Domina Ginz 34 Skrevet 12. Juli, 2020 Hej kære erotiske mennesker, Jeg har to spørgsmål som jeg søger svar på eller hjælp til. Min profession er Domina og får en del henvendelse på dobbelt dominans og lege der involvere en slavetøs. Dette giver anledning til nogle spørgsmål. Det første spørgsmål går på hvorvidt det er okay/lovligt at være to dominaer eller en domina/slavetøs der leger med en slave? Her tænker jeg på rufferi lovgivningen hvor man ikke må leje andre ud til sexuelle lege. Jeg er selv helt vildt tændt på at lave noget mere sammenføring af slaver men er lidt bange for jeg rammer en lovgivning ved at gøre det. F.eks hvis slavetøsen skal have penge for det. Teknisk set kunne det vel godt være en slags rufferi eller hvordan forstår i det? Min egen argumentation er at hvis en slave kommer med pengene og giver nogle til mig og den anden del til slavetøsen, så har jeg vel ikke leget hende ud? Går den i retten? Det andet spørgsmål går på om jeg må leje mit rum ud! Får en del henvendelser fra tyske dominaer omkring dette da jeg selv har leget en del i tyskland og har lidt netværk dernede. I tyskland er det helt okay at lege steder ud, men er ikke så sikker i danmark. "Rufferi regler hentet fra socialstyrelsens hjemmeside" " Rufferi Straffelovens § 233 og § 233a regulerer rufferi. Det er ulovligt at udnytte, drive virksomhed med eller være mellemmand for, at en anden prostituerer sig. Straffen for rufferi kan være fængsel indtil 4 år. Det er ligeledes ulovligt at udleje hotelværelse til brug for, at en anden, erhvervsmæssigt, modtager betaling for seksuelle ydelser." Jeg kunne virkelig godt bruge lidt inputs Håber alle har en fræk dag /Domina Ginz 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest LoveThaiMassage Skrevet 12. Juli, 2020 Iflg straffeloven er det ulovligt, dvs at tjene penge på andre eller at drive bodel og tjene penge på andre. Du kender jo selv svaret Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 12. Juli, 2020 (edited) Hej @Domina Ginz For så vidt angår dit første spørgsmål, så er det afgørende, at du ikke tjener penge på, at “leje“ slavetøsen ud. Så hvis i - dig og slavetøsen - begge får en rimelig andel af den betalte pris, så er der ikke tale om rufferi. Deler i 50/50 så er der intet at komme efter, men hvis du har udgifter ift. lokale og remedier må du selvfølgelig godt regne dem med i prisen. Foretag en rimeligheds- og proportionalitetsvurdering. For så vidt angår dit andet spørgsmål, så kan det være mere indviklet. Det afgørende her er, at du ikke tager en uforholdsmæssig høj leje for lokalet. Der må du vurdere hvad en rimelig leje for et erhvervslokale er (beliggenhed, størrelse, inventar osv). Redigeret 12. Juli, 2020 af Gæst Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Domina Ginz 34 Skrevet 12. Juli, 2020 Sutteålen skrev, for 3 minutter siden: Hej @Domina Ginz For så vidt angår dit første spørgsmål, så er det afgørende, at du ikke tjener penge på, at leje slaven ud. Så hvis i - dig og slavetøsen - begge får en rimelig andel af den betalte pris, så er der ikke tale om rufferi. Deler i 50/50 så er der intet at komme efter, men hvis du har udgifter ift. lokale og remedier må du selvfølgelig godt regne dem med i prisen. Foretag en rimeligheds- og proportionalitetsvurdering. For så vidt angår dit andet spørgsmål, så kan det være mere indviklet. Det afgørende her er, at du ikke tager en uforholdsmæssig høj leje for lokalet. Der må du vurdere hvad en rimelig leje for et erhvervslokale er (beliggenhed, størrelse, inventar osv). Tak for input. Det jeg høre dig sige er at splittet er vigtigt for at man ikke kommer i knibe bagefter? Min tanke var at slaven betaler mig og slavetøsen hver for sig. Alt min indtægt køre igennem mit firma men hvad slavetøsen vælger at gøre med singe penge er mig uvedkommende. Så i følge det jeg kan læse mig til er der ingen ko på isen hvis jeg gør sådan? Jeg tænker ikke at lokaler må "udlejes" til sex eller BDSM jf. den lov jeg henviste til. Er der nogen måde uden om den? Hvad gør i andre? Der er nok en del der har sex på hotelværelser og det er helt fint for det vil umuligt kunne checkes. Men hvad med os der har et lokale? Er det bare No-Go? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 12. Juli, 2020 Domina Ginz skrev, for 1 minut siden: Tak for input. Det jeg høre dig sige er at splittet er vigtigt for at man ikke kommer i knibe bagefter? Min tanke var at slaven betaler mig og slavetøsen hver for sig. Alt min indtægt køre igennem mit firma men hvad slavetøsen vælger at gøre med singe penge er mig uvedkommende. Så i følge det jeg kan læse mig til er der ingen ko på isen hvis jeg gør sådan? Jeg tænker ikke at lokaler må "udlejes" til sex eller BDSM jf. den lov jeg henviste til. Er der nogen måde uden om den? Hvad gør i andre? Der er nok en del der har sex på hotelværelser og det er helt fint for det vil umuligt kunne checkes. Men hvad med os der har et lokale? Er det bare No-Go? Hvis vi rent teoretisk forestiller os, at det er en straffesag, så ville “splittet” helt klart være noget, der ville blive lagt vægt på i forhold til vurderingen om gerningsmomentet ( se her, at tjene penge på andre) er opfyldt. Hvis du gør som du skriver, så er der ingen ko på isen, for så har du ikke tjent penge på slavetøsen og dermed ikke overtrådt loven. Havde du modsat fået alle pengene direkte fra slaven og så fordelt dem 80-20 mellem dig og slavetøsen, så havde det været strafbart. I forhold til lokaleudlejningen, så følger det af Straffelovens § 233, stk. 3, at man ikke må udleje et værelse i hotel til prostitution. Denne bestemmelse bliver ikke anvendt særlig ofte i praksis, for ellers ville alle bordeller, klinikker ol. jo været ulovlige og lukket. Det man kan aflede af bestemmelsen er, at du bare ikke må tage en uforholdsmæssig høj leje for lokalet og vigtigst er, at du ikke må få en økonomisk gevinst, der rækker udover selve omkostningerne/fællesudgifter mv. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
jenslillemandhansenv2 883 Skrevet 12. Juli, 2020 Sutteålen skrev, for 2 minutter siden: Hvis vi rent teoretisk forestiller os, at det er en straffesag, så ville “splittet” helt klart være noget, der ville blive lagt vægt på i forhold til vurderingen om gerningsmomentet ( se her, at tjene penge på andre) er opfyldt. Hvis du gør som du skriver, så er der ingen ko på isen, for så har du ikke tjent penge på slavetøsen og dermed ikke overtrådt loven. Havde du modsat fået alle pengene direkte fra slaven og så fordelt dem 80-20 mellem dig og slavetøsen, så havde det været strafbart. I forhold til lokaleudlejningen, så følger det af Straffelovens § 233, stk. 3, at man ikke må udleje et værelse i hotel til prostitution. Denne bestemmelse bliver ikke anvendt særlig ofte i praksis, for ellers ville alle bordeller, klinikker ol. jo været ulovlige og lukket. Det man kan aflede af bestemmelsen er, at du bare ikke må tage en uforholdsmæssig høj leje for lokalet og vigtigst er, at du ikke må få en økonomisk gevinst, der rækker udover selve omkostningerne/fællesudgifter mv. Lige nøjagtigt Hr. Sutte, så længe huslejen ligger på markeds niveau er alt ok. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
VikingThor 198 Skrevet 12. Juli, 2020 "Det er ulovligt at udnytte, drive virksomhed med eller være mellemmand for, at en anden prostituerer sig." Hvis du får aftalen på plads er du vel stadig mellemmand for at din slavetøs prostituerer sig, uanset hvordan I modtager pengene fra kunden. Hvad ved jeg... Ingen af os herinde er advokater, eller også nævner vi det ikke Jeg tænker at den gratis retshjælp måske kan afklare paragrafferne for dig. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
La Capra 103 Skrevet 12. Juli, 2020 "Det er ulovligt at udnytte, drive virksomhed med eller være mellemmand for, at en anden prostituerer sig." Med dette in mente, hvordan omgår de forskellige sider der findes annoncer på denne regel? og ja jeg vil også tolke det som at du ikke må lave forretning sammen med en anden. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 12. Juli, 2020 VikingThor skrev, for 48 minutter siden: "Det er ulovligt at udnytte, drive virksomhed med eller være mellemmand for, at en anden prostituerer sig." Hvis du får aftalen på plads er du vel stadig mellemmand for at din slavetøs prostituerer sig, uanset hvordan I modtager pengene fra kunden. Men der stilles endvidere betingelse om, at det skal ske for egen vindings skyld (uforholdsmæssig høj fortjeneste) eller ved oftere gentagne gange, hvilket ud fra den fattige retspraksis må anses at være mange. Hvis denne betingelse ikke er opfyldt, så kan man ikke straffes som mellemmand. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Domina Ginz 34 Skrevet 12. Juli, 2020 jenslillemandhansenv2 skrev, for 6 timer siden: Lige nøjagtigt Hr. Sutte, så længe huslejen ligger på markeds niveau er alt ok. Hvordan finder man ud af hvad markeds nivaeuet er? :S Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Evil twin Skrevet 12. Juli, 2020 Domina Ginz skrev, for 3 timer siden: Hvordan finder man ud af hvad markeds nivaeuet er? :S En pris man finder rimelig i forhold til de lokaler som lejes ud. Kan det måske sammenlignes lidt med en pris værelse på hotel plus leje udstyr? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gløden 1956 Skrevet 13. Juli, 2020 Domina Ginz skrev, for 14 timer siden: Hvordan finder man ud af hvad markeds nivaeuet er? :S Du ved jo nok hvormange m2 du har i dit lejemål, så måler du blot det værelse op der skal udlejes, tillægger el/varme forbrug, herefter kan du lave en procentuel fordelings nøgler der passer med antallet af m2 du lejer ud, dog skal du være sikker på at du udlejer til erhverv og ikke en privat, såfremt selvfølgelig at DIT lejemål er et erhvers lejemål. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
½angel 1657 Skrevet 13. Juli, 2020 Det kan være at følgende link kan hjælpe dig, det er et speciale skrevet om området Frivillig prostitution og rufferi. Jeg fik det forslået af to journalister der brugte det til nogle artikler, engang jeg havde bruge for inspiration til en arbejdsopgave. Så måske det kan hjælpe. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Pophair Skrevet 13. Juli, 2020 (edited) Sutteålen skrev, den 12.7.2020 at 12:32: I forhold til lokaleudlejningen, så følger det af Straffelovens § 233, stk. 3, at man ikke må udleje et værelse i hotel til prostitution. Denne bestemmelse bliver ikke anvendt særlig ofte i praksis, for ellers ville alle bordeller, klinikker ol. jo været ulovlige og lukket. Det man kan aflede af bestemmelsen er, at du bare ikke må tage en uforholdsmæssig høj leje for lokalet og vigtigst er, at du ikke må få en økonomisk gevinst, der rækker udover selve omkostningerne/fællesudgifter mv Den med udlejning af hotelværelser, hvor der drives bordel fra, er en anden paragraf. Der er strafferammen kun op til 1 års fængsel for udlejer. Paragraf 233 er rufferiparagraffen, som bruges når der drives bordel fra private- og erhvervslejemål, hvor lejer/ejer ikke selv arbejder på lagenet, men hvor stedet udlejes til 1 eller flere piger, som betaler en daglig husleje. Det er 100 % rufferi. Der er strafferammen op til 4 års fængsel. A-gruppens ejer (Anni Fønsby) blev dømt efter rufferiparagrafen. I Vejle kører lige nu efterforskning med bordeldrift i stor stil og flere anholdte. (§233 Den, der driver virksomhed med, at en anden mod betaling eller løfte om betaling har seksuelt forhold til en kunde, straffes for rufferi med fængsel indtil 4 år.) Trådstarter har eget sted, så hun må leje alt det hun vil med kunder. Hun må ikke udleje til andre, medmindre hun selv er tilstede, hvis loven skal følges. Hvis hun gør det, er det netop i lovens forstand "at holde bordel" Om man er registret og betaler sin Skat og Moms, er sagen uvedkommende. Skat ser ikke på hvor pengene kommer fra. Teoretisk skal en narkohandler også betale Skat af fortjenesten Når det så er sagt, så kan trådstarter roligt leje ud til en kollega på fx "gæstevisit". Det er først når grådigheden spiller ind at myndighederne bliver interesseret i dig. Da du selv arbejder på stedet, sikkert hoveddelen af dine åbningsdage, så er du ikke interessant i myndighedernes Mange steder er fredet fordi der er så mange gråzoner. Så kaldes det pigekollektiv, eller pigernes sted, eller noget 3.. Det er vel i grunden bare et forsøg på omgåelse af loven. Ingen af stederne har noget som helst med kollektiv at gøre, da udgifterne ikke deles ligeligt og samtidig er der dikteret faste priser og seksuelle forhold, hvad du må og ikke må. Tvangsbrug af ikke selvvalgt "tlf pige", som også skal betales af pigen på job. Ved en kontrol, er myndigheder mest interesseret i opholdstilladelse, hvis en sådan kræves. Så er det om det er trafficing. Så er der spørgsmål om hovedindtægt, er man registreret hos Skat, er man på overførselsindkomst osv.? Er alt dette i orden, så vil de vide, hvem der står for stedet. Arbejder vedkommende selv på lagenet/eller ej og der forlanges regnskab fremlagt. I en evt sag, hvor der ikke er ført regnskab, bliver indtjeningen et skøn, sat efter annonce søgning og gange åbningsdage x antal piger på job x deres daglige husleje. Der sidder een i sidste led og skummer overskuddet. Der er mange kontanter i spil og overskuddet kan ikke investeres, da de mange gange ikke er registreret nogen steder. Så alt i alt, nej du må ikke udleje dit sted til andre, men slaven og slavetøsen er kunder hos dig, uanset betaling eller ej, så det er ikke noget problem, så længe de er der frivilligt Redigeret 13. Juli, 2020 af Pophair Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 14. Juli, 2020 Pophair skrev, for 10 timer siden: Den med udlejning af hotelværelser, hvor der drives bordel fra, er en anden paragraf. Der er strafferammen kun op til 1 års fængsel for udlejer. Paragraf 233 er rufferiparagraffen, som bruges når der drives bordel fra private- og erhvervslejemål, hvor lejer/ejer ikke selv arbejder på lagenet, men hvor stedet udlejes til 1 eller flere piger, som betaler en daglig husleje. Det er 100 % rufferi. Der er strafferammen op til 4 års fængsel. A-gruppens ejer (Anni Fønsby) blev dømt efter rufferiparagrafen. I Vejle kører lige nu efterforskning med bordeldrift i stor stil og flere anholdte. (§233 Den, der driver virksomhed med, at en anden mod betaling eller løfte om betaling har seksuelt forhold til en kunde, straffes for rufferi med fængsel indtil 4 år.) Trådstarter har eget sted, så hun må leje alt det hun vil med kunder. Hun må ikke udleje til andre, medmindre hun selv er tilstede, hvis loven skal følges. Hvis hun gør det, er det netop i lovens forstand "at holde bordel" Om man er registret og betaler sin Skat og Moms, er sagen uvedkommende. Skat ser ikke på hvor pengene kommer fra. Teoretisk skal en narkohandler også betale Skat af fortjenesten Når det så er sagt, så kan trådstarter roligt leje ud til en kollega på fx "gæstevisit". Det er først når grådigheden spiller ind at myndighederne bliver interesseret i dig. Da du selv arbejder på stedet, sikkert hoveddelen af dine åbningsdage, så er du ikke interessant i myndighedernes Nej, det passer ikke. Den med hotel-udlejningen - der skal fortolkes en smule udvidende - er også en del § 233, stk. 3. Strafferammen er forskellig, men derfor er den relevant at vurdere i forhold til trådstarters spørgsmål, eftersom den er subsidiær i forhold til § 233, stk. 1 og 2. Til det sidste i det citerede, helt enig. Det afgørende er regelmæssigheden, egen deltagelse og hvad der opkræves i leje. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Pophair Skrevet 14. Juli, 2020 (edited) Den paragraf med udlejning af hotelværelse, kun med det formål at leje ud på fx time basis, er ikke gældende for trådstarter, da hun ikke driver hotel/kro eller lignende. Der er det 233 der gælder for hende, da hun har sit eget sted som ejer, eller lejer. Men det er svært at vide, Hvor meget man må, det giver jeg dig ret i. I fx Tyskland og USA er det noget nemmere, da det er tilladt at tjene på udlejning af bordel mv. Men der er strenge regler der også, alt er registreret, eller rettere, det meste er registreret. Redigeret 14. Juli, 2020 af Pophair Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg