Hop til indhold
Guest Melody

Generalisering?

Recommended Posts

Guest Melody

Hej jeg er ny herinde:)

Jeg har læst rigtig mange af jeres indlæg. Og en ting der slog mig er... er der ikke ikke meget generalisering af næsten alt herinde? Og putte folk i kasser.

Kvinder, udlandske vs danske, motiver osv.

Det er ikke for at være provokerende, eller præke om moral, det undre mig bare.

Jeg forstår det er der meget på sociale grupper som facebook osv, men en side som den her burde da være meget åben over for individet ikke?

Måske er det bare mig, hvad tænker i selv?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Melody
pacer skrev, Lige nu:

Det er nemmere når man putter folk i kasser, det andet er så besværligt

Hvad er der besværligt ved det:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Melody skrev, for 56 minutter siden:

Hvad er der besværligt ved det:)

Det er en helt normal ting mennesker gør, vi putter ting i bås og det gør verden mere simpel og "forståelig"

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Melody
pacer skrev, for 29 minutter siden:

Det er en helt normal ting mennesker gør, vi putter ting i bås og det gør verden mere simpel og "forståelig"

Okay:) men det giver stadig fejlinformationer og råd til andre.:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Melody skrev, for 17 minutter siden:

Okay:) men det giver stadig fejlinformationer og råd til andre.:)

Sådan er verden, bare spørg Trump

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Melody
pacer skrev, Lige nu:

Sådan er verden, bare spørg Trump

Ham bryder jeg mig ikke om. Hehe og en verden efter hans øjne ville være trist

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest DoctorLove
pacer skrev, for 2 timer siden:

Det er nemmere når man putter folk i kasser, det andet er så besværligt

Enig - Derfor har vi kasser til alt : Madkasser -Mælkekasser-Frugtkasser ja selv tryllekunstner kommer folk i kasser ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Melody skrev, for 2 timer siden:

Hej jeg er ny herinde:)

Jeg har læst rigtig mange af jeres indlæg. Og en ting der slog mig er... er der ikke ikke meget generalisering af næsten alt herinde? Og putte folk i kasser.

Kvinder, udlandske vs danske, motiver osv.

Det er ikke for at være provokerende, eller præke om moral, det undre mig bare.

Jeg forstår det er der meget på sociale grupper som facebook osv, men en side som den her burde da være meget åben over for individet ikke?

Måske er det bare mig, hvad tænker i selv?

Det er ret simpelt: Både vi og pigerne møder et nye menneske for første og ofte eneste gang, og vi skal have en tillidsrelation, som involverer både en del penge og sex. Man er nødt til at tage sine forholdregler.

Det kan godt være, at jeg er tolerant i mit private liv, men hvis jeg oplever, at eksempelvis afrikanske piger snyder, så undgår jeg altså afrikanske piger. Simple as that. Det er givetvis synd for den enkelte, men når branchen er så lodden som den er, så er der ikke så meget andet at gøre.

Tilsvarende er det synd for de arabiske og afrikanske mænd, at visse af deres kollegaer ikke kan opføre sig ordentligt. Det går så ud over dem kollektivt. Det er trods alt mere trygt end at blive røvet og evt. banket.

Det er en hård branche, hvis man ikke passer på, og lærer af andre.

Sådan vil det nok være indtil der kommer mere ordnede forhold.

Du kan eventuelt læse bogen "At tale med fremmede" af Malcolm Gladwell, der udfolder alle de mekanismer, der gør sig gældende, når vi står skal vælge om vi vil stole på en fremmed.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Melody
Ishoej skrev, 1 time siden:

Det er ret simpelt: Både vi og pigerne møder et nye menneske for første og ofte eneste gang, og vi skal have en tillidsrelation, som involverer både en del penge og sex. Man er nødt til at tage sine forholdregler.

Det kan godt være, at jeg er tolerant i mit private liv, men hvis jeg oplever, at eksempelvis afrikanske piger snyder, så undgår jeg altså afrikanske piger. Simple as that. Det er givetvis synd for den enkelte, men når branchen er så lodden som den er, så er der ikke så meget andet at gøre.

Tilsvarende er det synd for de arabiske og afrikanske mænd, at visse af deres kollegaer ikke kan opføre sig ordentligt. Det går så ud over dem kollektivt. Det er trods alt mere trygt end at blive røvet og evt. banket.

Det er en hård branche, hvis man ikke passer på, og lærer af andre.

Sådan vil det nok være indtil der kommer mere ordnede forhold.

Du kan eventuelt læse bogen "At tale med fremmede" af Malcolm Gladwell, der udfolder alle de mekanismer, der gør sig gældende, når vi står skal vælge om vi vil stole på en fremmed.

Tak for din forklaring:)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C

Det er rigtig svært at tale om grupper af mennesker hvis vi ikke må tale om - ja grupper. 

Vi mennesker har jo fællestræk og hvis vi skal tale om fællestræk f. eks hvis vi taler om h ad forskel der er mellem danskere og så eksempelvis russere eller Afrikanere eller italienere ( bare et eksempel) ja så er det nødvendigt at tale om dem som gruppe. Vi kan heller ikke definere hvad der er   typisk dansk, hvis vi ikke må lave en generalisering. 

Det betyder ikke at alle danskere er ens eksempelvis og det ved vi jo godt at vi ikke er. Men der er noget der måske er typisk for en dansker som ikke er så typisk for en der kommer fra eks. Mellemøsten. 

Der er også noget der er typisk for ældre mennesker som ikke er typisk for yngre. 

Noget der er mere almindeligt at gøre i eks. København men ikke så almindeligt i Nordjylland 

Noget der er typisk for landmænd men ikke typisk for byboere. 

Noget der er mere typisk for mænd end det er typisk for kvinder. 

Osv osv. 

Generaliseringer kan være nødvendige når vi skal tale om grupper. 

Redigeret af Lady C

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Melody
Lady C skrev, for 9 timer siden:

Det er rigtig svært at tale om grupper af mennesker hvis vi ikke må tale om - ja grupper. 

Vi mennesker har jo fællestræk og hvis vi skal tale om fællestræk f. eks hvis vi taler om h ad forskel der er mellem danskere og så eksempelvis russere eller Afrikanere eller italienere ( bare et eksempel) ja så er det nødvendigt at tale om dem som gruppe. Vi kan heller ikke definere hvad der er   typisk dansk, hvis vi ikke må lave en generalisering. 

Det betyder ikke at alle danskere er ens eksempelvis og det ved vi jo godt at vi ikke er. Men der er noget der måske er typisk for en dansker som ikke er så typisk for en der kommer fra eks. Mellemøsten. 

Der er også noget der er typisk for ældre mennesker som ikke er typisk for yngre. 

Noget der er mere almindeligt at gøre i eks. København men ikke så almindeligt i Nordjylland 

Noget der er typisk for landmænd men ikke typisk for byboere. 

Noget der er mere typisk for mænd end det er typisk for kvinder. 

Osv osv. 

Generaliseringer kan være nødvendige når vi skal tale om grupper. 

Tak for svar:) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...