Guest Runner Skrevet 2. Juli, 2020 Hej Jeg var i den situation, at Jeg i 2019 fik noget betændelse/infektion i den ene testikel. Efter besøg hos min læge, så fik Jeg antibiotika, hvilket fik styr på det hele. I samme omgang blev Jeg sendt til en klinik for bl.a. at blive testet for kønssygdomme eller andet der kunne ha' forårsaget denne infektion - dog med negativt svar på kønssygdomme og der var umiddelbart ikke andet galt. Men, siden den infektion, der er min udløsning ved orgasme blevet stort set ikke eksisterende. Tidligere kom der en (tror Jeg) normal mængde sæd ud ved udløsning, men pt. kommer der stort set intet ud ved udløsning. Jeg har drøftet det med min læge, men han ønsker ikke at sende mig til yderligere udredning. Er der andre herinde der har oplevet noget tilsvarende? Og evt. gode råd modtages. Jeg har ingen ønske om at skulle plastre en partner ind i sæd, men bare en normal mængde ved udløsning ville kunne gøre det. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lauersen 9590 Skrevet 2. Juli, 2020 Ikke det samme overhovedet, men når jeg er sammen med gp'er er det meget sjældent at jeg kan få udløsning. Måske en form for psykisk blokering. Jeg kan fint på "egen hånd" når jeg tænker tilbage på besøgene efterfølgende. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sanook 541 Skrevet 2. Juli, 2020 (edited) Nu ved jeg ikke hvor gammel du er. Men mægden af sæd reduceres med alderen. En anden ting er at der findes forskellige orgasme former. Har hørt om venner som kun får 50% udløsning/orgasme i flere tilfælde. Ved disse udløsninger, kommer der kun pre sperm. Altså næsten ingenting. Og alligevel har de nydt seancen. Held og lykke med dine fortsatte undersøgelser. Redigeret 2. Juli, 2020 af sanook Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 2. Juli, 2020 Sæden og sædvæsken kommer fra sædblæren. Når du får orgasme pumpes denne væske ud fra sædblæren, ind i prostata. Prostata lukker den øverste muskel, og lukker dermed til urinblæren, og åbner den nederste muskel hvorved væsken ledes ud i urinrøret, og du får en våd udløsning. Men der går faktisk nemt kludder i styringen af de to muskler hvorved væsken skydes op i urinblæren, for senere at komme ud med urinen. Men orgasmen får du jo, så pyt med hvor sæden lander hende, medmindre du er ved at lave børn Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Christianm91 4 Skrevet 2. Juli, 2020 Jeg sad faktisk og tænkte om det kunne være at lave en 'spørg en læge' tråd da jeg stødte på den her - jeg har 'muligvis' en lægefaglig baggrund og tænkte det kunne være sjovt at prøve at svare på. Retrograd ejakulation kunne være et meget oplagt bud. Psykisk årsag kunne også. Jeg antager, at det næsten må være bitestikelbetændelse og ikke decideret testikelbetændelse. I mine øre, så lyder det ikke som så længe siden, hvis det er 2019, så det kan godt være, du 'bare' er utålmodig. Det kan også være infektionen har skabt arvæv i din sædleder og det nedsætter mængden. Når du kommer, kommer der så bare en lille smule sæd eller overhovedet ikke noget? Får du nogen anden medicin eller fejler andet? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Red25 44 Skrevet 2. Juli, 2020 Har været ude for præcis det samme. Jeg har altid haft en ret fin /normal ladning der sprøjtede ret meget. Men efter et forløb med urinvejsinfektion samt noget andet de ikke kunne finde ud af hvad var . (Fik tjekket alle kønssygdomme flere gange uden de fandt noget) Samt en indlæggelse med infektion i pungen , har jeg aldrig rigtig fået den samme orgamse tilbage Sprøjter slet ikke på samme måde mere.. og nydelsen omkring det er også mindsket Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
fafnersbane 7623 Skrevet 2. Juli, 2020 Jeg har haft tekstikelbetændelse for vel nok ca. 20 år siden, og det har ikke påvirket min udløsning/orgasme på nogen måde. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Runner Skrevet 3. Juli, 2020 Christianm91 skrev, for 9 timer siden: Jeg sad faktisk og tænkte om det kunne være at lave en 'spørg en læge' tråd da jeg stødte på den her - jeg har 'muligvis' en lægefaglig baggrund og tænkte det kunne være sjovt at prøve at svare på. Retrograd ejakulation kunne være et meget oplagt bud. Psykisk årsag kunne også. Jeg antager, at det næsten må være bitestikelbetændelse og ikke decideret testikelbetændelse. I mine øre, så lyder det ikke som så længe siden, hvis det er 2019, så det kan godt være, du 'bare' er utålmodig. Det kan også være infektionen har skabt arvæv i din sædleder og det nedsætter mængden. Når du kommer, kommer der så bare en lille smule sæd eller overhovedet ikke noget? Får du nogen anden medicin eller fejler andet? Hej Ja, man mente også at jeg havde haft betændelse i bi-testiklen, men jeg fik ikke svar på om det var tilfældet. Når jeg får udløsning, så kommer der kun en meget lille mængde - tidligere var mængden normal (antager Jeg) Jeg får ingen anden medicin, Jeg er 48 år, normalvægtig, ryger ikke og motionerer Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Christianm91 4 Skrevet 3. Juli, 2020 Som så mange andre ting i medicin, så kan man ikke få et 100% sikkert svar, medmindre man skærer det ud og kigger på det i et mikroskop. Det mest sandsynlige lyder stadig som følger efter infektionen, retrograd ejakulation eller noget psykisk. Muligvis en blanding. I tilfælde af retrograd vil du kunne bemærke om der er sæd i urinen efter sex eller om urinen er uklar/grumset. Det er ikke sikkert det er noget, der kan gøres meget ved, men jeg synes det ville være fair at få en urolog til at kigge på det alligevel. Jeg synes du skal stå fast på, at du gerne vil henvises for at få det undersøgt, hvis det er noget der påvirker dit sexliv. Hvis du er utilfreds med din læge (generelt), så skift læge. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg