mindre kendte skikkelser fra danmarkshistorien og nogle enkelte andre.

Magnus Lagabøter

Magnus Smek (konge i den ikke danske del af Sverige)

Magnus Ladulås

Magnus Barfod

Erik Læsp

Erik Halt

Erik Jyde

Erik Præstehader

Erik Emune

Erik Lam

Erik Plovpenning (pga. beskatning af et vigtigt produktionsmiddel)

Erik Klipping (fordi han klippede et stykke af mønterne)

Erik Menved

Inge Krogryg

Ivar Benløs

Thorgøt Hareskår

Erling Skele

Gorm Halte

Olav Tykke (siden kaldt den hellige)

Sigurd Orm i Øje

Gudrød Kongenæse

Tørve-Einar

Harald Gråfeld

Hakon Herdebred (skønt han var temmelig splejset)

Harald Blåtand

Svend Tveskæg

Harald Hén

Harald Hårfager

Oluf Hunger

Svend Grathe

Valdemar Atterdag (eller den Onde)

Richard Løvehjerte

Ludvig den Tykke

Phillip den Smukke

Henrik Fuglefænger

Håber de i det mindste kan bruges til inspiration - ihvertfald var folk tidligere også ret opfindsomme mht. navngivning og uddeling af øgenavne.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nå, du skal da ikke sidde og mangle noget at vælge imellem - her et mindre udvalg af navne og øgenavne på kendte og mindre kendte skikkelser fra danmarkshistorien og nogle enkelte andre.

Magnus Lagabøter

Magnus Smek (konge i den ikke danske del af Sverige)

Magnus Ladulås

Magnus Barfod

Erik Læsp

Erik Halt

Erik Jyde

Erik Præstehader

Erik Emune

Erik Lam

Erik Plovpenning (pga. beskatning af et vigtigt produktionsmiddel)

Erik Klipping (fordi han klippede et stykke af mønterne)

Erik Menved

Inge Krogryg

Ivar Benløs

Thorgøt Hareskår

Erling Skele

Gorm Halte

Olav Tykke (siden kaldt den hellige)

Sigurd Orm i Øje

Gudrød Kongenæse

Tørve-Einar

Harald Gråfeld

Hakon Herdebred (skønt han var temmelig splejset)

Harald Blåtand

Svend Tveskæg

Harald Hén

Oluf Hunger

Svend Grathe

Valdemar Atterdag (eller den Onde)

Richard Løvehjerte

Ludvig den Tykke

Phillip den Smukke

Henrik Fuglefænger

Håber de i det mindste kan bruges til inspiration - ihvertfald var folk tidligere også ret opfindsomme mht. navngivning og uddeling af øgenavne.

Du mangler lige Henrik Skadelår. Ellers repræsentativ liste

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg vil lige smide endnu et lod i puljen, selvom om jeg nok heller ikke umiddelbart er interesseret i den lovede præmie :D :

Karsken Bælg

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg vil lige smide endnu et lod i puljen, selvom om jeg nok heller ikke umiddelbart er interesseret i den lovede præmie :D :

Karsken Bælg

Hvor pokker kender du det udtryk fra? Jeg troede, det stort set var forsvundet fra vort sprog. Men bør det så ikke være Karsten Bælg, når det nu er en person? Indviede vil nok fatte pointen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hvor pokker kender du det udtryk fra? Jeg troede, det stort set var forsvundet fra vort sprog. Men bør det så ikke være Karsten Bælg, når det nu er en person? Indviede vil nok fatte pointen.

Det er et fantastisk udtryk der desværre er blevet udfaset, ja. Jeg bruger det så ofte jeg kan komme afsted med det :).

Jeg kan ikke påstår jeg er vildt begejstret for din Karsten-idé, men hvad med at vi indskyder et langt tænkt fornavn, f. eks. Allan-kenneth, og forkorter det:

A. Karsken Bælg :lol: :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er et fantastisk udtryk der desværre er blevet udfaset, ja. Jeg bruger det så ofte jeg kan komme afsted med det :).

Jeg kan ikke påstår jeg er vildt begejstret for din Karsten-idé, men hvad med at vi indskyder et langt tænkt fornavn, f. eks. Allan-kenneth, og forkorter det:

A. Karsken Bælg :lol: :lol:

:lol::lol:

Hilsen fra en anden sprogvitalisator :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Sikke en liste Jernsvin :)

Jeg synes vi mangler Stygge Krumpen. Det er et fedt navn :lol: :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg vil lige smide endnu et lod i puljen, selvom om jeg nok heller ikke umiddelbart er interesseret i den lovede præmie :D :

Karsken Bælg

Det betyder vel noget i retning af fulde lungers kraft (en højtlyt eller fri person), jeg vil omfortolke det til store lunger= store bryster :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nå, du skal da ikke sidde og mangle noget at vælge imellem - her et mindre udvalg af navne og øgenavne på kendte og mindre kendte skikkelser fra danmarkshistorien og nogle enkelte andre.

Magnus Lagabøter

Magnus Smek (konge i den ikke danske del af Sverige)

Magnus Ladulås

Magnus Barfod

Håber de i det mindste kan bruges til inspiration - ihvertfald var folk tidligere også ret opfindsomme mht. navngivning og uddeling af øgenavne.

Hvad med en Lars Barfod :lol:

"Goddag jeg er Lars Barfod, jeg vil gerne bestille en times cocktail med græsk salat, tak" :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kom også lige til at tænke på:

Kajcheque

Jens Kaicheck

Kaj Tjep

Inspireret af: Chiang Kai-shek (31. oktober 1887 – 5. april 1975) var lederen af Republikken Kina (Taiwan) fra 1928 til sin død i 1975.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nille er jo herinde mest kendt for sine beretninger om FKK besøg i det tyske, så jeg har 2 forslag:

1. FKK-gængeren

2. Fritz Puffgænger/Puffgänger....

Mht. 2. så er "Fritz" sådan et typisk tysk navn, og "Puff" på tysk betyder vist "bordel"... :P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Navne konkurrencen er netop afsluttet, 1000 tak for alle de gode forslag, ingen nævnt ingen glemt.

Vindernavnet er nu fundet:

Taumatawhakatangihangakoauauotamateapokaiwhenuakitanatahu

http://www.youtube.com/watch?v=px36UwW6y_g

Jeg synes det er det fedeste navn man at påtage sig :D:lol:8-)

Også kaldt Taumata

Jeg kunne omdøbe det til TaumaHu. dvs. sammensat af 2 første og sidste stavelser.

Bonobo du har vundet en guidet tur til KBH-Zoo, ups forkert dyreart....

Om igen.

Bonobo, du har vundet en guidet FKK-tur med undertegnet. Jeg ser frem til at vise Bonobo paradis på jorden og vi kan være Hugh Hefner for en dag eller indtil begge punge er tomme :lol:

Bonobo aber, vi kommer og kommer... :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Ha, ha Nille. Jeg takker for præmien. Jeg glæder mig til at høre dig udtale dit nye navn :lol: :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Mht. 2. så er "Fritz" sådan et typisk tysk navn, og "Puff" på tysk betyder vist "bordel"... :P
Jep, Fritz er en forkortelse af Friedrich, og Puff betyder ganske rigtigt bordel. Denne herlige betegnelse kendes fra den indledende del af "das Boot".

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg øver mig stadig på at udtale det :lol:

Der er en endnu længere version:

"An even longer version, Taumata-whakatangihanga-koauau-o-Tamatea-haumai-tawhiti-ure-haea-turi-pukaka-piki-maunga-horo-nuku-pokai-whenua-ki-tana-tahu, has 105 letters and means The hill of the flute playing by Tamatea — who was blown hither from afar, had a slit penis, grazed his knees climbing mountains, fell on the earth, and encircled the land — to his beloved."

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg øver mig stadig på at udtale det :lol:

Der er en endnu længere version:

"An even longer version, Taumata-whakatangihanga-koauau-o-Tamatea-haumai-tawhiti-ure-haea-turi-pukaka-piki-maunga-horo-nuku-pokai-whenua-ki-tana-tahu, has 105 letters and means The hill of the flute playing by Tamatea — who was blown hither from afar, had a slit penis, grazed his knees climbing mountains, fell on the earth, and encircled the land — to his beloved."

Prøv at få din computer til at læse ordet op Nille (ved man kan på Mac). Det lyder godt nok sjovt. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...