Guest DygtigMaler Skrevet 24. Marts, 2020 Så denne annonce på AL her til morgen . Maria sød studine i kbh på hotel. Søger kun sygdomsfri/virusfri gentlemans .. Tror ikke hun har forstået alvoren at man sagtens kan gå rundt at være smittebære uden at have symptomer. Så i news at nu opfrodries danskerne til at anmelde hinanden ved uhensigtmæssigt adfærd til forening for patientsikkerhed. Jeg er dog imod at anmelde andre selvom dette er dybt uansvarligt. Hvor langt vil du gå nu ? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
2cool 215 Skrevet 24. Marts, 2020 Jeg bliver harm over at se de piger som tænker med fissen og ikke hovedet (lidt som mænd). Jeg gider ikke og melde nogen, for jeg ved at selvom min anmeldelse ligger på bordet på den lokale politistation, så har de ikke mulighed for at gøre det mindste ved det. Der er langt andre vigtige ting der skal opklares, såsom hvem stjal lille pers elefant Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Landsbytossen Skrevet 24. Marts, 2020 DygtigMaler skrev, for 7 minutter siden: Hvor langt vil du gå nu ? Jeg er ikke stikker, så jeg vil aldrig melde vedkommende. I min verden er stikkeri på lige fod med pædofili og voldtægt. Om jeg vil besøge hende? Nope, not a chance. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Landsbytossen Skrevet 24. Marts, 2020 2cool skrev, for 2 minutter siden: Der er langt andre vigtige ting der skal opklares, såsom hvem stjal lille pers elefant Er Bodil Kjer blevet stjålet? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest DygtigMaler Skrevet 24. Marts, 2020 2cool skrev, for 14 minutter siden: Jeg bliver harm over at se de piger som tænker med fissen og ikke hovedet (lidt som mænd). Jeg gider ikke og melde nogen, for jeg ved at selvom min anmeldelse ligger på bordet på den lokale politistation, så har de ikke mulighed for at gøre det mindste ved det. Der er langt andre vigtige ting der skal opklares, såsom hvem stjal lille pers elefant Det er ik politiet man skal anmelde til, men forening for patient sikkerhed, du har ik set nyheder her til morgen formoder jeg ? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
2cool 215 Skrevet 24. Marts, 2020 DygtigMaler skrev, for 6 minutter siden: Det er ik politiet man skal anmelde til, men forening for patient sikkerhed, du har ik set nyheder her til morgen formoder jeg ? Nej det har jeg ikke. Jeg ejer ikke et tv, det har jeg ikke gjort i 3 år nu. Men tilgengæld ser jeg en masse lort på de forskellige sites. I sidste ende er det jo politiet sagerne ligger hos, de er jo den udøvende magt som skal sidde med lorten Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest DygtigMaler Skrevet 24. Marts, 2020 2cool skrev, for 1 minut siden: Nej det har jeg ikke. Jeg ejer ikke et tv, det har jeg ikke gjort i 3 år nu. Men tilgengæld ser jeg en masse lort på de forskellige sites. I sidste ende er det jo politiet sagerne ligger hos, de er jo den udøvende magt som skal sidde med lorten Ja helt enig, men for politiet en anmeldelse for patient sikkerhed, så er det noget andet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Landsbytossen Skrevet 24. Marts, 2020 (edited) 2cool skrev, for 30 minutter siden: Nej det har jeg ikke. Jeg ejer ikke et tv, det har jeg ikke gjort i 3 år nu. Men tilgengæld ser jeg en masse lort på de forskellige sites. I sidste ende er det jo politiet sagerne ligger hos, de er jo den udøvende magt som skal sidde med lorten DItto, ser heller ikke TV. Jeg streamer det jeg skal se, og det fungerer fint I stedet har jeg plads til smuk kunst på væggen. En rettelse til kommentaren om den udøvende magt: "Dronningen skal føre lovene ud i livet – hun har den udøvende magt. I dag betyder det blot, at hun rent formelt udnævner ministrene i en regering. Derefter er det i praksis ministrene og deres ministerier, der sørger for, at lovene bliver overholdt." Link: https://www.ft.dk/da/dokumenter/bestil-publikationer/publikationer/mingrundlov/min-grundlov/kapitel-1/paragraf-3 Politiet, ligesom forsvaret, SKAT osv. er blot redskaber for den udøvende magt. Redigeret 24. Marts, 2020 af Landsbytossen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
anon 889 Skrevet 24. Marts, 2020 Landsbytossen skrev, for 7 minutter siden: Politiet, ligesom forsvaret, SKAT osv. er blot redskaber for den udøvende magt. OK. Det er nyt for mig at regering og ministre er den udøvende magt. Det er en ny opdeling af tredelingen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 24. Marts, 2020 anon skrev, for 17 minutter siden: OK. Det er nyt for mig at regering og ministre er den udøvende magt. Det er en ny opdeling af tredelingen. Det er ikke er ikke nyt, sådan har det været siden vedtagelsen af Grundloven. Den lovgivende magt er hos Folketinget og Kongen (regeringen) i forening. Den udøvende magt er hos kongen (regeringen) og den dømmende magt hos domstolene. Politiet er en del af forvaltningen, og er underlagt den udøvende magt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Simone Wellness Skrevet 24. Marts, 2020 Jeg fik stjålet mine 3 videoovervågning kamera i en af mine forretninger, 3 ganske udmærket optagelser af tyven og hans medhjælper og de fik anmeldelsen i sep/2019 og der er bestemt ikke sket noget endnu, andet end de har afhørt tyven !!! såååååå tænker at dem der anmelder div glædespiger osv osv kun gøre bunken større hos politiet og håber seriøst denne virus er væk inden for 6 mdr hvor evt anmeldelsen kommer frem fra bunken og hvis det er udenlandske piger er de jo sikkert ikke længere i landet så spild af tid Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25049 Skrevet 24. Marts, 2020 anon skrev, for 20 minutter siden: OK. Det er nyt for mig at regering og ministre er den udøvende magt. Det er en ny opdeling af tredelingen. Nå, er det dét? Det var da nyt for mig. Den klassiske tredeling af magten fra 1748 er ellers: Den udøvende magt: Regeringen, i Danmark kongen (in casu dronningen) og regeringen i fællesskab. Lovgivende magt: Parlamentet, i Danmark Folketinget. Den dømm,ende magt: Domstolene. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
anon 889 Skrevet 24. Marts, 2020 Om, hvis man læser grundloven er det regenten og regeringen og dens ministre. Men i praksis er det lidt anderledes. Fra Den Store Danske den udøvende magt, myndighed til at gennemføre de regler, som er vedtaget af den lovgivende magt. Den udøvende magt ligger i Danmark ifølge Grundlovens § 3 hos kongen, dvs. regeringen; i bredere forstand ligger den ikke blot hos ministrene, men også hos hele den administration, såvel centralt som lokalt, som forvalter lovgivningen; i dag forstås den udøvende magt i høj grad som dette institutionelle apparat Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest issen Skrevet 24. Marts, 2020 Jamen er det bare ikke undlade at besøg hende måske Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9523 Skrevet 24. Marts, 2020 Man kunne jo også prøve at se det hele fra en anden vinkel. Når man nu selv følger regeringens anbefalinger, og derved ikke har nogen planer om at besøge Gp´er, hvorfor sidder man så fra morgen til aften og glor på sexannoncer ? Det virker lidt som den gamle kone, der ringer til politiet og fortæller, at hun bliver generet af naboen som ligger helt nøgen og tager solbad. Politiet dukker op, og siger "Vi kan ikke se nogen nøgne mennesker inde hos naboen" damen siger "jo, hvis du kravler op på spisebordet og kigger over til naboen, så kan du se det" Et eller andet sted, må den lyst til hele tiden at gøre opmærksom på, at nogen piger stadig har aktive annoncer, stoppe. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
SASHA 152 Skrevet 24. Marts, 2020 TheVoice skrev, for 52 minutter siden: Man kunne jo også prøve at se det hele fra en anden vinkel. Når man nu selv følger regeringens anbefalinger, og derved ikke har nogen planer om at besøge Gp´er, hvorfor sidder man så fra morgen til aften og glor på sexannoncer ? Det virker lidt som den gamle kone, der ringer til politiet og fortæller, at hun bliver generet af naboen som ligger helt nøgen og tager solbad. Politiet dukker op, og siger "Vi kan ikke se nogen nøgne mennesker inde hos naboen" damen siger "jo, hvis du kravler op på spisebordet og kigger over til naboen, så kan du se det" Et eller andet sted, må den lyst til hele tiden at gøre opmærksom på, at nogen piger stadig har aktive annoncer, stoppe. Godt skrevet! 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
jenslillemandhansenv2 883 Skrevet 24. Marts, 2020 Landsbytossen skrev, for 3 timer siden: DItto, ser heller ikke TV. Jeg streamer det jeg skal se, og det fungerer fint I stedet har jeg plads til smuk kunst på væggen. En rettelse til kommentaren om den udøvende magt: "Dronningen skal føre lovene ud i livet – hun har den udøvende magt. I dag betyder det blot, at hun rent formelt udnævner ministrene i en regering. Derefter er det i praksis ministrene og deres ministerier, der sørger for, at lovene bliver overholdt." Link: https://www.ft.dk/da/dokumenter/bestil-publikationer/publikationer/mingrundlov/min-grundlov/kapitel-1/paragraf-3 Politiet, ligesom forsvaret, SKAT osv. er blot redskaber for den udøvende magt. Hvis vi skal være korrekte, den udøvende magt er ene og alene den sidende regering. Folketinget og regeringen er den lovgivende magt, når der siges både folketinget og regeringen skyldes det at man godt kan være minister uden at være medlem af folketinget, domstolene er den dømmende magt. Overordnet kaldes det magtens 3 deling. Det var ikke for a rette på dig, keder mig. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25049 Skrevet 24. Marts, 2020 jenslillemandhansenv2 skrev, for 9 minutter siden: Hvis vi skal være korrekte, den udøvende magt er ene og alene den sidende regering. Folketinget og regeringen er den lovgivende magt, når der siges både folketinget og regeringen skyldes det at man godt kan være minister uden at være medlem af folketinget, Det er rigtigt, men hvis jeg endelig skal ordkløve lidt, så er det formelt alene Folketinget, der er den lovgivende magt. Det kommer klart til udtryk ved mindretalsregeringer, hvor regeringen værsgo' bare har at udføre det, som Folketinget bestemmer. Ved flertalsregeringer behøver man reelt ikke sondre, fordi regeringen har flertal i Folketinget bag sig. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Landsbytossen Skrevet 24. Marts, 2020 (edited) jenslillemandhansenv2 skrev, for 31 minutter siden: Hvis vi skal være korrekte, den udøvende magt er ene og alene den sidende regering. Folketinget og regeringen er den lovgivende magt, når der siges både folketinget og regeringen skyldes det at man godt kan være minister uden at være medlem af folketinget, domstolene er den dømmende magt. Overordnet kaldes det magtens 3 deling. Det var ikke for a rette på dig, keder mig. Hr Lillemand, jeg tager det absolut ikke negativt, jeg er blot ikke helt enig. Danmarks Riges Grundlov Kapitel I § 3: "Den lovgivende magt er hos kongen og folketinget i forening. Den udøvende magt er hos kongen. Den dømmende magt er hos domstolene." Link: http://www.grundloven.dk/ Den lovgivende magt er ikke folketinget og regeringen. Det er derimod kongen (dronningen) og folketinget, der lovgiver, og regeringen der udøver lovene. Den udøvende magt, er altså teknisk set hos kongen, men i praksis hos regeringen. Og ja, det kaldes magtens 3-deling, og der kan læses mere om baggrunden bag den, gennem at trykke på dette link: https://da.wikipedia.org/wiki/Magtadskillelse Redigeret 24. Marts, 2020 af Landsbytossen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
