Hop til indhold
mignuigen

Flere Likes

Recommended Posts

Jeg Liker jævnligt indslag, og ofte rækker de mulige Likes:

Tak
Haha
Forvirret
Sørgelig
Vred
Smily

Men jeg mangler af og til en Uenig- eller en Nej-Like.
Jeg kan selvfølgelig skrive at jeg er uenig og hvorfor jeg er uenig, men det kan jeg jo også gøre i stedet for de andre Likes. Og jeg er ikke nødvendigvis vred, bare fordi jeg er uenig.
Jeg havde bla. brug for en Uenig-Like i forslaget om et standartiseret anmeldelsesskema (som har været oppe at vende flere gange før).

Er det ikke en god ide? (her mangler i måske sådan en Like );)
Hvordan skulle sådan en Uenig-Like se ud?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg bruger sjældent likes. For mig virker det ligegyldigt. Jeg foretrækker at man skriver det man mener. Jeg er nok gammeldags, men likes er er mere noget man har som brug for som webmedie.

Del dette indlæg


Link til indlæg
migmanden skrev, for 16 minutter siden:

Jeg bruger sjældent likes. For mig virker det ligegyldigt. Jeg foretrækker at man skriver det man mener. Jeg er nok gammeldags, men likes er er mere noget man har som brug for som webmedie.

Likes er gode, til at begrænse unødigt støj i trådene.

Del dette indlæg


Link til indlæg
sweetstone skrev, for 15 minutter siden:

Likes er gode, til at begrænse unødigt støj i trådene.

Lige præcis. Især fordi nogen personer ikke tåler kritik.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har set brugen af "Thumbs-down" i et andet forum, men oplever at de bliver misbrugt af mennesker, der bare vil straffe indlægsholderen, men ikke tør stå frem og stå ved egen holdning. Hvis man er enig med indlægsholder, så er man enig. Hvis man er uenig, så kan det jo betyde en milliard ting. Omvendt, så er det måske godt for debatten, hvis den uenige begrænser sin tilkendegivelse til en Thumbs-down, for ellers risikerer man at debatten eksploderer i tusinde retninger. Det er så svært at være uenig på en respektfuld måde på elektroniske medier og kun få slipper godt fra det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Watanabe skrev, 1 time siden:

Jeg har set brugen af "Thumbs-down" i et andet forum, men oplever at de bliver misbrugt af mennesker, der bare vil straffe indlægsholderen, men ikke tør stå frem og stå ved egen holdning. Hvis man er enig med indlægsholder, så er man enig. Hvis man er uenig, så kan det jo betyde en milliard ting. Omvendt, så er det måske godt for debatten, hvis den uenige begrænser sin tilkendegivelse til en Thumbs-down, for ellers risikerer man at debatten eksploderer i tusinde retninger. Det er så svært at være uenig på en respektfuld måde på elektroniske medier og kun få slipper godt fra det.

Det vigtigste er, at sådan en “straf” ikke påvirker den der troværdighedsscore. Selv upopulære trådstartere kan jo være reelle nok.

 

Hvis den pointe bliver taget til efterretning, så tror jeg ikke at der er et problem.

 

Det e rjo ikke fordi nogen efterspørger en reddit-agtig løsning ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Ishoej skrev, for 27 minutter siden:

Det vigtigste er, at sådan en “straf” ikke påvirker den der troværdighedsscore. Selv upopulære trådstartere kan jo være reelle nok.

 

Hvis den pointe bliver taget til efterretning, så tror jeg ikke at der er et problem.

 

Det e rjo ikke fordi nogen efterspørger en reddit-agtig løsning ;-)

Det er en god pointe. Jeg oplever bare, at det er ubehageligt og demotiverende som trådstarter at blive mødt med den slags. Kan sagtens respektere, at andre har andre holdninger end jeg selv, men et buh-råb er ikke et respektfuldt svar. Jeg ved godt, at det er den virkelighed alle med egne/ikke-populistiske holdninger er oppe i mod og skal kunne klare, men det er ikke fremmende for en sund debatkultur. Sorry, kender ikke udtrykket reddit-agtig. Jeg tror, det @mignuigen efterspørger er en smiley, der siger "Jeg har læst din holdning, taget stilling til den og anerkender den, men jeg er uenig". Det viser aktiv deltagelse i debatten uden at sabotere den. Jeg må sige, at jeg selv bruger "Thumbs-Up" i den slags tilfælde for at tilkendegive, at jeg anerkender en seriøs meningstilkendegivelse. Men i mit tilfælde kan jeg stadig godt være uenig. Jeg forstår @mignuigen - det er tvetydigt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...