Hop til indhold
Jernsvinet

Pattaya år 2030?

Recommended Posts

Coronavirus hysteriet vil nok på kort sigt give nogle set-backs til nattelivet i Pattaya, hvor alt pt. stort set er lukket ned og du må ikke engang opholde dig på stranden, men udviklingen vil snart løbe videre på MONORAIL

https://www.pattayamail.com/featured/proposed-pattaya-monorail-paints-a-radical-future-by-2030-301364

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tjaa.. 8 - 9 år :wub: hvis nogle kan huske BTS I Bangkok og nu hele 2. Rd. mht. trafikken osv

Så ro på ;) det bliver ikke i ( min :ph34r: ) måske jeres tid  

Hvis bare PTT kommer op på 50 % fra før Covid 19 , så tror jeg at vi skal være glade alle sammen og så må vi tage den derfra <3

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
butterfly skrev, den 26.5.2020 at 02:14:

Tjaa.. 8 - 9 år :wub: hvis nogle kan huske BTS I Bangkok og nu hele 2. Rd. mht. trafikken osv

Så ro på ;) det bliver ikke i ( min :ph34r: ) måske jeres tid  

Hvis bare PTT kommer op på 50 % fra før Covid 19 , så tror jeg at vi skal være glade alle sammen og så må vi tage den derfra <3

 

 

Bliver spændende, eftersigende lyder det i dag på at alt skulle få lov at åbne 1 juli, det blev meldt ud mange steder i dag 

Men som mange kender af Thailand ved, så har de med at hurtigt at kunne ændre et standpunkt 

Del dette indlæg


Link til indlæg
jensen6 skrev, den 25.5.2020 at 13:57:

Nå, jamen så kommer det jo nok igen op og køre på skinner i løbet af nogle år :huh:

Ja mon ikke - til october skal der underskrives en contract om højhastighedstog mod Laos og China:

https://www.pattayamail.com/thailandnews/high-speed-railway-between-thailand-and-china-signing-expected-in-october-301574

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
average joe skrev, for 5 timer siden:

 

Nå så fik Mettetøsen da ødelagt turen :) 

 

Tænker der nok ikke bliver før omkring jul vi får lov til at komme til Thailand

Tror såmænd godt du kan rejse til Thailand før - men det bliver nok mest besværligt at få en rejseforsikring, sålænge udenrigsministeriet fraråder rejser til udlandet, udover Norge og Tyskland.

Flybilleterne er ellers billige pt. med priser under kr. 3000,- for en retur med Swiss og/eller Austrian Air.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har været inde og checke rejseforsikring til LOS hos div selvskaber, den dækker uheld, hvis de ikke er Covid realiseret :wub:

Men hvis andre har en anden mening så kom gerne frem med det :)

Har selv billet til LOS 24 august med Thai :P

Butterfly :ph34r:

Del dette indlæg


Link til indlæg
butterfly skrev, for 6 timer siden:

Har været inde og checke rejseforsikring til LOS hos div selvskaber, den dækker uheld, hvis de ikke er Covid realiseret :wub:

Men hvis andre har en anden mening så kom gerne frem med det :)

Har selv billet til LOS 24 august med Thai :P

Butterfly :ph34r:

Der er forskel på forsikringerne. Min dækker desværre ikke så længe udenrigsministeriet fraråder rejsen. Så den skal jeg have opsagt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

@butterfly og @Frisk plus andre.

Kan I nævne de forsikringer der dækker uheld bare det ikke er covid-19 relateret.

Ja og også gerne dem der ikke dækker noget som helst som Frisk referere til.

Del dette indlæg


Link til indlæg
KnudSan skrev, den 1.6.2020 at 20:30:

@butterfly og @Frisk plus andre.

Kan I nævne de forsikringer der dækker uheld bare det ikke er covid-19 relateret.

Ja og også gerne dem der ikke dækker noget som helst som Frisk referere til.

Jeg har søgt lidt rundt og det bliver for omfattende for mig at skrive her (måske et job for Rejsenetværk?) men her er et par eksempler:

https://www.gfforsikring.dk/vores-forsikringer/rejseforsikring

2. Dækker rejseforsikringen i lande, hvor Udenrigsministeriet fraråder indrejse (ikke-nødvendige rejser)?

Nej, GF's rejseforsikring dækker ikke, hvis du rejser til et område eller et land, hvor Udenrigsministeriet fraråder ikke-nødvendige rejser.

https://www.gjensidige.dk/privat/servicebeskeder/haendelse

Hvordan dækker min rejseforsikring, hvis jeg trodser Udenrigsministeriets råd, og rejser til et orange eller rødt område?

Vi anbefaler, at du altid følger Udenrigsministeriets rejsevejledning. 

Fraråder Udenrigsministeriet ikke nødvendige rejser (orange område) eller fraråder de alle rejser (rødt område), er vores anbefaling også, at du ikke rejser.

Se nedenfor hvordan vores rejseforsikringen dækker, hvis du planlægger at rejse til et orange eller rødt område. Bemærk dog, at vores muligheder for at hjælpe dig i disse områder meget begrænsede, og vi kan ikke garantere dig hjælp, hvis du fx har brug for at blive hjemtransporteret eller henvist til hospital/læge, idet der er ekstraordinært stort pres på sundhedssystemer og transportsektoren i hele verden. Vores døgnåbne alarmcentral kan fortsat hjælpe i langt de fleste tilfælde – og vi sidder klar til at hjælpe dig 24/7, når du rejser i udlandet, og vil som altid gøre vores bedste for at hjælpe vores kunder via vores store netværk ude i verden.

Inden afrejse anbefaler vi, at du bliver testet for COVID-19, så du ikke er medvirkende til yderligere smittespredning, når du rejser ud i verden.

Rejser til orange områder
Selvom vi i overensstemmelse med Udenrigsministeriet fraråder dig at rejse, dækker din rejseforsikring  dog stadig som normalt i orange områder, men vi beder dig være opmærksom på, at der jf. betingelserne kan være enkelte tilfælde relateret til corona-pandemien, som ikke vil være dækket af forsikringen. Det gælder fx evakuering fra en destination, som på udrejsetidspunktet er berørt af pandemien, fordi du var bekendt med situationen ved afrejse.

Vi dækker ikke udgifter relateret til karantæne ved indrejse i et orange område, som fx er påkrævet eller anbefalet af de lokale myndigheder. Forsikringen dækker alene udgifter til karantæne, hvis du selv bliver syg under din rejse til et orange område og derfor skal i karantæne. 

Rejser til røde områder
Hvis du rejser til et rødt område (hvor UM fraråder alle rejser) og kommer til skade eller bliver syg, vil vi foretage en individuel vurdering af, om der er dækning i henhold til forsikringsbetingelserne. Har du fx handlet groft uagtsomt og medvirket til at skaden er opstået, kan dækningen i enkelte tilfælde bortfalde.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ingen tvivl om økonomien i Pattaya nok skal komme op at køre igen om nogle år

https://thepattayanews.com/2021/02/09/pattaya-mayor-plans-to-make-pattaya-a-world-class-tourist-city-like-dubai-singapore-and-miami-after-covid-19/

Men det var jo nu, man skulle investere og opkøbe nogle fallerede barer langs Beach Road - så der blev lidt til børnebørnene ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...