Hop til indhold
Dkm

Verifikation af brugere

Recommended Posts

Kære EG

I har garanteret gjort jer mange overvejelser, men derfor vil jeg alligevel tager dette emne op (igen) 

udover jeres barometer, har I nogle planer om at verificere brugere ? 
 

jeg ved godt at anonymitet er en stor del af eksistens grundlaget for denne side, men om man kunne overveje at i bygger yderligere et niveau ovenpå det eksisterende.

så der er

   Medlem, 

   Super Medlem (der er verificeret)

 

verifikations processen kan så vurderes hvordan I ønsker denne, men jeg plejer at finde en løsning hvor jeg stiller betingelserne for hvad jeg skal have af billede udfra det som jeg ved om brugeren. Og brugeren skal naturligvis have 100% tillid til jer at dette billede ikke kommer videre. Eks kan jeg, hvis jeg har set Ansigts billeder at en bruger, Bede om et billede hvor de holder højre pegefinger på venstre øreflip, og man skal kunne se 50% af ansigt som verifikation på at det er denne bruger fra billederne.

denne løsning kan dog ikke bruges på medlemmer, da de er annonyme uden billeder.

så er der kun den klassiske med en avis eller dato seddel, hvorpå i i hvert tilfælde beder om at få skrevet noget konkret på den seddel som verifikation at det ikke blot et et billede fra en anden site.

 

jeg tror ikke at jeg er ene om at søge denne verifikation, så håber virkelig i vil overveje om det teknisk er muligt at give de brugere der gerne vil have dette verifikations stempel, muligheden for dette.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Christina ssbbw

Hvad skulle folk opnå ved at være verificeret? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Christina ssbbw skrev, for 10 minutter siden:

Hvad skulle folk opnå ved at være verificeret? 

Fjerne den tvivl der konstant er om medlemmer.

-er det en alfons der laver et hurtigt indlæg ? 

- hvorfor er der 3 nye brugere der indenfor 8 timer lægger en positiv anmeldelse på en ny pige, hvor links straks sættes på profil.

 

hvis der bygges et ekstra niveau på, kan man måske som seriøs bruger, opnå en troværdighed, som det ellers vil tage mange år at bygge på herinde.

det kan give en sikkerhed for at det ikke bare er en “ind og ud” profil

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Christina ssbbw

En alfons kan jo også blive verificeret, og så lave gode anmeldelser af hans piger. En ny bruger kan komme ind, blive verificeret, og bede om at få slettet sin profil efter 1 måned. Du vil stadig lade der være medlemmer der ikke er det. Så det vil ikke gøre den store forskel i mine øjne. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Krølle Bølle Jr. skrev, for 13 minutter siden:

@Dkm   Du har været medlem her mindre end 1 måned.

Og så stiller du krav!

Datatilsyn: har du konsulteret tilsynet med dit forslag?

Hvad var svaret?

Jeg stiller ikke krav.

jeg har været på dette forum som læser i mange år... men ikke været parat til at deltage aktivt med at skrive. Forumet er vokset, og blevet en grundsten i validering af pigerne i byen, derfor synes jeg også at det er ved at være tid til at give en status på brugerne 

ja det er rigtigt at jeg først nu er kommet aktivt på banen, men det ændre ikke ved at jeg synes at der mangler noget.... 

mit indspark, er et forslag til udviklerne om at niveau ovenpå det som der er... for dette niveau kan fortsætte i den form det er idag.

men som nyere, eller passiv bruger, er det svært at opnå troværdighed. 
 

GDPR/Datatilsynet, er noget som EG har indblik i hvordan skal håndteres, hvis de ønsker at gå videre med mit indspark.

 

 

Christina ssbbw skrev, for 17 minutter siden:

 

En alfons kan jo også blive verificeret, og så lave gode anmeldelser af hans piger. En ny bruger kan komme ind, blive verificeret, og bede om at få slettet sin profil efter 1 måned.

