Hop til indhold
Guest Kammerherre

For nedringede

Recommended Posts

Guest Kammerherre

Der har været klager over vild med dans værtinderne har været for nedringede, her efter aftenens program vil jeg klage over de havde for meget tøj på. Der har også været klager over begge værter er kvinder og den ene burde skiftes ud med en mand, men det regner jeg med er en sag ligestillings minister Mogens Jensen vil gå ind i.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Åhhhh gud har folk ikke andet at gå op i kom nu videre bare min mening folk bliver sgu fornærmet og krænket bare nogen siger deres navn det er ved at blive en helt sygdom

Redigeret af Gbcr

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kammerherre skrev, for 2 timer siden:

Der har været klager over vild med dans værtinderne har været for nedringede,

Så skulle de bare prøve at gå på tinder og kigge på kvinder fra Rusland/Ukraine m.fl.

Del dette indlæg


Link til indlæg

#harduhusketatfølgedigkrænketidag 

#metoo 

Lad os få Danmark tilbage!

Landet reageres nu af folk der har læst så længe på universitetet at de er blevet rablende skøre, rødstrømperne og muslimer. 

Man må jo ikke engang forsøge at scorer en pige længer :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Finlands statsminister Sanne Marin har fornyeligt fået nogle drøje hug fordi hun optræder for nedringet i et modemagasin.

Personligt syntes jeg hun repræsenterer embedet smukt ;):rolleyes:

 

 

586579A0-A37E-4EB1-82C6-B35AB87E609E.jpeg

Redigeret af bigfoot

Del dette indlæg


Link til indlæg

At det nu viser sig, at Frank Jensen også har jagtinstinkter glæder mig. Jeg har altid været i tvivl om, hvad han egentlig var til:D

Vi lever nu i en tid, hvor alt skal være åh så korrekt - desværre. Det er en del af gamet, at de interviewede nøglepersoner skal tage afstand - ellers så bliver de "stemt hjem".

Men hvor mange kan egentlig sige sig fri for, at have haft en lille flirt i forbindelse med en julefrokost? Nogle er selvfølgelig gået over stregen og det må de så undskylde, men jeg tror, at de fleste har hygget sig med uskyldige tilnærmelser, der sikkert også har omfattet et klem på bagen - uanset om man har været mand eller kvinde.

Festen er aflyst for tid og evighed og vi går en kønsløs og kedelig tid i møde, hvor man ikke længere må glædes over en "nedringet kvinde". Studieværten Karen-Helene Hjort, har fornylig udtalt, at hun ikke blev stødt af, hvis nogle mænd fløjtede af hende på gaden - hun følte sig tværtimod smigret. Hun har "nosser" i mit univers.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Goldfinger skrev, for 4 timer siden:

Men hvor mange kan egentlig sige sig fri for, at have haft en lille flirt i forbindelse med en julefrokost?

Det er der forhåbentlig ingen der kan sige sig fri for. Men det er jo så heller ikke det der er tale om i forbindelse med Frank Jensen. Her taler vi jo ikke om "en lille flirt".

Flirten, er og bliver ikke problemet. Problemet er når man udnytter den magtposition man står i, til overgreb eller næsten-overgreb. Morten Østergård, Jeppe Kofoed, Frank Jensen, Harvey Weinstein osv. Men hvis du flirter, er der da ingen der kommer efter dig. Du skal bare kunne kende forskel på flirt og overgreb.

Goldfinger skrev, for 4 timer siden:

Festen er aflyst for tid og evighed og vi går en kønsløs og kedelig tid i møde, hvor man ikke længere må glædes over en "nedringet kvinde". Studieværten Karen-Helene Hjort, har fornylig udtalt, at hun ikke blev stødt af, hvis nogle mænd fløjtede af hende på gaden - hun følte sig tværtimod smigret. Hun har "nosser" i mit univers.

Festen er bestemt ikke aflyst. Tiden er ikke kedelig. Man må gerne glædes over en nedringet kvinde. Og et fløjt er ikke et overgreb, højst dårlig opførsel.

Det jeg egentlig finder stødende, er når forsvaret for overgrebene bliver at "så må man ikke længere flirte" osv osv. For langt lagt de fleste kan altså godt se forskel på flirt og overgreb. Om man udnytter en magtposition eller man bare bager på en lækker pige. Og kan man ikke det, har man ikke bare et problem, man ér et problem. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
tvr skrev, for 38 minutter siden:

Flirten, er og bliver ikke problemet. Problemet er når man udnytter den magtposition man står i, til overgreb eller næsten-overgreb. Morten Østergård, Jeppe Kofoed, Frank Jensen, Harvey Weinstein osv.

Vil du dermed sige, at man ikke må flirte med én længere nede i hierakiet, hvis man er i en magtfuld position?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Onslow skrev, 1 time siden:

Vil du dermed sige, at man ikke må flirte med én længere nede i hierakiet, hvis man er i en magtfuld position?

Overhovedet ikke. Men hvis man har et problem med at kende forskel på flirteri og overgreb (eller næsten-overgreb), så skal man - hvis man er i en magtposition - undlade at "flirte"...... 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
tvr skrev, for 21 minutter siden:

Overhovedet ikke. Men hvis man har et problem med at kende forskel på flirteri og overgreb (eller næsten-overgreb), så skal man - hvis man er i en magtposition - undlade at "flirte"...... 

 

Men det er altså OK, hvis man ikke er i en magtposition, eller hvordan?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Onslow skrev, for 18 minutter siden:

Men det er altså OK, hvis man ikke er i en magtposition, eller hvordan?

Flirteri: Ja. Overgreb: Nej. Og jeg satte "flirteri" i citationstegn, da pointen er man skal lade være med at gøre det, man selv mener er at flirte, hvis man er gjort bekendt med at andre ser det som overgreb.

Det aktuelle tilfælde der refereres til foroven, og som jeg svarede på, er Overborgmesteren i København. Han har gentagne gange opført sig meget upassende.... Har fået skideballe af kommunaldirektøren og neddysset overgrebene internt. Han har ikke rigtigt undskyldt overfor de krænkede - men ér storgrinende kommet med nogle vage sætninger (om at de nok overreagerer) i offentligheden. I offentligheden....... Og så ringede han tilsyneladende til een af dem i september, 2 dage efter hun havde gjort deres fælles parti opmærksom på hvor dårligt det hele var grebet an, og fprsøgte at få hende til at neddysse det. Igen ingen undskyldning.... ihvertfald ikke een som hun tog alvorligt - og en hvilken som helst undskyldning ville faktisk nok også være svær at acceptere så mange år efter, når det jo vides med sikkerhed han har krænket andre siden. 

Så lige for at slå fast. Flirten er ikke død og borte. Man skal kunne kende forskel på flirt og overgreb. At slikke sine ansatte på halsen, rage dem på lårene og lade hånden glide op ad inderlåret, holde dem tæt og hårdt fast i dans når de beder om at komme væk etc er ikke at flirte..... Overhovedet. 

Men der er ingen tvivl om at hånden er blevet holdt over Frank. LIgesom den er med Carsten og Jeppe. Spørgsmålet er vel kun hvor længe Mette F kan holde hånden over sine egne på den måde. 

Ikke at det skal blive en politisk diskussion - det forum er jo lukket. Det er så heller ikke politisk at kunne kende forskel på flirt og overgreb.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Onkel Reje

Frank of Copenhagen, overvejer at droppe politik, og tiltræde som BestyrelsesFormand for Nam Nam Slik ApS ..................

Del dette indlæg


Link til indlæg

@tvr

Jeg troede, at vi begge var klar over, at jeg bare drillede dig, nuvel Schwamm drüber. :)

Flirt er OK, overgreb ikke, naturligvis, men vi er vel også begge klar over, at grænsen er flydende.

Hvad mange piger vil opfatte krænkende af én af os 2, vil de samme piger nyde, hvis det foregik af en kendis, skuespiller eller musiker.

Det er naturligvis altid op til pigen, men jeg har da oplevet, at mens jeg var overordnet, bød en del piger sig villigt til, også selv om nogle viste sig at være narrefisse.

Og hende, der senest har anklaget Muhammed Østergård for overgreb og 1 år senere betegnede ham som en dejlig mand, er vel det bedste eksempel på, at store dele af krænkelseskulturen er kørt helt af sporet.

God weekend :) 

Redigeret af Onslow

Del dette indlæg


Link til indlæg
Onslow skrev, for 4 minutter siden:

Jeg troede, at vi begge var klar over, at jeg bare drillede dig, nuvel Schwamm ddrüber

Der fik du vist bare trukket mig rundt ved næsen, uden at jeg fattede det.......  

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kammerherre

Jeg skal da ellers love for der bliver gramset og krammet i vild med dans, men det er jo også noget man frivilligt har meldt sig til nogen finder det også grænseoverskridende at deltage i, måske man skulle begynde at gå til dans.

Del dette indlæg


Link til indlæg
bigfoot skrev, for 11 timer siden:

Finlands statsminister Sanne Marin har fornyeligt fået nogle drøje hug fordi hun optræder for nedringet i et modemagasin.

Personligt syntes jeg hun repræsenterer embedet smukt ;):rolleyes:

At være nedringet til navlen, er nu heller ikke særlig pænt og klær ikke ret mange ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
tvr skrev, for 18 timer siden:

Festen er bestemt ikke aflyst. Tiden er ikke kedelig. Man må gerne glædes over en nedringet kvinde. Og et fløjt er ikke et overgreb, højst dårlig opførsel.

Hvis vi nu sad sammen fysisk, så tror jeg, at de fleste af os sagtens kunne blive enige om tingene og definere begreberne, men det er hulens svært at skrive sig ud af, så man tager hensyn til alle mulige vinkler. Det kan man så håbe på vil lykkes i en eller anden forstand senere i dag, når De Radikale og Socialdemokratiet mødes hver i sær omkring "lejrbålet".

Der hvor jeg frygter en glidebane mod en mere kedelig og "forbudt" tid er, når værterne i Vild med Dans bliver pålagt en bestemt dresscode, som de i udgangspunkt ikke ville have valgt. Det er også, at det kan tolkes som dårlig opførsel, at fløjte af Karen-Helene Hjort. Jeg er bekymret for, at vi ikke længere har lov til at opføre os som autentiske mennesker og at vi alle skal leve op til en ny korrekthed, hvor vi alle skal bære de samme "uniformer". Når det så er sagt, så støtter jeg meget kraftigt op om,  når diverse krænkere får en med fluesmækkeren. Men det er i mine øjne ikke så slemt at træde ved siden af en enkelt gang eller to og så undskylde og forbedre sig, men når man bevidst forsøger at skubbe tingene ind under gulvtæppet og gentage krænkelserne igen og igen, så har man intet fattet og man har slet ikke erkendt, at man er et problem - og så er tiden inde til luftforandring.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Den svenske foredragsholder og sociale iværksætter Cilla Eriksson kommer nu med sin personlige støtte til den finske statsminister Sanne Marin og hun skriver bl.a.:

Efter sidste uges debat om Sanna Marins og hendes påklædning føler jeg, at jeg også vil vise min støtte og stå bag både hende og andre feminine magtkvinder med magt.

Jeg er stolt over at være kvinde og jeg er stolt over, at mit land ledes af en intelligent, professionel og smuk kvinde.

Men forestil dig at en feminin kvinde i en magtposition stadig i dag ikke skal være i stand til at træde ind og bare være i en magtposition uden at blive kritiseret for hendes udseende og klædedragt. Balancen mellem at være kvinde i dag, være i stand til at være feminin og have en magtposition er ikke helt enkel.

I en verden, hvor det i de fleste tilfælde er en ældre mand i jakkesæt, der fører et land, er Finland en rollemodel. Du behøver ikke at ligne en mand eller opføre sig som en mand for at udføre det samme job som en mand. At undervurdere en kvindes færdigheder baseret på hendes udseende siger meget mere om personens egne mangler.

Desværre er vores magtsymboler stadig mænd. Vi har brug for flere kvinder i magtpositioner, der kan tjene som rollemodeller. Finland er en rollemodel for resten af verden. Magt behøver ikke sidestilles med gråhårede ældre mænd i dragter. Power kan også komme i en feminin luksuspakke i form af Sanna Marin.

Personligt håber jeg der er en ny bevægelse på vej :):rolleyes:

1C2CDEA8-B3C8-491F-BF72-B6400208B673.jpeg

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Onkel Reje
Onkel Reje skrev, den 17.10.2020 at 18:45:

Frank of Copenhagen, overvejer at droppe politik, og tiltræde som BestyrelsesFormand for Nam Nam Slik ApS ..................

Det blev sku' BestyrelsesFormand for Nam Nam Slik ApS!

Rockwool Fonden  posten smuldre  vist ............

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...