warmgun 4169 Skrevet 21. Marts, 2020 Rust in Peace skrev, den 18.3.2020 at 22:34: @Sanselig - jeg siger ikke at der ikke er nogen virus eller at den ikke er forfærdelig for dem den rammer eller for de pårørende. Min pointe er blot at der bliver taget ekstreme skridt for at stoppe den, selvom der er andre farer derude, som langt overgår den, men som ikke tages lige så alvorligt. Du kunne have skrevet den samme beretning om en der havde fået rygerlunger eller lungekræft pga rygning eller hvor leveren er stået af pga alkohol. De to ting, dræber lang lang flere i samfundet og lægger et gigantisk pres på vores sundhedsvæsen. Men de smitter ikke! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
warmgun 4169 Skrevet 21. Marts, 2020 Jernsvinet skrev, den 19.3.2020 at 08:37: Jeg tænker at det ville have været langt billigere at uddele mundbind og påbudt folk at bære det i det offentlige rum, når de var mindre end 3 m fra andre mennesker, fremfor at lukke grænserne og uddele 40 mia. til de erhvervsdrivende Mundbind virker ikke. Du kan til en vis grad undgå at smitte andre, men de beskytter dig ikke mod at blive smittet. Når det efter ca. 30 minutter er gennemblødt, virker det overhovedet ikke. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Rust in Peace Skrevet 21. Marts, 2020 warmgun skrev, for 5 minutter siden: Men de smitter ikke! Nej, men de lægger et enormt pres på sundhedsystemet. Og udover dem der dør direkte af rygning, så dør der ca 400 om året i Danmark af passiv rygning. Så få nu bare stoppet det skidt! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
warmgun 4169 Skrevet 21. Marts, 2020 Rust in Peace skrev, for 5 minutter siden: Nej, men de lægger et enormt pres på sundhedsystemet. Og udover dem der dør direkte af rygning, så dør der ca 400 om året i Danmark af passiv rygning. Så få nu bare stoppet det skidt! Selv hvis der kom et totalforbud mod tobak i Danmark, ville det ikke gavne noget. Det er for let at køre til Tyskland eller Sverige og købe ind. Det vil kræve et globalt forbud. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 14131 Skrevet 21. Marts, 2020 warmgun skrev, for 1 time siden: Mundbind virker ikke. Du kan til en vis grad undgå at smitte andre, men de beskytter dig ikke mod at blive smittet. Når det efter ca. 30 minutter er gennemblødt, virker det overhovedet ikke. Meningen med mundbind, er jo ikke at du skal gå med det konstant - du skal kun bruge det, når du er tæt på andre mennesker - og der er vel også forskel på mundbind. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Maspero 190 Skrevet 21. Marts, 2020 Rust in Peace skrev, for 2 timer siden: Nej, men de lægger et enormt pres på sundhedsystemet. Og udover dem der dør direkte af rygning, så dør der ca 400 om året i Danmark af passiv rygning. Så få nu bare stoppet det skidt! Jeg sidder og ser en dokumentar på Netflix der hedder “What the health”. Den påstår at animalsk fedt er den største dræber og årsag til mest pres på sundhedsvæsnet (diabetes, blodpropper, kræft etc.). Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9651 Skrevet 21. Marts, 2020 Maspero skrev, for 14 minutter siden: Jeg sidder og ser en dokumentar på Netflix der hedder “What the health”. Den påstår at animalsk fedt er den største dræber og årsag til mest pres på sundhedsvæsnet (diabetes, blodpropper, kræft etc.). Lad os forbyde rygning og animalsk fedt. Samtidig bør vi indføre 45 minutters tvangsmotion med mindst 25 minutter, hvor pulsen når op på 80 % af max. dagligt. Folk der overtræder et af forbuddene får en bøde og ved gentagelse henretter vi dem. Rust in Peace skrev, for 2 timer siden: Og udover dem der dør direkte af rygning, så dør der ca 400 om året i Danmark af passiv rygning. Det er jo ret beset ligemeget med folk der dør - de fleste er gamle og har selv truffet et valg. Dem der dør af passiv