Guest Final Cut Skrevet 2. Juli, 2020 En 89 årig tidligere formel 1 kører er blevet far for fjerde gang med en 45 årig yngre kvinde, det skriver Schweizske Blic.ch. Jeg har før tænkt på hvornår man er for gammel til at få børn, jeg mener dermed befrugtnings dygtig, er der en udløbsdato eller varer det hele livet. Kvinder har jo er udløbsdato og i disse ligestillingstider er der måske nogen der ikke under mændene det privilegium at kunne lave børn hele livet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AalborgLook 5193 Skrevet 2. Juli, 2020 Mon ikke det har noget at sige at gode gamle Berni er multi milliadær... 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lauersen 9929 Skrevet 2. Juli, 2020 Det minder lidt om en anden historie. En mand der forlængst har passeret de 80 møder op hos lægen. "Jeg har simpelthen aldrig haft det bedre" sagde han. "Jeg har løbet et Marathon, besteget Kilimanjaro og svømmet over Storebælt. Jeg nyder livet med alle sanser intakte, og har en ung kone der er gravid!" "Lad mig fortælle dig om en storvildtjæger der var blevet lidt distræt" sagde lægen. "En dag han skulle på jagt var han kommet til at tage sin paraply med istedet for sin riffel. Han stod pludselig over for en stor hanelefant, tog sigte med paraplyen, og elefanten faldt død om." "Det er da umuligt, sagde manden. Der må da være en anden der skød elefanten." "Ja," sagde lægen. "Det er vist noget lignende vi er ude i". 1 8 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ungersvend 82 Skrevet 2. Juli, 2020 Hvis vi snakker ren biologi, så falder sædkvaliteten med alderen, så der er færre befrugtningsdygtige sædceller per milliliter efterhånden som man bliver ældre. Så sandsynligheden for at gøre kvinden gravid per samleje falder. men aldrig til nul. så nej der er ikke nogen udløbsdato. Der er heller ikke nogen indikation på at sæd fra en gammel mand oftere giver handicappede børn, modsat kvinders alders betydning for barnets sundhed. Sandsynligvis skyldes det at livmoderen er den kritiske parameter for ordentlig fosterudvikling. Hvis den er for gammel bliver fosteret ikke “serviceret” godt nok. Så selv om kvinder får taget æg ud når de er unge, så vil der stadig være betydelig risiko, der stiger eksponentielt med alderen for handicap/misdannelser hvis de bruger æggene senere.I eksemplet du nævnte kan jeg regne ud at hun har været 44. Hvis barnet ikke er normalt, skyldes det snarere hende end ham. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9518 Skrevet 2. Juli, 2020 Final Cut skrev, for 2 timer siden: Jeg har før tænkt på hvornår man er for gammel til at få børn, Det er vel meget individuelt. For mit vedkommende har jeg det således, at de faktisk er synd for ungerne hvis de har en far eller mor, der reelt burde være bedste mor/far. 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gh0st 919 Skrevet 2. Juli, 2020 (edited) Det er i min optik direkte ulækkert at lave børn i den alder. Det gælder også når kvinder i 60plus desperat forsøger at få børn via fertilitets behandling. Lets face it: Han er allerede en olding som 89-årig og når ungen bliver 10 år, er han så overhovedet i live? Næ man bør tænkte på barnets tarv før sine egne egoistiske lyster, så jeg håber virkelig (for barnets skyld) at det er en anden mand der har 'skudt' Redigeret 2. Juli, 2020 af Gh0st 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
RNHammer 48 Skrevet 2. Juli, 2020 (edited) Gh0st skrev, for 11 timer siden: Det er i min optik direkte ulækkert at lave børn i den alder. Det gælder også når kvinder i 60plus desperat forsøger at få børn via fertilitets behandling. Lets face it: Han er allerede en olding som 89-årig og når ungen bliver 10 år, er han så overhovedet i live? Næ man bør tænkte på barnets tarv før sine egne egoistiske lyster, så jeg håber virkelig (for barnets skyld) at det er en anden mand der har 'skudt' Med de millioner ham efterlader sig, så er der vist rigeligt til barnets tarv, og konen ligner ikke en som får problemer med at fange en yngre mand som erstatning. Redigeret 2. Juli, 2020 af RNHammer 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg