Hop til indhold
Herbert

Dom i røverisag fra Hammel (bl.a)

Recommended Posts

23-årig mand dømt for røveri på bordel

Tre mænd blev i går dømt for en række sager, hvor de har begået røveri og voldtægter på flere bordeller

13. november 2020, 07.50
?uuid=e5340457-3c82-56d5-a002-3d630e993e

HAMMEL Sagen om et groft røveri på et bordel ved Hammel den 30. maj 2019 har nu været for retten i Aarhus.

Den 23-årige syriske mand blev dømt for røveriet på bordellet i 2019, hvor han ankom sammen med en anden mand, som politiet ikke har identificeret. Den 23-årige truede den kvindelige prosituterede på stedet med en kniv. Hun fik tape for munden og om hænderne, hvorefter de to mænd stjal smykker og kontanter.

Sagen fra Hammel var bare ét led i en række af kriminelle handlinger, som den 23-årige har været med til at begå. I alt tre syriske mænd på 18, 23 og 23 år sad i går på anklagebænken. De blev dømt skyldige i flere tilfælde af røveri og grove voldtægter begået på bordeller i Østjylland og København.

De tre mænd blev sent torsdag eftermiddag ved retten dømt skyldige. Den ene af de to 23-årige mænd blev idømt ni års fængsel, mens den anden - ham der var en del af Hammel-sagen, blev idømt fem års fængsel. Den 18-årige fik tre og et halvt års fængsel. De blev desuden alle udvist af landet med indrejseforbud for bestandig.

- Jeg er tilfreds med, at de tre tiltalte stort set er dømt i overensstemmelse med anklageskriftet. Jeg er særligt tilfreds med, at de i stort omfang også er dømt for medvirken til hinandens voldtægter. Jeg vil dog gerne lige kigge nærmere på dommen, da jeg umiddelbart synes strafudmålingerne på fem år og tre og et halvt års fængsel er til den lave side, siger specialanklager Birgitte Ernst.

De tre mænd har alle udbedt sig betænkningstid i forhold til en eventuel anke. De er alle fortsat varetægtsfængslet efter dommen. BEC

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...