jenslillemandhansenv2 883 Skrevet 24. Marts, 2020 Landsbytossen skrev, for 10 minutter siden: Hr Lillemand, jeg tager det absolut ikke negativt, jeg er blot ikke helt enig. Danmarks Riges Grundlov Kapitel I § 3: "Den lovgivende magt er hos kongen og folketinget i forening. Den udøvende magt er hos kongen. Den dømmende magt er hos domstolene." Link: http://www.grundloven.dk/ Den lovgivende magt er ikke folketinget og regeringen. Det er derimod kongen (dronningen) og folketinget, der lovgiver, og regeringen der udøver lovene. Den udøvende magt, er altså teknisk set hos kongen, men i praktisk hos regeringen. Og ja, det kaldes magtens 3-deling, og der kan læses mere om baggrunden bag den, gennem at trykke på dette link: https://da.wikipedia.org/wiki/Magtadskillelse Som sådan har du ret, §3, men se på §13, dette har over tid givet anledning til en del diskussioner. §13 bestemmer at det skal forstås som ministerne = regeringen. For mig er det lidt ulogisk. Mit eget helt uvidenskablige gæt er at man skrev i §3 som man gjorde var det fordi man ikke defacto ville afsætte kongen. Det blev desuden fastslået ved grundlovs ændring I 1953. Når man ser på tilblivelsen af grundloven skal man have imende at dette var skiftet var enevælde til konstitutionelt demokrati. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Landsbytossen Skrevet 24. Marts, 2020 jenslillemandhansenv2 skrev, for 2 minutter siden: Som sådan har du ret, §3, men se på §13, dette har over tid givet anledning til en del diskussioner. §13 bestemmer at det skal forstås som ministerne = regeringen. For mig er det lidt ulogisk. Mit eget helt uvidenskablige gæt er at man skrev i §3 som man gjorde var det fordi man ikke defacto ville afsætte kongen. Det blev desuden fastslået ved grundlovs ændring I 1953. Når man ser på tilblivelsen af grundloven skal man have imende at dette var skiftet var enevælde til konstitutionelt demokrati. Jeg henviser til det citerede fra Grundloven. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lange 1738 Skrevet 24. Marts, 2020 (edited) Jeg tænker, at nogen herinde har lidt for meget fritid for tiden. Jeg synes bestemt ikke man skal hverken købe eller sælge sex som tingene er nu. Men synes folk burde passe deres egen butik og lade andre gøre det samme. Er bestemt ikke tilhænger af at man skal rende og stikke hinanden. Redigeret 24. Marts, 2020 af Lange 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 24. Marts, 2020 jenslillemandhansenv2 skrev, for 19 minutter siden: Mit eget helt uvidenskablige gæt er at man skrev i §3 som man gjorde var det fordi man ikke defacto ville afsætte kongen. Det blev desuden fastslået ved grundlovs ændring I 1953. Dit gæt er ikke helt i skoven. Den Grundlovgivende Rigsforsamling, grundlovsfæstede med § 3, Montesquieus princip om magtens 3-deling. En fordeling af magterne om man vil. Som du rigtig nævner, så gik man fra enevælde, hvorfor der skulle indgås et “forlig” med kongen. Det kan ses på alle de bestemmelser, der medfører at kongen er rigets øverste myndighed. Efter har man ved retssædvaner ændret praksis, således at regeringen nu er tillagt mange af de kompetencer som man oprindeligt tillagde kongen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25049 Skrevet 24. Marts, 2020 Sutteålen skrev, for 1 time siden: Dit gæt er ikke helt i skoven. Den Grundlovgivende Rigsforsamling, grundlovsfæstede med § 3, Montesquieus princip om magtens 3-deling. En fordeling af magterne om man vil. Som du rigtig nævner, så gik man fra enevælde, hvorfor der skulle indgås et “forlig” med kongen. Det kan ses på alle de bestemmelser, der medfører at kongen er rigets øverste myndighed. Efter har man ved retssædvaner ændret praksis, således at regeringen nu er tillagt mange af de kompetencer som man oprindeligt tillagde kongen. Ja, for man ville i 1849 ikke risikere, at kongen alligevel ikke ville underskrive. Derfor handler så mange beroligende §§ om ham og hans stilling. Et på papiret stort problem, som fik Christian VIII til at sende forfatningsspørgsmålet til hjørne i sin regeringstid og helt frem til sit dødsleje, var, hvordan man kunne forene Kongelovens arvefølgebestemmelser med et demokrati. Det klaredes som bekendt ved at gøre kongemagten konstitutionel og så ellers videreføre enevældens arvefølgeregler. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg