Hop til indhold

Forretnings-ide til musik- og festglade glædespiger.

Featured Replies

Skrevet

Jeg er en af Roskildefestivalens trofaste gengangere, det bliver så ikke til noget i år, men for et par år siden på festivalen, udtænkte en ven og jeg følgende simple forretningside, som jeg lige vil lufte her, i håbet om, at nogen vil implementere den til Roskilde 2021 :)

I skal måske nok være nogle stykker der slår jer sammen - så køber i en gammel campingvogn flår al indmad ud, op med noget lyserød tapet, lyserøde plysgardiner og så sætter I en dobbeltseng derind, samt en lille kommode, måske, og noget rødt LED-belysning...

Når I så er klar med jeres ombyggede ultimative festivalknaldevogn, og tiden nærmer sig, så skriver I blot i jeres annonce, at I er til at træffe på festivallen, og triller vognen afsted.

Let me entertain you - en hed opvarmning til aftenens koncert med Robbie Williams: 2000kr

- Jeg tror at der et marked...:)

Redigeret af MickeyM

Skrevet

Der er visse ting, der vil gøre det til en fiasko...

1) Der er 2 steder, hvor man må have campingvogn på festivallen. De to steder er oftest befolket med familier og lignende. Der vil i dén grad komme fokus på en "knaldevogn" som den du beskriver, og til trods for, at der ikke er noget, der specifikt forbyder prostitution på festivallen, så kan du være 100% sikker på, at vedkommende bliver losset ud så snart den første klage kommer.

2) Hvem fanden vil betale for sex på en festival? Der er MASSER af piger, der i deres brandert/rus mere end villigt spreder ben for fyre de finder attraktive i "øjeblikket". Festivaller er det sted/den tid, hvor der spredes flest kønssygdomme, hvilket viser, at der bliver kneppet til højre og venstre. Desuden er det primært unge, der kommer på festivallerne, og de har ikke penge (eller bedre ting at bruge deres penge på) end fisse.

3) Hvordan skulle kunderne findes? Pigerne render rundt og tilbyder sig selv til alle og enhver? Forventning om, at fyrene kommer helt af sig selv? Jeg tvivler på, at hverken den ene eller den anden mulighed er særligt gangbar.

Er overbevist om, at der er tale om en dødssejler fra starten...

Skrevet

Hehe, en ide udtænkt en aften i begge var liderlige og ikke havde scoret :)

Tror ikke på ideen. Hvis det nu kunne lade sig gøre og festivalen ville tillade det, så vil det blive betragtet som erhverv og dermed vil der skulle betales for det, som de andre boder, der ikke er ejet af festivalen. 

Her snakker vi mange tusinde kr for at ha en bod. Vi snakker 10-30 tusinde for sådan en "bod", så der skal godt nok knaldes igennem før der er overskud. 

En anden ting er bad. Tvivler på at vedkommende gider stå i kø for et bad mellem hver kunde :)

Redigeret af Pophair

Skrevet
  • Author
Pophair skrev, for 1 time siden:

Hehe, en ide udtænkt en aften i begge var liderlige og ikke havde scoret :)

:D jo, det var måske noget i den dur...

Til jer begge: @hrolandj og @Pophair, Jeg forestiller mig jo ikke der skulle males slogans på siden af knaldevognen...

- og hvorfor skulle det "opdages" og hvorfor skulle der komme klager? De gange jeg har været på festival med campingvogn, og hvor den har været brugt til lidt mere end blot til overnatning, har jeg sgu aldrig fået klager ;)

- Heller ikke fra Festivalen eller øvrige festivalgæster... :D

Redigeret af MickeyM

Skrevet

Jeg tror vi alle i vores begejstring og fascination af branchen, har udtænkt alverdens forretningsideer.  Mange af ideerne tager nok mest afsæt i vores egne ønsker - Det kunne være fedt, lige noget for mig.  Det gør i udgangspunktet heller ikke noget, men for at nogle af disse ideer skal kunne komme i flyvehøjde, skal man også have indtænkt diverse praktiske udfordringer, og..... ikke uvæsentligt, det skal færdig designes efter kvindernes ønsker og behov. 

Umiddelbart tænker jeg ikke at kombinationen festival og knaldevogn går særligt godt i spind.  Til gengæld tror jeg at der er et fint marked i de byer og områder hvor der afholdes store begivenheder.  Indenfor de traditionelle koncepter skal det allerede.   

Ideen med at rejse lidt rundt med et mobilhome eller campingvogn, bliver løbende afprøvet med blandede resultater.   Når man udtænker nye ideer, vil jeg mene at følgende få ting som minimum skal være opfyldt

• Konceptet skal kunne udføres under stor diskretion.  Det nytter altså ikke noget at rulle en lysbeklædt campingvogn ind på Rådhuspladsen og have et blinkende lys -  Open for sex
  • Alt omkring hygiejne skal kunne praktiseres let umiddelbart før og efter
  • Konceptet skal være attraktivt for den/de aktive aktører
  • Oplevelsesværdien for både udbyder og køber skal så at sige være ligeværdig
  • Pris, ydelser m.v. skal matche ens målgruppe.   
  • Udvælgelseskriterier, sikkerhed m.v. må ikke bero på tilfældigheder.
  • Det er svært at "leve" af engangskunder.  Nytænkningen skal tage højde for det

Skrevet
MickeyM skrev, for 8 timer siden:

- Jeg tror at der et marked...:)

Med de tusindvis af mennesker, der er på en festival, vil diskretion blive et stort problem.

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.