Hop til indhold
Guest Lady C

Sundhedspersonale er kanonføde

Recommended Posts

Guest Lady C

Jeg er lidt i tvivl om hvilket forum dette skal ligge ind under. Måske burde det være det politiske forum. 

Jeg ved også godt at der er mange corona-tråde, men dette jeg nu vil oplyse jer om er af så stor vigtighed at det bare ikke må drukne i en anden corona-tråd. 

Det drejer sig om sundhedspersonale på landets sygehuse. 

Reglerne er - i denne uge - at sundhedspersonale der udviser symptomer på corona ikke kan henvises af deres egen læge til at blive testet for sygdommen. De skal istedet henvises af deres leder. 

Og der findes afdelinger med endog meget udsatte patienter -  hvor lederen afslår at sende medarbejderen til test idet det så vil medføre personalemangel. Har man milde symptomer på corona skal man alligevel møde op. Med fare for at smitte patienter, kolleger og pårørende 

Der går lige nu mange sundhedspersonaler rundt på afdelingerne med milde symptomer men de kan ikke blive testede da deres symptomer ikke er svære og helbredstruende nok. Det er kun ved hospitalsindlæggelse at sundhedspersonen får lov at blive testet Hver afdeling har deres egne regler udstukket af den ledende overlæge og oversygeplejersken. Og nogle afdelinger tester ikke deres personale som går på arbejde med symptomer på corona. Og smitter. 

Det er rystende men det er sådan det forholder sig. 

P. S. Det er IKKE  aprilsnar 

Redigeret af Lady C

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady C skrev, for 5 minutter siden:

Reglerne er - i denne uge - at sundhedspersonale der udviser symptomer på corona ikke kan henvises af deres egen læge til at blive testet for sygdommen. De skal istedet henvises af deres leder. 

Vil det sige at, hvis egen læge henviser sundheds personale, eller andre, så kan/vil de blive afvist?

Kunne det ikke komme an på en prøve, eller er det usundt for ens jobudsigter fremadrettet at gøre det.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, DET er virkelig rystende. Så risikoen, hvis man kommer på hospitalet er meget større end hvis man f.eks. bliver klippet, eller det der er værre - hos en sød GP

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C
otto06 skrev, Lige nu:

Ja, DET er virkelig rystende. Så risikoen, hvis man kommer på hospitalet er meget større end hvis man f.eks. bliver klippet, eller det der er værre - hos en sød GP

Præcis 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Misjo1

Chokerende INFO, WTF, og jeg der eller Aldrig, som i absolut ALDRIG bander.:shock::-o

Det kan kun gå for langsomt med at melde disse ledere til Politiet OG sundhedsstyrelsen, der er SKU da at spille lotto med både patienternes og det sundhedsfaglige personales liv!

Hvis du, eller andre er bange for jeres job og status, så giv mig bare en indikation, evt på PM om hvor dette foregår, så vil jeg personligt foretage en anmeldelse, og affentligøre dette til medierne, DET ER SIMPELTHEN UHØRT!!

ps, har sendt dig en pm

Misjo!

Redigeret af Misjo1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C
Rejsenetværk skrev, for 3 minutter siden:

Vil det sige at, hvis egen læge henviser sundheds personale, eller andre, så kan/vil de blive afvist?

Kunne det ikke komme an på en prøve, eller er det usundt for ens jobudsigter fremadrettet at gøre det.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Det er lige afprøvet. Lægen må ikke henvise syndhedspersonen. Det er sundhedspersonens leder der henviser. 

 

 

Redigeret af Lady C

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 1 minut siden:

Vil det sige at, hvis egen læge henviser sundheds personale, eller andre, så kan/vil de blive afvist?

Kunne det ikke komme an på en prøve, eller er det usundt for ens jobudsigter fremadrettet at gøre det.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Jah, altså, når man i hovedstaden bliver opfordret til at passe sit arbejde ( i sundhedsvæsen) selv om man hoster lidt. Så ville jeg nok hellere besøge en af de søde piger end komme på hospitalet... Det vil jeg for resten altid hellere...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C

Det var præcis det samme der skete i Italien. 

Sundhedspersonalet startede deres egne smittekæder. 

Det bedste råd jeg kan give jer lige nu er at holde jer væk fra sygehuse og undgå hospitals indlæggelse 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest issen

Nu det sådan vi har jo ik de helt store problemer her på fastlandet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Misjo1

Ok, Jeg ved ikke om der er nogen der har set NEWS her til morgen, der var en SOSU der var hjemme på fjerde ud, fordi hun hostede lidt, hun kunne heller ikke blive testet, men var dog hjemsendt, jeg er rystet over det @Lady C skriver.

Jeg vil rette en generel forespørgelse til sundhedsstyrelse for at høre om dette er godkendt praktis, jeg vil poste svaret her

`Misjo!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C

En leder er i den grad inhabil når hun / han skal være den der afgør om en medarbejder skal testes for corona. Det er så langt ude det her :angry:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Misjo1

Hej

Jeg har nu afsend en forespørgelse til sundhedsmyndighederne, for at høre om dette er normal praksis, jeg har udbedt mig et svar ASAP

Jeg har lovet dem at jeg vil offentliggøre min fremsendt mail, såfremt det der er sådan som beskrevet, der er virkelig helt ude i hampen det her!

