Hop til indhold
PS44

Dejligt vores elsket broder nation tager covid alvorligt

Recommended Posts

Med stor fare for at blive overfaldet at en shit storm af svensker så gør jeg det altså:

Statement: jeg elsker Sverige og specielt de svenske piger og kødboller med mos og ABBA.

Tak til Sverige fordi de strammer op på tiltagene for at forhindre covid kan spredes. 
så kan vi nørde tal om hvem der har flest døde pr million indbygger: Italien, Kina, Sverige, Frankrig, Spanien, danmark, Norge eller Indien og der skal man jo ikke være talblind for at kunne regne ud at små nationer vil have et større gennemsnit pr million indbygger end store lande som Indien, Kina, Frankrig og usa. Det interessante er hvor hurtigt sundhedssystemet og samfundet kan håndtere en pandemi uden at kollapse. Til at starte med var jeg tilhænger af den svenske model med at lade stå delvist til men efter at have set udviklingen i Italien og Spanien så bør man have respekt selvom jeg tror det svenske sundhedssystem er det bedste i verden og klart overgår usa.
peace and love

17351E08-C6CE-47A9-B571-BD4EAC0BFAC8.png

Del dette indlæg

Link til indlæg

92 covid dødsfald i Sverige mod 52 i Danmark dags dato, så er det frem med regnemaskinen. Fantastisk at Sverige kommer med ind i kampen. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest DygtigMaler
PS44 skrev, for 2 timer siden:

Med stor fare for at blive overfaldet at en shit storm af svensker så gør jeg det altså:

Statement: jeg elsker Sverige og specielt de svenske piger og kødboller med mos og ABBA.

Tak til Sverige fordi de strammer op på tiltagene for at forhindre covid kan spredes. 
så kan vi nørde tal om hvem der har flest døde pr million indbygger: Italien, Kina, Sverige, Frankrig, Spanien, danmark, Norge eller Indien og der skal man jo ikke være talblind for at kunne regne ud at små nationer vil have et større gennemsnit pr million indbygger end store lande som Indien, Kina, Frankrig og usa. Det interessante er hvor hurtigt sundhedssystemet og samfundet kan håndtere en pandemi uden at kollapse. Til at starte med var jeg tilhænger af den svenske model med at lade stå delvist til men efter at have set udviklingen i Italien og Spanien så bør man have respekt selvom jeg tror det svenske sundhedssystem er det bedste i verden og klart overgår usa.
peace and love

17351E08-C6CE-47A9-B571-BD4EAC0BFAC8.png

Tak for din oplysning, men syntes vi får rigelig af oplysninger vi medier, news osv pt samt de sidste uger her på siden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
FatterÆskild skrev, for 21 minutter siden:

Du behøver ikke læse den :-=)

Det har jeg heller ikke gjort :). Jeg ihukommer bare Stabilizatorens formaning om ikke at oprette flere tråde med dette emne, men bruge de eksisterende.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 12 minutter siden:

Det har jeg heller ikke gjort :). Jeg ihukommer bare Stabilizatorens formaning om ikke at oprette flere tråde med dette emne, men bruge de eksisterende.

- Men det giver vel ikke rigtig mening mere... Corona gennemsyrer alles hverdag i disse tider, og der er mange forskellige aspekter og vinkler på krisen - at samle det hele i få og lange tråde, blot fordi et indlæg indeholder C-ordet, vil blive alt for uoverskueligt.   

Del dette indlæg

Link til indlæg
MickeyM skrev, for 2 minutter siden:

- Men det giver vel ikke rigtig mening mere... Corona gennemsyrer alles hverdag i disse tider, og der er mange forskellige aspekter og vinkler på krisen - at samle det hele i få og lange tråde, blot fordi et indlæg indeholder C-ordet, vil blive alt for uoverskueligt.   

Tjah ..... er det ikke lige så uoverskueligt med 50+ tråde om samme emne?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 23 minutter siden:

Tjah ..... er det ikke lige så uoverskueligt med 50+ tråde om samme emne?

Mnjo... Men det er vel ikke nødvendigvis samme emne... Denne tråd handler jo primært om hvordan Sverige takler krisen (eller nu handler den måske mere om oprettelsen af nye tråde :) ) - Men det ville vel være mærkeligt at at diskutere Sveriges tiltag (eller mangel på samme) i eksempelvis: "Quarantine workout"? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 6 timer siden:

Ja, det var så tråd nr. Gud-ved-hvad+ om corona

Ja, det var så tråd nr. Gud-ved-hvad+ om Gud ved hvad 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...