Hop til indhold
Kjøbenhavneren

Sexsygdomsmitte hvad gør i?

Recommended Posts

Hej hulbrødre, ny profil til spørgsmålet her, men gammel bruger!

Jeg har igennem noget tid set en (Måske ex gp) grøn massøse fast, hun siger hun efter mødet med mig ikke har været sammen med andre, og vores forhold startede sikkert med at bruge beskyttelse igennem flere uger inden vi begge blev testet og da de negative resultater forelå smed vi gummiet.

Jeg har nu konstateret at være smittet og bedt hende om at gå til lægen for kontrol/behandling, spørgsmålet er nu, hvordan?
Kan det skjules i kroppen i mere end 6 måneder inden det bryder ud eller har der været en kontakt med en anden?
 

Jeg vil aldrig hænge hende ud herinde, men ville i andre advare om stedet så andre potentielle smittede kunne tage en test?

Eller hvis i kendte hendes forrige bekendtskab og det rent faktisk kunne stamme fra ham (tidsmæssigt muligt) ville i så kontakte ham?

Som i sikkert kan læse i mellem linjerne ved jeg ikke rigtigt om jeg stoler på hende lige nu og deraf har jeg startet tråden, måske jeres meninger kan gøre mig klogere.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest MrMe

Om kønssygdomme kan ligge latent i kroppen kommer jo meget an på, hvilken type sygdom vi her taler om. Men hvis I begge blev testet negative for diverse kønssygdomme, så må man vel antage, at én af jer har haft sjovt i gaden derefter. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest MalerKbhK
Kjøbenhavneren skrev, for 10 minutter siden:

Hej hulbrødre, ny profil til spørgsmålet her, men gammel bruger!

Jeg har igennem noget tid set en (Måske ex gp) grøn massøse fast, hun siger hun efter mødet med mig ikke har været sammen med andre, og vores forhold startede sikkert med at bruge beskyttelse igennem flere uger inden vi begge blev testet og da de negative resultater forelå smed vi gummiet.

Jeg har nu konstateret at være smittet og bedt hende om at gå til lægen for kontrol/behandling, spørgsmålet er nu, hvordan?
Kan det skjules i kroppen i mere end 6 måneder inden det bryder ud eller har der været en kontakt med en anden?
 

Jeg vil aldrig hænge hende ud herinde, men ville i andre advare om stedet så andre potentielle smittede kunne tage en test?

Eller hvis i kendte hendes forrige bekendtskab og det rent faktisk kunne stamme fra ham (tidsmæssigt muligt) ville i så kontakte ham?

Som i sikkert kan læse i mellem linjerne ved jeg ikke rigtigt om jeg stoler på hende lige nu og deraf har jeg startet tråden, måske jeres meninger kan gøre mig klogere.

 

Kommer an på hvilke sex sygdom du har fået konstateret ?

Feks klamydia og gonera, skal der gå mindst 3 uger fra smitte tidspunkt for at det kan ses i en prøve, syfilis helt om til 3 mdreog hiv 4 uger efter.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Grydeskeen

Pas på med hvor hurtig du dømmer.

jeg fik selv rødeknopper på Lille Mand og konen begyndte at klø, der var et par dage med en del spænding i det lille hjem, med de verse usagte beskyldninger, jeg vidste med sikkerhed at jeg ikke havde lavet noget, og troede heller ikke min kone havde, men hvordan så.

jeg tog til min læge og svaret var at det var en overført sygdom og fik et par piller.

konen tog til læge og fik af vide det var svamp, og da jeg fortalte om mit svar kiggede lægen underligt på mig. Spurgte til mit generel helbred og på svaret om at jeg for få dage siden havde været på stærk penecillin grinede hun. Et kort kig på min Lille mand Og alt var fryd og gammen. Det var svamp, da penecillin slog alle de “gode” bakterie ihjel. En canesten salve til mig og en canesten stikpille til hende og så lige 3-5 dage afholdenhed og problemet var løst. Jeg har efterfølgende været på penecillin og hver gang lige smurt creme på forbyggende så der ikke kommer svamp igen.
det var rart at få en ekstra vurdering og det fjernede en grim tvivl hos os begge to.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Grydeskeen skrev, for 29 minutter siden:

Pas på med hvor hurtig du dømmer.

jeg fik selv rødeknopper på Lille Mand og konen begyndte at klø, der var et par dage med en del spænding i det lille hjem, med de verse usagte beskyldninger, jeg vidste med sikkerhed at jeg ikke havde lavet noget, og troede heller ikke min kone havde, men hvordan så.

jeg tog til min læge og svaret var at det var en overført sygdom og fik et par piller.

konen tog til læge og fik af vide det var svamp, og da jeg fortalte om mit svar kiggede lægen underligt på mig. Spurgte til mit generel helbred og på svaret om at jeg for få dage siden havde været på stærk penecillin grinede hun. Et kort kig på min Lille mand Og alt var fryd og gammen. Det var svamp, da penecillin slog alle de “gode” bakterie ihjel. En canesten salve til mig og en canesten stikpille til hende og så lige 3-5 dage afholdenhed og problemet var løst. Jeg har efterfølgende været på penecillin og hver gang lige smurt creme på forbyggende så der ikke kommer svamp igen.
det var rart at få en ekstra vurdering og det fjernede en grim tvivl hos os begge to.

lige præcis er det også sket her.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Larsebro

Jeg har smittet en eks kæreste med kønsvorter, selv jeg ikke havde haft det selv eller været sammen med nogle. Det var 10 måneder inde i forholdet. Åbenbart lå det latent i kroppen. Ellers havde hun lavet gris, men tror jeg ikke

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kjøbenhavneren skrev, for 1 time siden:

Hej hulbrødre, ny profil til spørgsmålet her, men gammel bruger!

Jeg har igennem noget tid set en (Måske ex gp) grøn massøse fast, hun siger hun efter mødet med mig ikke har været sammen med andre, og vores forhold startede sikkert med at bruge beskyttelse igennem flere uger inden vi begge blev testet og da de negative resultater forelå smed vi gummiet.

Jeg har nu konstateret at være smittet og bedt hende om at gå til lægen for kontrol/behandling, spørgsmålet er nu, hvordan?
Kan det skjules i kroppen i mere end 6 måneder inden det bryder ud eller har der været en kontakt med en anden?
 

Jeg vil aldrig hænge hende ud herinde, men ville i andre advare om stedet så andre potentielle smittede kunne tage en test?

Eller hvis i kendte hendes forrige bekendtskab og det rent faktisk kunne stamme fra ham (tidsmæssigt muligt) ville i så kontakte ham?

Som i sikkert kan læse i mellem linjerne ved jeg ikke rigtigt om jeg stoler på hende lige nu og deraf har jeg startet tråden, måske jeres meninger kan gøre mig klogere.

 

Tja svær situation I begge er kommet i, inden du dømmer så tal med lægen der undersøger dig og den sygdom du har kan være latent i kroppen i 6 måneder før udbrud og om den kan være kommet til dig på anden måde end vha sex.

bh

Bødlen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...