Hop til indhold
Senor

Hvordan kommer vi i gang igen?

Recommended Posts

ppd skrev, den 6.4.2020 at 20:48:

"Danmark bliver ikke det samme igen" siger Mette Frederiksen.

Håber da virkelig.m at det stadig vil være muligt at besøge GP'er og lysthuse i fremtiden.

 

Rust in Peace skrev, den 6.4.2020 at 23:41:

Det er der ret stor sandsynlighed for at du må efter 10. maj, hvis den gode udvikling fortsætter. Men vil og tør du? Risikoen for smitte vil formentlig ikke være mindre end i dag.- du har blot fået Statens accept, da udbruddet vil være under kontrol. Men tager du risikoen?

 

moeffe skrev, den 7.4.2020 at 08:30:

Svært at se at det ikke skulle smitte, så chancen for at få corona i branchen må hurtigt blive 100% for både piger og kunder! Gummimanden hjælper ikke meget.

Når vi taler om at intet bliver som før, så drejer det sig om at vi kommer til at leve med en ny virkelighed, hvor vilkåret er at vi må leve med den risiko der er.

Regeringen kommer ikke til at afvikle, og forbyde hele brancher på permanent basis, og fratage 10 tusindvis af mennesker deres levebrød i liberale erhverv.

Tager jeg de mest pessimistiske briller på, kan jeg godt forestille mig at der efter den 10 maj først åbnes op for cafeer og handel, med distance betjening og ingen kropsnær kontakt.

I værste fald vil brancher med kropsnær kontakt, måske som de sidste få lov til at åbne, og det en gang i det uvisse efter den 10 maj.

Her kan jeg godt forestille mig, at der også vil blive gradueret, sådan at frisører måske får lov til at åbne, som de første inden for den kategori de er sat i.

Hvor om alting er, så opererer myndighederne med scenarier for at udvikle en vaccine, og at opnå flok immunitet qua at mindst 60 % bør smittes, for at opnå immunitet mod Corona.

Ud fra denne strategi drejer det sig om at få stoppet indlæggelser af nye smittede, afviklet og udskrevet indlagte, både på intensiv og dem i respirator.

Herud fra genåbnes samfundet trinvis, men ikke ud fra en forventning om at corona nu er et overstået kapitel, men simpelthen fordi at samfundet ikke kan holde til at holde lukket ret meget længere.

Vi skal igang igen, hvis ikke samfundsøkonomien skal bryde sammen, og for at undgå at vi ender med en økonomi om Grækenlands, og fattigdom som i Rumænien.

Når vi så langt, har vi tømt hospitalerne, og de er klar og forhåbentlig oprustet til, i værste fald en ny bølge af smittede til efteråret, og i bedste fald går det ikke sådan.

Men objektivt og kynisk, i en eventuel næste fase tror jeg at man vil acceptere en overdødelighed blandt de mest sårbare aldersgrupper, og satse på at resten af befolkningen vil komme sig over at blive smittet, og opnå immunitet, for til sidst at håbe på at vaccinen kommer.

Jeg tror at strategien i en anden bølge,  bliver at kunne følge med bølger af indlæggelser, udskrivninger fra hospitaler, og begravelser af en overdødelighed, som man vælger til den tid at acceptere, og som man ikke søger at begrænse med samme midler, som under den første bølge.

Man stiller sig måske tilfreds med at undgå, at skulle etablere massegrave, og vil have fokus på at undgå social uro, ved at beskytte samfunds økonomien, og holde hjulene i gang, for næsten enhver pris.

Her kunne det måske være en ide, hvis man opretholder et forbud mod at rejse til Danmark, og at arbejde uden et anerkendelsesværdigt formål?

Eksempelvis indenfor brancher med kropsnær kontakt, hvor betingelsen kan være at du skal have bopæl i, og have et dansk sygesikringsbevis for at udøve dit virke.

På den måde vil de mange østpiger ikke kunne komme tilbage, mange thaipiger vil kunne da de har bobæl i Danmark.

Et sådant tiltag vil reducere udbuddet af intim massører markant, og dermed også skabe en ny situation, uden det ekstreme over over udbud, der har kendetegnet branchen i flere år.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...