Hop til indhold
Supermayn

Bangkok på månedbasis

Recommended Posts

I disse coronatider er det gået op for mit arbejde at det godt kan betale sig at arbejde hjemmefra. Derfor er der givet grønt lys til at jeg kan flytte til udlandet, når verdenssituationen tillader at jeg gør det. Jeg har overvejet at flytte til Bangkok i omkring et halvt års tid - bare for at prøve det, men har brug for et sted at bo dernede. Hvis jeg skal bruge en møbleret lejlighed i et par måneder og med en stabil, god og hurtig internetforbindelse, hvor skal jeg så lede? Jeg har googlet lidt frem og tilbage, men jeg håbede at der var nogle her med nogle erfaringer, som kan hjælpe mig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Supermayn skrev, for 9 minutter siden:

I disse coronatider er det gået op for mit arbejde at det godt kan betale sig at arbejde hjemmefra. Derfor er der givet grønt lys til at jeg kan flytte til udlandet, når verdenssituationen tillader at jeg gør det. Jeg har overvejet at flytte til Bangkok i omkring et halvt års tid - bare for at prøve det, men har brug for et sted at bo dernede. Hvis jeg skal bruge en møbleret lejlighed i et par måneder og med en stabil, god og hurtig internetforbindelse, hvor skal jeg så lede? Jeg har googlet lidt frem og tilbage, men jeg håbede at der var nogle her med nogle erfaringer, som kan hjælpe mig.

Jeg kender intet til Bangkok. Så jeg kan ikke svare specifikt på dine spørgsmål. Men jeg har et par andre observationer, som du muligvis kan bruge. Hvis ikke, så bare ignorer dem:

- husk sundhedsforsikring og rejseforsikring.

- Tal med en revisor. Det er muligt du kan komme under en Ligningslovens para 33-ordning, hvor din skat bliver nedsat til 0, selvom du forbliver under dansk skat (og dermed stadig har adgang til danske velfærdsgoder)

- Check om du rent faktisk må arbejde i Thailand for de thailandske myndigheder. Muligvis skal du bruge en arbejdstilladelse. På turistvisum åbner du dig ihvertfald for en masse ubehageligheder.

Nogle lande i Caribien, Georgien og andre, har faktisk lavet en "Corona-ordning", hvor du kan få en "corona-arbejdstilladelse", der giver dig lov til at leje en bolig og arbejde "hjemmefra", uden at du ender med at betale skat der, de håber selvfølgelig på at du bruger en masse penge der...... Derfor kan du faktisk blive fuldstændig skattefri ved hjemmearbejde (hverken i Danmark eller værtslandet). Ved ikke om Thailand har en sådan ordning, men det er nok værd at undersøge.

Lyder iøvrigt spændende, held og lykke

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har kigget på det samme men visa til Thailand før du er 50 år er næsten umuligt.

Dog hvis du har penge nok kan du få et VIP Visa mener jeg det hedder.

Det koster 200.000 kroner og gælder i 7 år.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Super

Lyder som en rigtig god ide, som jeg selv prøvede i et par måneder sidste år.

Jeg arbejdede online for et firma i Danmark mens jeg var i Thailand på et Multiple Entry Tourist Visa (METV)  som gælder i 6 måneder, dog skal du hver anden måned ned på immigrations kontoret for at få et stempel på at du stadig opholder dig lovligt og have papirer med fra udlejer m.m..

På et tourist visa må du ikke arbejde, kun være turist. Men jeg tog chancen.......

Hvis det er mere officielt du skal arbejde også skattemæssigt osv. så skal du have et workvisa og det ved jeg desværre ikke nok om til at rådgive om.

 

Med hensyn til lejlighed så er der rigeligt at tage af.

Der er officielle sider der udlejer condos i nybyggeri og der er Facebook marketplace.

Hvis du ikke har en Thai der kan hjælpe med oversættelse m.m., så gå efter en af de officielle sider og der er mange af dem.

https://www.google.com/search?q=rent+condo+in+bangkok&oq=rent+condo+in+bangkok&aqs=chrome..69i57.5999j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8

 

Udover de råd der er nævnt her, vil jeg anbefale dig at få åbnet en Thai Bank konto så hurtigt som muligt og spare en formue i vekslings kurser og gebyrer.

Det kræver en del papir arbejde hvis du selv gør det, så hvis du kender en Thai du stoler på så få dem til at oprette den og give dig hævekortet.

https://www.thethailandlife.com/thai-bank-account-foreigners

 

Og ellers så google løs og find svar på alle spørgsmålene, du er ikke den første der har tanken om at flytte midlertidigt til Thailand.

God fornøjelse når du engang kan komme afsted, jeg regner personligt ikke med at kunne komme afsted før tidligst i oktober/november, men det afhænger af hvornår Thailand løsner op på indrejse restriktionerne.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
newbee skrev, den 2.8.2020 at 17:21:

Dog hvis du har penge nok kan du få et VIP Visa mener jeg det hedder.

Det koster 200.000 kroner og gælder i 7 år.

Elite-card

https://www.pattayamail.com/featured/elite-card-is-not-a-free-pass-to-return-to-thailand-309876

Mht. bolig vil jeg anbefale dig at søge via Airbnb - evt. kun søge booking 1 md (over 4 uger giver ofte 40% rabat) - og så bede udlejer om at lave en "special price for You my friend" for  et ½ år, hvis du ellers er tilfreds med lejligheden - og så med kontant betaling/måned.

Hvis du kun arbejder on-line, har de nok lidt svært ved at kontrollere om du arbejder eller ej ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Supermayn skrev, den 2.8.2020 at 13:14:

I disse coronatider er det gået op for mit arbejde at det godt kan betale sig at arbejde hjemmefra. Derfor er der givet grønt lys til at jeg kan flytte til udlandet, når verdenssituationen tillader at jeg gør det. Jeg har overvejet at flytte til Bangkok i omkring et halvt års tid - bare for at prøve det, men har brug for et sted at bo dernede. Hvis jeg skal bruge en møbleret lejlighed i et par måneder og med en stabil, god og hurtig internetforbindelse, hvor skal jeg så lede? Jeg har googlet lidt frem og tilbage, men jeg håbede at der var nogle her med nogle erfaringer, som kan hjælpe mig.

Jeg planlagde også 6 måneder og så hjem igen.

Endte med 7 år :D på godt og ondt men fortryder ikke et sekund jeg gjorde det.

 

Du må ikke arbejde uden et work visa, slut, færdig. men arbejder du hjemmefra og ikke reklamerer med det løber du højst sandsynligt ikke ind i problemer, jeg arbejdede hjemmefra i den tid jeg boede der og havde ikke problemer, men det er ikke muligt at få et visa der giver dig lov til at arbejde hjemmefra. Det er lidt en grå zone som bliver set imellem fingere med.

Visasituationen ændrer sig hele tiden, et forslag vil være at kigge i visa forummet på thaivisa.com men et multi entry tourist visa lyder fint for dig, det giver dig 2 gange entry på 60 dage men begge kan forlænges på det lokale immigrationskontor med 30 dage. Du skal dog forlade landet når de første 60+30 dage udløber. der er massere af lavpris selskaber der flyver fra BKK og det kan være en mulighed for at se lidt andet en dag eller 2. thaivisa har også en masse anden god information om Thailand men som så mange andre forum kan tonen være lidt negativ.

Hurtigt internet er ikke noget problem i BKK der er massere af gode udbydere og som back up kan du have mobilt internet som er 4G.

Med hensyn til en lejlighed jeg ville undersøge hvilke områder jeg ville bo i hjemmefra. så bo de første 7 dage på hotel mens jeg tog rundt og undersøgte hvad der passede bedst til mig. 

 

Hvorfor Bangkok? det er en storby, som er varm, beskidt og stopfyldt af mennesker. Hvis det er oplevelser du er ude efter er der andre bedre steder, hvis det er damer fortrækker jeg Pattaya som både har et større udvalg end BKK og er billigere. 

 

Du er velkommen til at spørge her eller sende mig en pb og jeg vil gerne hjælpe hvis jeg kan.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...