Hop til indhold

Taletids telefon ...

Featured Replies

Skrevet

Jeg havde tænkt mig at få mig en telefon med taletid, for at beskytte min private adresse,  jeg købte derfor et lycamobile taletids kort og sim kort pakke og lagde i min gamle telefon, men kan ikke få det til at fungere, så jeg kan sende sms (hvilket er det eneste den skal bruges til. har ikke noget imod at investere i en telefon (gerne en telefon der ikke er en smart phone).

Jeg kan ikke gennemskue hvad jeg har gjort galt, eller om det er produktet der ganske enkelt ikke virker (29kr. for sim kort inkl. 10kr taletid), hvorfor jeg gerne ville høre om andre kan fortælle hvad de har gjort for at få en telefon hvor deres adresse, ikke kan slås op?

PS. God dag til alle.

Kvindebeundren

Skrevet

Nu kommer så det store spørgsmål..... Du har 10 kr taletid, men har du også SMS'er inkluderet?

Skrevet

Har du aktiveret kortet? 
De har både taletid og SMS. Det har jeg i al fald på min Lebera bollofon. 
10 kr er måske under min for SMS. De koster omkring 2,5 på taletidskort. 

Skrevet
  • Author
tvr skrev, for 31 minutter siden:

Nu kommer så det store spørgsmål..... Du har 10 kr taletid, men har du også SMS'er inkluderet?

Ja der burde være SMS indkluderet i pakken ... der står følg disse lette trin.

1. indsæt dit lycamobile sim-kort i din mobil telefon 

2. tænd mobil telefonen. du kan nu ringe op og modtage opkald og sms på din lycamobile.

men det virker ikke prøvede for at teste at sende sms fra min taletids mobil til min privat mobil uden held.

Kvindebeundren.

Skrevet
  • Author
Aarhuselsker skrev, for 32 minutter siden:

Har du aktiveret kortet? 
De har både taletid og SMS. Det har jeg i al fald på min Lebera bollofon. 
10 kr er måske under min for SMS. De koster omkring 2,5 på taletidskort. 

Nej det har jeg ikke, har måske misforstået noget, men troede ikke at jeg skulle aktivere det ud fra de få instruktioner der var med i pakken.

Jeg må lige prøve at læse det igennem igen, og se om jeg har overset noget.

Ps. tak for hjælpen Aarhuselsker og tvr.

Kvindebeundren

Redigeret af Kvindebeundre

Skrevet
Kvindebeundre skrev, for 2 timer siden:

Ja der burde være SMS indkluderet i pakken ... der står følg disse lette trin.

1. indsæt dit lycamobile sim-kort i din mobil telefon 

2. tænd mobil telefonen. du kan nu ringe op og modtage opkald og sms på din lycamobile.

men det virker ikke prøvede for at teste at sende sms fra min taletids mobil til min privat mobil uden held.

Kvindebeundren.

Trin 2 kan forstås som at du kan modtage sms, står ikke noget om at du også kan sende ? . Måske det er mig som misforstår. 

Skrevet
Hillarin skrev, for 1 time siden:

Trin 2 kan forstås som at du kan modtage sms, står ikke noget om at du også kan sende ? . Måske det er mig som misforstår. 

Tænkte præsist det samme, - jeg købte et taletidskort i Netto, det kan oplades ved st købe tid i Netto, husk at tågen bonden med eller med Dankort via Nettalk hjemmeside 

Nogle piger skriver i deres annoncer at de har problemer med Lyca og det er ikke alle sms der kommer igennem

Skrevet

Kan det være nummeret på sms centralen som stadig står til det gamle teleselskab, som før har været benyttet i telefonen?

Der må været et menupunkt der hedder sms centralen eller besked central et sted i din telefon, og her skal nummeret står til +4571300101. 

Skrevet
  • Author
Hillarin skrev, for 3 timer siden:

Hmm det har du sådan set ret i at det kan forstås som at jeg kun kan modtage, det tænkte jeg ikke på. hmm tror bare jeg må prøve at ringe til kundeservice og høre ad om de kan hjælpe mig ... hvis jeg kun kan modtage sms, er ideen væk så skal jeg prøve et andet selskab.

Ps. nogen selskaber der sælger taletid (uden abonnement), der kan anbefales?

Kvindebeundren

Skrevet
Kvindebeundre skrev, for 7 minutter siden:

Hmm det har du sådan set ret i at det kan forstås som at jeg kun kan modtage, det tænkte jeg ikke på. hmm tror bare jeg må prøve at ringe til kundeservice og høre ad om de kan hjælpe mig ... hvis jeg kun kan modtage sms, er ideen væk så skal jeg prøve et andet selskab.

Ps. nogen selskaber der sælger taletid (uden abonnement), der kan anbefales?

Kvindebeundren

Jeg bruger Lebera. Det virker som sådan noget skal. 
Men ifølge dette
https://www.lycamobile.dk/da/offer/specialoffer/all-in-one-plans/?utm_source=google&utm_medium=cpc&gclid=EAIaIQobChMIndq36eKG6gIVjZIYCh1P4g-OEAAYASAAEgIVLPD_BwE

har du fri SMS i Danmark. 

Skrevet

Oplever I tit at I ikke kan booke tid hos pigerne med en taletidsmobil uden navn?

Jeg har købt et basis abonnement hos oister med ekstra sim kort. Der er en månedlig betaling men betalingsoversigt sendes til min mail og vi har andre abonnementer hos dem. Så på min konto trækkes et samlet beløb. 

Jeg har nemmere ved at skjule et sim kort end en telefon. På Oister kan man slå visning af navn til og fra. Dog vises altid det fulde navn fra cpr register. Havde håbet på at jeg kunne stryge mit mellemnavn - men det kan ikke lade sig gøre uden at fjerne det i folkeregisteret. Desværre. 

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.