Hop til indhold
Goldfinger

Serverproblemer?

Recommended Posts

Jeg har et par gange i dag oplevet, at siden ikke er tilgængelig og jeg har fået nedenstående meddelelse. Er der gang i noget opdatering eller ...?

http://www.eroguide.dk is an alias for eroguide.dk.

Nameserver trace for eroguide.dk:

• Looking for who is responsible for root zone and followed j.root-servers.net.

• Looking for who is responsible for dk and followed s.nic.dk.

• Looking for who is responsible for eroguide.dk and followed ns4.quickdns.dk.

Nameservers for eroguide.dk:

• ns3.quickdns.dk

• ns2.quickdns.dk returned (SERVFAIL)

• ns4.quickdns.dk

• ns1.quickdns.dk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vi har ikke opdateret eller lavet noget serverarbejde i dag, så hvad fejlen skyldes skal jeg ikke kunne sige. Er det noget som andre brugere også har oplevet?

Jeg kan se at den ene DNS-server fejler, men dette burde intet betyde da de tre andre der fungere. Lad mig endelig høre hvis du oplever fejlen igen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Slette bruger

Den mulighed har jeg også haft i tankerne, men de 2 gange jeg har oplevet det i dag, sker det promte og uden forsinkelse. Jeg skal dog ikke kunne afvise, at der alligevel kan være en sammenhæng - det går forhåbentlig over af sig selv!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det må være lokalt hos mig. Når jeg skifter fra XP til Win7 er problemet der ikke. Jeg har ellers renset temp/cache og hvad der ellers ligger og roder, men jeg må nok sende min XP-disk på pension.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hmmm, jeg ville gerne bytte min W7 tilbage til XP.

Dengang syntes jeg, at alt virkede, her søger systemet i tide og utide efter løsninger på, at denne og hin side ikke svarer.

Den slags problemer kendte jeg ikke på min gamle XP puter.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har meget længe taget tilløb til at skifte fra XP til Win7 da jeg i alle andre sammenhænge kører Win7Ult. På min private maskine har jeg for et stykke tid siden monteret en ekstra disk for gradvist at komme over på Win7. Men jeg har så mange kreative programmer, at det tager en krig, at begynde forfra og så er der lige det forhold, at jeg ikke er fan af Outlook som mailprogram, men elsker Outlook Express. Microsoft stopper snart supporteringen af XP og så er der alligevel ingen vej udenom. Jeg må se, at få det prioriteret. Jeg har ingen problemer haft med Win7 udover, at jeg synes, at noget af interfacen er mindre logisk/godt ift. XP

Del dette indlæg


Link til indlæg

De overvågningsværktøjer jeg benytter til at overvåge Eroguide.dk for serverfejl har ingen fejl givet i løbet af dagen (de tjekker for serverfejl via mange forskellige lokationer i verden, én gang i minuttet).

Dog er denne fejl du har uploadet et billede af, en fejl jeg selv kan genkende fra år tilbage, da jeg selv i en kort periode benyttede OpenDNS. Dengang vælge jeg at skifte til Google's gratis DNS-servere, med IP'erne 8.8.8.8 og 8.8.4.4 :)

Men jeg kan ikke med sikkerhed sige at det er OpenDNS der fejler, men da jeg ikke selv har kunnet genskabe fejlen og mine overvågningsværktøjer heller ikke melder fejl, kunne jeg godt mistænke deres service.

Men jeg høre gerne, hvis andre også oplever en lignende fejl, men ikke benytter OpenDNS.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg oplevede i går aftes at sitet ikke svarede da jeg ville lægge et indlæg. Jeg var i gang med noget andet og da jeg vendte tilbage forsøgte jeg at sende indlægget igen. Sitet svarede nu at der var blevet opdateret i tråden, om jeg ville se disse indlæg. Jeg kunne nu se mit eget indlæg var kommet igennem.

Jeg kører selv med noget Unblock US DNS, så det lugter da af at være DNS som Admin påpeger.

BB

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har også oplevet, at maskineriet blot står og kører og kører, når jeg har forsøgt at poste noget. Sikkert til glæde for nogle :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...