Far er vred !:twisted:

Ps @Lady C

Jeg sender dig en kopi ar min mail i pm

Misjo!

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Misjo1
Lady C skrev, den ‎01‎-‎04‎-‎2020 at 09:43:

Jeg er lidt i tvivl om hvilket forum dette skal ligge ind under. Måske burde det være det politiske forum. 

Jeg ved også godt at der er mange corona-tråde, men dette jeg nu vil oplyse jer om er af så stor vigtighed at det bare ikke må drukne i en anden corona-tråd. 

Det drejer sig om sundhedspersonale på landets sygehuse. 

Reglerne er - i denne uge - at sundhedspersonale der udviser symptomer på corona ikke kan henvises af deres egen læge til at blive testet for sygdommen. De skal istedet henvises af deres leder. 

Og der findes afdelinger med endog meget udsatte patienter -  hvor lederen afslår at sende medarbejderen til test idet det så vil medføre personalemangel. Har man milde symptomer på corona skal man alligevel møde op. Med fare for at smitte patienter, kolleger og pårørende 

Der går lige nu mange sundhedspersonaler rundt på afdelingerne med milde symptomer men de kan ikke blive testede da deres symptomer ikke er svære og helbredstruende nok. Det er kun ved hospitalsindlæggelse at sundhedspersonen får lov at blive testet Hver afdeling har deres egne regler udstukket af den ledende overlæge og oversygeplejersken. Og nogle afdelinger tester ikke deres personale som går på arbejde med symptomer på corona. Og smitter. 

Det er rystende men det er sådan det forholder sig. 

P. S. Det er IKKE  aprilsnar 

Hej

Som Skrevet i går, rettede jeg henvendelse til Sundhedsstyrelse i går, og har fået svar idag.

Der er ens retningslinjer i hele landet, og de sundhedsfaglige der bliver afvist af en evt. leder, bør/skal gå videre til deres faglige organisation, idet det er en klar overskridelse af reglerne, og Lederen bør evt politianmeldes

Jeg kopier svare ind her, der er ikke fastgørende, men jeg har modtaget noget mere fastgørende, som jeg vil sende i pm til @Lady C

I kan evt selv læse mere i linket nederst i mailen.

Sundhedsstyrelsen Institutionspostkasse

10.22 (for 54 minutter siden)
cleardot.gif
 
cleardot.gif
cleardot.gif
til mig
cleardot.gif
 
 
 
 
 
 
 
 

Kære Misjo!

 

Tak for din henvendelse.

 

Efterhånden som epidemien udvikler sig vil behovet for at kunne foretage en diagnostisk PCR-test øges. Den samlede testkapacitet er samtidig under kraftig opbygning, således at også er mulighed for at teste personer med lette symptomer.

 

Efter de nye retningslinjer kan egen læge efter telefonisk visitation henvise patienter med milde symptomer på COVID-19 direkte til en diagnostisk test på regional COVID-19-klinik, hvis egen læge på baggrund af sin telefoniske vurdering finder at symptomerne er forenelige med COVID-19, og at patientens tilstand ikke giver behov for yderligere klinisk vurdering af patienten. Ved vurdering af henvisning til test kan læge tage udgangspunkt i en række kriterier, herunder:

 

·       Hvis patienten har haft tæt kontakt til patient med bekræftet COVID-19 

·        Hvis patienten varetager helt særlige nøglefunktioner i samfundet, som bekræftet af personaleleder eller dennes overordnede, herunder at medarbejderen i den aktuelle situation ikke kan erstattes af andre, og at det er aftalt med medarbejderen at denne umiddelbart møder på arbejde ved negativ COVID-19 test. 

 

Desuden kan medarbejdere på sundheds- og ældreområdet, samt i indsatser for særligt sårbare grupper på socialområdet, som forventes umiddelbart at genoptage funktioner hvor der er tæt kontakt med patienter eller borgere, kan af nærmeste personaleleder, eller dennes overordnede, henvises uden om egen læge og direkte til test for COVID-19 i en regional COVID-19-klinik. 

 

Jeg kan også informere om, at Sundhedsstyrelsen står for den faglige retningslinje for teststrategien. Den bliver opdateret løbende og afstemmes efter anbefalingerne fra Det Europæiske Center for Forebyggelse af og Kontrol med Sygdomme (ECDC) og verdenssundhedsorganisationen WHO, tilpasset vores lokale forhold og sundhedssystem. Det samlede overblik over testkapacitet, herunder hvordan testkapaciteten kan øges, ligger under Lægemiddelstyrelsen og Danske Regioners myndighedsområder.

 

Situationen vedr. covid-19, og hvem der skal testes udvikler sig løbende. Vi følger situationen tæt og vurderer hele tiden hhv. muligheder og behov for test. Du kan finde information om, hvem der skal testes, og hvordan man forholder sig, hvis man er syg på Sundhedsstyrelsens hjemmeside ’Spørgsmål og svar om coronavirus’ via dette link: www.sst.dk/da/corona/FAQ.

 


Venlig hilsen

____________________ 

XXXXXXXX

Informationsmedarbejder

 

Sundhedsstyrelsen

Planlægning

T +45 72 22 XX XX

[email protected] 

 

cid:image002.png@01D43F8C.81406780

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...