 

Ja, det er vi enige om, men EG, vil jo ikke verificere den samme person 12 gange på et år, uden at undres....

der kan være flere aspekter er skal udfyldes for at blive verificeret... 

men kun at lave omdømme på antallet af indlæg, synes jeg er et forkert parameter at validere på alene. Bør stå sammen med andre.

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Christina ssbbw
Dkm skrev, for 15 minutter siden:

Ja, det er vi enige om, men EG, vil jo ikke verificere den samme person 12 gange på et år, uden at undres....

der kan være flere aspekter er skal udfyldes for at blive verificeret... 

men kun at lave omdømme på antallet af indlæg, synes jeg er et forkert parameter at validere på alene. Bør stå sammen med andre.

En evt alfons ved han får nye piger ind med jævne mellemrum, så han lader jo bare sin bruger være uden at få den slettet. 

Jeg kigger ikke kun på folks antal indlæg, når jeg bedømmer deres omdømme. Jeg kigger på måden de opfører sig på. Der er nogle medlemmer med utroligt mange indlæg som troller med jævne mellemrum. Dem har jeg intet til overs for, heller ikke selvom de en sjælden gang imellem opfører sig pænt. 

At man kan finde ud af at skrive et ord på en avis, får mig ikke til at tro at en person er mere seriøs end andre, når det ikke er koblet sammen med andet i deres liv. Så jeg kan stadig ikke se det skulle gøre den store forskel. Vil du anerkendes herinde, så deltag aktivt i diverse tråde. Andet er der ikke at gøre. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Christina ssbbw skrev, for 41 minutter siden:

At man kan finde ud af at skrive et ord på en avis, får mig ikke til at tro at en person er mere seriøs end andre, når det ikke er koblet sammen med andet i deres liv. Så jeg kan stadig ikke se det skulle gøre den store forskel. Vil du anerkendes herinde, så deltag aktivt i diverse tråde. Andet er der ikke at gøre. :)

 Vi er helt enige i at aktiv deltagelse, giver respekt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lagaffe
Christina ssbbw skrev, for 52 minutter siden:

En evt alfons ved han får nye piger ind med jævne mellemrum, så han lader jo bare sin bruger være uden at få den slettet. 

Jeg kigger ikke kun på folks antal indlæg, når jeg bedømmer deres omdømme. Jeg kigger på måden de opfører sig på. Der er nogle medlemmer med utroligt mange indlæg som troller med jævne mellemrum. Dem har jeg intet til overs for, heller ikke selvom de en sjælden gang imellem opfører sig pænt. 

At man kan finde ud af at skrive et ord på en avis, får mig ikke til at tro at en person er mere seriøs end andre, når det ikke er koblet sammen med andet i deres liv. Så jeg kan stadig ikke se det skulle gøre den store forskel. Vil du anerkendes herinde, så deltag aktivt i diverse tråde. Andet er der ikke at gøre. :)

Enig. Det må den være den måde man opfører sig på her inde som må afgøre ens renomme ligegyldig om man er ny eller erfaren.

Hvis alle kan blive verificeret ved at følge en given procedure, har verificeringen jo reelt ikke den store værdi.

Den vil måske oven i købet afskrække nogle fra at være medlemmer, da man jo afgiver en del af den anonymitet, som man hidtil har haft.

Og vi kommer nok aldrig udover problemet med falske anmeldelser. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvordan vil du forhindre, at databasen med info på folk herinde bliver hacket? Og efterfølgende bliver brugt til afpresning af medlemmer?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er måske det mest underlige forslag jeg har læst. Det kommer aldrig til at ske af praktisk årsager.

Og nogen der peger på deres øre med højre pegefinder, beviser hvad og til hvilken nytte?

Landsbytossen skrev, den 4.7.2020 at 09:23:

Hvordan vil du forhindre, at databasen med info på folk herinde bliver hacket? Og efterfølgende bliver brugt til afpresning af medlemmer?

Det kan ikke sikres viser erfaringerne med læk fra store sites med sikkerhedseksperter ansat. Det kan EG ikke honorere så alene af den grund har forslaget ikke en chance.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lagaffe skrev, den 4.7.2020 at 09:06:

Enig. Det må den være den måde man opfører sig på her inde som må afgøre ens renomme ligegyldig om man er ny eller erfaren.

Hvis alle kan blive verificeret ved at følge en given procedure, har verificeringen jo reelt ikke den store værdi.

Den vil måske oven i købet afskrække nogle fra at være medlemmer, da man jo afgiver en del af den anonymitet, som man hidtil har haft.

Og vi kommer nok aldrig udover problemet med falske anmeldelser. 

Måske kunne EG lade de mest troværdige medlemmer have profilsider.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lasselarseb skrev, for 2 minutter siden:

Måske kunne EG lade de mest troværdige medlemmer have profilsider.

Hvad skulle jeg bruge den til? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 22 minutter siden:

Hvad skulle jeg bruge den til? 

 @Dkm nævner specifkt anmeldelser som grund til bekymring (sådan læser jeg kommentaren) . Ellers er det helt ligemeget.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lasselarseb skrev, for 10 minutter siden:

 @Dkm nævner specifkt anmeldelser som grund til bekymring (sådan læser jeg kommentaren) . Ellers er det helt ligemeget.

Jeg forstår ikke hvor profil siden kommer ind

Del dette indlæg


Link til indlæg

Konteksten er troværdighed og validering af brugere, men det er jo sent  på dagen.

Lasselarseb skrev, 1 time siden:

Måske kunne EG lade de mest troværdige medlemmer have profilsider.

Redigeret af Lasselarseb

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lasselarseb skrev, for 9 timer siden:

Konteksten er troværdighed og validering af brugere, men det er jo sent  på dagen.

Netop ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Dkm skrev, den 4.7.2020 at 08:08:

Kære EG

I har garanteret gjort jer mange overvejelser, men derfor vil jeg alligevel tager dette emne op (igen) 

udover jeres barometer, har I nogle planer om at verificere brugere ? 
 

jeg ved godt at anonymitet er en stor del af eksistens grundlaget for denne side, men om man kunne overveje at i bygger yderligere et niveau ovenpå det eksisterende.

så der er

   Medlem, 

   Super Medlem (der er verificeret)

 

verifikations processen kan så vurderes hvordan I ønsker denne, men jeg plejer at finde en løsning hvor jeg stiller betingelserne for hvad jeg skal have af billede udfra det som jeg ved om brugeren. Og brugeren skal naturligvis have 100% tillid til jer at dette billede ikke kommer videre. Eks kan jeg, hvis jeg har set Ansigts billeder at en bruger, Bede om et billede hvor de holder højre pegefinger på venstre øreflip, og man skal kunne se 50% af ansigt som verifikation på at det er denne bruger fra billederne.

denne løsning kan dog ikke bruges på medlemmer, da de er annonyme uden billeder.

så er der kun den klassiske med en avis eller dato seddel, hvorpå i i hvert tilfælde beder om at få skrevet noget konkret på den seddel som verifikation at det ikke blot et et billede fra en anden site.

 

jeg tror ikke at jeg er ene om at søge denne verifikation, så håber virkelig i vil overveje om det teknisk er muligt at give de brugere der gerne vil have dette verifikations stempel, muligheden for dette.

 

 

Det her ER altså mig.. John41... Er jeg godkendt nu??  :lol: Tror ikke du kan bruge det til en dyt... Når man har læst her en rum tid, så kan man nemt gennemskue skidt fra kanel anmeldelser...  Alle ved jo at Jernsvinet er en bot, og den dag Aarhuselskeren ikke er så kritisk, så ved vi det er fake profil :D 

Redigeret af John41

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...