Hunting for beaver 4208 Skrevet 7. Juli, 2020 Nemtøs skrev, for 8 minutter siden: Hvem har bestemt dette beløb??? Personligt synes jeg det lyder voldsomt. Det kan vel ikke være værterne som har skrevet at de forventer at få 1000 kr per gæst. Man giver hvad man selv finder rimeligt og har økonomi til Det har et familie medlem, på vegne af resten af famiien, men ja synes også at det er lige i overkanten, det er bare en fødselsdag hverken rundt eller noget andet som fx. barnedåb, konfirmation, bryllup eller andet,, Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Hunting for beaver 4208 Skrevet 7. Juli, 2020 JenniferRomantica skrev, for 16 minutter siden: Det lyder jo ikke som om du har sagt ja til det arrangement med betaling af gave endnu.. det er vel bare blevet sådan hen ad vejen, og lidt en familie tradition, så underforstået er at jeg har sagt ja, med mindre at jeg selv opponerer og siger fra, fx. ved at købe min egen gave Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest 6 9 Skrevet 7. Juli, 2020 Jeg syntes de andre er helt forkert på den, som udgangspunkt har jeg/vi altid beregnet at en gave bør have en værdi svarende til det vi får, holdes der stor fest med middag vil jeg som udgangspunkt kigge på hvad giver jeg for en middag hvis jeg går ud og spiser mit allez! dernæst betaler alle voksne samme beløb, voksne er i mine øjne også børn der har normalt arbejde selvom de bor hjemme. studerende og lærlinge betaler ikke. jeg vil derfor sagtens kunne forstå du køber en gave til 700-1000 kr men du skal sgu ikke slå dig sammen med de andre nærigrøve, 4 voksne af 250,- føj for nogle nassere. køb din egen og lad de andre komme 11 personer med en gave til 2 k og lad dem om det. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sanook 547 Skrevet 7. Juli, 2020 (edited) Nu har jeg ikke læst alle de andre fine svar, ( tids nød) blot scrollet frem. For mig er der nemlig ingen tvivl. Du kommer pænest og lettest ud af dilemmaet, ved at informere om at du selv køber din gave. Som sikkert også mange af de øvrige svar her også går på. Køb en gave i 500 kr. størrelsen. Så er der ro på. Held og lykke. Og god fest.! Redigeret 7. Juli, 2020 af sanook 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Hunting for beaver 4208 Skrevet 7. Juli, 2020 (edited) 6 9 skrev, for 7 minutter siden: Jeg syntes de andre er helt forkert på den respekt for at sige tingene ligeud, men JEG synes ikke at man kan sige at de andre er forkert på den , vi er alle sammen forskellige har forskellige holdninger, opdragelse og meget meget andet, ,, DERFOR respekterer jeg alle jer og jeres svarmulighederne er bare glad og lyttende for at få dem fra jer,,, Redigeret 7. Juli, 2020 af Hunting for beaver Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Krølle Bølle Jr. 2259 Skrevet 7. Juli, 2020 Jeg vil kalde dig "nærigrøv". Hver familie giver 1000 kr. uanset om familien er på 1 eller 8 personer. Hvis du ikke vil betale, så bliv hjemme. 1 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Fecking 145 Skrevet 7. Juli, 2020 Jeg stod tit i den situation også, indtil jeg valgte at købe gaver selv, som oftest for det beløb, som skulle være givet pr par/familie, hvor jeg så havde stået med 25-30% af udgiften på en gave fra 6-8 voksne personer, og det gad jeg ikke mere, så hellere bare selv finde noget for samme beløb. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Hunting for beaver 4208 Skrevet 7. Juli, 2020 (edited) 6 9 skrev, for 16 minutter siden: jeg vil derfor sagtens kunne forstå du køber en gave til 700-1000 kr men du skal sgu ikke slå dig sammen med de andre nærigrøve, 4 voksne af 250,- føj for nogle nassere. det er min familie du snakker om her men det helt ok ,,,, Hør lige her engang, man kan ændre mange ting men familien kan hverken ændres eller byttes, den hænger du på resten af livet,, også helt fint så må du jo bare ændre DIG SELV dette sagt lidt i sjov, men samtidig tankevækkende Redigeret 7. Juli, 2020 af Hunting for beaver Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Hunting for beaver 4208 Skrevet 7. Juli, 2020 Krølle Bølle Jr. skrev, for 3 minutter siden: Jeg vil kalde dig "nærigrøv". Hver familie giver 1000 kr. uanset om familien er på 1 eller 8 personer. Hvis du ikke vil betale, så bliv hjemme. noteret,,,dette DIN mening og respekteres , bare IKKE MIN mere,,,, Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Hunting for beaver 4208 Skrevet 7. Juli, 2020 Fecking skrev, for 3 minutter siden: Jeg stod tit i den situation også, indtil jeg valgte at købe gaver selv, som oftest for det beløb, som skulle være givet pr par/familie, hvor jeg så havde stået med 25-30% af udgiften på en gave fra 6-8 voksne personer, og det gad jeg ikke mere, så hellere bare selv finde noget for samme beløb. rigtig god løsning,,,bare MIN egen mening den er noteret Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Hunting for beaver 4208 Skrevet 7. Juli, 2020 sanook skrev, for 7 minutter siden: Køb en gave i 500 kr. størrelsen. Så er der ro på. Held og lykke. Og god fest.! ja tak , det ender det ret sikkert også med altså 500 kr. gave,,, og tak det skal nu nok blive en rigtig god fest lige meget hvad jeg vælger at gøre og købe for Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest 6 9 Skrevet 7. Juli, 2020 Hunting for beaver skrev, for 1 minut siden: det er min familie du snakker om her men det helt ok ,,,, Hør lige her engang, man kan ændre mange ting men familien kan hverken ændres eller byttes, den hænger du på resten af livet,, også helt fint så må du jo bare ændre DIG SELV Man hænger ikke på familien, det står en frit for hvem man deler sit liv med, jeg kender mange der har valgt venner til og familie fra, det er mere normalt end det synes. Og det var ikke for at genere din familie men blot min mening om deres fordelingsprincip. Du tjener vel ikke det samme som 4 voksne? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Hunting for beaver 4208 Skrevet 7. Juli, 2020 (edited) 6 9 skrev, for 4 minutter siden: Man hænger ikke på familien, det står en frit for hvem man deler sit liv med, jeg kender mange der har valgt venner til og familie fra, det er mere normalt end det synes. Og det var ikke for at genere din familie men blot min mening om deres fordelingsprincip. Du tjener vel ikke det samme som 4 voksne? det også helt fint, og ja nogle gange bliver man bare nød til at sige fra overfor venner og især familien, kan jo godt i nogle situationer være ret hårde valg at skulle tage,,, jeg så det nu heller ikke som om du lige frem generede min familie, og nej selvf. tjener jeg ikke det samme som 4 voksne tak for fine input ,,, Redigeret 7. Juli, 2020 af Hunting for beaver Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
anon 889 Skrevet 7. Juli, 2020 Hvis ikke resten af din nærmeste familie vil betale til gaven, så er de ikke rimeligt at du hæfter for dem. Men vil de gerne være med, så må du lægge ud for dem, og få dem til at slippe slanterne senere. En gave er en gave. Den har ikke noget med hvor meget man får igen i bufféen og i baren. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Hunting for beaver 4208 Skrevet 7. Juli, 2020 TheVoice skrev, for 37 minutter siden: Reelt er det vel slet ikke så kompliceret. Hvis man føler at fordelingen er skæv, så siger man vel blot "jeg har tænkt mig at komme med min egen helt personlige gave, men tak for tilbuddet" nej det er ikke kompliceret !!! Jeg oprettede denne tråd for at se jer andres svarmuligheder, og synes faktisk at de fleste har bekræftet mig i at jeg ender med at vælge at købe en gave selv og derved siger fra overfor "fællesskabet" lige her familien som ret sikkert vil stille sig lidt uforstående herom, da de jo som udgangspunkt forventer at vi køber gaven sammen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest 6 9 Skrevet 7. Juli, 2020 Sorry jeg tror jeg missede noget, du har familie du lever sammen med og som også er inviteret til festen? voksne? i så fald er det ok at du/din familie bidrager ligeligt, selv om dine nærmeste er bortrejst. ja det ikke altid sort eller hvidt! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Hunting for beaver 4208 Skrevet 7. Juli, 2020 anon skrev, for 4 minutter siden: Hvis ikke resten af din nærmeste familie vil betale til gaven, så er de ikke rimeligt at du hæfter for dem. Men vil de gerne være med, så må du lægge ud for dem, og få dem til at slippe slanterne senere. En gave er en gave. Den har ikke noget med hvor meget man får igen i bufféen og i baren. det er IKKE mig som skal lægge ud,, der bliver indsamlet til en fælles gave som udgangspunkt, jeg synes bare IKKE at jeg skal betale det samme som fx. 6 andre tilsammen fx. 4 voksne og 2 børn Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Hunting for beaver 4208 Skrevet 7. Juli, 2020 Krølle Bølle Jr. skrev, for 25 minutter siden: Jeg vil kalde dig "nærigrøv". Hver familie giver 1000 kr. uanset om familien er på 1 eller 8 personer. Hvis du ikke vil betale, så bliv hjemme. slet ikke enig her,,, sorry har beskrevet flere gange hvorfor i denne tråd 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lauersen 9929 Skrevet 7. Juli, 2020 Nannas Hjørne skrev, 1 time siden: Åh, det er jo helt Mads og Monopolet Jeg hørte noget radiosatire på et tidspunkt hvor det blev til Mads og mundpulet. Hunting for beaver skrev, 1 time siden: ja siger det bare lige ud,, og jeg plejer IKKE at være nærig, det handler her udelukkende om princippet for mig,, Nemtøs skrev, for 48 minutter siden: Der er intet galt i at sige, idet jeg kommer alene vil jeg gerne komme med min egen gave til værterne. Ingen grund til at forklare eller ryge uklar med familien Hunting for beaver skrev, for 30 minutter siden: det er vel bare blevet sådan hen ad vejen, og lidt en familie tradition, så underforstået er at jeg har sagt ja, med mindre at jeg selv opponerer og siger fra, fx. ved at købe min egen gave Jeg synes du skal købe en gave selv som du mener kommer fra hjertet uanset prisen, og det er vigtigt at du præsenterer den som et tilvalg af den personlige gave, og på ingen måde et fravalg af fællesgaven. Og lad emnet ligge når i snakker sammen til festen. Det værste du kan sige til dem der er med i fællesgaven er på nogen måde at bruge udtrykket principielt om at du ikke er med i fællesgaven. Drej det til noget positivt hele vejen igennem. 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ThomasKL 7 Skrevet 7. Juli, 2020 I sverige bliver jeg bedt om at betale 2300 SEK i TV Licens hvis jeg vil have mit internet og TV kanaler - som ene mand. Længere nede af gaden bor Hr. & Mrs. Abdallah med deres 6 børn og 2 bedste forældre - de betaler det samme, selvom de har 6 computere, 10 telefoner & 4 radioer. Jeg betaler og holder min kæft som jeg altid har gjort. Du burde overveje at mande dig op, betale beløbet og få en oplevelse ud af det. At du allerede har en negativ holdning til begivenheden, er din egen skyld. Jeg væmmes trods alt hvor mange af jer som vil gå på kompromis - mig, mig, mig 1 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Hunting for beaver 4208 Skrevet 7. Juli, 2020 (edited) Lauersen skrev, for 11 minutter siden: Jeg hørte noget radiosatire på et tidspunkt hvor det blev til Mads og mundpulet. Jeg synes du skal købe en gave selv som du mener kommer fra hjertet uanset prisen, og det er vigtigt at du præsenterer den som et tilvalg af den personlige gave, og på ingen måde et fravalg af fællesgaven. Og lad emnet ligge når i snakker sammen til festen. Det værste du kan sige til dem der er med i fællesgaven er på nogen måde at bruge udtrykket principielt om at du ikke er med i fællesgaven. Drej det til noget positivt hele vejen igennem. det var planen at vi skulle købe en fælles gave, men jeg vælger ret sikkert at købe min egen personlige med mindre at der opstår nye oplysninger, fx. at det er ok at jeg betaler kr 500 og de andre familier betaler kr. 1000 da de jo kommer helt op til 6 personer blandet alder igen har jeg beskrevet hvorfor tidligere,,, dog vil jeg lige indskyde at den som holder festen er ret ligeglad med beløbets størrelse, men har en vis forventning om at vi køber den gave "samlet" allesammen det er lige præcis det som er mit store dilemma lige nu er da lidt ærgeligt at alle andre køber en fælles gave og jeg komme med min egen , håber ikke at jeg nu modsiger mig selv nu, mere bare tanken herom er lidt udfordrende at tænke over, men hvis jeg bliver spurgt om hvorfor jeg IKKE er med på den fælles gave af værten så fortæller jeg selvfølgelig herom ,,, jeg HAR selvfølgelig spurgt den person som står for koordineringen / indsamlingen af penge Redigeret 7. Juli, 2020 af Hunting for beaver 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Tatra Skrevet 7. Juli, 2020 I guder! Du er inviteret til en familiefest men kommer alene da din familie iøvrigt er bortrejst. Men den er også inviteret. Som en familie. Du bruger i tusind-vis af kroner på gp´ere, giver du i alt fald udtryk for herinde. Og så ligger du og fedter med at argumentere og beregne matematisk "rimelighed" i 500 kr. fra og til, til en familiefest hvor du er inviteret med din familie som alle andre; og bruger et par timer herinde på argumenterne. I mine øjne har din smålighed ingen grænser. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18216 Skrevet 7. Juli, 2020 Hvis jeg skulle med en evt kæreste til en fest i hans familie ville det være ham der købte gaven.. Og omvendt hvis det var min familie vi skulle til.. Det er et ganske normalt arrangement at gøre det på den måde i min vennekreds og familie.. Så i realiteten ved du jo heller ikke om det er en person der betaler de 1000 i alle de andre familier.. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Khabib 21 Skrevet 7. Juli, 2020 Tatra skrev, for 16 minutter siden: I guder! Du er inviteret til en familiefest men kommer alene da din familie iøvrigt er bortrejst. Men den er også inviteret. Som en familie. Du bruger i tusind-vis af kroner på gp´ere, giver du i alt fald udtryk for herinde. Og så ligger du og fedter med at argumentere og beregne matematisk "rimelighed" i 500 kr. fra og til, til en familiefest hvor du er inviteret med din familie som alle andre; og bruger et par timer herinde på argumenterne. I mine øjne har din smålighed ingen grænser. Det kan der måske være noget om men normalt, når man bruger så mange penge, følger der sgu også en udløsning med! 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
KnudSan 1886 Skrevet 7. Juli, 2020 Ja ja Jeg har ikke lige svaret, men selvfølgelig skal du træffe den beslutning du har det bedst med og med tanke på, at det ikke er det der skal dominere festen. Vi er jo forskellige og jeg vil altid mene at 1000 kr. er lige i overkanten til alm. fødselsdag. Her vil jeg trække mig og bruge 500 på gaven, men det er ud fra mine gave principper. Men måske for din egen husfreds skyld, så deltag i fællespuljen med et smil. Men kun hvis du synes det er helt ok med 1000 som gave generelt. Det hænger måske også sammen med din realation til festens hovedperson, som jeg tror du har det fint med. Ønsker dig en super god fest. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg