Hop til indhold

Psykolog om hvorfor nogle kvinder vælger prostitution

Featured Replies

Skrevet

En kvindelig psykolog skriver bl. a.

Hvis vi kan eller forsøger at gøre det, hvad betyder det så for vores selvopfattelse og vores evne til at relatere os? Vi taler ofte om, at kvinder har skadevirkninger som følge af prostitutionen.

Mon der allerede inden prostitutionen er sket skader på krop og sjæl, så man snarere skal forstå de skadevirkninger som en overbygning på noget, der allerede var?

http://politiken.dk/debat/ECE1932849/hvorfor-vaelger-nogle-kvinder-prostitution-som-levevej/

Skrevet

Hej,

det jo et indlæg i debatten, og hendes opfattelse af tingene...

men sjovt så mange mænd der forsvare prostitution, og ikke så mange kvinder :shock:

men endnu et indlæg i debatten for og imod købe af sex..

er det mig, eller oplever man et øgning i indlæg/kroniker i aviser mv, som taler for at gøre det ulovligt at købe sex...

prøvemanden

Skrevet

...er det mig, eller oplever man et øgning i indlæg/kroniker i aviser mv, som taler for at gøre det ulovligt at købe sex...
Nej, din fornemmelse er rigtig nok.

Prostitution er skam kommet på dagsordenen, men det er langtfra alle indlæg, der kræver købeforbud.

Skrevet

Nej, din fornemmelse er rigtig nok.

Prostitution er skam kommet på dagsordenen, men det er langtfra alle indlæg, der kræver købeforbud.

I min optik kan vi være helt rolige - forbuddet mod sexkøb er stendødt! Der er hverken politisk flertal eller vilje til at gennemføre det, og straffelovrådets betænkning var blot en nem udvej.

De indlæg vi ser i disse tider kommer fra en lille kreds af mennesker (Hanne Helth, Lieberkind og missionærerne i Reden) der står bange og venneløse i et hjørne og gør sig til grin.

Skrevet

I min optik kan vi være helt rolige - forbuddet mod sexkøb er stendødt! Der er hverken politisk flertal eller vilje til at gennemføre det, og straffelovrådets betænkning var blot en nem udvej
Jeg er såmænd heller ikke urolig.

Jeg kunne blot ønske mig, at man ikke vendte tilbage til status quo, men drog konsekvensen af købeforbuddets stranding og begyndte at forbedre pigernes vilkår.

Skrevet

Hvis man virkelig vil vide noget omkring denne foruderlige branche, er man jo nødt til at beskue og undersøge brancher fra alle mulige tænkelige vinkler. Det tager tid, og det kræver også, at man ikke på forkant har skrevet konklusionen.

Det kommer såmænd ikke som en overraskelse, at hvis en psykolog beskriver nogle mønstre hos dennes klienter, at de nok er som de beskrives i artiklen. Det interesse er blot "Jamen er det udbredt og i hvor høj grad, eller afspejler det blot en ubetydelig mindre gruppe, der på et tidspunkt søger psykolog hjælp"

Vi lever stadig i en tid, hvor alle udtaler sig på et spinkelt og udokumenteret grundlag, herunder er det nok de færeste der rent faktisk er istand til at forholde sig objektivt.

Skrevet

Godmorgen ;-)

Den pågældende Psykolog har tidligere arbejdet under/for Svanegrupperne.

Så hendes kontakt til Pigerne i Branchen har udelukkende været til piger som har haft brug for hjælp.

Jeg tvivler meget stærkt på at hun har mødt ( eller ønsket ) afklarede piger.

Trine

Skrevet

Godmorgen ;-)

Den pågældende Psykolog har tidligere arbejdet under/for Svanegrupperne.

Så hendes kontakt til Pigerne i Branchen har udelukkende været til piger som har haft brug for hjælp.

Jeg tvivler meget stærkt på at hun har mødt ( eller ønsket ) afklarede piger.

Trine

ja hun er lidt farvet gennem sit arbejde :) klart at dem der opsøger en psyklog, er dem der har det svært. Så hendes udtalelse er jo logisk nok, for det er det hun ser ;)

men det svarer lidt til, hvis man vil finde ud af hvor lykkelige danskerne er. Og man kun spørger dem på antidepressiv medicin :P not good....... hun skriver selvfølgelig NOGLE i overskriften, men får det til at lyde som om det er alle i teksten

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.