rygning har vi netop gjort meget for at beskytte med oplysning og med regulering. Det er primært i privat sammenhæng de er udsat nu, og derfor er det også "et valg", de træffer - i alle mulige offentlige sammenhænge, herunder på job, er de beskyttet af lov. Det egentlige problem er belastningen af velfærdsstaten - man dør ikke bare, man bliver syg og måske uarbejdsdygtig. Men din sammenligning er efter min mening i skoven, netop fordi både reguleringen af rygning og reguleringen ifm. epidemien begge har det formål at den enkeltes valg ikke må skade andre. Du må ikke udsætte andre for passiv rygning og du skal undgå at bringe smitte videre, så det rammer folk, der bliver alvorligt syge og måske dør. Det er det samme vi gør med al mulig anden indskrænkning i folks handlefrihed, fx hastighedsgrænserne i færdselsloven - i dette tilfælde er det endda midlertidigt. Reguleringen er altid et kompromis mellem at opnå den ønskede effekt og at undgå uproportional magtudøvelse. Her kan man hævde, at fordi tiltagene er midlertidige, så er de okay. Men det kan jo altid diskuteres. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
warmgun 4169 Skrevet 22. Marts, 2020 Maspero skrev, for 7 timer siden: Jeg sidder og ser en dokumentar på Netflix der hedder “What the health”. Den påstår at animalsk fedt er den største dræber og årsag til mest pres på sundhedsvæsnet (diabetes, blodpropper, kræft etc.). Gælder sikkert i USA og måske også i UK Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
easykid123 155 Skrevet 22. Marts, 2020 Til det konspiratoriske. Den totalitære magthaver har en lang ønskeliste. Højest på listen er total magt. Med en pandemi kan man opfylde mange en totalitær diktators våde drømme. Frygt er altid den stærkeste motivator til at få folk til at følge trop -frivilligt eller ej. Frygt-fulde mennesker søger beskyttelse hos magtfulde mennesker. Ligesom at man efter 9/11 (hvor 2 fly fik 3 tårne til at styrte sammen) fik indført "The "Patriot" Act", som eroderede mange civile rettigheder bl.a. privatlivet, så vil en pandemi lave undtagelsestilstand (i dag hedder den Corona-loven). Under en pandemisk undtagelsestilstand med et virus som konstant muterer (ikke set før, muligvis undsluppet laboratoriet i Wuhan hvor de eksperimentere med den slags), kan man tvangs-behandle folk med vacciner indeholdende sporingschips (smittebærere skal jo overvåges) som denne ID2020 lanceret tilbage i september 2019, en måneds tid før event 201, et event med indflydelsesrige mennesker, omhandlende et pandemisk Corona-virus udbruds-scenarie. Når folk bliver hjemme fra arbejde lider økonomien. Siden (næsten) ingen lande på nuværende tidspunkt selvstændigt laver deres egen valuta, må pengene lånes af internationale centralbanker for at undgå et økonomisk kollaps, og sende landende i endnu mere bankstergæld. Virus-befængte kontanter vil blive udfaset (slut med anonym køb eller salg af sex). Et socialt kredit-system kan blive en reel mulighed som i Kina for at få folk til at følge anvisningerne. Oprør i gaderne kan man afværge med de højfrekvente mobilmaster der nu sættes hastigt op også kaldet 5G, da 95GHz allerede i dag bruges kan bruges som crowd-kontrol. Det kan lyde dystert, men folk vil af egen fri vilje vælge at få vaccinerne, med indbygget sygesikringsbevis/sporingschip, eller acceptere tvang af andre - i sikkerhedens navn. Af egen fri vilje vil de overgå til et kontantløst samfund -folk gør det allerede da det er nemmere, og åbenbart mere sikkert. Folket siger intet til at mikrobølge sendere op til 100GHz som reelt set er våben, bliver installeret på deres hustage, for så kan man streame Netflix hurtigere. Vupti! Infrastruktur til absolut kontrol er på plads. Det bedste man kan håbe på i et teknokratisk totalitært samfund er at kontrolsystemet ønsker individerne frihed og fred, det kunne f. eks være i form af et Venus-project lignende samfund hvor systemet distribuerede overskuddet genereret i samfundet ud som dividende til deltagerne/borgerne. Desværre ligner det lidt at magt synes at korrumpere, og at nogle folk bare ikke kan få nok. Så magt over andre er vel i sig selv teknisk set en konspiration. MAN SKAL HUSKE AT SIGE FRA HVIS MAN ER UENIG I HANDLINGER, ELLERS ER MAN MEDSKYLDIG I AT NOGEN BLIVER RØVRENDT. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
easykid123 155 Skrevet 22. Marts, 2020 Til det konspiratoriske. Den totalitære magthaver har en lang ønskeliste. Højest på listen er total magt. Med en pandemi kan man opfylde mange en totalitær diktators våde drømme. Frygt er altid den stærkeste motivator til at få folk til at følge trop -frivilligt eller ej. Frygt-fulde mennesker søger beskyttelse hos magtfulde mennesker. Ligesom at man efter 9/11 (hvor 2 fly fik 3 tårne til at styrte sammen) fik indført "The "Patriot" Act", som eroderede mange civile rettigheder bl.a. privatlivet, så vil en pandemi lave undtagelsestilstand (i dag hedder den Corona-loven). Under en pandemisk undtagelsestilstand med et virus som konstant muterer (ikke set før, muligvis undsluppet laboratoriet i Wuhan hvor de eksperimentere med den slags), kan man tvangs-behandle folk med vacciner indeholdende sporingschips (smittebærere skal jo overvåges) som denne ID2020 lanceret tilbage i september 2019, en måneds tid før event 201, et event med indflydelsesrige mennesker, omhandlende et pandemisk Corona-virus udbruds-scenarie. Når folk bliver hjemme fra arbejde lider økonomien. Siden (næsten) ingen lande på nuværende tidspunkt selvstændigt laver deres egen valuta, må pengene lånes af internationale centralbanker for at undgå et økonomisk kollaps, og sende landende i endnu mere bankstergæld. Virus-befængte kontanter vil blive udfaset (slut med anonym køb eller salg af sex). Et socialt kredit-system kan blive en reel mulighed som i Kina for at få folk til at følge anvisningerne. Oprør i gaderne kan man afværge med de højfrekvente mobilmaster der nu sættes hastigt op også kaldet 5G, da 95GHz allerede i dag bruges kan bruges som crowd-kontrol. Det kan lyde dystert, men folk vil af egen fri vilje vælge at få vaccinerne, med indbygget sygesikringsbevis/sporingschip, eller acceptere tvang af andre - i sikkerhedens navn. Af egen fri vilje vil de overgå til et kontantløst samfund -folk gør det allerede da det er nemmere, og åbenbart mere sikkert. Folket siger intet til at mikrobølge sendere op til 100GHz som reelt set er våben, bliver installeret på deres hustage, for så kan man streame Netflix hurtigere. Vupti! Infrastruktur til absolut kontrol er på plads. Det bedste man kan håbe på i et teknokratisk totalitært samfund er at kontrolsystemet ønsker individerne frihed og fred, det kunne f. eks være i form af et Venus-project lignende samfund hvor systemet distribuerede overskuddet genereret i samfundet ud som dividende til deltagerne/borgerne. Desværre ligner det lidt at magt synes at korrumpere, og at nogle folk bare ikke kan få nok. Så magt over andre er vel i sig selv teknisk set en konspiration. MAN SKAL HUSKE AT SIGE FRA HVIS MAN ER UENIG I HANDLINGER, ELLERS ER MAN MEDSKYLDIG I AT NOGEN BLIVER RØVRENDT. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lasselarseb 183 Skrevet 22. Marts, 2020 Maspero skrev, for 15 timer siden: Jeg sidder og ser en dokumentar på Netflix der hedder “What the health”. Den påstår at animalsk fedt er den største dræber og årsag til mest pres på sundhedsvæsnet (diabetes, blodpropper, kræft etc.). Hmmm. Jeg troede det var da amerikanerne begyndt at bruge flydende sukker fra majs som sødemiddel engang i 70'erne. Det gjorde det nemmere for kroppen at optage sukker. Det gav en epidemi af overvægtige og diabetes type 2. Men moden går mod vegetar/veganer siden. Jeg griller videre med kul og tager mig en god bøf. Drikker endda mælk og elsker piskefløde. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9651 Skrevet 22. Marts, 2020 Lasselarseb skrev, Lige nu: Jeg griller videre med kul og tager mig en god bøf. Drikker endda mælk og elsker piskefløde. Lev fedt, dø tung. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lasselarseb 183 Skrevet 22. Marts, 2020 Bebop skrev, Lige nu: Lev fedt, dø tung. Jeg er en letvægter på 190 og 82 Kg Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9651 Skrevet 22. Marts, 2020 Lasselarseb skrev, for 1 minut siden: Jeg er en letvægter på 190 og 82 Kg Ja, det har ikke så meget med vægten at gøre - i dit tilfælde potentielt mere med kolesterol og akrylamid. Men det var bare en joke. Det "flydende sukker" du tænker på, er majssirup med højt indhold af fruktose ("frugtsukker"), som bruges i alle mulige højt forabejdede fødevarer - og som du ganske rigtigt siger er en af de hovedmistænkte i fedmeepidemien. https://jyllands-posten.dk/premium/livsstil/ECE9263517/supersukkeret-kommer-industrien-elsker-det-men-danske-forskere-frygter-det/ Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lasselarseb 183 Skrevet 22. Marts, 2020 (edited) Bebop skrev, for 14 minutter siden: Ja, det har ikke så meget med vægten at gøre - i dit tilfælde potentielt mere med kolesterol og akrylamid. Men det var bare en joke. Det "flydende sukker" du tænker på, er majssirup med højt indhold af fruktose ("frugtsukker"), som bruges i alle mulige højt forabejdede fødevarer - og som du ganske rigtigt siger er en af de hovedmistænkte i fedmeepidemien. https://jyllands-posten.dk/premium/livsstil/ECE9263517/supersukkeret-kommer-industrien-elsker-det-men-danske-forskere-frygter-det/ Mit kolesterol er ganske fin. Akrylamid kender jeg slet ikke.... og du har ret i at det rigtige navn er majssirup Akrylamid finde ikke i kogte og rå fødevarer og ej heller i kød. Fra cancer.dk - " der indeholder både stivelse (kulhydrat) og asparaginsyre ved temperaturer på over 120 grader. ". Heldigvis er jeg til røde bøffer. Nå vi fik vist afsporet tråden pga en subversiv veganer reklame Redigeret 22. Marts, 2020 af Lasselarseb Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Besnes mand 81 Skrevet 22. Marts, 2020 Lasselarseb skrev, for 5 minutter siden: Mit kolesterol er ganske fin. Akrylamid kender jeg slet ikke.... og du har ret i at det rigtige navn er majssirup 82 måske lidt styrketræning kan hjælpe akrylamid: https://www.foedevarestyrelsen.dk/Leksikon/Sider/Akrylamid-i-fødevarer.aspx Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lasselarseb 183 Skrevet 22. Marts, 2020 Besnes mand skrev, for 1 minut siden: 82 måske lidt styrketræning kan hjælpe akrylamid: https://www.foedevarestyrelsen.dk/Leksikon/Sider/Akrylamid-i-fødevarer.aspx De burde skrive at vi skulle spise alle de bøffer vi kan Nå men jeg drikker masser af kaffe og elsker pommes frittes og har tidligere været storryger - godtnok 15 år siden. Vil lige fortælle dig at jeg var den eneste der tabte mig af at gå til styrketræning. Fra over 100 så det er med vilje, og jeg er ikke tynd, men bare lækker. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Besnes mand 81 Skrevet 22. Marts, 2020 Jeg ser til stadighed indlæg hvor folk nævner at covid virussen spredes hurtigt, den gør den altså ikke tværtimod og det er faktisk et problem. en alm. influenza epedemi spredes fra person til person på få timer, det skaber hurtigt en dækningsgrad der gør at mange ikke længere kan smitte da de er blevet immune, epedemien er derfor ofte overstået på under en måned efter den startede. Med covid19 er smittetiden flere dage. Og ser vi bare på Danmark er der her flere uger efter udbruddet stadig så få smittede at stort set alle 6 mill indbyggere er i fare stadigvæk. Ja det noget lort det her, og om et år ved vi måske hvordan det havde været bedst at gribe den an. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Besnes mand 81 Skrevet 22. Marts, 2020 Lasselarseb skrev, for 5 minutter siden: De burde skrive at vi skulle spise alle de bøffer vi kan Nå men jeg drikker masser af kaffe og elsker pommes frittes og har tidligere været storryger - godtnok 15 år siden. Vil lige fortælle dig at jeg var den eneste der tabte mig af at gå til styrketræning. Fra over 100 så det er med vilje, og jeg er ikke tynd, men bare lækker. Nej du ikke den eneste jeg har smidt 15 kg siden sommeren19 men muskelmassagen er vokset flere kg. og fedtprocenten faldet 8% btw røg jeg også for 17 år siden. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Maspero 190 Skrevet 22. Marts, 2020 Besnes mand skrev, for 2 timer siden: Med covid19 er smittetiden flere dage. Og ser vi bare på Danmark er der her flere uger efter udbruddet stadig så få smittede at stort set alle 6 mill indbyggere er i fare stadigvæk. Jeg har selv tænkt det samme... i det tempo kommer vi til at forlænge den nuværende “hold afstand” og nedluk af sektorer i månedsvis - ja vel nok årevis. Men en joker er jo, at de ikke længere tester folk som de gjorde i starten, hvormed antallet af smittede formentlig er langt højere end det officielle tal vi ser. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
People Pleaseren 876 Skrevet 22. Marts, 2020 Jeg er umiddelbart enig med hende. Vi gør utrolig stor skade på samfundet for at udsætte et problem. Det her stopper først når vi har en vaccine om ca. 1 år. Hvis vi lukker samfundet ned indtil da, gør vi mere skade end gavn. Husk på der dør 1000-1500 af influenca på en normal sæson. Man er blevet skræmt af forholdene i Italien, men vi skyder gråspurve med kanoner lige for tiden og regningen bliver helt ekstremt stor. Besparelser i den offentlige sektor i mange år frem,der kommer til at koste livskvalitet og også liv. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Onkel Reje Skrevet 23. Marts, 2020 zukker skrev, den 19/3/2020 at 19:16: Hun er mor til mai manniche som også er temmelig flosset i kanten. De kommer vidt omkring: https://www.bt.dk/kendte/mai-manniche-i-angreb-efter-fyring-for-kontroversielle-udtalelser-det-er-velkendt http://www.k10.dk/showthread.php?t=30427 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Onkel Reje Skrevet 23. Marts, 2020 Maspero skrev, den 18/3/2020 at 21:17: Har hun fat i noget - hvor meget er egentlig corona hysteri og hvor meget er politik. Vi ved det nok først rigtigt om et par måneder... https://www.bt.dk/debat/det-her-er-corona-hysteri Myndighedernes strategi er at forsøge at opretholde en "jævn" / behersket vækstkurve,, af corona tilfælde, så de der bliver syge kan behandles, og færrest mulige risikerer at dø, pga et overbelastet sygehus væsen, som ikke kan følge med. Lidt i modstrid til WHO, anbefalinger om at teste hvad testes kan Og hvis du følger med i prognoserne, ligner det stille og roligt en verdensomspændende nedsmeltning. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Onkel Reje Skrevet 23. Marts, 2020 Aarhuselsker skrev, den 18/3/2020 at 21:35: Hun er ikke flosset. Hun ser bare på det i et ander perspektiv. Ligesom Lomborg ikke er flosset, men bare ser tingene i et andet perspektiv, og ikke lader sig rive med af mode strømninger. Hun er floset og gusten! http://www.k10.dk/showthread.php?t=30427 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Onkel Reje Skrevet 23. Marts, 2020 warmgun skrev, den 21/3/2020 at 21:03: Husk hun er (har været) en af de lægekonsulenter, der kan erklære folk raske uden at se dem, og på trods af speciallægers udredning. Hvorfor skulle hun være mere redelig i den her sag? Her en lille tråd om kvindemennesket: http://www.k10.dk/showthread.php?t=30427 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg