Hop til indhold
TommyHansen

En mærkelig og bizar oplevelse i Odense

Recommended Posts

Jeg tabte min splinternye Samsung-telefon ned på fliserne for et stykke tid siden, så skærmen bliv splintret. Jeg blev nødt til at få sat en ny skærm på telefonen – og derfor søgte jeg på nettet efter autoriserede Samsung-forhandlere på Fyn.

Jeg fandt en butik på Rugaardsvej i Odense, der ville skifte skærmen formedelst 1199 kroner. Jeg aftalte at komme ind til dem en dag, og så ville de skifte skærmen, mens jeg ventede.

På motorvejen gik det fint, men da jeg ramte afkørslen ind mod byen via Ørbækvej, begyndte advarselslampen at lyse. Køleren manglede vand, fandt jeg ud af. Den var meget varm.

Jeg kørte helt ind til byen med den overophedede motor og fik parkeret den på en p-plads 100 meter fra butikken. Jeg afleverede telefonen – og fik samtidig et par sodavandsflasker fyldt med vand, som jeg kunne hælde på køleren.

Jeg stillede de tre plasticflasker ved siden af bilen og steg ind for at få åbnet motorhjelmen med håndatget under instrumentbrættet. Og derefter søgte jeg efter en klud i bagagerummet, for at kunne tage dækslet til køleren af uden at skolde mig på det kogende vand. Jeg fandt en klud og gik hen til motoren for at hælde vand på. Men flaskerne var væk. En flaskesamler havde hugget dem. Odense er en gangsterby.

En sød bilist der kom ud fra Rema 1000-butikken havde et par tomme flasker i sin bil. Dem gav han mig – og jeg kunne vende tilbage til telefonbutikken, for at få noget nyt vand i de nye flasker. I butikken grinede de af min historie og sagde, at det er det, der sker i Odense. Flaskesamlerne er der hele tiden. ”Det er en gangsterby” gentog jeg i mangel af bedre måder at udtrykke min vrede og forbavselse på.

Jeg fik igen vand på de nye flasker og vendte tilbage til min bil, og denne gang holdt jeg skarpt øje med mine flasker, mens jeg fik åbnet motorhjelmen på ny. Jeg fik vandet hældt på stille og roligt – og faldt lidt til ro. Tilfreds med, at jeg endelig havde fået styr på situationen. Jeg snakkede med en ung, smuk pige, som gik tur med sin hund, og et par fra Kerteminde sendte et par opmuntrende ord i min retning fra deres bil.

Pludselig så jeg en forhutlet personage komme ind på parkeringspladsen. ”Forbryderen” havde atter materialiseret sig for øjnene af mig. Han var tydeligvis påvirket – og mumlede noget uforståeligt på en blanding af engelsk og italiensk.

Jeg rakte de tomme flasker frem mod ham som en gestus for at vise, at han kunne få mine flasker. Han nikkede og gik hen imod mig. Jeg smilede skælmsk og sagde: ”No no, you stole my bottles before. You are a thief”.

Han vendte om og fandt ud af, at han var blevet afsløret. Hvis bare han havde ladet mig hælde vandet på køleren, så måtte han såmænd hjertens gerne have fået flaskerne, men ikke når han stjæler den fra mig.

Som om dette ikke var bizart nok, så opdagede jeg, at der lå et råddent makrelhoved på et fladt stykke metal inde i motorhjelmen i nærheden af blæseren.

Jeg tør slet ikke tænke på, hvordan et makrelhoved ender der. I bedste fald er det måske et dyr, som har placeret det, men i værste fald er det et menneske, som ikke bryder sig om mig.

Men normalt kan man ikke åbne motorhjelmen, med mindre man sidder inde i bilen på førersædet, så det eneste sted hvor det næsten kan være sket, er på et automobilværksted, hvor man overlader bilen til andre mennesker varetægt.

Så efter forbillede hos det, som man kalder ”en død murer” kunne man forestille sig, at det er en mekaniker, der vil drive gæk med mig.

Det værste ved denne historie er, at i gennem flere måneder har der været en mærkelig duft i bilen hvis jeg satte varmeblæseren på. En duft, der mindede om karry.

Men nu ved jeg hvorfor, der kom denne underlige duft i bilen. Og endnu værre er det, at jeg er sikker på, at bilen har været på værksted på et tidspunkt, mens den mærkelige duft har været der. Hvad de lavede, kan jeg ikke præcis huske, men normalt bliver man da nødt til at åbne motorhjelmen, hvis man skal ordne noget på bilen.

Så jeg er efterhånden ret sikker på, at mit værksted har lavet en practical joke med mig. Det er sgu både klamt og ulækkert at tænke på.

Redigeret af TommyHansen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Frodige Ida skrev, for 3 minutter siden:

Du har da haft besøg af en mår. Jeg fandt engang en halv tennisbold i motorrummet. Så hvorfor ikke lidt føde:D

Det er selvfølgelig også en mulighed.
Men hvorfor fjernede de den så ikke på værkstedet?

Del dette indlæg


Link til indlæg
TommyHansen skrev, for 3 minutter siden:

Det er selvfølgelig også en mulighed.
Men hvorfor fjernede de den så ikke på værkstedet?

Fordi måren først kom forbi dagen efter den var på værkstedet.. :D

/North 

Del dette indlæg


Link til indlæg
North skrev, for 3 minutter siden:

Fordi måren først kom forbi dagen efter den var på værkstedet.. :D

/North 

Men duften af karry var der også før, den kom på værksted.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Et værksted som har makrelhoveder på lager til den slags? :lol::lol:

Jeg tror også på mår el lign. Værkstedet har overset det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
TommyHansen skrev, for 5 timer siden:

Men duften af karry var der også før, den kom på værksted.

“Karry lugten” kommer fra kølervæsken. Enten skyldes dit manglende kølevand en lækage i varmeapparatet, eller den kommer ind gennem ventilationen ude fra motorrummet. 
En død fisk lugter sgutte af karry (med mindre det er en karrysild)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Butch skrev, for 4 minutter siden:

“Karry lugten” kommer fra kølervæsken. Enten skyldes dit manglende kølevand en lækage i varmeapparatet, eller den kommer ind gennem ventilationen ude fra motorrummet. 
En død fisk lugter sgutte af karry (med mindre det er en karrysild)

Tak for input.
Ved heller ikke præcis om det var karryduft, men i hvert fald en fremmedartet duft.
Uanset hvad, så er det da underligt, at der ligger fiskerester i en bilmotor.
Særligt på et så utilgængeligt sted, som det var tilfældet her.

Redigeret af TommyHansen

Del dette indlæg


Link til indlæg
TommyHansen skrev, for 3 minutter siden:

Tak for input.
Ved heller ikke præcis om det var karryduft, men i hvert fald en fremmedartet duft.
Uanset hvad, så er det da underligt, at der ligger fiskerester i en bilmotor.

Ja det er underligt, men her skal synderen nok findes blandt dyrene. Mår, kat, rotte......

Del dette indlæg


Link til indlæg
TordenSkjold skrev, for 16 timer siden:

Har du fundet ud af hvor kølervæsken forsvinder hen? Det kunne godt være et dyr har bidt i kølerslange, hvis det ikke er et mere banalt problem.

Skjold.

Åh gud, så langt har jeg slet ikke tænkt.
Det tårner sig mere og mere op for mig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Butch skrev, den 25.9.2020 at 03:29:

“Karry lugten” kommer fra kølervæsken. Enten skyldes dit manglende kølevand en lækage i varmeapparatet, eller den kommer ind gennem ventilationen ude fra motorrummet. 
En død fisk lugter sgutte af karry (med mindre det er en karrysild)

En køler kan da godt lugte af karry ?!?!?!?!

Jo ser i - - "I gamle dage" og det er fandeme maaange år jeg tror vi skal helt tilbage i måske 50erne. Dengang kunne en vandpumpe også blive utæt - en køler utæt - og sikkert andre små utætheder i kølesystemmet; og hvad nu hvis reparation ikke sådan lige var inde for rækkevidde, ja så var der en løsning der hed : hæld karry i køleren.

Jeg havde selv for år tilbage en udslidt grå Ferguson til salg på Den blå avis.

En køber henvendte sig og han var helt syg for at købe den - så ivrig at han vil tage traileren med så han kan tage den med hjem ( det vil sige sælgers marked:)

Jeg kørte den gamle grå ud og så den var klar til handel og pålæsning, behøver jeg at fortælle mere ?? - hvad??  - lige pludselig begynder vandpumpen at dryppe :(. Jeg erindrede det gamle råd med karry, og fandt sørme hele 2 breve med karry i køkkenet - den skulle fandeme ikke have for lidt. Karryen ned i det varme kølervand og så ellers fuld hammer på den gamle grå. Efter sådan en 10 minutter så dryppede det ikke mere:)

Jeg fortalte selvfølgelig køber hvad der var sket og hvordan jeg havde løst problemet med karry  - hvad tror i han svarede?? - det ved jeg da godt man kan også bruge fiskemel.

Når man tog kølerdækslet af lugtede der af karry

Han tog det tilsyneladende ikke særligt tungt for han betalte prisen uden at sige noget som helst, - - og glad var jeg :)

Mange hilsner

Nye tider 

- - jeg har aldrig hørt fra siden!:)

 

Redigeret af Nye tider

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest A. Senna

Tommy efter at have læst din historie sidder jeg og venter på fortsættelsen, jeg forventede noget i stil med at telefon reparatøren havde kigget i dine beskeder og opdaget at du havde besøgt hans kone som ef thaimassør, og fået lidt mere end det hun har fortalt ham hun yder af service, og din telefon ikke kun fik ny skærm men også en tur igennem lokalet efter dig da du kom tilbage til butikken.

Men godt at høre mine tanker bare løb løbsk.

Mon ikke det var en rumæner du mødte, deres sprog ligger tæt på det Italienske, de forstår i hvertfald godt når man sviner dem med Italienske eder.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...