autobahn 1435 Skrevet 6. Juli, 2020 Bedrøveligt men forventeligt, alt godt har en ende. Tak for musikken Ennio ! 5 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
BlindBoy 1368 Skrevet 6. Juli, 2020 91 år gammel blev han.. Med masser af klassikere i bagagen.. Et farvel med hans mest ikoniske og legendariske melodi.. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AalborgLook 5177 Skrevet 6. Juli, 2020 autobahn skrev, for 12 minutter siden: Bedrøveligt men forventeligt, alt godt har en ende. Tak for musikken Ennio ! Fantastisk musik. Det fåes ikke mere stemningsfuldt. Kan ikke forestille mig bedre musik til den film, som forøvrigt er en af mine favoritter. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
autobahn 1435 Skrevet 6. Juli, 2020 (edited) Once upon a Time in America er lidt undervurderet over for Sergio Leone/ Ennio Morricone 70'er western klassikere. Men jeg har det på samme måde, det er den film jeg vender tilbage til og på min absolutte top liste af favoritter. En kaotisk historiefortælling som hopper frem og tilbage mellem ikke blot tidsforløb i begivenheder (som Tarantino senere var super inspireret af) men også mellem 4 generationer, og hvorledes korte øjeblikke af passion og svig i ungdommen determinerede livsforløb. En fortælling om tab af uskyld, stolthed og identitet, svigt, korruption og livslang kærlighed. Alt bundet sammen i tid af Morricones intense temaer. Og Georghe Samfir's panfløjte - hvem havde troet det instrument kunne være så udtryksfuldt, nærmest som kvindesang. Edit: Og naturligvis masser af sex, i rustvogne, under et diamantrøveri (yes, I'm coming!), bordeller, peeping scener i opiumsreder og baglokalet til den jødiske restaurant. Morricone's tema sammenbinder også den ikoniske scene fra filmplakaten, "Noodles, I slipped". Redigeret 6. Juli, 2020 af autobahn Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lauersen 9708 Skrevet 6. Juli, 2020 BlindBoy skrev, for 11 timer siden: 91 år gammel blev han.. Med masser af klassikere i bagagen.. Et farvel med hans mest ikoniske og legendariske melodi.. Hans musik fik i hvert fald bundet Sergio Leones spaghettiwesterns sammen på en helt speciel måde. Jeg synes nu at mundharmonikaen i Once Upon A Time in the West om muligt var endnu mere ikonisk og legendarisk (13:33): 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gh0st 919 Skrevet 7. Juli, 2020 (edited) En flot hyldest udført af DR symfoni orkesteret kan ses her: https://www.dr.dk/drtv/episode/dr2-soundtrack_-duellen-_-morricone-traekker-foerst_171854 Tak for musikken Maestro Redigeret 7. Juli, 2020 af Gh0st 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg