Guest Nemtøs Skrevet 23. Oktober, 2020 Rødovre skrev, for 4 minutter siden: I øvirgt, så ser jeg du har givet mig et grin på så alvorlig ting som mit opslag er, så du må jo syntes det er sjovt med klamydia, eller er det måske bare en af dine humørsvingninger igen ? For det giver jo ikke mening til du lige har skrevet nu . Tror din pause herinde efter 3 nov er dig meget tiltrængt Er en af følgerne til sygdommen som du render rundt med manglende blodtilførsel til hjernen?? Det virker sådan.. Et godt råd, lad være med at blande mig ind i at du er smittet og højst sandsynlig har smittet andre. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
hppv 15 Skrevet 23. Oktober, 2020 Nannas Hjørne skrev, for 17 timer siden: Klamydia og gonoré smitter, så vidt som jeg ved, ved kontakt til slimhinderne. Dvs. at begge parters slimhinder skal i berøring med hinanden og derudover via sæd og precum. Derfor er det sjældent, men ikke umuligt, at den som modtager oralsex bliver smittet, men smitterisikoen for den som yder oralsex er lige så stor som ved anden form for samleje uden beskyttelse, da precum kommer i kontakt slimhinderne. Da jeg fik klamydia som 16-årig skulle jeg sluge 2 piller på én gang og undgå sex de næste 2 uger. Men jeg mener at der er flere måder at behandle det. ja slimhinder og væske , og det er lidt forskelligt , har hørt om 1 pille , fik selv 2 i 7 dage og så en uges karantæne bagefter Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Melody Skrevet 23. Oktober, 2020 Rødovre skrev, den 22.10.2020 at 09:24: Hej Jeg har fået påvist klamydia og skal have en kur på 1 uge med 2 tabletter dagligt . Jeg vil blot sige at det eneste usikker sex jeg har dyrket er at modtage oral uden kondom, ellers bruger jeg kondom ved samleje. Jeg var ikke klar over klamydia også smitter fra mund til penis, men det gør det altså og de fortalte mig på bisbebjerg at der er rigtig meget klamydia og gonera i omløb pt. Så vil anbefale til alle jer som har modtaget øko blow fra en GP at gå hen og lade jer teste, især til dem som har en kone eller kæreste, så i ikke smitter videre til dem. ps jeg havde ingen symptomer overhovedet . Jeg syns det er godt at du advarer om det. Der er ikke så mange der ved eller tænker over at man kan få sex sygdomme gennem oral. Så det er godt der bliver gjort opmærksom på det. Er ked af at høre at du er blevet smittet, det er noget træls noget. Desværre er der altid en chance for at man kan få en kønssygdom når man har selv, også selv om man bruger kondom. ( mener kondomet kan gå i stykker) Det gode er at sygdomme som klamydia og gonoré kan kures. Hvis man finder ud af det i tide. Derfor er det så godt at blive testet regelmæssig om så man er kunde eller gp. Eller generelt har masser af sex med forskellige mennesker. Så respekt for det Jeg kunne ikke se om du havde kontaktet dem du har været sammen med? Det vil være en go ide hvis du har. Da som du siger det er ikke alle der har symptomer på det og dermed kan bringe smitten videre Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest lurik Skrevet 27. Oktober, 2020 Rødovre skrev, den 22.10.2020 at 09:24: Jeg var ikke klar over klamydia også smitter fra mund til penis, men det gør det altså og de fortalte mig på bisbebjerg at der er rigtig meget klamydia og gonera i omløb pt. Hvis du har fået at vide at klamydia smitter fra mund til penis, har den person du har snakket med ikke styr på det. Klamydia smitter fra kønsorganer til mund og ikke omvendt, så ved økoblow er der ikke nogen risiko for den der modtager at blive smittet, men derimod den der giver, og vedkomne vil ikke smitte fra mund til pik/fisse derfra. -lurik Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 27. Oktober, 2020 lurik skrev, for 4 timer siden: Hvis du har fået at vide at klamydia smitter fra mund til penis, har den person du har snakket med ikke styr på det. Klamydia smitter fra kønsorganer til mund og ikke omvendt, så ved økoblow er der ikke nogen risiko for den der modtager at blive smittet, men derimod den der giver, og vedkomne vil ikke smitte fra mund til pik/fisse derfra. -lurik Det er faktisk dig, der ikke har styr på det. Klamydia kan godt smitte fra mund(svælg) til penis. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14458 Skrevet 27. Oktober, 2020 Sutteålen skrev, for 1 minut siden: Det er faktisk dig, der ikke har styr på det. Klamydia kan godt smitte fra mund(svælg) til penis. Præcis. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nemtøs Skrevet 27. Oktober, 2020 Hold da op hvor er her mange sundhedsfaglige eksperter herinde. Hvad behøver vi sundhedssystemet til, når EG's brugere har talt Jeg vælger nu at lytte til min praktiserende læge og vores iøvrigt gode danske sundhedssystem. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest lurik Skrevet 27. Oktober, 2020 Sutteålen skrev, for 16 minutter siden: Det er faktisk dig, der ikke har styr på det. Klamydia kan godt smitte fra mund(svælg) til penis. Nej det smitter ikke fra mund til diller. Når det er omtalt at det kan smitte ved oral sex så menes der fra kønsorganer til munden men den facet der hedder mund til kønsorganer er ofte udeladt i de flestes beskrivelser eller ikke specificeret, hvilket er mangelfuldt og givet anledning til fejlfortolkninger. @Nemtøs skal ikke udtale mig om klogskaben af andre brugere herinde da det er off topic - men for mit eget vedkomne kan jeg oplyse jeg selv arbejder inden for sundhedsvæsenet med infektionssygdomme(Dog ikke specifikt klamydia). Der er ikke evidensbaseret viden der påviser smitte fra mund til kønsorganer hvad klamydia angår. praktiserende læger er ikke eksperter men lægelige generalister - er de i tvivl svarer de bredt og sikkert . I øvrigt uddrag fra sexlinien om emnet: Klamydia kan ikke smitte fra munden - kun fra pikken, skeden eller endetarmen. Men det kan godt smitte til munden, hvis du fx giver ubeskyttet oralsex til en klamydiasmittet. læs: https://www.sexlinien.dk/emnesider-sexsygdomme/klamydia Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Rødovre Skrevet 27. Oktober, 2020 lurik skrev, for 4 timer siden: Hvis du har fået at vide at klamydia smitter fra mund til penis, har den person du har snakket med ikke styr på det. Klamydia smitter fra kønsorganer til mund og ikke omvendt, så ved økoblow er der ikke nogen risiko for den der modtager at blive smittet, men derimod den der giver, og vedkomne vil ikke smitte fra mund til pik/fisse derfra. -lurik ja right, lægerne på bisbebjerg aner intet om smitteveje , måske du skulle søge en stilling som overlæge derude, så du kan irettesætte dem . Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nemtøs Skrevet 27. Oktober, 2020 lurik skrev, for 4 minutter siden: Nej det smitter ikke fra mund til diller. Når det er omtalt at det kan smitte ved oral sex så menes der fra kønsorganer til munden men den facet der hedder mund til kønsorganer er ofte udeladt i de flestes beskrivelser eller ikke specificeret, hvilket er mangelfuldt og givet anledning til fejlfortolkninger. @Nemtøs skal ikke udtale mig om klogskaben af andre brugere herinde da det er off topic - men for mit eget vedkomne kan jeg oplyse jeg selv arbejder inden for sundhedsvæsenet med infektionssygdomme(Dog ikke specifikt klamydia). Der er ikke evidensbaseret viden der påviser smitte fra mund til kønsorganer hvad klamydia angår. praktiserende læger er ikke eksperter men lægelige generalister - er de i tvivl svarer de bredt og sikkert . I øvrigt uddrag fra sexlinien om emnet: Klamydia kan ikke smitte fra munden - kun fra pikken, skeden eller endetarmen. Men det kan godt smitte til munden, hvis du fx giver ubeskyttet oralsex til en klamydiasmittet. læs: https://www.sexlinien.dk/emnesider-sexsygdomme/klamydia Tak for en god forklaring. Den information du giver, er også den information jeg har fået dels hos praktiserende læge samt hos speciallæge indenfor kvindesygdomme. Den viden vælger jeg at tro på og have tillid til. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Advarsel 2793 Skrevet 28. Oktober, 2020 Rødovre skrev, for 20 timer siden: ja right, lægerne på bisbebjerg aner intet om smitteveje , måske du skulle søge en stilling som overlæge derude, så du kan irettesætte dem . Den konkrete læge, man møder på i Amb på BBH ved sandsynligvis mindre end sygeplejersken samme sted, sorry to say. Lægerne i Amb er ofte på gennemrejse, og er der ikke så længe. En privatpraktiserende læge ved typisk meget få detaljer om en specifik kønssygdom, medmindre vedkommende har dyrket det som særlig interesse. Men helt banalt: Spørgsmålet er et spørgsmål til forskningen på området - og dertil må man sige, at det altid er vanvittigt svært at belyse smitteveje. Man kan derfor ikke udelukke, at det kan smitte fra mund til fx kønsorgan, men der er ikke nogle sikre tegn på det. Det er mest en teoretisk betragtning. Et af problemerne er, at det måske er relativt sjældent, at en mand kommer ind i klinikken og hævder, at den eneste sex han har haft (siden sidste test) er, at nogen har suttet pik på ham. Jeg har selv talt med en ung mand, som var hiv-smittet, og som sagde, at den eneste form for sex han havde haft, var at nogen havde suttet pik på ham (han solgte det som ydelse til mænd). Vi var ikke helt overbeviste, for det var ikke beskrevet, at hiv kunne smitte den vej. Så man er i forskningen afhængig af, hvad folk siger - og de fortæller ikke altid alt, fordi de ikke kan huske det, eller fordi de ikke har lyst til at sige alt. Og så af teoretiske betragtninger (fx målinger af virus/bakterier i spytprøver). Det er ikke noget der er status i at forske i - smitteveje for gamle kønssygdomme, som er lette at behandle, så der kommer ikke meget ny viden. Det er mest kliniske anekdoter. Når man på den anden side rådgiver patienter i klinikken, så er man nødt til at anlægge et vist forsigtigheds-princip. Men det er bare noget ikke alle læger er enige om. Princippet betyder, at man er nødt til at sige, at det kan smitte, så længe man ikke er sikker på, at det ikke kan smitte. Derfor har vi denne diskussion: Der er ingen sikker viden. Den viden vi har, siger at sandsynligheden er lav, men vi kan ikke udelukke det. Personligt mener jeg diskussionen er lidt ligegyldig. Der er andre sygdomme, som er farligere, som vi ved kan smitte den vej med langt større sandsynlighed- det burde man hellere gå op i. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Rødovre Skrevet 28. Oktober, 2020 Advarsel skrev, for 2 timer siden: Den konkrete læge, man møder på i Amb på BBH ved sandsynligvis mindre end sygeplejersken samme sted, sorry to say. Lægerne i Amb er ofte på gennemrejse, og er der ikke så længe. En privatpraktiserende læge ved typisk meget få detaljer om en specifik kønssygdom, medmindre vedkommende har dyrket det som særlig interesse. Men helt banalt: Spørgsmålet er et spørgsmål til forskningen på området - og dertil må man sige, at det altid er vanvittigt svært at belyse smitteveje. Man kan derfor ikke udelukke, at det kan smitte fra mund til fx kønsorgan, men der er ikke nogle sikre tegn på det. Det er mest en teoretisk betragtning. Et af problemerne er, at det måske er relativt sjældent, at en mand kommer ind i klinikken og hævder, at den eneste sex han har haft (siden sidste test) er, at nogen har suttet pik på ham. Jeg har selv talt med en ung mand, som var hiv-smittet, og som sagde, at den eneste form for sex han havde haft, var at nogen havde suttet pik på ham (han solgte det som ydelse til mænd). Vi var ikke helt overbeviste, for det var ikke beskrevet, at hiv kunne smitte den vej. Så man er i forskningen afhængig af, hvad folk siger - og de fortæller ikke altid alt, fordi de ikke kan huske det, eller fordi de ikke har lyst til at sige alt. Og så af teoretiske betragtninger (fx målinger af virus/bakterier i spytprøver). Det er ikke noget der er status i at forske i - smitteveje for gamle kønssygdomme, som er lette at behandle, så der kommer ikke meget ny viden. Det er mest kliniske anekdoter. Når man på den anden side rådgiver patienter i klinikken, så er man nødt til at anlægge et vist forsigtigheds-princip. Men det er bare noget ikke alle læger er enige om. Princippet betyder, at man er nødt til at sige, at det kan smitte, så længe man ikke er sikker på, at det ikke kan smitte. Derfor har vi denne diskussion: Der er ingen sikker viden. Den viden vi har, siger at sandsynligheden er lav, men vi kan ikke udelukke det. Personligt mener jeg diskussionen er lidt ligegyldig. Der er andre sygdomme, som er farligere, som vi ved kan smitte den vej med langt større sandsynlighed- det burde man hellere gå op i. Enig, vi lukker den her, jeg har fået antibiotika og er tæt på at være clean igen, og ja der er mange andre mere alvorlige sygdomme som overføres seksuelt, heldigvis var det " kun " en klamydia jeg fik redet mig, min første kønssygdom i øvrigt og forhåbentlig også den sidste, tak for alle jeres indput, enig/uenig el ej Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Rødovre Skrevet 31. Oktober, 2020 Jeg har brug for at komme med en allersidste kommentar i denne tråd, selvom jeg er rask i igen efter 7 dage på Antibiotika. Det har naget mig meget da jeg 100 procent ikke har dyrket usikker anal sex eller samleje . Jeg havde kun fået superfransk , hvorfor lyve om det, får jeg intet ud af . Jeg ringede derfor til Hiv Danmark/Aidslinjen hvor der sidder rådgiver indefor seksuelt overførte sygdomme og spurgte dem direkte om man kan få klamydia af superfransk og svaret lød følgende : Selvom risikoen er meget lille kan det absolut heller udelukkes :-) Rigtig god week-end . Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Advarsel 2793 Skrevet 31. Oktober, 2020 Rødovre skrev, for 19 minutter siden: Det har naget mig meget da jeg 100 procent ikke har dyrket usikker anal sex eller samleje . Selvom risikoen er meget lille kan det absolut heller udelukkes Svaret på linjen afspejler pointen om forsigtighedsprincippet. Og kan du være sikker på, at en hånd med skedesekret ikke har rørt din pik? (Spørgsmålet er retorisk). Tillykke med raskmeldingen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MornFed 1314 Skrevet 1. November, 2020 Rødovre skrev, den 31.10.2020 at 11:41: Jeg har brug for at komme med en allersidste kommentar i denne tråd, selvom jeg er rask i igen efter 7 dage på Antibiotika. Det har naget mig meget da jeg 100 procent ikke har dyrket usikker anal sex eller samleje . Jeg havde kun fået superfransk , hvorfor lyve om det, får jeg intet ud af Godt at trompeten er ren for nye blæs mm. Tillad et velmenende råd. Pas på med be- og fornægtelser, kan sætte sig og æde en op på sigt. Brug i stedet vendingen “ Det erindrer ikke” Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg