Hop til indhold
Snadremanden

Billedtjek

Recommended Posts

Halløjsa folkens

Jeg er for nyligt blevet bekendt med at man kan søge på billeder på nettet, for at se om de figurerer på flere sider. Dette for at tjekke op på, om der bliver brugt falske billeder i diverse annoncer. Nu har jeg brugt en søgeside som hedder tineye. Men selv om et billede kommer op med 0 (nul) matches, efter en søgning på 43,8 billioner sider, siger søgeren i hvert fald, er der vel ingen garanti for at et billede ikke kan være hapset et andet sted på nettet alligevel, eller hvad?! Please enlighten me! -_-

Redigeret af Snadremanden

Del dette indlæg


Link til indlæg
Snadremanden skrev, for 30 minutter siden:

Men selv om et billede kommer op med 0 (nul) matches, efter en søgning på 43,8 billioner sider, siger søgeren i hvert fald, er der vel ingen garanti for at et billede ikke kan være hapset et andet sted på nettet alligevel, eller hvad?! Please enlighten me! -_-

Det korte svar er, nej der er ingen garanti for, at det ikke er hapset alligevel. 

Jeg kender ikke tineyes algoritmer, men simple billedgenkendelsesalgoritmer, ville ikke finde et match, hvis det hapsede billede eksempelvis blev roteret få grader, inden det blev brugt i en annonce.... 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Snadremanden skrev, for 51 minutter siden:

Halløjsa folkens

Jeg er for nyligt blevet bekendt med at man kan søge på billeder på nettet, for at se om de figurerer på flere sider. Dette for at tjekke op på, om der bliver brugt falske billeder i diverse annoncer. Nu har jeg brugt en søgeside som hedder tineye. Men selv om et billede kommer op med 0 (nul) matches, efter en søgning på 43,8 billioner sider, siger søgeren i hvert fald, er der vel ingen garanti for at et billede ikke kan være hapset et andet sted på nettet alligevel, eller hvad?! Please enlighten me! -_-

Glem tineye og google billedesøgning. Lige pt er yandex billedsøgning mere omfattende og præcis

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg bruger en browsertilføjelse der hedder "Search by Image". Med et enkelt højreklik på billedet søger den med Google, Yandex og Tineye samtidig (eller hvilke man har indstillet den til). Jeg er enig i at Yandex kommer med flere resultater, men det kan være svært at overskue dem. Er der tale om billeder fra f.eks. MetArt eller CoedCherry finder Tineye dem gerne, mens Google er god til at finde billeder fra Instagram profiler.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg uploader et billede fra min enhed, som jeg har fået tilsendt på mail fra en pige. Tineye siger 0 (nul) matches (på 43,8 billioner søgte sites), det samme gør yandex ... Så måske det modtagne billede virkelig er af den pige jeg skriver med!? (Håbet er i hvert fald lysegrønt! ;))

Del dette indlæg


Link til indlæg

Håbet svandt ... Det var igen bare et scam for at lokke mig ind på matchdating20.com. Røvhullerne lød ellers ret overbevisende denne gang og skrev på et fejlfrit dansk. Nå, jeg leder bare videre, så. Den slags skal man ikke lade sig slå ud af, selv om det igen bare var en skuffende og fake kontakt ... :angry::D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...