Hop til indhold
½angel

Hjælp til valg af sommerferie destination:

Recommended Posts

Endeligt i år har jeg en uge, hvor jeg intet skal, så en lille tur til udlandet for at møde nogle dejlige kvinder vil da være dejligt. Jeg tænker på Wien, Warszawa eller Prag. Men hvilken by vil I forslå jeg vælger. Mine kriterier er billig mad og drikkelse, godt udbud af smukke GP'er og skøn gamle arkitektur og stil i byen .

Wien har Goldentime, som jeg gerne vil prøve, men kender ikke til byens prisniveau for spise og drikkelse.
Warszawa og Prag er billige, men kender ikke udbuddet og prisniveau af GP'er og så har de vist ikke Destinationer som Goldentime, eller der kan I måske korriger mig.

Ja, håber I vil give mig lidt hjælp til at vælge rigtig og måske nogle tips til mine rejseplaner.

Så hvilket sted vil I forslå?

På forhånd tak for al hjælpe og gode råd.

Del dette indlæg


Link til indlæg
½angel skrev, for 19 minutter siden:

Endeligt i år har jeg en uge, hvor jeg intet skal, så en lille tur til udlandet for at møde nogle dejlige kvinder vil da være dejligt. Jeg tænker på Wien, Warszawa eller Prag. Men hvilken by vil I forslå jeg vælger. Mine kriterier er billig mad og drikkelse, godt udbud af smukke GP'er og skøn gamle arkitektur og stil i byen .

Wien har Goldentime, som jeg gerne vil prøve, men kender ikke til byens prisniveau for spise og drikkelse.
Warszawa og Prag er billige, men kender ikke udbuddet og prisniveau af GP'er og så har de vist ikke Destinationer som Goldentime, eller der kan I måske korriger mig.

Ja, håber I vil give mig lidt hjælp til at vælge rigtig og måske nogle tips til mine rejseplaner.

Så hvilket sted vil I forslå?

På forhånd tak for al hjælpe og gode råd.

Ikke for at ødelægge dit gode humør. Men sørg for at kigge grundigt på, om stederne har åbent for tiden. Corona. Har lige været i Frankfurt, Køln og Hamburg. Alt var lukket. Altså af det sjove med GP'ere.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Joey Joe Joe skrev, for 37 minutter siden:

Har lige været i Frankfurt, Køln og Hamburg. Alt var lukket.

Langt at køre forgæves :huh: Håber der var andet på programmet også :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Joey Joe Joe skrev, 1 time siden:

Ikke for at ødelægge dit gode humør. Men sørg for at kigge grundigt på, om stederne har åbent for tiden. Corona. Har lige været i Frankfurt, Køln og Hamburg. Alt var lukket. Altså af det sjove med GP'ere.

Wien er i hverfald åbent, og regner kun med at det går fremad, for der er stadigvæk fire uger før jeg skal afsted.

Del dette indlæg


Link til indlæg
½angel skrev, for 11 timer siden:

Jeg tænker på Wien, Warszawa eller Prag. Men hvilken by vil I forslå jeg vælger. Mine kriterier er billig mad og drikkelse, godt udbud af smukke GP'er og skøn gamle arkitektur og stil i byen .

Hvis et af dine kriterier er skøn gammel arkitektur bør du ikke vælge Warszawa da byen blev sønderbombet under 2. verdenskrig, så der er ikke ret mange historiske bygninger tilbage.
I Polen bør du i stedet vælge Kraków der som den eneste Polske storby ikke blev ødelagt af bomber under 2. verdenskrig og stadig har meget skøn gammel arkitektur.
Jeg har været i Warszawa, men har ikke selv været i Kraków, men har hørt fra flere at der er meget flot gammel arkitektur.
Kraków var faktisk Polens tidligere hovedstad ind til 1596, hvor kongen flyttede til Warszawa.

Tager du til Kraków så har du også mulighed for at besøge Auschwitz koncentrationslejren som kun ligger omkring en times kørsel fra Kraków.

https://da.wikipedia.org/wiki/Kraków

Citat

Tidligere var Kraków landets hovedstad, ligesom den har været kongeby. Den gamle bydel er velbevaret og rummer bygninger tilbage til 1100-tallet. I 1978 kom byen på UNESCO's liste over verdens kulturarv.[2]

Kraków var den eneste polske storby hvis arkitektur forblev uberørt under krigen. To andre polske storbyer som ikke blev udsat for større skader var Vilnius (Wilno) og Lviv (Lwów), men disse blev annekteret af Sovjetunionen efter krigen.

https://da.wikipedia.org/wiki/Warszawa

Citat

Warszawa har kun få rester af ældre arkitektur, da byen næsten jævnedes med jorden under 2. verdenskrig. Ved genopbygningen har man delvis fulgt gamle byplaner, fotografier og en række malerier af den italienske maler Bernardo Bellotto, som i slutningen af 1700-tallet malede en række fotografisk nøjagtige billeder. Mange af disse billeder er i dag gengivet og opstillet på byens hovedgade Krakowskie Przedmieście.

 

En anden mulighed er Tallinn i Estland, som har en utroligt velbevaret bymidte fra middelalderen. Tallinn derfor normalt fyldt med turister i det historiske bymidten, dog ikke helt så mange som i Prag som lgesom Tallinn også har en utrolig smuk og velbevaret historisk bymidte.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

Hmm bed ikke om der er åbent lukket eller hvordan rejsevejledning er, men jeg har rigtig gode erfaringer med Budapest og kvinder der uden at gå på decideret bordel det var sugardating på en bar og så kørte det med en lække ung studine 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mange tak for alle forslag,

Valget er dog landet på Wien.

Så hvis I har forslag på ting/oplevelser man simpelthen skal opleve i den by, vil jeg gerne have et tip fra jer, ligeledes hvis I har sted man skal holde sig fra.

På listen står allerede Indre by, Goldentime og Fun-palast, så der er masser af plads på To-do-listen.

Og selvfølgelige skal jeg nok anmelde turen herinde ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...