PS44 668 Skrevet 27. Marts, 2020 Med stor fare for at blive overfaldet at en shit storm af svensker så gør jeg det altså: Statement: jeg elsker Sverige og specielt de svenske piger og kødboller med mos og ABBA. Tak til Sverige fordi de strammer op på tiltagene for at forhindre covid kan spredes. så kan vi nørde tal om hvem der har flest døde pr million indbygger: Italien, Kina, Sverige, Frankrig, Spanien, danmark, Norge eller Indien og der skal man jo ikke være talblind for at kunne regne ud at små nationer vil have et større gennemsnit pr million indbygger end store lande som Indien, Kina, Frankrig og usa. Det interessante er hvor hurtigt sundhedssystemet og samfundet kan håndtere en pandemi uden at kollapse. Til at starte med var jeg tilhænger af den svenske model med at lade stå delvist til men efter at have set udviklingen i Italien og Spanien så bør man have respekt selvom jeg tror det svenske sundhedssystem er det bedste i verden og klart overgår usa. peace and love 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
PS44 668 Skrevet 27. Marts, 2020 92 covid dødsfald i Sverige mod 52 i Danmark dags dato, så er det frem med regnemaskinen. Fantastisk at Sverige kommer med ind i kampen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 27. Marts, 2020 Ja, det var så tråd nr. Gud-ved-hvad+ om corona Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest DygtigMaler Skrevet 27. Marts, 2020 PS44 skrev, for 2 timer siden: Med stor fare for at blive overfaldet at en shit storm af svensker så gør jeg det altså: Statement: jeg elsker Sverige og specielt de svenske piger og kødboller med mos og ABBA. Tak til Sverige fordi de strammer op på tiltagene for at forhindre covid kan spredes. så kan vi nørde tal om hvem der har flest døde pr million indbygger: Italien, Kina, Sverige, Frankrig, Spanien, danmark, Norge eller Indien og der skal man jo ikke være talblind for at kunne regne ud at små nationer vil have et større gennemsnit pr million indbygger end store lande som Indien, Kina, Frankrig og usa. Det interessante er hvor hurtigt sundhedssystemet og samfundet kan håndtere en pandemi uden at kollapse. Til at starte med var jeg tilhænger af den svenske model med at lade stå delvist til men efter at have set udviklingen i Italien og Spanien så bør man have respekt selvom jeg tror det svenske sundhedssystem er det bedste i verden og klart overgår usa. peace and love Tak for din oplysning, men syntes vi får rigelig af oplysninger vi medier, news osv pt samt de sidste uger her på siden. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
FatterÆskild 13 Skrevet 27. Marts, 2020 Borende X skrev, for 2 timer siden: Ja, det var så tråd nr. Gud-ved-hvad+ om corona Du behøver ikke læse den :-=) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 27. Marts, 2020 FatterÆskild skrev, for 21 minutter siden: Du behøver ikke læse den :-=) Det har jeg heller ikke gjort . Jeg ihukommer bare Stabilizatorens formaning om ikke at oprette flere tråde med dette emne, men bruge de eksisterende. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MickeyM 1153 Skrevet 27. Marts, 2020 Borende X skrev, for 12 minutter siden: Det har jeg heller ikke gjort . Jeg ihukommer bare Stabilizatorens formaning om ikke at oprette flere tråde med dette emne, men bruge de eksisterende. - Men det giver vel ikke rigtig mening mere... Corona gennemsyrer alles hverdag i disse tider, og der er mange forskellige aspekter og vinkler på krisen - at samle det hele i få og lange tråde, blot fordi et indlæg indeholder C-ordet, vil blive alt for uoverskueligt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 27. Marts, 2020 MickeyM skrev, for 2 minutter siden: - Men det giver vel ikke rigtig mening mere... Corona gennemsyrer alles hverdag i disse tider, og der er mange forskellige aspekter og vinkler på krisen - at samle det hele i få og lange tråde, blot fordi et indlæg indeholder C-ordet, vil blive alt for uoverskueligt. Tjah ..... er det ikke lige så uoverskueligt med 50+ tråde om samme emne? 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MickeyM 1153 Skrevet 27. Marts, 2020 Borende X skrev, for 23 minutter siden: Tjah ..... er det ikke lige så uoverskueligt med 50+ tråde om samme emne? Mnjo... Men det er vel ikke nødvendigvis samme emne... Denne tråd handler jo primært om hvordan Sverige takler krisen (eller nu handler den måske mere om oprettelsen af nye tråde ) - Men det ville vel være mærkeligt at at diskutere Sveriges tiltag (eller mangel på samme) i eksempelvis: "Quarantine workout"? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Privatmail 59 Skrevet 27. Marts, 2020 Borende X skrev, for 6 timer siden: Ja, det var så tråd nr. Gud-ved-hvad+ om corona Ja, det var så tråd nr. Gud-ved-hvad+ om Gud ved hvad Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg